Honda pesi kalliimmat

Honda-Power

Tuoreen auto-bildin numerossa honda suorastaan nöyryytti paljon kalliimmat audin ja jaguaarin!

9

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kai tiesit sen et hondan eräs tehtaan johtaja, sano vuonna -99, että "He tekevät autoja, jotka kestää neljä vuotta, koska kukaan ei käytä niitä pitempään." (japanissa autojen keskimääränen käyttöikä on neljä vuotta.)

      • joku...

        ...autoa oikeasti tuota pidempään? Ihan järkevää logiikkaa minusta.


      • kavahtaa japsituotteita:

        Japanissa auton katsastus on kallista. Hinnat suuntaa-antavia, oikeita en muista.
        Ensimmäinen katsastus 200 euroa, toinen 400, kolmas 800 jne. Siinä syy, miksi ei vanhoja autoja ole liikenteessä ja miksi autoja ei kannata tehdä kestäviksi.
        Muutenkin Japanin yhteiskunta on tyylipuhtain osta-ja-heitä-pois -yhteiskunta. Ei pätkääkään kestävän kehityksen yhteiskunta, vaan sen vastakohta. Työmien joutuu siellä juoksemaan aina vain kovempaa edes pysyäkseen paikallaan.
        Tästä muutama vuosi sitten kertoi pariinkin otteeseen Matt Tsurunen, entinen Martti Turunen, Japanissa asuva korkea poliitikko, syntyisin Suomesta.


      • Joni
        kavahtaa japsituotteita: kirjoitti:

        Japanissa auton katsastus on kallista. Hinnat suuntaa-antavia, oikeita en muista.
        Ensimmäinen katsastus 200 euroa, toinen 400, kolmas 800 jne. Siinä syy, miksi ei vanhoja autoja ole liikenteessä ja miksi autoja ei kannata tehdä kestäviksi.
        Muutenkin Japanin yhteiskunta on tyylipuhtain osta-ja-heitä-pois -yhteiskunta. Ei pätkääkään kestävän kehityksen yhteiskunta, vaan sen vastakohta. Työmien joutuu siellä juoksemaan aina vain kovempaa edes pysyäkseen paikallaan.
        Tästä muutama vuosi sitten kertoi pariinkin otteeseen Matt Tsurunen, entinen Martti Turunen, Japanissa asuva korkea poliitikko, syntyisin Suomesta.

        Kyllä se syy on ihan vaan se, että auton verotus muuttuu niin rankasti onkos sen nyt 4 vai 5 vuoden jälkeen, että on kannattavaa luopua siitä. Syynä siihen on päästöjen minimoiminen, mikä on minusta aika kestävää kehitystä.

        Japanissa mm. roskat lajitellaan 4 eri lajiin ja muutenkin on kyllä hyvin ympäristöystävällistä ajattelua.


      • Ajattelepa uusiksi
        Joni kirjoitti:

        Kyllä se syy on ihan vaan se, että auton verotus muuttuu niin rankasti onkos sen nyt 4 vai 5 vuoden jälkeen, että on kannattavaa luopua siitä. Syynä siihen on päästöjen minimoiminen, mikä on minusta aika kestävää kehitystä.

        Japanissa mm. roskat lajitellaan 4 eri lajiin ja muutenkin on kyllä hyvin ympäristöystävällistä ajattelua.

        vasta päästöjä tulee jos missä, kun vielä käyttökelpoinen auto paalataan ja tehdään uusi tilalle! Ja sen uuden polttoaineen kulutus on suurempi kuin vanhan, joten sitäkin kautta päästöt kasvavat vielä entisestään. Katsos kun se kaikki polttoaine muuttuu päästöksi.


      • lol gg
        Joni kirjoitti:

        Kyllä se syy on ihan vaan se, että auton verotus muuttuu niin rankasti onkos sen nyt 4 vai 5 vuoden jälkeen, että on kannattavaa luopua siitä. Syynä siihen on päästöjen minimoiminen, mikä on minusta aika kestävää kehitystä.

        Japanissa mm. roskat lajitellaan 4 eri lajiin ja muutenkin on kyllä hyvin ympäristöystävällistä ajattelua.

        se vähän riippuu mitä niille vanhoille autoille tehdään. voi sitten vartailla tuleeko pakoputkesta enemmän päästöjä, kun sen uuden auton valmistusprosessista... yleensä tuollainen 4v ja roskiin ei ole kestävääkehitystä.


      • Joni
        lol gg kirjoitti:

        se vähän riippuu mitä niille vanhoille autoille tehdään. voi sitten vartailla tuleeko pakoputkesta enemmän päästöjä, kun sen uuden auton valmistusprosessista... yleensä tuollainen 4v ja roskiin ei ole kestävääkehitystä.

        En ole alan asiantuntija enkä ole edes varma mitä kaikkea tapahtuu autolle sen 4-5 vuoden jälkeen, mutta siitä olen varma, että ei ne japanilaisetkaan niin tyhmiä ole, etteivät olisi satunnaisia Suomi24-palstalaisia pidemmälle ajatelleet omimman alansa asiaa. Vai rohkenetteko epäillä?

        Sen tiedän, että paljon sieltä lähtee käytettyjä autoja maailmalle kuten Venäjälle ja Kiinaan.


    • Jagusaari

      Positiivinen kuva jäi Hondan uudesta moottorista tuon vertailun perusteella. Jaguaarin kohdalla oli teknisissä tiedoissa jotain häikkää. 2.2l moottorin väännön pitäisi olla 360 Nm ja hetkellisesti 400 Nm. Taulokossa väännöksi väitettiin 266 Nm.

      Jos tuosta ryhmästä saisi itselleen auton valita, olisi järjestys 1. Jaguar 2. Honda 3. Audi. Jos omaa rahaa pitäisi mukaan laittaa, vaihtuisi Honda ykköseksi.

    • jakke

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe