Afrikkalainen ruoka

-A-

Moikka!

Olisiko jollain ohjetta/ideaa johonkin yksinkertaiseen ruokaan (esim. sipseihin yms.) jota voisi tarjota maistiaisiksi isohkolle ryhmälle?
Syötävä pitäisi olla Afrikkalaista, mieluiten Etelästä tai Idästä.
Kiitos etukäteen!

11

6517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yassa Man

Ohje löytyy:
      www.reseptitaivas.com

/maailmalta
      /Kana-Yassa

Länsi-afrikkalainen ruoka. Runsas sitruuna saa siihen omintakeisen ja todella loistavan maun. Et voi epäonnistua.

• Samba Diop

Tuossa resptissä lukee että Gambian lahja maailmalle. No sinällään oikein, mutta ruoka ei ole pelkästään Gambiasta kotoisin. Se on koko niinkutsutun SeneGambia alueen herkuista, eli länsirannikon.
        Kymmenen vuoden Senegalissa asuneena.

• boss lady

Viime viikolla maistelin Gambiassa yassaa ja hyvää oli. Kana yassan lisäksi tarjolla oli kala yassaa ja katkarapu yassaa.

• tunte_jah
    • pa_dassa
    • Anonyymi

Se on se Afrikka sellainen kokonainen maanosa. Pinta-alaltaan, mutta varsinkin väestöltään huikean paljon suurempi Eurooppaa.

Kokeilehan laitttaa jonkin Afrikan maan keskustelupalstalle avaus: olisiko teillä heittää joku eurooppalainen resepti?

• Anonyymi

Heipä hei! Ihanaa että kysyit. Olen kehittänyt pizza afrikan, mikä sopii tähän hienosti.

-Pohja omalla tyylilllä
      -Päälle pyrettä ja 5 kynttä, tulee ihanan mausteista
      -bataattia esikeitettynä, tuo afrikan peruna
      -strutsin tai kengurun lihaa, nuo savannin vipeltäjät
      -ananasta, tuota tropiikin herkkua
      -katkarapuja, tuota afrikan rannikon kultaa
      -siirtomaa suhteen kautta ihanaa ranskalaista edamia
      -hieman korianteria, afrikan kansallismaustetta!

Tuubista soimaan toton afrika niin olet ihanan aidossa tunnelmassa ja afrikan rytmi saa viedä ja maut! T. Pizzamamma
      -

• Anonyymi

Minun reseptiarkistosta löytyy myös päiväntasaajaan pata ja Viidakon rapeat vohvelit. Superherkku on eteläamerikan piirakka, jota saamme kiittää rouvaa jyväskylästä. Hän voitti ohjeella kotilieden reseptikilpailun. Nämä ovat ihanaa tv ruokaa vaikkapa 50 luvun suomielokuvia katsellessa, nämä sijoittuivat ihanan eksoottisiin maihin.

• Anonyymi

Afrikkalaiset ovat kakan värisiä

• Anonyymi

Voisko jotain kehitellä jotain? Niin kuin tarjoaisi kakkaa ja sanoo että sen gambialaista mämmiä.

• Apinat syö panaania.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6129
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      49
      4156
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4031
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3883
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2597
    7. 41
      2595
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      29
      2286
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2151
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      451
      1865
    Aihe