Pitäis vw t4 ostaa talvirenkaat ja mieli tekis ton rengasmelun takia hommata kitkat.Niitä kun ei vain tietääkseni ole testattu missään lehdissä,joten kyselisin jos jollain ois kokemusta pakujen kitkoista jotta tekeekö niillä mitään.Pitojakin sais tietysti olla jonkunverran ja ovatko ne sitten hiljaisemmat kuin kitkat.
Henkilöautossa ollut kitkat jo vuodesta -98 eikä siihen kyllä nastoja laiteta,joten kitkoista sinänsä on hyvät kokemukset.
renkaat
6
709
Vastaukset
- testattu
TM:ssä oli pari talvea sitten pakujen kitkarengas testi. Voittaja oli Nokian Hakkapeliitta CQ.
Kyllähän ne ovat periaatteessa yhtä hyvät kuin henkilöautoissa, mutta pakuuni en kyllä itse laittaisi. Perusteluja on ainakin kolme:
Pakun kuormitus vaihtelee melkoisesti ja tyhjänä takajarrujen lukkiutuminen on melkoinen vaara. Silloin lähtee auto lapasesta. Abseja on vielä suht harvoissa pakuissa.
Pakussa on myös massaa tonni enemmän kuin henkilöautoissa, jolloin pysähtymisen kanssa on helposti ongelmissa, kun massaa ei kuitenkaan ole niin paljoa kuin kuorma-autoissa. Sama pätee maastureihin.
Pakuissa on yleensä melua muutoinkin, joten rengasmelu ei vaikuta niin paljoa kuin hiljaisissa henkilöautoissa.
Jos pakussa käyttää kitkoja, niin suosittelen todella vaihtamaan ne uusiin, ennen kuin ovat kaljuja. Järkevintä lienee ajaa ne kesärenkaina loppuun.- emppu
Kävin etsimässä tm,stä tuota testiä ja en löytänyt kuin talvirengastestin jossa oli nastarenkaat kyseessä.Löydätkö sinä sen lehden numeron,mulla on kaikki tallella vuodesta -85.Juuri kitkojen käyttäjien kokemuksia tässä kaipaisin.
- Motoristit
emppu kirjoitti:
Kävin etsimässä tm,stä tuota testiä ja en löytänyt kuin talvirengastestin jossa oli nastarenkaat kyseessä.Löydätkö sinä sen lehden numeron,mulla on kaikki tallella vuodesta -85.Juuri kitkojen käyttäjien kokemuksia tässä kaipaisin.
Kitkat ovat toimineet tosi hyvin.
Autona on VW Tr TDI ja kaksi talvea
ajetut britget alla eivätkä ole
yllättäneet kertaakaan (ajotapa ratkaisee)
Reilut 20 tkm ajetut, vielä uuden veroiset.
Kun ei ole nastoja niin ajelee rauhallisemmin,
"eivät ole testivoittajat".
Jarrutuksessa pakun perä ei sen enempää mene lukkoon tyhjänä kuin täyteen lastattuna koska
ne säätyy aut. painon mukaan.
Eikä sitä nastoilla ajeta vaan renkailla..
Turvallista matkaa... - Güni
emppu kirjoitti:
05/2005 oli kitkarengas testi Tekarissa.
- emppu
Güni kirjoitti:
05/2005 oli kitkarengas testi Tekarissa.
lehdessä on testattu v-nopeusluokan kesärenkaat.Lisää hyviä ehdotuksia,vaikka itse olen kyllä vakaasti sitä mieltä,että tm ei ole testannut koskaan c-luokan kitkarenkaita.
pikkubuseissa kitkat alla, ja jos ei aja rallia ni kullä kyllä noi tiellä pysy.
ja pikkubussit ili rakennetti T4 ja T5 malleihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo696590Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583103- 322279
- 201858
- 131857
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto201845Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131572- 181549
- 521538
- 101529