renkaat

emppu

Pitäis vw t4 ostaa talvirenkaat ja mieli tekis ton rengasmelun takia hommata kitkat.Niitä kun ei vain tietääkseni ole testattu missään lehdissä,joten kyselisin jos jollain ois kokemusta pakujen kitkoista jotta tekeekö niillä mitään.Pitojakin sais tietysti olla jonkunverran ja ovatko ne sitten hiljaisemmat kuin kitkat.

Henkilöautossa ollut kitkat jo vuodesta -98 eikä siihen kyllä nastoja laiteta,joten kitkoista sinänsä on hyvät kokemukset.

6

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testattu

      TM:ssä oli pari talvea sitten pakujen kitkarengas testi. Voittaja oli Nokian Hakkapeliitta CQ.

      Kyllähän ne ovat periaatteessa yhtä hyvät kuin henkilöautoissa, mutta pakuuni en kyllä itse laittaisi. Perusteluja on ainakin kolme:

      Pakun kuormitus vaihtelee melkoisesti ja tyhjänä takajarrujen lukkiutuminen on melkoinen vaara. Silloin lähtee auto lapasesta. Abseja on vielä suht harvoissa pakuissa.

      Pakussa on myös massaa tonni enemmän kuin henkilöautoissa, jolloin pysähtymisen kanssa on helposti ongelmissa, kun massaa ei kuitenkaan ole niin paljoa kuin kuorma-autoissa. Sama pätee maastureihin.

      Pakuissa on yleensä melua muutoinkin, joten rengasmelu ei vaikuta niin paljoa kuin hiljaisissa henkilöautoissa.

      Jos pakussa käyttää kitkoja, niin suosittelen todella vaihtamaan ne uusiin, ennen kuin ovat kaljuja. Järkevintä lienee ajaa ne kesärenkaina loppuun.

      • emppu

        Kävin etsimässä tm,stä tuota testiä ja en löytänyt kuin talvirengastestin jossa oli nastarenkaat kyseessä.Löydätkö sinä sen lehden numeron,mulla on kaikki tallella vuodesta -85.Juuri kitkojen käyttäjien kokemuksia tässä kaipaisin.


      • Motoristit
        emppu kirjoitti:

        Kävin etsimässä tm,stä tuota testiä ja en löytänyt kuin talvirengastestin jossa oli nastarenkaat kyseessä.Löydätkö sinä sen lehden numeron,mulla on kaikki tallella vuodesta -85.Juuri kitkojen käyttäjien kokemuksia tässä kaipaisin.

        Kitkat ovat toimineet tosi hyvin.
        Autona on VW Tr TDI ja kaksi talvea
        ajetut britget alla eivätkä ole
        yllättäneet kertaakaan (ajotapa ratkaisee)
        Reilut 20 tkm ajetut, vielä uuden veroiset.
        Kun ei ole nastoja niin ajelee rauhallisemmin,
        "eivät ole testivoittajat".
        Jarrutuksessa pakun perä ei sen enempää mene lukkoon tyhjänä kuin täyteen lastattuna koska
        ne säätyy aut. painon mukaan.
        Eikä sitä nastoilla ajeta vaan renkailla..
        Turvallista matkaa...


      • Güni
        emppu kirjoitti:

        Kävin etsimässä tm,stä tuota testiä ja en löytänyt kuin talvirengastestin jossa oli nastarenkaat kyseessä.Löydätkö sinä sen lehden numeron,mulla on kaikki tallella vuodesta -85.Juuri kitkojen käyttäjien kokemuksia tässä kaipaisin.

        05/2005 oli kitkarengas testi Tekarissa.


      • emppu
        Güni kirjoitti:

        05/2005 oli kitkarengas testi Tekarissa.

        lehdessä on testattu v-nopeusluokan kesärenkaat.Lisää hyviä ehdotuksia,vaikka itse olen kyllä vakaasti sitä mieltä,että tm ei ole testannut koskaan c-luokan kitkarenkaita.


    • pikkubuseissa kitkat alla, ja jos ei aja rallia ni kullä kyllä noi tiellä pysy.
      ja pikkubussit ili rakennetti T4 ja T5 malleihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7150
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1127
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      330
      1015
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      845
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe