parhaat japsiautot

blackmagictiger

1.mitsubishi
2.toyota
3.nissan
4.honda
5.mazda
6.subaru
mitkä ovat teidän suosikki japanilaisianne

66

4018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi...

      ...japsi pakko ottaa niin se olisi varmaankin Subaru. Myös se Mazdan uusi sporttikuutonen voisi olla harkinnan arvoinen, jos se olisi edes HIEMAN vähemmän harmaa. Niin ja ehkä pieni Lexuskin. Toyotaa, Nissaniiin ja Hondaan en koskisi pitkällä tikullakaan.

      • abcd

        Toyotahan on toiseksi suurin auton valmistaja ja
        nousee tänä vuonna suurimmaksi ja laatu on tällä hetkellä ainakin parhainta autoalalla.Näin on.


    • markotliesma

      1 Nissan
      2 Honda
      3 Mitsubishi
      4 Mazda
      5 Subaru

      Toyota ei kuulu parhaisiin japsiautoihin

    • TT-Citikka

      Onkos niitä hyviä japsiautoja edes olemassa?

      Eipä ole kyllä ranskalaisia, saksalaisia tai muunmaalaisiakaan... kaikkiin uppoo rahaa tavalla tai toisella...

    • fgfhsgdf

      1. Subaru
      2. Honda
      3. Mazda
      4. Mitsubishi
      5. Toyota
      6. Nissan
      7. Suzuki

      Subarua pidän japseista ylivoimaisena.

      • blackmagictiger

        1.toyota
        2.mazda
        3.honda
        4.nissan
        5.mitsubishi
        6.subaru
        7.mitsubishi
        8.suzuki
        ylivoimaisimmat Toyota.honda.nissan.mazda.mitsubishi.subaru.honda ja sitten mun oma suosikki mitsubishi..


    • Mutta mitsubishi

      On japanin mosse.

      • fdfsag

        tismalleen,ja mazda on japanin mersu.


      • Pekka.
        fdfsag kirjoitti:

        tismalleen,ja mazda on japanin mersu.

        Pojilla muisti pettää. Alunperin Mitsu oli se Jaappanin Mersu. Toivottavasti ei enää.. (vrt. ruosteisen e-mallit)


      • blackmagictiger

        toyota on kova ja hondA


      • oli niin että

        Mitsua sanottiin japanin mersuksi. Jaappanin mossesta en ole kuullutkaan...


      • Mosse
        oli niin että kirjoitti:

        Mitsua sanottiin japanin mersuksi. Jaappanin mossesta en ole kuullutkaan...

        on Toyota!


    • Skidmark

      Lexus on ok, sekä muutama malli Nissanilta ja Hondalta.

      Subarukin olisi ihan ok kunhan ne vähän satsaisivat muotoiluun enemmän paukkuja.

    • järjestys ois tää,

      1.Mazda
      2.Nissan (jaettu)
      2.Subaru (jaettu)
      4.Toyota (Lexus on Toyota)
      5.Honda (jaettu)
      5.Mitsubishi (jaettu)

    • Pekka_

      Riisikuppien paremmuus:

      1. Honda
      2. Subaru (ruma kuin ...)
      3. Mazda
      4. Toyota
      5. Nissan
      6. Mitsubishi

      Ikinä en ole yhdelläkään näistä ajanut joten tämä on sellainen "mutu"-arvio. Ehkäpä jonkinlainen imago-arvo?

    • jgfjhgjyu

      1. nissan
      2. mazda
      3. toyota
      4. subaru
      5. mitsubishi
      6. honda

    • Honda huonoin

      Nissan on edullinen, joten se tarjoaa hyvän hinta-laatusuhteen. Myös Tojotassa ja Mazdassa on tämä puoli kunnossa. Nyky-Mitsuista en tiedä enkä Subaruista, mutta Subaruiden imago on hyvä. Honda taas on viimeiset 30 vuotta ollut kaikkien vertailujen jumbo, lisäksi se on 2000-luvulla valinnut uuden muotokielen, jota voisi kuvata kuluneella ilmaisulla "ruma kuin perkele".

    • gfjfhjgvkjghv

      1, 2, 3 sijat Mitsu mazda ja honda. Subarua en ole koskaan omistanut. Nisukat ja toyotat on liian tavallisia ja huonosti varusteltuja minun makuuni. Oikeastaan mitsubishi ja honda ovat aina erottuneet enempi "japanin massasta"

    • japsit

      1. Subaru
      2. Mitsubishi
      3. Mazda
      4. Honda
      5. Nissan
      6. Toyota

      • blackmagictiger

        1.toyota
        2.mazda
        3.subaru
        4.mazda
        5.nissan
        6.suzuki
        7.honda
        mun omat suosikit on toyota.mazda.nissan ja honda


    • Pekkis

      Parhaiden autojen lista on tämä,

      1. Volvo
      2. Volvo
      3. Volvo
      4. Volvo
      5. Volvo
      6. Volvo

      Siinä mielestäni 6 parasta automerkkiä. Japanilaisia en pidä edes autona.

      • Pekka.

        "mitkä ovat teidän suosikki japanilaisianne?"

        Oliko kysymyksen asettelu Volvokuskille liian vaikea?

        Jos kysytään parasta Japanilaista automerkkiä, niin eiköhän porukkaan mahdu valopää jonka vastaus on Volvo.


      • Pekkis
        Pekka. kirjoitti:

        "mitkä ovat teidän suosikki japanilaisianne?"

        Oliko kysymyksen asettelu Volvokuskille liian vaikea?

        Jos kysytään parasta Japanilaista automerkkiä, niin eiköhän porukkaan mahdu valopää jonka vastaus on Volvo.

        ...että tästä vastauksestani joku pöljä provosoituu. Oletteko kaikki japsiautoilla ajavat noin herkkiä? Hahhah hehheh hee...


      • Pekka.
        Pekkis kirjoitti:

        ...että tästä vastauksestani joku pöljä provosoituu. Oletteko kaikki japsiautoilla ajavat noin herkkiä? Hahhah hehheh hee...

        Hullulla on halvat huvit.


      • Pekkis
        Pekka. kirjoitti:

        Hullulla on halvat huvit.

        ...ihan halvatkaan niin kuitenkin edullisimmasta päästä.


      • Anonyymi

        Vulvahan on kinuski.


    • Anonyymi

      1 Toyota
      2 Mazda
      3 Mitsubishi
      4 Nissan
      5 Subaru
      6 Honda
      7 Suzuki

    • Anonyymi

      Minulla ei ole Japseista ollut kuin Toyotia joten paha pistää noita muita järjestykseen.

      Kaikki on varmasti hyviä. Ongelma noissa muissa on heikko myyntiorganisaatio ja sitä kautta huoltotoiminta. Merkkiliikkeet noille muille o monimerkkiliikkeitä eikä merkkeihin satsata. Myyntikin on lähinssä sitä että ostaja repii myyjän irti tuolisaan ilmoittaa että vaikka sinua ei kiinnosta niin minä haluaisin ostaa auton.

    • Anonyymi

      Mikä vaan mutta JDM koska tänne ei tuotu niitä asiallisia malleja yleensä.

      Muualla myös verot niin että saa oikean auton eikä mopoa loppuun ajettuna.

    • Anonyymi

      Miksi vaikka Toyota GT86 / Subaru BRZ tai Nissan GT-R on niin harvinainen täällä vaikka suht halpoja muualla vrt ökyt autot?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Eiköhän se ole minun kokemusten mukaan vahvastikin seuraavanlainen:
      1. Mazda ylivoimainen ykkönen
      2. Toyota
      3. Subaru
      4. Honda
      5. Suzuki
      6. Mitsubishi
      7. Nissan

      Listalle mahtuu eri malleja joita tulee heti mieleen kuten esim. Corolla, Kutonen, Accord, Micra...

    • Anonyymi

      Nissan, Honda, Mazda...

      • Anonyymi

        Kyllä GT-R on ylivoimainen, Hondat seuraavana, korit vaan ruostuu Hondissa ja Mazdoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä GT-R on ylivoimainen, Hondat seuraavana, korit vaan ruostuu Hondissa ja Mazdoissa.

        Mazdat eivät ole ruostuneet vuosikymmeniin enää muita nopeammin, nehän korjattiin jo kaikissa malleissaan vuonna 2008 ja 09 tarkasti sanoen.

        Hondat ovat vieläkin markkinoiden ruostuvimpia ja Vi Bilagären tutkimuksessa Honda tekee maailman ruostuvimpia autoja, siinä asiassa sinä olet vielä perillä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazdat eivät ole ruostuneet vuosikymmeniin enää muita nopeammin, nehän korjattiin jo kaikissa malleissaan vuonna 2008 ja 09 tarkasti sanoen.

        Hondat ovat vieläkin markkinoiden ruostuvimpia ja Vi Bilagären tutkimuksessa Honda tekee maailman ruostuvimpia autoja, siinä asiassa sinä olet vielä perillä...

        2008 ei pitäisi vielä ollakaan pahemmin ruosteessa, 6 sama malli 2007-2010, tuskin niissä mitään eroa on, mutta en ole seurannut ruostumista kun ei houkuttele enää ostamaankaan.

        Meinasin aikaisemmin ostaa tuollaisen, mutta onneksi jäi ostamatta, ei taida paljon olla enää liikenteessäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2008 ei pitäisi vielä ollakaan pahemmin ruosteessa, 6 sama malli 2007-2010, tuskin niissä mitään eroa on, mutta en ole seurannut ruostumista kun ei houkuttele enää ostamaankaan.

        Meinasin aikaisemmin ostaa tuollaisen, mutta onneksi jäi ostamatta, ei taida paljon olla enää liikenteessäkään.

        Iäkkäitä Mazdoja on yllättävän paljon liikenteessä verrattuna siihen mitä uutena myytiin. Esim juuri noita 2002-2007 Mazda Kutosiakin näkyy edelleen paljon, yksi osasyista taitaa olla että ovat kuitenkin tekniikaltaan ikiliikkujia. Ysäri/kasarimazdojakin on Suomessa tieliikenteessä yli 10 tuhatta yksilöä traficomin mukaan.

        Harmi ettet ottanutkaan kutosta, parempaa saa kylläkin hakea :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iäkkäitä Mazdoja on yllättävän paljon liikenteessä verrattuna siihen mitä uutena myytiin. Esim juuri noita 2002-2007 Mazda Kutosiakin näkyy edelleen paljon, yksi osasyista taitaa olla että ovat kuitenkin tekniikaltaan ikiliikkujia. Ysäri/kasarimazdojakin on Suomessa tieliikenteessä yli 10 tuhatta yksilöä traficomin mukaan.

        Harmi ettet ottanutkaan kutosta, parempaa saa kylläkin hakea :(

        Ainbakin täältä päin hävinneet lähes kokonaan ja ne harvat ruosteessa, ehkä jossain syrjemmällä enemmän missä ei suolata teitä niin paljon. Ennen noita kutosia näkyi jatkuvasti, lähiaikoina olen nähnyt yhden vanhan ja yhden uuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainbakin täältä päin hävinneet lähes kokonaan ja ne harvat ruosteessa, ehkä jossain syrjemmällä enemmän missä ei suolata teitä niin paljon. Ennen noita kutosia näkyi jatkuvasti, lähiaikoina olen nähnyt yhden vanhan ja yhden uuden.

