Voi kun olen syönyt P A L J O N !!!! Kuinka voi ihmiseen mahtua näin paljon. Suosittelen makean ystäville Piastenin Caramel-täytesuklaalevyä. Se on aika jännä toffee tai kinuskisuklaati, siinä on ihan kuin häivähdys hunajan makua? En osaa varmasti sanoa - kuitenkin erittäin maukasta.
Herkku kysyi Ben & Jerrys-jäätelöstä. Jostain syystä en löytänyt sitä!!! :( Mutta ostin Goldenin pekaanipähkinä kinuskijäätelöä ja se on namia myös, pekaanipähkinä on hyvää ja siinä on sellaisia hentoja suklaalastuja sen jäätelön päällä.
Kyllä suklaa on makeisista numero yksi minulle. Geishakonvehteja olen myös vetänyt aivan kauhean suuren määrän ja omarkarkkeja ja marianneja! Sitten minulla on saksalaista suklaapäällysteistä marsipaanipatukkaa, ostin niitä kolme, olisiko 100 gramman tai ainakin 50 gramman patuja. Niitä kun syö niin olo on aika oiva.
Kertokaapa uusimmat makeiskokemukset ja suklaaelämykset?
Suklaahirviö suklaaähkyssä...
28
2150
Vastaukset
- herkku
No oletpa syönyt monenmoista herkkua :D
Harmi ettet löytänyt sitä ben&Jerry jätskiä :(
Minulla on kaapissa Fazerin Sinistä, mutten ole koskenutkana siihen. IHme! :) no viimeistään tänään varmaan sitä menee..
Voi - satutko suklaahirviö muistamaan kun aikoinaan oli sellaista Ingmanin Golden Domino-jäätelöä? Se oli ihanaa!! Dominokeksin palasia jäätelössä, aah..mutta sitten se hävisi :( oon laittanut palautetta että se pitäs saada takaisin!- suklaahirviö
En ole syönyt Golden Dominoa, oikein harmittaa! Jos sellainen jäätelö on ollut, niin on korkea aika saada se takaisin. :) Dominokeksi on nimittäin hyvää, söin tuossa muutaman ihan huvin vuoksi, vaikka vatsa tuntuu jo ratkeavan. Heräsin yölläkin vatsulikipuun. :) En oksentanut kuitenkaan. Hehe, aika ahmatti olen.
- herkku
suklaahirviö kirjoitti:
En ole syönyt Golden Dominoa, oikein harmittaa! Jos sellainen jäätelö on ollut, niin on korkea aika saada se takaisin. :) Dominokeksi on nimittäin hyvää, söin tuossa muutaman ihan huvin vuoksi, vaikka vatsa tuntuu jo ratkeavan. Heräsin yölläkin vatsulikipuun. :) En oksentanut kuitenkaan. Hehe, aika ahmatti olen.
Toivottavasti sellainen tulee joskus takaisin!! Domino-keksit ovat parhaita!! :D Sitä ei varmaan moni enää muista..toinen mikä olis hyvää on Valion kirsikka-piparijätski! elikkä piparin ja kirsikan paloja vaniljajäätelön seassa :D Miltä kuulostaa?
Ootko muuten maistanut sitä Fazerin Sininen Marianne-suklaatia? se on kanssa hyvääää....Söin tänään muutes sitä Sinistä, oli hyväää!!
Voi sun vatsaasi, eikö se kohta kestä niitä suklaamääriä?=)
- herkku
Käypä katsomassa linkkiä www.swissdelice.ch
Ihania suklaita, olen maistanut niitä toblerone-patukan näköisiä =) Nam :D- suklaahirviö
Herkkulinkit koituu vielä kohtalokseni. :)
Katson ja kuolaan, se on se tyypillisin reaktioni. Tykkään muuten käydä ihan Fazerinkin sivuilla, www.fazermakeiset.fi siitäkin saa outoa tyydytystä joskus!
Vaan kauhulla on todettava painon nousseen KOLME KILOA (!!!) viikonlopun aikana. :( Nyt täytyy pitää pitempi tauko mässäjäisten välillä, että en liho ulos vaatteistani. Ajatuskin kyllä tuntuu ikävältä, kun tekisi vain mieli vetää namia. Joskus minulla kyllä tulee kauhea NÄRÄSTYS suklaatiherkuista ja se on tympeä tunne. Onneksi siihen on sellaisia reseptittömiä lääkkeitä apoteekeissa. ;)
Dominot on tosiaan keksien kuninkaita. Minusta minttudominot on parhaita mutta pidän myös tavallisista. Sitten suklaalehtikeksit on hyviä kanssa.. ja viime viikonloppuna maistoin jotain sellaisia appelsiini-suklaa-keksejä.. aaah!
Voi jee, saan taas alkaa kuntoilla ihan simona, että lähtee nuo extrakilot. :( Vaan ei voi mitään, hehe .. Pääsiäinen nyt onneksi on taas kuuden viikon päästä vai seitsemänkö siihen on. Sitten täytyykin oikein vetää olan takaa kaikkea namia! - herkku
suklaahirviö kirjoitti:
Herkkulinkit koituu vielä kohtalokseni. :)
Katson ja kuolaan, se on se tyypillisin reaktioni. Tykkään muuten käydä ihan Fazerinkin sivuilla, www.fazermakeiset.fi siitäkin saa outoa tyydytystä joskus!
Vaan kauhulla on todettava painon nousseen KOLME KILOA (!!!) viikonlopun aikana. :( Nyt täytyy pitää pitempi tauko mässäjäisten välillä, että en liho ulos vaatteistani. Ajatuskin kyllä tuntuu ikävältä, kun tekisi vain mieli vetää namia. Joskus minulla kyllä tulee kauhea NÄRÄSTYS suklaatiherkuista ja se on tympeä tunne. Onneksi siihen on sellaisia reseptittömiä lääkkeitä apoteekeissa. ;)
Dominot on tosiaan keksien kuninkaita. Minusta minttudominot on parhaita mutta pidän myös tavallisista. Sitten suklaalehtikeksit on hyviä kanssa.. ja viime viikonloppuna maistoin jotain sellaisia appelsiini-suklaa-keksejä.. aaah!
Voi jee, saan taas alkaa kuntoilla ihan simona, että lähtee nuo extrakilot. :( Vaan ei voi mitään, hehe .. Pääsiäinen nyt onneksi on taas kuuden viikon päästä vai seitsemänkö siihen on. Sitten täytyykin oikein vetää olan takaa kaikkea namia!No voi että..sun täytyy nyt pitää taukoa "mässäämisessä"! :)
Kyllä siihen pääsiäiseen on vielä noin 7 viikkoa, ainakin, onneksi suklaat tulee kauppoihin aikaisemmin, en tiedä miten niin jo niitä odottelen..Tuntuu jotenkin tylsältä tuo "perus-suklaa" valikoima joka on vuodenajasta toiseen karkkihyllyssä!! :)
Kaipais jotain vaihteluja, pitäs varmaan lähtee ulkomaille! Hih. Oletko sä käynyt missään suklaa-maissa, kuten Itävalta ja Sveitsi ym. ? Minä en, valitettavasti!!
Ite tykkään eniten niistä tavallisista Dominoista. Tottakai monet muutkin keksit ovat ihania. ootko esim. maistanut sellaisia LU-merkkisiä keksejä, joissa on ihana maitosuklaakuorrutus päällä ja alla sellainen "voikeksi"? ne on aika hienon näköisiä, päällä joku kuvio tms. Neliön muotoisia keksejä!
Ostetaanko tänä pääsiäisenä Jätti-Kinder suklaamunat jos sellaisia tulee myyntiin? :) Viime vuonna näin semmoisia ainakin Stockmannilla :DD - SuklaaJarkko
herkku kirjoitti:
No voi että..sun täytyy nyt pitää taukoa "mässäämisessä"! :)
Kyllä siihen pääsiäiseen on vielä noin 7 viikkoa, ainakin, onneksi suklaat tulee kauppoihin aikaisemmin, en tiedä miten niin jo niitä odottelen..Tuntuu jotenkin tylsältä tuo "perus-suklaa" valikoima joka on vuodenajasta toiseen karkkihyllyssä!! :)
Kaipais jotain vaihteluja, pitäs varmaan lähtee ulkomaille! Hih. Oletko sä käynyt missään suklaa-maissa, kuten Itävalta ja Sveitsi ym. ? Minä en, valitettavasti!!
Ite tykkään eniten niistä tavallisista Dominoista. Tottakai monet muutkin keksit ovat ihania. ootko esim. maistanut sellaisia LU-merkkisiä keksejä, joissa on ihana maitosuklaakuorrutus päällä ja alla sellainen "voikeksi"? ne on aika hienon näköisiä, päällä joku kuvio tms. Neliön muotoisia keksejä!
Ostetaanko tänä pääsiäisenä Jätti-Kinder suklaamunat jos sellaisia tulee myyntiin? :) Viime vuonna näin semmoisia ainakin Stockmannilla :DDKuinka isoja oli jättikinderit? Ittellä kiinnostais kovasti tuollainen, koska rakastan kinkeriä.
- ...jos haluat hillitä himoa
- herkku
SuklaaJarkko kirjoitti:
Kuinka isoja oli jättikinderit? Ittellä kiinnostais kovasti tuollainen, koska rakastan kinkeriä.
Koko on sellainen sanotaanko kun R-kioskeilla esim. myydään pääsiäisen aikaan sellaisia suklaamunia (kevättervehdys?), koosta en tarkkaa osaa sanoa :(
- suklaahirviö
herkku kirjoitti:
Koko on sellainen sanotaanko kun R-kioskeilla esim. myydään pääsiäisen aikaan sellaisia suklaamunia (kevättervehdys?), koosta en tarkkaa osaa sanoa :(
Pääsiäisen tullessa syönkin sitten sellaisia jättikindereitä, jos siis onnistun löytämään..! Minä olen ollut Belgiassa ja siellä suklaati oli.. aaaaah herkullista! :) Suomi on tosiaan siinä suhteessa vähän tympeä paikka, että täällä suklaa on selkeästi sesonkituote, jota on saatavilla lähinnä pääsiäisenä ja jouluna. Muualla sitä syödään läpi vuoden. Suomessa vain joku on saanut päähänsä, ettei suklaatia sovi nauttia KUNNOLLA kuin 2 x vuosi. Tyhmää!
Kaipaisin jotenkin laajempia valikoimia.. no onhan aina Stockmann ja Sokos, niissä tietysti on enemmän, mutta ei niissäkään AINA ole RIITTÄVÄSTI.. :) Olen kai aika mahdoton.. :)
Mignon-munista muuten pidän tosi paljon, voi kun sitä suklaata saisi levynä! - suklaahirviö
...jos haluat hillitä himoa kirjoitti:
Jup kyllä yleensä nuo terveysongelmista kertovat nettisivut auttavat ihmistä hillitsemään pahimmat himot. Joskus käyn semmoisella "900 club" sivulla, jossa siis esitellään yli 900 lbs:ää painavia ihmisiä, lähinnä amerikkalaisia. 900 lbs on noin 400 kiloa, more or less. Oliko se Carol Yager, joka oli painavin siellä.. järkky näky.. Minusta monen suomalaisen, jotka valittaa jos ovat 10 kg ylipainoisia, kannattaisi käydä katsomassa tuota nettisivua, siellä on TODELLISIA ongelmaisia ihmisiä.
Tässä linkkendaali sille sivulle: http://www.dimensionsmagazine.com/dimtext/kjn/people/heaviest.htm - :DD
suklaahirviö kirjoitti:
Jup kyllä yleensä nuo terveysongelmista kertovat nettisivut auttavat ihmistä hillitsemään pahimmat himot. Joskus käyn semmoisella "900 club" sivulla, jossa siis esitellään yli 900 lbs:ää painavia ihmisiä, lähinnä amerikkalaisia. 900 lbs on noin 400 kiloa, more or less. Oliko se Carol Yager, joka oli painavin siellä.. järkky näky.. Minusta monen suomalaisen, jotka valittaa jos ovat 10 kg ylipainoisia, kannattaisi käydä katsomassa tuota nettisivua, siellä on TODELLISIA ongelmaisia ihmisiä.
Tässä linkkendaali sille sivulle: http://www.dimensionsmagazine.com/dimtext/kjn/people/heaviest.htmMaha kipeänä, mutta tumma suklaa oli niin hyvää :(. Onneksi en oksentanut, tuntui tosin että oli todella lähellä...Nukkumaan en mene!
