Mikä on se luotettavin ja pitkäikäisin diesel?
Ostan käytetyn auton, mutta en tiedä vielä minkä? kertokaa kokemuksistanne ja kehukaa omaanne hyvin perusteluin.
Kiitos etukäteen.
Mikä on kestävin dieselmoottori henkilöautoissa?
77
33324
Vastaukset
- Kupoli
MB 200 D! Tätä ei tarvi perustella eikä sen paremmin enää kehuakaan, koska asia vain on niin. 200D on ikiliikkuja!
- väitän
tuskin lähtee käyntiin edes kesälläkään kun aurinko menee pilveen...
- mikajgvb
väitän kirjoitti:
tuskin lähtee käyntiin edes kesälläkään kun aurinko menee pilveen...
kestään pitkään
kyseisen moottorinhan suunnitteli Mitsubishi, (ainakin muutamalta mersuharrastajalta tämmösen väittämän kuullut) kone siis on ennemminkin mitsu 200D, 240D on sama kone, johon "lisätty" yksi sylinteri. MB 300 on entinen teollisuusmoottori, käytettiin tehtaissa yms, ennen ku ees kokeiltiin et miten toimii autossa.
- Jamppa1
jannetin82 kirjoitti:
kyseisen moottorinhan suunnitteli Mitsubishi, (ainakin muutamalta mersuharrastajalta tämmösen väittämän kuullut) kone siis on ennemminkin mitsu 200D, 240D on sama kone, johon "lisätty" yksi sylinteri. MB 300 on entinen teollisuusmoottori, käytettiin tehtaissa yms, ennen ku ees kokeiltiin et miten toimii autossa.
ei oikein vakuuta. Ensinnäkin tuosta mitsun suunnittelusta olisi hyvä saada jotain faktaa. Toisekseen 240D on nelimukinen kuten 200D:kin. Vähän eri sylinterimitoilla vaan.
Jamppa1 kirjoitti:
ei oikein vakuuta. Ensinnäkin tuosta mitsun suunnittelusta olisi hyvä saada jotain faktaa. Toisekseen 240D on nelimukinen kuten 200D:kin. Vähän eri sylinterimitoilla vaan.
mulla äsken, eli 190 sarjassa käytetty 200D kone oli mitsulta ostettu, koska MB ei ollut saanut kehitettyä sopivaa nopeakäyntistä diisseliä rarjan tullessa markkinoille, ja mitsu oli saanut juuri hieman aikaisemmen sellaisen valmiiksi. mersedes osti kyseisen moottorin piirustukset, ja käytti konetta 190 sarjan autoissa, samasta koneesta kehitettiin myös viis mukinen versio, jonka mallimerkintä oli 250D.
- Peltsi
jannetin82 kirjoitti:
mulla äsken, eli 190 sarjassa käytetty 200D kone oli mitsulta ostettu, koska MB ei ollut saanut kehitettyä sopivaa nopeakäyntistä diisseliä rarjan tullessa markkinoille, ja mitsu oli saanut juuri hieman aikaisemmen sellaisen valmiiksi. mersedes osti kyseisen moottorin piirustukset, ja käytti konetta 190 sarjan autoissa, samasta koneesta kehitettiin myös viis mukinen versio, jonka mallimerkintä oli 250D.
Ei kuule ole mitsulla mitään tekemistä mersun koneen kanssa. 200D on parannettu versio W123:ssa käytetystä 200D:stä. Tehoero on huomattava 72hv/55hv ja kulutus pienentynyt uudemmassa huomattavasti.
- 250D
jannetin82 kirjoitti:
mulla äsken, eli 190 sarjassa käytetty 200D kone oli mitsulta ostettu, koska MB ei ollut saanut kehitettyä sopivaa nopeakäyntistä diisseliä rarjan tullessa markkinoille, ja mitsu oli saanut juuri hieman aikaisemmen sellaisen valmiiksi. mersedes osti kyseisen moottorin piirustukset, ja käytti konetta 190 sarjan autoissa, samasta koneesta kehitettiin myös viis mukinen versio, jonka mallimerkintä oli 250D.
Jos noin on, niin taitaa olla japanilaisten suunnittelemista moottoreista kestävin. Miljoonat tuntuvat paukkuvan siellä sun täällä.
- Jamppa1
että omaansa on helppo kehua. Se on myöskin jotenkin noloa. Joten kehutaan meseä.
- fireblade
Moi
Niin, ahtamaton ja mahdollisimman matalaviritteinen laadukkaasti tehty peli....
Turboton Mese, kestävähän tuo. Yrittäjän pakussa 2.4 litrainen kiisseli louskuttaa vaan.
Kehun sitten Volsua. Volsun turboton 1.9 kiisseli on myös kestävä. Scodillac Felician nokalla puoli miljoonaa kilsaa...
Seat Toledo 1.9d, yli 600 tonnia lasissa.
Nämä molemmat koneita avaamatta.
....Toyota Haisuli -84 tai -85....yli 800 tonnia lasissa. Poistettu rekisteristä pari vuotta sitten. Nykyään Urheiluautokäytössä, juu juu. Nuoriso revittelee tuolla urheilullisella takatuupparilla sladissa. Lukkoperä, tottakai! - Vertailu kelpoinen
fireblade kirjoitti:
Moi
Niin, ahtamaton ja mahdollisimman matalaviritteinen laadukkaasti tehty peli....
Turboton Mese, kestävähän tuo. Yrittäjän pakussa 2.4 litrainen kiisseli louskuttaa vaan.
Kehun sitten Volsua. Volsun turboton 1.9 kiisseli on myös kestävä. Scodillac Felician nokalla puoli miljoonaa kilsaa...
Seat Toledo 1.9d, yli 600 tonnia lasissa.
Nämä molemmat koneita avaamatta.
....Toyota Haisuli -84 tai -85....yli 800 tonnia lasissa. Poistettu rekisteristä pari vuotta sitten. Nykyään Urheiluautokäytössä, juu juu. Nuoriso revittelee tuolla urheilullisella takatuupparilla sladissa. Lukkoperä, tottakai!Se on vasta puolet Mersun ajettuihin km: Puhutaa sitten kun on milj: km mittarissa, konetta avaamatta ja loksuttavat edelleen.
- Jamppa1
Vertailu kelpoinen kirjoitti:
Se on vasta puolet Mersun ajettuihin km: Puhutaa sitten kun on milj: km mittarissa, konetta avaamatta ja loksuttavat edelleen.
nillä meseillä yleensä ajeta konetta avaamatta sen kauempaa kuin vw:lläkään. Vanhemmissa meseissä alkaa kansivpahvit vuotamaan siinä puolen millin kieppeillä. Sen rempan jälkeen alkaa mesen ylivoima jos on hyvin pidetty. Ei voi vw:täkään haukkua mutta omaansa on hölmö kehua:) Onhan se hintaansa nähden uskomattoman kestävä, aika monta golffia saa ison mesen hintaan...
- diiseleistä
Jamppa1 kirjoitti:
nillä meseillä yleensä ajeta konetta avaamatta sen kauempaa kuin vw:lläkään. Vanhemmissa meseissä alkaa kansivpahvit vuotamaan siinä puolen millin kieppeillä. Sen rempan jälkeen alkaa mesen ylivoima jos on hyvin pidetty. Ei voi vw:täkään haukkua mutta omaansa on hölmö kehua:) Onhan se hintaansa nähden uskomattoman kestävä, aika monta golffia saa ison mesen hintaan...
M-B 300 D malli 123, reilu 1 milj km ajettu konetta avaamatta, katsotaan kuinka pitkään ikiliikuja kiikkuu.
VW LT 28 firman avolavapaku 300000 ajettu, kaksi kertaa kone avattu kansi ja venttiilirempan takia,
paska menisi vaihtoon, jos siitä saisi jotain vaihdossa. - murikka
fireblade kirjoitti:
Moi
Niin, ahtamaton ja mahdollisimman matalaviritteinen laadukkaasti tehty peli....
Turboton Mese, kestävähän tuo. Yrittäjän pakussa 2.4 litrainen kiisseli louskuttaa vaan.
Kehun sitten Volsua. Volsun turboton 1.9 kiisseli on myös kestävä. Scodillac Felician nokalla puoli miljoonaa kilsaa...
Seat Toledo 1.9d, yli 600 tonnia lasissa.
Nämä molemmat koneita avaamatta.
....Toyota Haisuli -84 tai -85....yli 800 tonnia lasissa. Poistettu rekisteristä pari vuotta sitten. Nykyään Urheiluautokäytössä, juu juu. Nuoriso revittelee tuolla urheilullisella takatuupparilla sladissa. Lukkoperä, tottakai!On muuten kestävä tapaus. Kestää kivasti tehojakin.
- Anonyymi
fireblade kirjoitti:
Moi
Niin, ahtamaton ja mahdollisimman matalaviritteinen laadukkaasti tehty peli....
Turboton Mese, kestävähän tuo. Yrittäjän pakussa 2.4 litrainen kiisseli louskuttaa vaan.
Kehun sitten Volsua. Volsun turboton 1.9 kiisseli on myös kestävä. Scodillac Felician nokalla puoli miljoonaa kilsaa...
Seat Toledo 1.9d, yli 600 tonnia lasissa.
Nämä molemmat koneita avaamatta.
....Toyota Haisuli -84 tai -85....yli 800 tonnia lasissa. Poistettu rekisteristä pari vuotta sitten. Nykyään Urheiluautokäytössä, juu juu. Nuoriso revittelee tuolla urheilullisella takatuupparilla sladissa. Lukkoperä, tottakai!Voin kyllä ihan kokemuksesta sanoa, että millään volkkarin koneella ei ajeta 600.000 laittamatta siihen samaa määrää euroja kiinni. En sen konsernin tuotteeseen laita euroakaan enään kiinni, vaikka se olis rautanaula. 3 vuosikymmenen ajoneuvoja olen kyseisen konsernin tuotteista omistanut, enkä moiseen kuraan enään sorru. Ei jaksa asua jalostamoiden lähistöllä niiden öljyä syövien romujen kanssa. Katsastus tilastot on katsastajien tilastoja. Olis kiva joskus nähdä oikeat vikatilastot, eki paljonko autoon työnnetään ölhyä ja paljonko sitä huolletaan katsastusten välissä... Wv tulis varmaan kaikkien mallien hännän huippuna. Peugeot ja Citroen on huomattavasti huoltovapaampia merkkejä oman kokemuksen pohjalta. Aikanaan omistamani 406 400000km ei pompannut kertaakaan Citikka 500000km kerran takalasin tummennuksen takia. Mut joo wv konsernin vehkeistä en ottais edes porchea, vaikka ilmaiseksi saisin. Rahat menis huoltoihin.
- Tumppi-82
Tottahan se on että nämä vapaasti huokaavat Mersut ovat kestäviä, mutta todella unisia kulkemaan. Ajelin joskus MB 190 2.0l dieselillä ja unisempaa autoa en ole ajanut. Pikatiellä kun ohitti rekkaa niin itku meinasi päästä. 2.5d on jo varmasti vähän parempi kulkemaan.
Eli ei kannata ostaa todella laiskaa autoa vain siksi että se kestää. Ajamisesta pitää voida nauttia ja laiskalla autolla se harvoin onnistuu.- fireblade
Moi
.....Ripeähän tuo. Meikäläinen joskus vedellyt tollasta telivaunua Mercedes 200D -78 tai jotain vehkeellä. Kuitenkin 123-korinen kiitäjä. Espoosta Vaasaan....köh köh...ja takapenkkiläisillä ohrapirtelöä ja hyvät vitsit, Parkanon kohdalla jo toiseen kertaa samat jutut...
Harakiri oli aika lähellä... - 250D
Yksi toivoo autoltaan yhtä, toinen toista. Joku voi nauttia ohituksista ja rivakasta menosta, toinen tykkää hiljakseen kiireettömästi lullitella. Puhu vain omasta puolestasi.
2,5d on 2-litraista selvästi rivakampi esim. maantieohituksissa, mutta edelleen aika verkkainen kulkupeli sekin. Häviää mille tahansa bensa-autolle ja lähes kaikille diesel-henkilöautoille mennen tullen kiihtyvyydessä. Monta muuta asiaa on toki kohdallaan. - Kestää, kestää
fireblade kirjoitti:
Moi
.....Ripeähän tuo. Meikäläinen joskus vedellyt tollasta telivaunua Mercedes 200D -78 tai jotain vehkeellä. Kuitenkin 123-korinen kiitäjä. Espoosta Vaasaan....köh köh...ja takapenkkiläisillä ohrapirtelöä ja hyvät vitsit, Parkanon kohdalla jo toiseen kertaa samat jutut...
Harakiri oli aika lähellä...Kyllähän 200d jo kiihtyy ja kulkee. Meillä oli vuoteen 2005 asti työajossa 406 mersu, se 60-luvun lopun pyöreä pullamersu. Ja konehan on ruudikas 2,2 litrainen n. 60 hevosvoimaa kehittävä sisupussi. Kun lastia oli 2000 kg autossa ja 3000 kg perässä kärryllä, alkoi jo ylämäet aistimaan.
Tyhjänä tuo peli kulkee lähes 90 km/h, mutta lasti päällä huiput on noin 75 km/h. Ja ylämäet menee mukavasti kakkosella 30-50 km/h.
Onneksi isäntä tuli järkiinsä ja osti Sprinterin. Saa vain nähdä missä kunnosa Sprinter on 38 ammattiajovuoden jälkeen ja 2,1 miljoonan kilometrin jälkeen (Kone haalattu toki matkalla).
Alkuperäiselle kysyjälle: Jos etsit äärimmäistä kestävyyttä, on vanha esikammiollinen mersu aika vahvoilla. Noita saa hakea pihojen periltä lähes kilohinnalla ja osia löytyy joka ladon takaa.
- KESTÄÄ
Laivan kone rouskuttaa yötä päivää vuodesta toiseen...kylä kestää
- bimmeri
250d tai 300d mersu w124 korissa, niin viittii jo ajellakin. Nokka on ketjulla ja koko auton tekniikka yksinkertaista ja varaosat edullisia. Ei voi kyllä puhua VAG dieseleiden ja Mersun koneiden kestävyydestä samassa lauseessa. VAG:ssä on hyvä tehdä se kansiremppa n.300tkm kohdalla ja muistaa remmin vaihdot. Mersussa se nokkaketju venyy siinä 600tkm kohdalla vaihtokuntoon. Vagin alkerta on kyllä melkein yhtä kestävä kuin mersussa. Käy mese foorumilla tutustumassa "Super turboihin" niissä näkee millaisia tehoja kone kestää ottaa ulos ilman ongelmia.
- oli käytössä
pösön 205 1.8 dieseli, ja se oli otettava rekisteristä pois 600 tkm:n kohdalla. (Joku laakeri alko koneesta olla loppu). Muuten olisin sillä vieläkin ajellu. Tämä pikku kinderi myös kulki mielestäni ihan iloisesti.
- tämä...
http://www.ncf.fi/html/moottorit/ld28.htm
Et vaan enää oikein löydä sellaista autoa, jossa tuollainen olisi kiinni, eli autot lahoavat alta.- Roopex
hanniko kirjoitti:
...satu tippumaan pakoistukkarenkaat mäntien päälle!
kun antaa polkemisen jälkeen vähän jäähtyä eli pyöriä tyhjäkäyntiä.
Pitää vähän niinkuin turbomoottoria mutta ilman turboa niin kyllä kestää rajusti kilometrejä...
- Jussi...
Mitä olen ajanut mersuilla niin ei kohtaa hankintahinta/matkustusmukavuus. Hiton laiskoja vehkeitä, myös 124mallit. Mersuthan on tehty pitkäiskuisiksi jotta ne kestäisi mutta jos sataseen kiihdytys vaatii hampaiden kiristelyä ohittamisesta puhumattakaan niin ei kai se ole sen arvoista. Elämäni "pisin" reissu oli kun tulin 200d 123 marsulla 400km. Ei saamari kiihtynyt yli 90km/h, ei sitten millään. Muutenkin rupesi vituttamaan kun kerään autoletkaa taakseni kun ei tehot riitä. Lisäksi melkoisia ympäristövahinkoja ovat.
Diesel Sitikka sen olla pitää- Ei Esson baarin juttuja
Minulle kertoi eräs ammattilainen seuraavan järjestyksen kestävyydessä:
1. Mersun dieselit
2. sijaa ei ole jaettu (siis suuri ero seuraaviin)
3. sijaa ei ole jaettu
4. Tojotat ja jotkut isot nissanit
5. VAG
6. Loput - Mistään hinnasta
Minäkin ajoin 60 luvun vai oliko se 50luvun en nyt muista. Rätti-citikalla niin tosiaa alkoi v...tuttaa kun ei pääsy yli 90kmt vaikka tinni pohjassa ajo ja ylämäessä vielä piti pykältää.
- Jussi...
Mistään hinnasta kirjoitti:
Minäkin ajoin 60 luvun vai oliko se 50luvun en nyt muista. Rätti-citikalla niin tosiaa alkoi v...tuttaa kun ei pääsy yli 90kmt vaikka tinni pohjassa ajo ja ylämäessä vielä piti pykältää.
Jos Citroen rakensi 50-60 luvulla sellaisen auton jolla ei päässyt yli yhdeksääkymppiä niin mersulla tehtiin sellaisia nuhapumppuja vielä 80luvun lopussa. Itselläni on 700 000km ajettu dieselsitikka ja on tarvinnut avata koneen vain kerran, silloinkin sen takia että piti vaihtaa kovettuneita tiivisteitä. Kyyti 100 kertaa mukavampaa kuin nuhapumppu mersulla. Pitäisi tien päällä pysäyttää kaikki nokivasaramersut ja langettaa jokaisen kuljettajalle elinkautinen ympäristörikoksesta
- kestävin
Uskoisin, että pikkudieseleistä kestävin on mersun 0,8 litrainen cdi, joka käytössä esim smarteissa. Maailmalla useampia puoli miljoona ajettuja. (on tullut nettiä selatessa vastaan myös smart 0,6 litraisella bensakoneella 546tkm).
Yhteistä noille on, että nollarempoilla ja myös se getragin laatikko on ongelmaton. Se on vielä aika nopea kiertoinen toi 3 sylinterinen 0,8 litrainen cdi menee 4500 rpm:n yli.- Realisti
Vai puoli miljoonaa ajattuja Smarteja, eihän sillä kinnerillä kukaan selväjärkinen aja muuta kun kaupungissa ja Smart on dieselinä ollut niin vähän aikaa markkinoilla että puolen miljoonan ajamiseen se olisi pitänyt olla taksi tai kaupparatsun auto, jota suuresti epäilen.
- tollainen tuli vastaan
Realisti kirjoitti:
Vai puoli miljoonaa ajattuja Smarteja, eihän sillä kinnerillä kukaan selväjärkinen aja muuta kun kaupungissa ja Smart on dieselinä ollut niin vähän aikaa markkinoilla että puolen miljoonan ajamiseen se olisi pitänyt olla taksi tai kaupparatsun auto, jota suuresti epäilen.
http://www.smartmaniacs.co.uk/news_desk/05_11_05_smartimes_highest_mileage_smart_car.htm
Joten epäilyt sikseen ja googlettamaan. - ....
Realisti kirjoitti:
Vai puoli miljoonaa ajattuja Smarteja, eihän sillä kinnerillä kukaan selväjärkinen aja muuta kun kaupungissa ja Smart on dieselinä ollut niin vähän aikaa markkinoilla että puolen miljoonan ajamiseen se olisi pitänyt olla taksi tai kaupparatsun auto, jota suuresti epäilen.
Eli noita käytetään paljon isommissa kaupungeissa läheteillä ja kilsoja esim pariisin kehää kiertäen kertyy.
- Realisti (alkup)
Realisti kirjoitti:
Vai puoli miljoonaa ajattuja Smarteja, eihän sillä kinnerillä kukaan selväjärkinen aja muuta kun kaupungissa ja Smart on dieselinä ollut niin vähän aikaa markkinoilla että puolen miljoonan ajamiseen se olisi pitänyt olla taksi tai kaupparatsun auto, jota suuresti epäilen.
Onko niin vaikeaa keksiä aivan oma nimimerkki ! !
- rekisteröidä se?
Realisti (alkup) kirjoitti:
Onko niin vaikeaa keksiä aivan oma nimimerkki ! !
....
- tietty
D5 120kw
- ruunari
...kestävin....kunnes menee valmistus kiinaan ja meikäläinen saa fudua perseeseen.
- Vortti
Niitten kone kestää helposti 500000 km.
- 300D
jos mittarina käytetään ajettuja kilometrejä, niin harvassa on ne automerkit joiden koneilla on yli miljoona ajettu. en tiedä kuin mersun. näitä miljoonakerholaisia on suomen liikenteessä jatkuvasti.
- paljon ajettua
300D kirjoitti:
jos mittarina käytetään ajettuja kilometrejä, niin harvassa on ne automerkit joiden koneilla on yli miljoona ajettu. en tiedä kuin mersun. näitä miljoonakerholaisia on suomen liikenteessä jatkuvasti.
on tiedóssa muutama 80 luvun pikkupösö diesel, jolla on päästelty toista miljoonaa. Korithan niissä kestää eikä ole tuo dieselkonekaan heppoisesta päästä!
- jvcfm
paljon ajettua kirjoitti:
on tiedóssa muutama 80 luvun pikkupösö diesel, jolla on päästelty toista miljoonaa. Korithan niissä kestää eikä ole tuo dieselkonekaan heppoisesta päästä!
Tiedän myös yhden 205:en, jolla ajettu päälle 800tkm.
- mullapa
300D kirjoitti:
jos mittarina käytetään ajettuja kilometrejä, niin harvassa on ne automerkit joiden koneilla on yli miljoona ajettu. en tiedä kuin mersun. näitä miljoonakerholaisia on suomen liikenteessä jatkuvasti.
onkin ford transit vm 88 ja tulloopi tuossa kohta puolin 1.2miljoonoo rikki!
kerran olen joutunut remppaamaan sitä hajos nimittäin vihdelaatikosta kytkin akselin laakeri kun oli stefa vuotanut öljyt ulos.
muuta remppaa ei oo tehty kun remmin vaihdon aikaan vaihdetaan aina vespummppu ja etupään stefat. no kytkin vaihdettiin kyllä 5v sitten! - muuten
mullapa kirjoitti:
onkin ford transit vm 88 ja tulloopi tuossa kohta puolin 1.2miljoonoo rikki!
kerran olen joutunut remppaamaan sitä hajos nimittäin vihdelaatikosta kytkin akselin laakeri kun oli stefa vuotanut öljyt ulos.
muuta remppaa ei oo tehty kun remmin vaihdon aikaan vaihdetaan aina vespummppu ja etupään stefat. no kytkin vaihdettiin kyllä 5v sitten!tämän mallin ransiitissa pösön diisseli, jos en pahasti väärin muista niin taisi olla, samoin sierra ja granada diisselit oli pösön 2.3l koneita.
- BMV
300D kirjoitti:
jos mittarina käytetään ajettuja kilometrejä, niin harvassa on ne automerkit joiden koneilla on yli miljoona ajettu. en tiedä kuin mersun. näitä miljoonakerholaisia on suomen liikenteessä jatkuvasti.
Ei yhdelläkään mersulla ajeta yli miljoonaa kilometriä. Kun mersussa vaihdetaan kone, niin omistaja sanoo olleensa huollossa. Kotonani on ollut 5 kpl mersuja taksissa, jokaisessa tehtiin koneremontti 400-600 tkm aikana.
- kestävyyden arvostaja.
BMV kirjoitti:
Ei yhdelläkään mersulla ajeta yli miljoonaa kilometriä. Kun mersussa vaihdetaan kone, niin omistaja sanoo olleensa huollossa. Kotonani on ollut 5 kpl mersuja taksissa, jokaisessa tehtiin koneremontti 400-600 tkm aikana.
oletko tosiiaan sitä mieltä et mesellä ei ajella 400-600 tkm miten se on mahdollista taksissahan autot käy huolossa säännöllisesti esim,öljyn vaihdot.sen ei pitäs koneen mennä miksikään jos noilla kilometreillä.itellä ollut vain vanhoja mersuja. 123 240d-80 olettettu 350tkm pelas kun enkeli.seuraavan 0stin 124 200d-85 mallia autolla oletetusti 601000tkm testeatiin kone ennen ostoa ohi puhallus koneessa 10-15% katsastus mies tuumi kone erinomainen katsottiin pohja hyvä auto myytiin 650tkm ajettuna ei vikoja ollut.vaihto sitikkaan 3vuotta vanhaan xantiaan 2.0 meribel.osto olikin virhe, ongelmia oli pakko myydä.ostin 124 bensa 300e automaatin -89 400tkm auto olikin huoltokirjalla. loistava auto ei vikoja auto oli siis bensa ei syönny oljyä. muutamia millejä näki tikusta öljy rajan alentuneen möin 470 tkm ajettuna en tiennyt että kyseiset kilometrit alkavat olla jo reippaasti bensa mersulle,luulin että autoa ei kukaan halua.toisin kävi auto vietiin nopeasti.en uskonut näkeväni sellaista summaa joka kyseisestä autosta maksettiin.sitten erehdyin taas diesel passattiin.en uskonu ekasta vaan 3kpl. 2 oli turbon kanssa yks ilman .jokainen ww oli ostaeessa 200tkm ajettu voi sitä määrää mitä joutu jokaisen ww kohdalla suorittamaan.päätin norjassa ollessa etten enää sormilla koske ww autoon siis diiseliin kun mittarissa on 420tkm outo on keritty alusta loppuun.palasin 124 200d ei ongelmia möin 670tkm ajettuna ennen myyntiä suoritin ohivuoto testin katsastus mies jälleen totesi 15% ohivuoto.eli ei näytä uuden koneen kanssa paljo häviävän.en myönnä itse ajaneeni mersulla jolla olisi ajettu 1000000km mutta tiedän mersuja 123 korisia tutuilta esim ollut uudesta asti ajettu 1555000tkm näit oikein.se että mersun koneet ovat hajonneet niin kuin ww diiselit on outo tapaus.unohdin mainita yhden mersuista e 290td -96 osto 320tkm myynti melko pian koska en ollut tyytyväinen kone oli hyvä mutta muuten auto kuin ww passat kylmä kolkero.auto myytiin 360tkm vaikea myydä.nyt ajon ostaa vanhan 124 mersun huomenna pitäs pihaan tulla mikkelistä tuo auto on 250d -86 ajettu 560tkm siis oletettu ja vielä olen ostamassa herää kysymys myyjä lyottaa tuotteesees ja minä olen vielä ostamassa.kantta ei ole vielä aukastu.