        Mielenkiintoista, asutko jossain Itä-Suomen korvessa? Etelässä, suolaamilla teillä näkyy edelleen paljon vanhoja Mazdoja, toki itse olen tarkkasilmäinen joten huomaan helposti:)

        Ihan vaan vanhoja mazdoja näkyy muutenkin enemmän kuin muita japseja Toyotaa lukuunottamatta. Jopa ysärinipponeitakin tuntuu näkevän harvemmin kuin mazdoja vaikka niitä ensirekisteröitiin tuplasti enemmän mitä Mastoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, asutko jossain Itä-Suomen korvessa? Etelässä, suolaamilla teillä näkyy edelleen paljon vanhoja Mazdoja, toki itse olen tarkkasilmäinen joten huomaan helposti:)

        Ihan vaan vanhoja mazdoja näkyy muutenkin enemmän kuin muita japseja Toyotaa lukuunottamatta. Jopa ysärinipponeitakin tuntuu näkevän harvemmin kuin mazdoja vaikka niitä ensirekisteröitiin tuplasti enemmän mitä Mastoja.

        Yhdessä suurimmista kaupungeista ja teitä suolattu niin että Mazdat ruostuneet pois. Muutokset tapahtuu muutamassa vuodessa kun jotkut merkit/mallit katoaa ja toiset yleistyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdessä suurimmista kaupungeista ja teitä suolattu niin että Mazdat ruostuneet pois. Muutokset tapahtuu muutamassa vuodessa kun jotkut merkit/mallit katoaa ja toiset yleistyy.

        En kyllä usko että asut "isossa kaupungissa" vaan korvessa, sillä itse juurikin asun isossa kaupungissa eteleässä ja näitä vanhoja kutosia näkyy lähes jatkuvasti. Vaikka nämä 2002-2007 kutoset ovat kovia ruostumaan niin näkyy teillä kuitenkin enemmän kuin samanikäisiä Vecroja, accordeja tai Mondeoita. Ikiliikkujan tekninen luotettavuus pitää ne tieliikenteessä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä usko että asut "isossa kaupungissa" vaan korvessa, sillä itse juurikin asun isossa kaupungissa eteleässä ja näitä vanhoja kutosia näkyy lähes jatkuvasti. Vaikka nämä 2002-2007 kutoset ovat kovia ruostumaan niin näkyy teillä kuitenkin enemmän kuin samanikäisiä Vecroja, accordeja tai Mondeoita. Ikiliikkujan tekninen luotettavuus pitää ne tieliikenteessä...

        Todennäköisesti itse asut korvessa, koska suolaamattomilla teillähän ne eivät ruostu samalla tavalla. Tai ehkä asut köyhällä alueella, täällä on suurin osa melkoisen uutta teslaa, volvoa, bemaria...

        2007-2010 on samaa mallia ja tuskinpa juurikaan eroa edelliseen ruostumisen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti itse asut korvessa, koska suolaamattomilla teillähän ne eivät ruostu samalla tavalla. Tai ehkä asut köyhällä alueella, täällä on suurin osa melkoisen uutta teslaa, volvoa, bemaria...

        2007-2010 on samaa mallia ja tuskinpa juurikaan eroa edelliseen ruostumisen suhteen.

        Asun juurikin itse yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista Suomessa enkä korvessa kuin sinä ja näitä silti näkee nurkissa ja myöskin mk1 kutosia näkee muaallakin paljon. Tiedän, sillä olen ajanut aika varmasti enemmän mitä sinä 3km kauppareissuineesi, saatikka sinulla edes ajokorttiakaan on?

        "tuskinpa juurikaan eroa edelliseen ruostumisen suhteen". Tämä kirjoituslauseesi todisti että sinä et tiedä yhtään mistä kirjoitat :D. Mk2 kutoset eivät ruostu läheskään niin nopeasti mitä edelliset, paremmat ruostesuojaukset mitä esim samanikäisessä Avensiksessa tai muussa japsissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun juurikin itse yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista Suomessa enkä korvessa kuin sinä ja näitä silti näkee nurkissa ja myöskin mk1 kutosia näkee muaallakin paljon. Tiedän, sillä olen ajanut aika varmasti enemmän mitä sinä 3km kauppareissuineesi, saatikka sinulla edes ajokorttiakaan on?

        "tuskinpa juurikaan eroa edelliseen ruostumisen suhteen". Tämä kirjoituslauseesi todisti että sinä et tiedä yhtään mistä kirjoitat :D. Mk2 kutoset eivät ruostu läheskään niin nopeasti mitä edelliset, paremmat ruostesuojaukset mitä esim samanikäisessä Avensiksessa tai muussa japsissa.

        No onhan se Rovanniemikin iso kaupunki ja etelässä Sodankylään verrattuna, ihan erilaisia autoja minäkin Lapin reissulla näin kuin täällä.

        Ei sitä nyt henkilökohtaisesti tarvitse ostaa jos Mazda 6 omistat. Ei se mikään ihme ole ettei uudempia ole myyty paljoa kun vanhat ruostui. Tilastoistahan sen näkee paljonko myyty ja paljonko käytössä jos kiinnostaa, minulle riittää omat havainnot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se Rovanniemikin iso kaupunki ja etelässä Sodankylään verrattuna, ihan erilaisia autoja minäkin Lapin reissulla näin kuin täällä.

        Ei sitä nyt henkilökohtaisesti tarvitse ostaa jos Mazda 6 omistat. Ei se mikään ihme ole ettei uudempia ole myyty paljoa kun vanhat ruostui. Tilastoistahan sen näkee paljonko myyty ja paljonko käytössä jos kiinnostaa, minulle riittää omat havainnot.

        Melkoisesti laskenut myyntimäärät ja noita vanhempia ei liikenteessä ainakaan täällä juuri näy, ennenhän ne olivat erittäin yleisiä.

        Mazda6-mallia rekisteröitiin Suomessa seuraavasti:
        Vuosi 2008 2009 2010 2011 2012
        Määrä (kpl) 3045 1463 1445 1209 642
        http://www.autowiki.fi/index.php/Mazda6_(GH)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoisesti laskenut myyntimäärät ja noita vanhempia ei liikenteessä ainakaan täällä juuri näy, ennenhän ne olivat erittäin yleisiä.

        Mazda6-mallia rekisteröitiin Suomessa seuraavasti:
        Vuosi 2008 2009 2010 2011 2012
        Määrä (kpl) 3045 1463 1445 1209 642
        http://www.autowiki.fi/index.php/Mazda6_(GH)

        Traficomista tuli katsottua niin vm08 kutosia on tieliikenteessä noin 2500kpl joten aika hyvin on säilynyt. Sama juttu muissakin vuosimalleissa 08 eteenpäin jolloin ruosteet olivat jo korjattu.

        Myyntimäärään vaikuttaa juurikin tuo sitkeät kuvitelmat mazdan ruostumisesta vaikka ne ovat juurikin korjattu vuosikymmeniä sitten jo, pahat asiat jäävät aina kansan mieleen... Tosin nyt Mazdan myynti on noussut viime aikoina taas.


    • Anonyymi

      Mitsubishi on bensa pihi
      Nissan on Ali Hassan
      Toyota on toi ota kun et muuta saa
      Honda on hokkaidon velkavetoinen
      Subaru on subaramana
      Mazda on mazdamakkara

      • Anonyymi

        Oletko kuullut Subarun uudesta mallista nimeltä Subaru Subaromuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut Subarun uudesta mallista nimeltä Subaru Subaromuna?

        Seuraava uusi malli tulee olemaan Subaru Susirumana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraava uusi malli tulee olemaan Subaru Susirumana.

        Tosi ruma keula ainakin mitä TV:ssä mainostavat.


    • Anonyymi

      Isuzu.

    • Anonyymi

      1. Toyota\Suzuki
      2. Subaru
      3. Mazda
      4. Nissan
      5. Honda

      • Anonyymi

        Toyotan kanssa Mazda ykköseks eikä Suzuki. Suzuki kolmanneksi. Listasi noita kahta lukuunottamatta oikein.

        Nissan = Japanin Renault
        Honda = Japanin Lada


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kanssa Mazda ykköseks eikä Suzuki. Suzuki kolmanneksi. Listasi noita kahta lukuunottamatta oikein.

