Kielikorvaani rasittaa kovasti mm. joidenkin urheiluselostajien puheenparteen viime vuosina iskostunut ilmaus "kylmän viileästi".
Sanoisivat edes "kylmän rauhallisesti" tai vaikkapa vain "viileästi", mutta tuota otsikkona olevaa ilmausta en suosittele edes lämpimän haaleasti.
Kylmän viileästi
9
1655
Vastaukset
- Urheilia
-Heti välittömästi
Kolmaskin oli mielessä vielä aamusella, mutten nyt muista sitä.- Retorix
jälleen taas uudelleenko pääsivät unohtumaan?
- Very bad thing
Sama asia ottaa minuakin päähän. Alan jo kuitenkin vaipua viileään etäisyyteeni, sillä minkä kohdan suomalaiset nykyisin suomen kielessään hallitsisivat? Eivät yhtäkään kohtaa. Kielitaju on mennyt, good-bye. Herra, älä vaadi heiltä mitään, sillä heillä ei ole edellytyksiä osata mitään!!!!!!!!!
- henkilökohtaisesti
olen samaa mieltä.
- ihmetyttää
Pitääkö lauseen alkuun sanoa "minä" kolme kertaa? Itsetehostuksen huippu! Minä minä minä olen...
- Urheilia
ihmetyttää kirjoitti:
Pitääkö lauseen alkuun sanoa "minä" kolme kertaa? Itsetehostuksen huippu! Minä minä minä olen...
Heti oitis välittömästi nyt tänään jahkailematta tältä seisomalta oikopäätä pitää tuollaiseen kielenkäyttöön puuttua!
- det glider in!
Urheilia kirjoitti:
Heti oitis välittömästi nyt tänään jahkailematta tältä seisomalta oikopäätä pitää tuollaiseen kielenkäyttöön puuttua!
Loppuviimeksihän nämä aikuisten oikeesti jutut on sisäpiirin matskua.
Näin sanoi minjäni apilleni. Onko lienee tosikaan. - Relander
det glider in! kirjoitti:
Loppuviimeksihän nämä aikuisten oikeesti jutut on sisäpiirin matskua.
Näin sanoi minjäni apilleni. Onko lienee tosikaan.Mitä housuihin tulee, pitää oikein alkaa miettimään, olisiko ryhdyttävä toimenpiteisiin vaiko vain vedettävä olevinaan johtopäätökset, että loppupeleissähän asia sinällänsä on totaalisesti lapsipuolen asemassa. Puolesta sekä vastaan löytyy pointteja.
- Descartes
Tuollainen konemainen puheenparsipölpötys on ajatteluvamma. Ei kerta kaikkiaan ajatella, mitä sanotaan, puhumattakaan, että oltaisiin kriittisiä omaa kieltä kohtaan.
Vakava juttu :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179