- suklaahirviö
:DD kirjoitti:
Maha kipeänä, mutta tumma suklaa oli niin hyvää :(. Onneksi en oksentanut, tuntui tosin että oli todella lähellä...Nukkumaan en mene!
Mulle yleensä tumma suklaa ei ole semmoinen HIMOSUKLAA, vaan sitä tulee nautittua aika kohtuudella.. Mutta nougat-, krispi-, toffee- yms. täytteiset suklaat ja konvehdit on se sudenkuoppa johon aina lankean!
Vai että et oksentanut, no hyvä juttu, ettei tullut 'pitkä sylki' sentään. ;) Minäpä kerron jotain tositosinoloa.. ei sitä muuten kuin anonyyminä kehtaisikaan. Itse kerran ahmin suklaata koko viikonlopun ja la-su välisenä yönä heräsin hurjiin vatsanväänteisiin. Tuli ripuli ja sanotaan nyt näin, että ilmeistä oli se, mistä se JOHTUI.. ;) eli siis suklaa... hhmmmmm.. Kyllä oli KIPEÄ olo!!! Oksettikin, mutta paha olo meni onneksi ohi sillä toisella tavalla. Vähänkös hävetti jälkeenpäin, syödä niin paljon, että käy noin. :( - herkku
suklaahirviö kirjoitti:
Mulle yleensä tumma suklaa ei ole semmoinen HIMOSUKLAA, vaan sitä tulee nautittua aika kohtuudella.. Mutta nougat-, krispi-, toffee- yms. täytteiset suklaat ja konvehdit on se sudenkuoppa johon aina lankean!
Vai että et oksentanut, no hyvä juttu, ettei tullut 'pitkä sylki' sentään. ;) Minäpä kerron jotain tositosinoloa.. ei sitä muuten kuin anonyyminä kehtaisikaan. Itse kerran ahmin suklaata koko viikonlopun ja la-su välisenä yönä heräsin hurjiin vatsanväänteisiin. Tuli ripuli ja sanotaan nyt näin, että ilmeistä oli se, mistä se JOHTUI.. ;) eli siis suklaa... hhmmmmm.. Kyllä oli KIPEÄ olo!!! Oksettikin, mutta paha olo meni onneksi ohi sillä toisella tavalla. Vähänkös hävetti jälkeenpäin, syödä niin paljon, että käy noin. :(...varmasti ikävää tuollainen :( Onkohan suklaassa jotain aineita jotka ei sulle sopisi?
Joo, samaa mieltä olen, tosi tympeää toisaalta, kun täällä Suomessa on niin suppeat valikoimat...Joulu ja pääsiäinen tekevät poikkeuksen. Silloin ihmiset taitaa ostaa ja nauttia kunnolla suklaasta!
Saisi kyllä tulla muulloinkin niitä uutuussuklaita tuonne kauppoihin!
Mulle tuo tumma suklaa ei ole himojen kohde vaan kaikki maitosuklainen..:D
Oletko maistanut Nestlen suklaamunia? joku kehui niitä jossain palstalla viime vuonna..ja harmitteli kun sellaisia ei täältä löydä!
Belgialainen Guylian tekee myös pienenpieniä suklaamunia ja sellaisia, isoja, kultaisessa paperissa olevia..olen maistanut niitä pienempiä mutta eivät olleet makuuni..se isompi saattais olla :D - herkku
herkku kirjoitti:
...varmasti ikävää tuollainen :( Onkohan suklaassa jotain aineita jotka ei sulle sopisi?
Joo, samaa mieltä olen, tosi tympeää toisaalta, kun täällä Suomessa on niin suppeat valikoimat...Joulu ja pääsiäinen tekevät poikkeuksen. Silloin ihmiset taitaa ostaa ja nauttia kunnolla suklaasta!
Saisi kyllä tulla muulloinkin niitä uutuussuklaita tuonne kauppoihin!
Mulle tuo tumma suklaa ei ole himojen kohde vaan kaikki maitosuklainen..:D
Oletko maistanut Nestlen suklaamunia? joku kehui niitä jossain palstalla viime vuonna..ja harmitteli kun sellaisia ei täältä löydä!
Belgialainen Guylian tekee myös pienenpieniä suklaamunia ja sellaisia, isoja, kultaisessa paperissa olevia..olen maistanut niitä pienempiä mutta eivät olleet makuuni..se isompi saattais olla :Dtällaisessa linkissä kuin www.lindt.com ja mee Saksan sivuille..siellä esitellään pääsiäissuklaat, aaahhh..:D
- suklaahirviö
herkku kirjoitti:
tällaisessa linkissä kuin www.lindt.com ja mee Saksan sivuille..siellä esitellään pääsiäissuklaat, aaahhh..:D
Kiitos linkistä.. mmmm.. olisipa pian jo pääsiäinen.. Minä en ole Guylianin sukumunia syönyt, mutta tänä pääsiäisenä aion kokeilla kyllä! Mignon ja Kinder ovat olleet semmosia ikisuosikkejani, mutta saksalaiset, belgialaiset ja sveitsiläiset - ja tietty italialaiset - ovat kyllä jo minut vakuuttaneet herkkujen tekijöinä. ;)
Niin siitä masun kokemasta tuskasta.. Minä en usko että suklaati olisi mitenkään sellaista esim. minua allergisoivaa ainetta.. vaikea kai uskoa, mutta vedin sitä TODELLA PALJON ja masu saattoi yksinkertaisesti ottaa nokkiinsa ihan siitä määrästä.. vieläkin kyllä hävettää, se oli niin noloa. Yleensä syön aika vähärasvaisesti siis sillon kun en mässää suklaata.. ja sitten tuollainen äkillinen siirtymä & suklaatiahminta, se varmasti aiheutti.. Graaaa! En silti aio lannistua.. ;) - suklaahirviö
herkku kirjoitti:
tällaisessa linkissä kuin www.lindt.com ja mee Saksan sivuille..siellä esitellään pääsiäissuklaat, aaahhh..:D
Tuolla Lindtin sivulla, jonka linkin minulle annoit, siellä on kuva yhdestä minun mielestäni kaikkien aikojen PARHAASTA suklaarasiasta. Nimi on Swiss Tradition de Luxe. Sellainen kullanruskea rasia. Voi taivas että on hyvää! Ja sitä saa ainakin Sokokselta täällä.. Se rasia menee ihan hetkessä, niin nami se on!
- Pörssipeluri
suklaahirviö kirjoitti:
Tässä linkkendaali sille sivulle: http://www.dimensionsmagazine.com/dimtext/kjn/people/heaviest.htmhttp://www.yleradio1.fi/yhteiskunta/puheenvuorot/id2421.shtml
- herkku
suklaahirviö kirjoitti:
Tuolla Lindtin sivulla, jonka linkin minulle annoit, siellä on kuva yhdestä minun mielestäni kaikkien aikojen PARHAASTA suklaarasiasta. Nimi on Swiss Tradition de Luxe. Sellainen kullanruskea rasia. Voi taivas että on hyvää! Ja sitä saa ainakin Sokokselta täällä.. Se rasia menee ihan hetkessä, niin nami se on!
Ostin muutes tänään sellaisen Lindtin maitosuklaa-pähkinälevyn, 150g. En ole vielä maistanut mutta ehkäpä viikonloppuna ;) Levyn palaset näyttävät kuvassa ihanan paksuilta ja kokonaisia pähkinöitä seassa aah :D
Joo ne konvehdit ovat hyviä ,olen joskus maistellut! - :DD
suklaahirviö kirjoitti:
Oletkos käynyt jo jakamassa mielipiteesi Oulun Suklaayhdistyksen sivuilla? :) Googleta vaikka, siellä voi arvostella suklaita("suklaalevyraati :D), lukea niiden historiasta ja tuotannosta tai vierailla kymmenissä linkeissä, joita sivuilta löytyy! En siis mainosta, mutta mielestäni tosi kiva paikka.
- suklaahirviö
:DD kirjoitti:
Oletkos käynyt jo jakamassa mielipiteesi Oulun Suklaayhdistyksen sivuilla? :) Googleta vaikka, siellä voi arvostella suklaita("suklaalevyraati :D), lukea niiden historiasta ja tuotannosta tai vierailla kymmenissä linkeissä, joita sivuilta löytyy! En siis mainosta, mutta mielestäni tosi kiva paikka.
Tunnustan, että suklaayhdistyksen sivu on erittäin tuttu paikka. ;) Joskus siellä on kiva käydä ihan vain kuolaamassa kaikkia niitä suklaateja. Ja voin senkin vielä tunnustaa, että olen kirjottanut arvioitakin. ;) Minun pitäisi kai olla jo joku kunniajäsen tuossa klubissa, kun varmaan olen oikea suklaafirmojen tukipylväs ja pystyssä pitäjä. Varmasti Fazer ja Lindt ainakin menisi nurin ilman minua.
- herkku
suklaahirviö kirjoitti:
Tunnustan, että suklaayhdistyksen sivu on erittäin tuttu paikka. ;) Joskus siellä on kiva käydä ihan vain kuolaamassa kaikkia niitä suklaateja. Ja voin senkin vielä tunnustaa, että olen kirjottanut arvioitakin. ;) Minun pitäisi kai olla jo joku kunniajäsen tuossa klubissa, kun varmaan olen oikea suklaafirmojen tukipylväs ja pystyssä pitäjä. Varmasti Fazer ja Lindt ainakin menisi nurin ilman minua.
Suklaayhdistyksen sivut ovat mullekin tutut.. siellä kun käy niin alkaa tehdä mieli kaikenlaisia suklaita!!:D
- SuklaaJarkko
suklaahirviö kirjoitti:
Muistakaa kuitenkin, että Oulun Suklaayhdistys ei ole kytköksissä mihinkään suklaanvalmistajaan. Siis ei MIHINKÄÄN. Me olemme 100% itsenäisiä.
- suklaahirviö
SuklaaJarkko kirjoitti:
Muistakaa kuitenkin, että Oulun Suklaayhdistys ei ole kytköksissä mihinkään suklaanvalmistajaan. Siis ei MIHINKÄÄN. Me olemme 100% itsenäisiä.
Tietysti suklaayhdistys on itsenäinen. Ja arvostelut ovat ainakin minusta puolueettomia. Suklaayhdistys toimii suklaanystävien eduksi, minusta se on hieno juttu. Kumma, ettei sellaista ole ennen tajuttu perustaa. Toisaalta suklaayhdistys VOISI EHKÄ laajentaa toimiaan tulevaisuudessa, alkaa puhua suklaanystävien puolesta? Esim. jos palstalla kävijät toivoisivat jotain myynnistä poistettua suklaatia takaisin, niin ehkä sukuyhdistys voisi ottaa yhteyttä aina kyseiseen firmaan? Siis jos laajalla rintamalla halutaan takaisin joku maku. Fazer, Marabou, yms. voisivat suhtautua vakavammin pyyntöön, jos yhdistys sen esittäisi. Tämä oli vain tällainen ajatus.
Vinkki herkuttelijoille: DOMINOkeksistä on nyt uutuusmaku.. jossa on kai toffeeta ja vaniljaa, nami nami! :) Täytyy pian maistaa! - herkku
suklaahirviö kirjoitti:
Tietysti suklaayhdistys on itsenäinen. Ja arvostelut ovat ainakin minusta puolueettomia. Suklaayhdistys toimii suklaanystävien eduksi, minusta se on hieno juttu. Kumma, ettei sellaista ole ennen tajuttu perustaa. Toisaalta suklaayhdistys VOISI EHKÄ laajentaa toimiaan tulevaisuudessa, alkaa puhua suklaanystävien puolesta? Esim. jos palstalla kävijät toivoisivat jotain myynnistä poistettua suklaatia takaisin, niin ehkä sukuyhdistys voisi ottaa yhteyttä aina kyseiseen firmaan? Siis jos laajalla rintamalla halutaan takaisin joku maku. Fazer, Marabou, yms. voisivat suhtautua vakavammin pyyntöön, jos yhdistys sen esittäisi. Tämä oli vain tällainen ajatus.
Vinkki herkuttelijoille: DOMINOkeksistä on nyt uutuusmaku.. jossa on kai toffeeta ja vaniljaa, nami nami! :) Täytyy pian maistaa!Minusta tuo suklaahirviön esittämä idea suklaayhdistykselle on hyvä, että he voisivat ehkä? tulevaisuudessa esittää toiveita Fazerille, Maraboulle, pandalle ym, poistetuista suklaista. Uskon että on monia tuotteita joita kaivataan takaisin!
Tuntuu ainakin että kun sinne itse laittaa palautetta niin ne sivuutetaan aika nopeasti, ehkä vastataan että "katsotaan otetaanko tulevaisuudessa takaisin kyseinen tuote jne." mutta ei sen enempää :( - Rottakokeita... ei kivaa
suklaahirviö kirjoitti:
Vai että et oksentanut, no hyvä juttu, ettei tullut 'pitkä sylki' sentään. ;) Minäpä kerron jotain tositosinoloa.. ei sitä muuten kuin anonyyminä kehtaisikaan. Itse kerran ahmin suklaata koko viikonlopun ja la-su välisenä yönä heräsin hurjiin vatsanväänteisiin. Tuli ripuli ja sanotaan nyt näin, että ilmeistä oli se, mistä se JOHTUI.. ;) eli siis suklaa... hhmmmmm.. Kyllä oli KIPEÄ olo!!! Oksettikin, mutta paha olo meni onneksi ohi sillä toisella tavalla. Vähänkös hävetti jälkeenpäin, syödä niin paljon, että käy noin. :(http://ehp.niehs.nih.gov/members/2001/109p983-994tobacman/tobacman-full.html
- SuklaaJarkko
herkku kirjoitti:
Minusta tuo suklaahirviön esittämä idea suklaayhdistykselle on hyvä, että he voisivat ehkä? tulevaisuudessa esittää toiveita Fazerille, Maraboulle, pandalle ym, poistetuista suklaista. Uskon että on monia tuotteita joita kaivataan takaisin!
Tuntuu ainakin että kun sinne itse laittaa palautetta niin ne sivuutetaan aika nopeasti, ehkä vastataan että "katsotaan otetaanko tulevaisuudessa takaisin kyseinen tuote jne." mutta ei sen enempää :(Pitää katsoa tuota, että aletaanko "koko kansan" äänitorveksi tuollaisissa asioissa. Onhan se mahdollista.
- Kiitos tiedosta!
SuklaaJarkko kirjoitti:
Monissa suklaissa ja jäätelöissä on E407 ja siksi ne ei sovi kaikille. Se on irlanninsammalta ja jäätelöissä löytyy vielä vähemmmän sellaisia merkkejä, joissa ei ole sitä. Onneksi on Mövenpick, tosin siitä saisi puolittaa sokerimäärän (tai vaihtaa hunajaan tai hedelmäsokeriin) ja se olisi silti hyvää:-)
Luin tuota karrageeniaiheista eläinkoetutkimusta:
http://ehp.niehs.nih.gov/members/2001/109p983-994tobacman/tobacman-full. html
ja löysin sieltä kohdan:
"Other experimental data.
Because it can induce acute inflammation, carrageenan has been widely used in experimental models of inflammation to assess activity of anti-inflammatory drugs and to study mediators of inflammation (4,61,106,119,120).
Injected into an experimental site, such as the plantar surface of a rat's paw, pleural cavity, or subcutaneous air bleb, carrageenan induces an inflammatory response, with edema, migration of inflammatory cells, predominantly polymorphonuclear leukocytes, and possibly granuloma formation (61,120)."
Mites niitä muita patentoitavia juttuja testattaiskaan, jos ei saatais ensin aiheutettua koe-eläimille jotain tautia ja tässä tapauksessa - mun käsittääkseni - se saadaan aikaan juuri karrageenilla, mikä taas on se E407 sallituissa lisäaineissa. Vai ymmärsinkö väärin? Joku vois kääntää tuon koko artikkelin, 12 sivua tuolta yhdistyksen lehteen. On se sen verran tärkeä seikka ainakin mahavaivoista kärsiville.
Toi tutkimus on vuodelta 2001. Mikä kumma muuten tuossa karrageenissa on ollut patentoitava asia? Eihän tavallisia luonnontuotteita voi patentoida?
Pandan tuotteissa ei käytetä ollenkaan ainetta. Muitakin saattaa olla, mutta Fever ja tumma minttutäytesuklaa riittää minulle:-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746