Paljonko euroja

menee

kuukaudessa yhden ihmisen täyspainoiseen vegaaniruokailuun pääkaupunkiseudulla, jos ei ole mahdollista kasvattaa mitään itse?

15

1883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

      50e, ja sillä saa jo erittäin monipuolista ruokaa mistään tinkimättä.

      • saat

        tolla 50 eurolla. Kerro jotain esimerkkejä ja mistä ostat, teetkö itse vai?


    • menee

      toi 50e viikossa. rakastan tosin ruuan laittoa, syön todella hyvin ja käytän paljon erikois aineksia.

      • ja ´´

        mistä niitä saa ja mihin hintaan?


      • hieman lisää
        ja ´´ kirjoitti:

        mistä niitä saa ja mihin hintaan?

        erilaisia vihanneksia ja hedelmiä, mitä super marketeista ei saa. samoin mausteisiin menee minulla yllättävän paljon rahaa ja kaikkiin erikois ryyneihin yms.
        ostan niitä erilaisista terveys kaupoista, kaupoista missä myydään vain vegaaneille tavaraa ja katu kaupoista mausteita, hedelmiä ja vihanneksia. en asu suomessa, joten en tiedä mikä valikoima siellä on tai hintataso.


      • lisää :)
        hieman lisää kirjoitti:

        erilaisia vihanneksia ja hedelmiä, mitä super marketeista ei saa. samoin mausteisiin menee minulla yllättävän paljon rahaa ja kaikkiin erikois ryyneihin yms.
        ostan niitä erilaisista terveys kaupoista, kaupoista missä myydään vain vegaaneille tavaraa ja katu kaupoista mausteita, hedelmiä ja vihanneksia. en asu suomessa, joten en tiedä mikä valikoima siellä on tai hintataso.

        rupesin oikeen miettimään ja ei mulla kyllä riitäis 50e kuussa, vaikka miten jättäisin "herkut" ostamatta. ostan todella paljon vihanneksia ja jo niihin menee varmaan kolmekymppiä viikossa


      • sama homma
        lisää :) kirjoitti:

        rupesin oikeen miettimään ja ei mulla kyllä riitäis 50e kuussa, vaikka miten jättäisin "herkut" ostamatta. ostan todella paljon vihanneksia ja jo niihin menee varmaan kolmekymppiä viikossa

        Varsinkin talvisaikaan menee ihan mahdottoman paljon rahaa tuoreisiin vihanneksiin ja hedelmiin. Sitten jos haluaa tofua ostaa, niin siihenhän menee ihan törkeesti rahaa. En kyllä ihmettele tota 50e, sillä kyllähän vegaani tulee toimeen vähimmillään parilla pussilla soijarouhetta ja kymmenellä pussilla makaroonia ja parilla kilolla riisiä ;) Siihen soijarouhemössöön voi kyllä tympääntyä aika nopeesti, jos kokoajan syö.


      • täysipainoinen
        sama homma kirjoitti:

        Varsinkin talvisaikaan menee ihan mahdottoman paljon rahaa tuoreisiin vihanneksiin ja hedelmiin. Sitten jos haluaa tofua ostaa, niin siihenhän menee ihan törkeesti rahaa. En kyllä ihmettele tota 50e, sillä kyllähän vegaani tulee toimeen vähimmillään parilla pussilla soijarouhetta ja kymmenellä pussilla makaroonia ja parilla kilolla riisiä ;) Siihen soijarouhemössöön voi kyllä tympääntyä aika nopeesti, jos kokoajan syö.

        Niin ja täysipainoista ruoasta saa kun ottaa välillä monivitamiinia ja lisäkalsiumia. Yhteensä menee joku 10e kuussa.


      • Niander
        sama homma kirjoitti:

        Varsinkin talvisaikaan menee ihan mahdottoman paljon rahaa tuoreisiin vihanneksiin ja hedelmiin. Sitten jos haluaa tofua ostaa, niin siihenhän menee ihan törkeesti rahaa. En kyllä ihmettele tota 50e, sillä kyllähän vegaani tulee toimeen vähimmillään parilla pussilla soijarouhetta ja kymmenellä pussilla makaroonia ja parilla kilolla riisiä ;) Siihen soijarouhemössöön voi kyllä tympääntyä aika nopeesti, jos kokoajan syö.

        Mä en raaski ostaa kurkkua ollenkaan kun se on niin kallista. Suomalaisia tomaatteja tekisi aina mieli ostaa, mutta kun rahatilanne ei salli niin ostan niitä espanjalaisia. Mä panostankin talvisin juureksiin. Näihin aikoihin tulee myös appelsiinit tarjoukseen. Siemeniä idättämällä saa kanssa suht edullista vaihtelua salaattiin.

        Tofua mä käytän tosi vähän, soijarouhetta tulee käytettyä paljon ja vaihtelun vuoksi käytän myös papuja ja linssejä. Jos viitsii itse liotella niin säästää taas, vaikka ei ne tölkkipavutkaan paljoa maksa. Ainakin helsinkiläisillä vegetaristeilla on kyllä se etu, että lähistöllä on paljon etnisiä ruokakauppoja joista saa tofua ja papuja halvalla.


      • Niander
        Niander kirjoitti:

        Mä en raaski ostaa kurkkua ollenkaan kun se on niin kallista. Suomalaisia tomaatteja tekisi aina mieli ostaa, mutta kun rahatilanne ei salli niin ostan niitä espanjalaisia. Mä panostankin talvisin juureksiin. Näihin aikoihin tulee myös appelsiinit tarjoukseen. Siemeniä idättämällä saa kanssa suht edullista vaihtelua salaattiin.

        Tofua mä käytän tosi vähän, soijarouhetta tulee käytettyä paljon ja vaihtelun vuoksi käytän myös papuja ja linssejä. Jos viitsii itse liotella niin säästää taas, vaikka ei ne tölkkipavutkaan paljoa maksa. Ainakin helsinkiläisillä vegetaristeilla on kyllä se etu, että lähistöllä on paljon etnisiä ruokakauppoja joista saa tofua ja papuja halvalla.

        Säästövinkki:

        Ainakin mä olen huomannut että voi säästää hirveästi rahaa suunnittelemalla viikon ruuat etukäteen ja ostamalla kerralla kaikki tarvittavat aineet. Ei tarvitse käydä joka päivä kaupassa ja niin ei tartu yhtä paljon heräteostoksia mukaan.


      • mamadax
        Niander kirjoitti:

        Säästövinkki:

        Ainakin mä olen huomannut että voi säästää hirveästi rahaa suunnittelemalla viikon ruuat etukäteen ja ostamalla kerralla kaikki tarvittavat aineet. Ei tarvitse käydä joka päivä kaupassa ja niin ei tartu yhtä paljon heräteostoksia mukaan.

        Älkää nyt vain uskoko näitä juttuja, että jollakin menee ruokaostoksiin vain 10-50 euroa kuussa yms. Ne ovat täyttä shittiä. Toki jos haluaa elää riisitautisena tai muuten sairaana voi jättää syömättä tai syödä vain vaikka näkkileipää. Varsinkin vegaaneilla (jos noudattavat ideaa tarkkaan) menee rahaa enemmän kuin normaalisyöjillä. Normaalisti rahaa menee ruokaan vähintään 150 euroa kuussa ja silloin ei tosiaan syödä sisäfileetä vaan tehdään itsekin jotain


      • Niander
        mamadax kirjoitti:

        Älkää nyt vain uskoko näitä juttuja, että jollakin menee ruokaostoksiin vain 10-50 euroa kuussa yms. Ne ovat täyttä shittiä. Toki jos haluaa elää riisitautisena tai muuten sairaana voi jättää syömättä tai syödä vain vaikka näkkileipää. Varsinkin vegaaneilla (jos noudattavat ideaa tarkkaan) menee rahaa enemmän kuin normaalisyöjillä. Normaalisti rahaa menee ruokaan vähintään 150 euroa kuussa ja silloin ei tosiaan syödä sisäfileetä vaan tehdään itsekin jotain

        "Varsinkin vegaaneilla (jos noudattavat ideaa tarkkaan) menee rahaa enemmän kuin normaalisyöjillä."

        Oletko vegaani kun näin tietävästi kirjoittelet?


      • näin on
        Niander kirjoitti:

        "Varsinkin vegaaneilla (jos noudattavat ideaa tarkkaan) menee rahaa enemmän kuin normaalisyöjillä."

        Oletko vegaani kun näin tietävästi kirjoittelet?

        mieheni on lihan syöjä ja hänellä menee huomattavasti vähemmän rahaa ruokaan kuin minulla. minun mielestä kunnolla syövän (en tarkota näitä naurettavia riisi-papu diettejä) vegaanin ruokalasku on aika suuri ja olen täysin samaa mieltä sinua edeltvän kirjoittajan kanssa. enkä myöskään käsitä miten jollain voi mennä esim kymppi viikossa ruokaan????!!!!


      • vegaani1
        näin on kirjoitti:

        mieheni on lihan syöjä ja hänellä menee huomattavasti vähemmän rahaa ruokaan kuin minulla. minun mielestä kunnolla syövän (en tarkota näitä naurettavia riisi-papu diettejä) vegaanin ruokalasku on aika suuri ja olen täysin samaa mieltä sinua edeltvän kirjoittajan kanssa. enkä myöskään käsitä miten jollain voi mennä esim kymppi viikossa ruokaan????!!!!

        n. 60e kuussa. Ja sillä syö kolme ihmistä. Kaikki mahdollinen tehdään itse, mitään ei osteta kaupasta minkä voisi tehdä itsekin. Pavut, pähkinät, siemenet, erikoisjauhot ja viljat ym haetaan P&S:stä tai vastaavasta. Käyn kaupassa kerran kuussa ja ostan kaiken mahdollisen kerralla ja siihen menee tuo 50-60e. Kasvimaitoja, tofua ja tuorekasviksia haetaan sitten tarpeen mukaan täydennykseksi, niihin menee 10-15e lisää. Kesällä kerätään marjoja, sieniä ja joitakin luonnonkasveja pakastimeen. Mielestäni syömme erittäin monipuolisesti eikä mistään ole puutetta.

        Meillä ei olisi ikinä varaa syödä yli sadalla eurolla kuussa. Käteen jää kuukaudessa kaikkien pakollisten menojen jälkeen korkeintaan 10 euroa vaikka kaikessa mahdollisessa säästetäänkin.


      • keskustelun aloittaja.
        vegaani1 kirjoitti:

        n. 60e kuussa. Ja sillä syö kolme ihmistä. Kaikki mahdollinen tehdään itse, mitään ei osteta kaupasta minkä voisi tehdä itsekin. Pavut, pähkinät, siemenet, erikoisjauhot ja viljat ym haetaan P&S:stä tai vastaavasta. Käyn kaupassa kerran kuussa ja ostan kaiken mahdollisen kerralla ja siihen menee tuo 50-60e. Kasvimaitoja, tofua ja tuorekasviksia haetaan sitten tarpeen mukaan täydennykseksi, niihin menee 10-15e lisää. Kesällä kerätään marjoja, sieniä ja joitakin luonnonkasveja pakastimeen. Mielestäni syömme erittäin monipuolisesti eikä mistään ole puutetta.

        Meillä ei olisi ikinä varaa syödä yli sadalla eurolla kuussa. Käteen jää kuukaudessa kaikkien pakollisten menojen jälkeen korkeintaan 10 euroa vaikka kaikessa mahdollisessa säästetäänkin.

        Upeeta kaikkiaan noin kokonaisvaltainen veganismi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1256
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1078
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      904
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      774
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      615
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      565
    Aihe