Vinkki: Multilingual Text-to-Speech:
http://www.nuance.com/realspeak/demo/
Osaa puhua ns. isoja eurooppalaisia kieliä ja muutamia muitakin kieliä kuten ruotsia, baskia ja koreaa. Sopii vaikkapa vieraan nimen ääntämyksen tarkistamiseen - ja ihmisten vakuuttamiseen siitä, että puhesynteesi on ihan toimivaa tekniikkaa, joka tuottaa melkoisen luonnollista puhetta, toisin kuin scifi-elokuvissa. :-)
Tietääkö joku muita vastaavia? Ehkä jopa suomea osaavan?
Eri kieliä lausuva sivu
6
492
Vastaukset
- Vink Vink
Täytyypä kokeilla tuota linkkiä tuotapikaa (kirjoitetaanko yhteen vai erikseen?). Kiitos vinkistä!
Mutta hei, eikö olisi luontevampaa sanoa tässä yhteydessä, että " ... tuottaa melkoisen luontevaa puhetta ..." ? Itse en käyttäisi ilmaisua "luonnollista puhetta".- Linkki-mies
???
- maamies pellollansa
>Tietääkö joku muita vastaavia? Ehkä jopa suomea osaavan?
Tämän kirjoittaja rohkenee olettaa, että kysyjä on parempi asiantuntija näissä asioissa kuin me tavalliset tuhertajat...
Googlellahan noita kuitenkin löytyy, tässä pari esimerkkiä:
http://www.acapela-group.com/
Tämä on aikaisemmin Info-Vox -nimellä tunnettu palvelu, jolta on ollut saatavana suomenkielinen puhesyntetisaattori jo moniaita vuosia.
http://www.sevana.fi/text_to_speech.php
Sevanan suomenkielisesä puhepalvelussa tuntuu olevan jokin häiriö - harmi sillä olisi hauska testata ja verrata tuon Info-Voxin tuottamaan puheeseen (olen joskus ladannut sen koneelleni).
Siinäpä niitä aluksi.- maamies pellollansa
sitroen kirjoitti:
kerran toimimaton linkki. Mistä teitä riittääkin?
Jos tarkoitat noita kahta antamaani linkkiä, kumpikin toimii! Testasin ne ennen tänne postaamista ja nyt juuri uudestaan: kyllä ne toimivat. Samoin toimii tuo linkki, jonka nimimerkki "Yucca" on aikaisemmin antanut.
Etkö saanut niitä toimimaan? Olisiko vika sinun selainasetuksissasi?
- Kysyn vaan
"Sopii vaikkapa vieraan nimen ääntämyksen tarkistamiseen"
Sopiiko ihan varmasti? Mistä tiedät?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa964853Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen312711- 342419
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺252002- 1181540
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭121178Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351113Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa
Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina2021039- 781003
Kalevantien rivarin tulipalo
Onko tuli hypännyt katolle autopalosta ? Onko tuossa seinässä auton lämmityspistokkeen paikka? Ikävä tapaus .23965