Moi!
Onkos teillä ideoita miten voisi laittaa lohkoperunoita terveellisesti uunissa? Voiko päälle levittää hieman öljyä ja suolaa, jotta niistä tulisi rapeita? Ja mitä perunalajiketta kannattaa käyttää?
Kiitos!
Lohkoperunoita terveellisesti?!
3
2868
Vastaukset
- tiksu
Lohkoperunoista saa kevyempiä niin, että laitat perunalohkot astiaan, perunoiden päälle 1-2rkl öljyä, kannen päälle ja ravistelet astiaa. Öljy leviää tasaisesti kaikkien perunalohkojen päälle, vaikka sitä onkin vähän. Suolaa voi sitten ripotella, kun perunat ovat pellillä tai vasta paiston jälkeen. 225 astetta C ja noin 25 min. Olen käyttänyt ihan tavallista ruokaperunaa (kaupan valmiit pussit, joissa vain lukee "ruokaperuna"), joten sitä en osaa mitään erityistä lajiketta suositella.
- Sara
Onnistuu näinkin ! Lohko kuoritut tai hyvin pestyt perunat. Keitä lohkoja joko kokonaan vedessä tai vaikka kerroskattilan höyryosassa n. 10 minuuttia, lähes kypsäsksi. Levitä uunipannulle mausta ja halutessassi voi laittaa öljyäkin, paista uunissa 250 C kunnes väri on hyvä ja pinta rapea.
- ´´´´´´´´´´´´´´
´öljyä ja sitten vielä ripottelet niihin korppujauhoja... =) njam
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849