        Nissan = Japanin Renault
        Honda = Japanin Lada

        Ei minullakaan ole ikinä varaa GT-R:ään, mutta en silti ole katkera.

        Onneksi halvemmatkin Nissanit voittaa tojotat!


    • Anonyymi

      Vuosikymmenten mittaan on meikäläisen japsiautojen arvojärjestys hieman vaihdellut.
      Mazdaa arvostin joskus ykkösenä, mutta ruosteongelmat tahrasi mainetta. En tosin tiedä onko nykyään ruoste enää ongelma, mutta sehän paljastuu taas vasta vuosien päästä.

      Nyt arvelisin oman järjestyksen olevan tällainen:
      1. Toyota
      2. Mazda
      3. Honda
      4. Subaru
      5. Nissan
      6. Mitsubishi
      7. Suzuki

      Nuo siis jos huomioon ei oteta Lexusta tms. vaan tavalliset kansanmerkit.

      Tämä järjestys on kyllä syntynyt vuosikymmenten mielikuvien ja joidenkin kokemusten perusteella, mutta kun nykyään suurin osa on katumaastureita, Crossovereita, sähköautoja ja vaikka mitä outoja malleja niin en tiedä pitääkö tämä hyvinkään paikkaansa tänäpäivänä. Viimeksi olen omistanut japanilaismerkin 2016 ja nykyään ajelen Kialla, ensimmäinen Etelä-Korealainen mutta aikalailla Japanilaisen tuntuinen, toki varmaan jotain eurovaikutteitakin Audilta siirtynyt suunnittelija on tähän tuonut mukaan.

      • Anonyymi

        Mazdan ruosteongelmat korjattiin jo yli 15 vuotta sitten jo. Sitkeät "pahat" kuvitelmat jäävät aina kansan mieleen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazdan ruosteongelmat korjattiin jo yli 15 vuotta sitten jo. Sitkeät "pahat" kuvitelmat jäävät aina kansan mieleen..

        Tottakai se vaikuttaa ostokäyttäytymiseen kun näkee miten aikaisemmat mallit ruostuneet ja uudemmista ei tiedä. Ei kannattaisi tuoda ollenkaan niitä herkästi ruostuvia jos haluaa säilyttää maineen.


    • Anonyymi

      En mitenkään pysty pistämään mihinkään järjestykseen automerkkejä mitä minulla ei ole ollut enkä myöskään merkkejä joita minulla ollut kauan sitten.
      Enkä kyllä ymmärrä miten kukaan voi millään järjellisellä perusteella tuon tehdä. Mutuilua toki voi esittää mutta mutuilu on mutuilua. Satuja voi kertoa lapsille mutta jos aikuinen väittää kykenevänsä ilman että on omistanut viimeisen 10v aikana noita kaikkia ja useamman yksikön ja eri malleja niin kyllä se on satua.

      • Anonyymi

        niinmut minusta japsit on hyvempiä kun muut!! Tapeltiin tästä poikien kanssa ala-asteen takapihalla kun ei muuten uskoneet!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinmut minusta japsit on hyvempiä kun muut!! Tapeltiin tästä poikien kanssa ala-asteen takapihalla kun ei muuten uskoneet!!

        Japsit on nykyään ranskiksia hyvin pitkälti.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aasialaisia kaikki tyynni! Ei ikinä ja viikko päälle!

      • Anonyymi

        Mihin faktaan perustuu vai onko vain mutu?

        Ei siinä mitään mutu on ihan yhtä hyvä valintakriteeri kuin mikä muu tahansa ei sitä tarvitse piilottaa johonkin valheellisen faktojen esittelyyn. On vain mies ja sanoo että itsetunto ei kestä muilla kuin bemarilla ajamista.


    • Ajakaa te niilot niillä nokisilla riisikupeillanne,Skoda on paras.

      • Anonyymi

        Volkkarin osiahan niissä lähes kaikki on, japsit luotettavampia.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe