Avaruuden laajuus??

Ajaltelkaapa :)

Miettikääpä avaruuden laajuutta. Mulla ainakin tulee pää kipeäksi :)

17

1852

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosiaan..

Aina herää se perinteinen "mitä sen avaruuden takana on?" -kysymys. Ja mitä avaruus/maailmankaikkeus loppujenlopuksi on. Vielä kun otetaan mukaan suhteellisuusteoria ja sen mukana tuoma ajan suhteellisuus niin katoaa viimeisetkin ymmärryksen rippeet.
      Ehkä jotkut viisaammat asiaan perehtyneet tietävät enemmän, mutta mukavahan näitä asioita on pohtia.

• on se

että harva tämän pallon asukeista selviäisi järkytyksestä,jos saisi tietää,mitä kaikkea avaruudessa on.Eri ulottuvuudet mukaan lukien.Onneksi ihmiselle ei ole annettu enempää,kuin se millä se tulee toimeen jokapäiväisistä askareistaan.Mutta eipä hätää,kyllä mekin täältä vielä edetään.

• Se siitä.
        on se kirjoitti:

että harva tämän pallon asukeista selviäisi järkytyksestä,jos saisi tietää,mitä kaikkea avaruudessa on.Eri ulottuvuudet mukaan lukien.Onneksi ihmiselle ei ole annettu enempää,kuin se millä se tulee toimeen jokapäiväisistä askareistaan.Mutta eipä hätää,kyllä mekin täältä vielä edetään.

Joku tuhat kilometriä kanttiinsa. Mitä tota enempää pohtimaan.

• TuomiopaivanProfetta

Ei mulla ainakaan tule.

• tarpeeksi

tarkkaan :)

• Tepe

Minulle opetettiin, että avaruus on ääretön ja se laajenee jatkuvasti. Miten ääretön voi laajentua?

Luulenpa, että avaruuden laidalla on kyltti, jossa lukee AVARUUS PÄÄTTYY TÄHÄN. :-)

• Niitä

Lost-juttuja :)

• "..että avaruus on ääretön ja se laajenee jatkuvasti"

Se oli: "Avaruus on rajaton, mutta äärellinen (vaikka valtavan suuri) ja laajenee jatkuvasti (onko ihan varma?). Siis rajaton, kuten pallopinta joka on äärellinen.

• avaruuden
        Yusa kirjoitti:

"..että avaruus on ääretön ja se laajenee jatkuvasti"

Se oli: "Avaruus on rajaton, mutta äärellinen (vaikka valtavan suuri) ja laajenee jatkuvasti (onko ihan varma?). Siis rajaton, kuten pallopinta joka on äärellinen.

laajuutta josta tuli pääkipeä, mutta sinä aiheutit minulle migreenin..noh katselin mietin asiaa ja ymmärrän ehkä hitusen siitä mitä tarkotit...mutta silti, voisitko jotenkin selventää?

• hhh
        avaruuden kirjoitti:

laajuutta josta tuli pääkipeä, mutta sinä aiheutit minulle migreenin..noh katselin mietin asiaa ja ymmärrän ehkä hitusen siitä mitä tarkotit...mutta silti, voisitko jotenkin selventää?

seinätön / äärellinen, laajenemisen pioneerit ovat olemassa.Ota ketoprofeenia.

• avaruuden kirjoitti:

En yritäkään visualisoida itselleni tilannetta. Aivojemme geometriavalmiudet eivät sisällä tukea tällaiselle mielikuvalle. Mutta asian voi vain mieltää matemaattisena, laskennallisena mallina. Minulle se riittää. En yritäkään väittää, että kysymys olisi tosiasiasta. Se on hyvä teoria ja se riittää, toistaiseksi.

• Folio Mulder (oikea)

Tietäisi, että seinä tulee vastaan jossakin?..minua ainakin..pitäähän Luoja-Pojille ja elämänkantajille olla universumissa uusi tila aina käytettävissä, jos tarvetta tulee eikö?

• aivan niin

ja se tila ei tule loppumaan.

• tulee

vastaan, luulen, että me ei olla niitä jotka siitä joskus tietävät(?)

• Wagner

Itse huomasin 5-vuotiaana, ettei avaruus voi loppua mihinkään. Mukava olohan tuosta havainnosta tuli.

:8)

• että k

ehomme on tuntemamme maailmankaikkeus. Oma galaksimme sijaitsee maksassa olevassa edellisen viikonlopun jäljiltä olevassa viinapisarassa. Teemme viinapisarassa olevasta kuonaaine molekyylistä luotaimen, joka lähtee pitkälle matkalle kohti pois tuntemastamme kaikkeudesta eli kehosta. Kuljettuaan aurinkokunnasta ja auringon vaikutuspiiristä eli heliosfääristä läpi, alkaa sen pitkä matka kohti tähtienvälistä avaruutta ja muita galakseja ja ne ohitettuaan se pääsee tuntemamme maailmankaikkeuden äärirajoille, iholle. Sen läpäistääkseen ei painovoima saa olla esteenä sille, eli on oltava suunnaton tahto ja nopeus ja sydämen on tehtävä rajusti töitä jotta luotaimemme onnistuisi mennä ulos "kaikkeudesta", alkuräjähdyksen tuolle puolen. Siitä alkaa uusi ulottuvuus, jota emme tunne vielä. Mitä sen jälkeen on?

• osa1.01

päästyään alkuräjähdyksen ohi on vastassa uusi, toisenlainen singulariteettipiste, pönttö. siitä matka jatkuu jo 5:teen ulottuvuuteen, vesi ja viemärilaitokselle, jossa se käsitellään ja kaikki aine ja materia oman painovoiman ansiosta "romahtaa" ja niin kierto on valmis alkamaan alusta, pellolta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      28
      11538
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      60
      4119
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      125
      3335
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      201
      2655
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      114
      2363
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      205
      1894
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      340
      1251
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      68
      1048
    9. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      20
      957
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      65
      850
    Aihe