- apulantaaM-B
kestävyyden arvostaja. kirjoitti:
oletko tosiiaan sitä mieltä et mesellä ei ajella 400-600 tkm miten se on mahdollista taksissahan autot käy huolossa säännöllisesti esim,öljyn vaihdot.sen ei pitäs koneen mennä miksikään jos noilla kilometreillä.itellä ollut vain vanhoja mersuja. 123 240d-80 olettettu 350tkm pelas kun enkeli.seuraavan 0stin 124 200d-85 mallia autolla oletetusti 601000tkm testeatiin kone ennen ostoa ohi puhallus koneessa 10-15% katsastus mies tuumi kone erinomainen katsottiin pohja hyvä auto myytiin 650tkm ajettuna ei vikoja ollut.vaihto sitikkaan 3vuotta vanhaan xantiaan 2.0 meribel.osto olikin virhe, ongelmia oli pakko myydä.ostin 124 bensa 300e automaatin -89 400tkm auto olikin huoltokirjalla. loistava auto ei vikoja auto oli siis bensa ei syönny oljyä. muutamia millejä näki tikusta öljy rajan alentuneen möin 470 tkm ajettuna en tiennyt että kyseiset kilometrit alkavat olla jo reippaasti bensa mersulle,luulin että autoa ei kukaan halua.toisin kävi auto vietiin nopeasti.en uskonut näkeväni sellaista summaa joka kyseisestä autosta maksettiin.sitten erehdyin taas diesel passattiin.en uskonu ekasta vaan 3kpl. 2 oli turbon kanssa yks ilman .jokainen ww oli ostaeessa 200tkm ajettu voi sitä määrää mitä joutu jokaisen ww kohdalla suorittamaan.päätin norjassa ollessa etten enää sormilla koske ww autoon siis diiseliin kun mittarissa on 420tkm outo on keritty alusta loppuun.palasin 124 200d ei ongelmia möin 670tkm ajettuna ennen myyntiä suoritin ohivuoto testin katsastus mies jälleen totesi 15% ohivuoto.eli ei näytä uuden koneen kanssa paljo häviävän.en myönnä itse ajaneeni mersulla jolla olisi ajettu 1000000km mutta tiedän mersuja 123 korisia tutuilta esim ollut uudesta asti ajettu 1555000tkm näit oikein.se että mersun koneet ovat hajonneet niin kuin ww diiselit on outo tapaus.unohdin mainita yhden mersuista e 290td -96 osto 320tkm myynti melko pian koska en ollut tyytyväinen kone oli hyvä mutta muuten auto kuin ww passat kylmä kolkero.auto myytiin 360tkm vaikea myydä.nyt ajon ostaa vanhan 124 mersun huomenna pitäs pihaan tulla mikkelistä tuo auto on 250d -86 ajettu 560tkm siis oletettu ja vielä olen ostamassa herää kysymys myyjä lyottaa tuotteesees ja minä olen vielä ostamassa.kantta ei ole vielä aukastu.
sillä mesen öljynkulutuskin on noin 1,2- 2,0 litraa huoltovälillä, joka silloin oli 5000 km, kun moisen paskan omistin.
Autossa ei muka mitään vikaa, vaan se on normaalia. Tämä oli Vehon kertomus.
Nykyisin ajan japsin diiselillä, öljynvaihtoväli 15 000 km ja ei tarvitse välillä lisätä.
No, tollanen satasen romu, joka huomenna sinulle tulee, niin öljyt siihen maksavat enemmän kuin auton arvo.
Mutta onhan se mese!
- V.I.P.
Olen ajanut autolla vuosia, eikä koneessa ole ollut mitään varsinaista vikaa. Olen koneeseen vaihtanut kerran ns. polttoaineen paluuletkut ja venttiilikopan huohotin letkusarjan, en mitään muuta. Auto vie maantiellä 5 - 5,5 L maantiellä, ja Helsingin ruuhkissakin alle 7 satasella.
Autolle tuli juuri tänään mittariin 358000 km, ja olen ajatellut ajaa sillä ainakin viisi vuotta, koska se lähtee matkaan aina kun antaa käskyn, eikä ole koskaan jättänyt matkanvarrelle. Olen ajanut yli miljoona kilometriä, ja minun mielestäni tämä kone on todella hyvä - Mersukuski
Tähän mennessä ehdottomasti 200D w124. Itselläni on mittarissa hiukan yli 834000 kilometriä. Ei mikään paikka rämise, huiput otettu letkaa ohittaessa 150km/h. Talvella on aina lähtenyt käyntiin, ja nyt on defan ajastettu lämmitin, piuha kiinni ja aina pääsee töihin.
Mersulla ajaminen vaatii sellaasen oman otteensa, sen itse opein siinä 3-4kk ajon jälkeen. Työssä tulee päivässä käytyä ja matka on 60km. Ei vikoja, muistaa vaan huollot tehdä ja käyttää rutkasti kaasua. Pumpun säätämistä en suosittele, ei saa muuta ku savua aikaaseks.
Talvella tämä auto on parhaimmistoa sen laiskuuden takia. Hyvät renkaat alla voi ohitella pitkiäkin letkoja kaasu pohjassa, eikä tartte pelätä että lähtee kauhiaan sivuliirtoon, siinä on monia kaverien bemareita jääny varjoon.
Kesällähän kaikilla on tehokkaat avoautot, niin sillon tehoahan on enemmän, fiatilla on hyviä avoautoja.- mb 200d 124
Mersun 200d (124) on ehdottomasti paras kilometrien kerääjä. Myönnettäköön että on laiska mutta kun sillä osaa ajaa OIKEIN niin kyllä sillä pärjää (ei missään tapauksessa kaasua pohjaan vaan hieman kerrassaan lisäten).
- 2000 luvulta
mb 200d 124 kirjoitti:
Mersun 200d (124) on ehdottomasti paras kilometrien kerääjä. Myönnettäköön että on laiska mutta kun sillä osaa ajaa OIKEIN niin kyllä sillä pärjää (ei missään tapauksessa kaasua pohjaan vaan hieman kerrassaan lisäten).
tehän puhutte vanhoista nokivasaroista, kun ketjun aloittaja kyseli nykydieseleistä nyt ollaan vuodessa 2010.jos katsot tilatakseja niillä ajetaan noin 500t ennen kuin menee vaihtoon,ja nyky diesel kuin diesel huollettuna ja oikeella käytöllä kestää tuon.taksit on yleensä huollettuja ja aina liikenteessä (ei pätkä ajoa kylmällä myllyllä )mut itse suosittelen ketjukonetta pitkä iskusta paljon kuutioita ja matalaviritteistä dieseliä.
- Kaikki tietää
Aina Mersu.
- _ammattilainen
kunhan et vaan osta VAG-konsernin rapeita kiisseleitä.
- w 211
ole muuta vaihtoehtoa kuin mersu.
vanha lankku (124) on jo aikansa elänyt,siirrytäänhän nykypäivään. - zhdese
w 211 kirjoitti:
ole muuta vaihtoehtoa kuin mersu.
vanha lankku (124) on jo aikansa elänyt,siirrytäänhän nykypäivään.lueskelin äsken tuota kyseistä keskustelua niin sen verran haluan sanoa että mitsubishi ei ole Mersu! ostat mersun kun mersun niin ei tule ongelmia : )
- rgbv3rv
w 211 kirjoitti:
ole muuta vaihtoehtoa kuin mersu.
vanha lankku (124) on jo aikansa elänyt,siirrytäänhän nykypäivään.Kyllä se niin on että siinä on kestävin. Hyvässä kunnossa pääsee alle 5.0litraa sadallakin.
Yleensä menee 5-5.5 litralla.
Mutta kannattaa yleensä ostaa vähän yli 500 tuhatta km ajettu kone, johon on jo yleensä tehty kansiremontti, niin ajaa toisen 500tkm taas. - 7k67kk7
rgbv3rv kirjoitti:
Kyllä se niin on että siinä on kestävin. Hyvässä kunnossa pääsee alle 5.0litraa sadallakin.
Yleensä menee 5-5.5 litralla.
Mutta kannattaa yleensä ostaa vähän yli 500 tuhatta km ajettu kone, johon on jo yleensä tehty kansiremontti, niin ajaa toisen 500tkm taas.Nuo 200d konet, jotka kestävät ovat w124 autoissa ja vuodelta 1985-1995.
Jos sieltä uudemmasta pästä ostaa.... hyväkorsen niin ei kori lopu ennen kuin kone. - 656tkm just nyt
7k67kk7 kirjoitti:
Nuo 200d konet, jotka kestävät ovat w124 autoissa ja vuodelta 1985-1995.
Jos sieltä uudemmasta pästä ostaa.... hyväkorsen niin ei kori lopu ennen kuin kone.Jos joutuu vaihtaan 200d mersuun sen kannentiivisteen niin m itä maksaa? satasen vai tonnin?
- halpaa
656tkm just nyt kirjoitti:
Jos joutuu vaihtaan 200d mersuun sen kannentiivisteen niin m itä maksaa? satasen vai tonnin?
itsetehtynä maksoi 190e
- ökhg
kaikki riippuu pikälti siitä kuinka autoa on huollettu mitenkä sillä on ajettu. Kestänkin koneen saa rikki ennen aikoinaan väärin käytettynä ja hoidettuna. Vanhan ostaminen on aina seikkailu jonka lopputulosta ei voi muutakuin arvailla. Autossa on sitäpaitsi paljon muuta mikä hajoaa ennen moottoria.
- valedieselasentaja
Siinä nyt ainakin on mersun koneita kestävämpi voi olla joku muukin mutta ei tule nyt mieleen.
- tsusho
ja muutkin aidot japsikoneet ilman muuta. Ei epäilystäkään, fakta on faktaa.
- haa osta mersu
ehtaa mersun kattilaa tuskin mikään voittaa.
http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml
noin vanhalla hj:llä ei aja kuin köyhä hitsari.hj 60 hah hah hah
- HHHHHHHH
Uudemmat dieselit oikein käytettyinä kestävät moninkertaisesti sen mitä nykyautojen komponentit sun muut hilavitkuttimet, jotka alkavat valmistajasta riippuen paukkua jo suht tuoreissakin autoissa. Eli onnen kauppaa ostit sitten bensa-tai dieselmoottorilla varustetun auton.
- åpjlhokgijh
Osta Mersu jos sulla on talli ja hitsauslaitteet. Lieneekö järkevää ostaa joku mese kun halvemmalla saat tuoreemman eikä tuu suru puseroon jos alkaa mätäneen. Vaihtaa toiseen halpaan. Esim 2-litranen Golf Dieseli palvelee varmana pitkään koneen puolesta.
- tiiieseli
åpjlhokgijh kirjoitti:
Osta Mersu jos sulla on talli ja hitsauslaitteet. Lieneekö järkevää ostaa joku mese kun halvemmalla saat tuoreemman eikä tuu suru puseroon jos alkaa mätäneen. Vaihtaa toiseen halpaan. Esim 2-litranen Golf Dieseli palvelee varmana pitkään koneen puolesta.
5.9 cummins! löytyy dodgen pikapin nokalta:)
- motor oiva
tiiieseli kirjoitti:
5.9 cummins! löytyy dodgen pikapin nokalta:)
ja kestää kutittelua mukavasti.toisena sitten mb diesel.nämä moottorit ovat lähimpänä ikiliikkujaa.huonoimmat ford,opel,renu.tosin transit 2.5 l vapari pois lukien,se on melko vahva.
- trimmot
minulla se on pösö farmari 405 1,9 kiisselikoneella ja on ajettu pian 520000km. halpaa ajua edelleen. autoni ei varmasti ole kaunein mutta varmasti halvin ajaa. vuodessa noin 15000km tulee lisää. ilman turpoja ja muita nykyaikaisia tarvikkeita tällä mennään vielä voittoon kun muistaa välillä vaihtaa öljyt.
- kori+tekn+sähöt
muutakin mikä autossa pitäisi kestää kuin moottori.
- P-PÄÄTÖS
joku väitti et mese 200D ja muut 124W koppasen diesel koneet eivät lähde käyntiin, kuin kesä kuumalla. Kyllä lähtee -30C, on kokeiltu kun seiso vuorokauden ensin siinä
pakkasessa, ja laitoin käyntiin ilman lohko ym. lämmitystä, pari hehkutuskertaa, ja
heti lähti. ET SILLEI, JA ON TODELLA KESTÄVIN DIESEL KONE KAUTTA AIKOJEN, MYÖS
TOYOTA LAND CRUISERIN VANHEMMAT KONEET, = BJ 40, BJ 42, HJ 60, HJ 61, OVAT
TOSI KESTÄVIÄ JA LÄHTEVÄT MYÖS KÄYMÄÄN ILMAN LÄMMITYSTÄ -35C ASTEESTA. JA KUN KÄYNTIIN NE SAI NIIN EI NE SAMMUNUT VAIKKA OLISI VIRRAN
OTTANUT POIS, NYKY DIESELIT ON ERI JUTTU KUN SUUTTIMET TARVII JO VIRRAN
ETTÄ AUTO KÄY, YM. MUUT PASKAT SÄHKÖRIPULA OSAT.- Monessa.merkis.käytössä
Renault 1.5 dci on kestävimpiä.
- Anonyymi
Monessa.merkis.käytössä kirjoitti:
Renault 1.5 dci on kestävimpiä.
Rellun ihmediesel 1.5 dci on monessa autossa.
Mm. Nissan qasqhqai ja uudessa Uudenkaupungin Mersussa.
Kun se on VähäPäästöisin ja väkevä.
- Toyomies
Toyotalla on kestävimmät koneet, itsellä oli corolla 1.6 4a fe pensa kone ja melkein 700 tuhatta, pellit vaan lahosi.
- nissankestää
NISSAN DIISEL KESTÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ALLA KUOLLEEN ISÄUKON NISSAN URVAN 2,4 DIISELI VM 1982 JA AJETTU 570 TONNIA JA RAPIAT PÄÄLLE. KORIKIN MELKEIN RUOSTEETON KUN ON SUOJATTU AINA 3 VUODEN VÄLEIN JA PESTY VIIKOTTAIN. KOVA RAUTA. KULUTTAA VAIN 8-9 LITRAA SATKULLE JA KULKEE 140. SIINÄ LIIKKUU MISSÄ UUDETKIN. HALPAA AJOA!!!
- Anonyymi
2000 luvun mersut saa nyt unohtaa,ne on nyt nähty.
- Anonyymi
kts. moottorihiomo seinäjoki sivut
VWskodaudiseat TDI on suuri Riski - Anonyymi
https://moottorihiomo.fi/oljynkulutus/
VW on kuuluista huijaaja - Anonyymi
bemarin m57d30 on kestävä diisselikone
varsinki joita käytettiin e46 ja e39 malleissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo769242Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per623368- 422748
- 272271
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto502237Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj202208- 131937
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151783- 681715
- 181649