Mitä ruokia olette antaneet 11kk:n ikäiselle lapselle?Itse olen antanut esim.viiliä,raejuustoa.Kevytmaitoa olen myös jo sekoitellut korvikkeen joukkoon.Vinkkejä haluaisin tytön ruokavalioon,kun tuppaa jäämään kaupan purkkiruokien varaan suurimmaksi osaksi...
mitä ruokia 11kk:n ikäiselle?
5
3482
Vastaukset
- itsekin syöt
Heips!
Kyl noin "isolle" voi antaa jo mitä vain oikeeta ruokaa. Maitoakin jos kerran ei oo tullu oireita. Teethän itselleski ruokaa, sitä samaa van moosaat.- ..............................
sitä enää tartte edes muussata! Pienemmiksi vaan palotella ja lusikka tytölle käteen.
- Aurora
Rohkeasti vaan kokeilemaan samaa ruokaa kuin itse syöt, vähemmän mausteita vaan. Pinaatti, punajuuri, sienet ja kaali kannattaa vielä jättää väliin, mutta kohta niitäkin voi antaa pieniä määriä.
Paljonkohan kevytmaitoa olet käyttänyt? Voisit varmaan tehdä jo uuniruokia maitoon, esimerkiksi miedon makuista makaronilaatikkoa. Ihan hyvällä omatunnolla voit käyttää myös puolivalmisteita, kuten pakastealtaan kasvissekoituksia, ja tehdä niistä vaikka kala- tai lihakiusausta. Munakkaan voi tehdä myös uunissa ja veteen tehtynä, ja siihen voi lisätä melkein mitä vaan.
Niin, ja hae vinkkejä valmisruoista: käytä samoja aineksia ja mausteita, tuore kotitehty on taatusti parempaa!
Meillä on kanssa pian 11 kk:n ikäinen tyttö, joka maistelee maitotuotteita kovaa vauhtia. Ruoanlaitto helpottuu päivä päivältä, mutta äiti jumittuu helposti valmisruokiin ja perinteiseen perunamössöön eri kasviksilla /kalalla / kananmunalla höystettynä. Viili tai bulgarianjogurtti on naurettavan helppo ja terveellinen välipala, ja raejuusto tekee lähes joka ateriasta mehukkaamman. Piimä on oiva ruokajuoma.
Meillä ongelmana on valitettavasti se, että arkisin vanhemmat syövät usein eineksiä (esim. pinaattilettuja), joita ei viitsisi antaa vauvalle. Tarttis siis tarttua kauhaan ja ruveta kokkailemaan! =)- 11kk:n äiti
Meillä on annettu pojalle jo jonkin aikaa samaa ruokaa mitä itse syödään, jollei se ole kovin rasvaista tai maustettua. Ongelma on se, että mies syö arkisin töissä ja mä myös jos satun muistamaan, iltaisin ei ruokaa laiteta.
Olen tehnyt pakkaseen soseita siitä asti kun poika aloitteli kiinteitä, pakastan kaikki jääpalarasioissa ja kippaan sitten muovipusseihin. Alkuun otettiin yksi pala jotain, nyt monta ;)
Eli pakkasesta löytyy kukka- ja parsakaalia, perunaa, riisiä, jauhelihaa ja broileria (keitettynä), bataattia, palsternakkaa ... porkkanaa on nyt vastaavia palikoita ihan kaupan pakastealtaasta ostettuna. Ja niistä sitten noukitaan muutamaa sorttia palikoita keppoon ja mikroon. Paljon helpompaa kuin valmisruokien laahaaminen, noita kun keittaa aina yhtä tai kahta sorttia kerralla reilumman satsin, niin sitten riittää taas. Soseet on helpompia tehdä ja pakastaa kuin pieneksi pilkottu, siksi meillä on tuota riisiä laitettu jo monta kuukautta kun ei pojalle kelvannut sileät soseet.
Raejuustoa on laitettu joskus ruuan joukkoon, juustonsiivu on herkkua ja samoin maustamaton jugurtti hedelmäsoseella taikka ilman. Maustetuissa jugurteissa on paljon sokeria ja usein lisäaineitakin. Näkyi kyllä joku maustamatonkin sisältävän liivatetta ym eli kannattaa katsoa, mitä ostaa.
Pinaattia ja maksaa en ole antanut, enkä kananmunaa muuten kuin vähän jossain joukossa (esim. makaronilaatikossa), maitoa on käytetty perunamuusissa tms vähän mutta ei juotettu, itselleni ei sovi kotimaiset maitotuotteet niin olen aika varovainen noiden kanssa, ja kun imetän vielä niin ruokajuomana annetaan vettä sellaisenaan tai tuoremehutilkalla maustettuna.
Meillä ei kyllä edes purkkiruuat kelpaa, ellei olla jossain reissussa, kauhea nälkä ja äiti ei ole antamassa tissiä ... hedelmäsoseitä kyllä käytetään purkista puuron ja jugurtin mausteeksi, ne on hyviä. Nuo kaupan purkkiruuat on aika mauttomia verrattuna siihen, että kasaa saman annoksen noita pakastesoseista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803