Onko sellasta olemassa, ei kuitenkaan hiivapohjaa. Tekisin mielellään kaikenlaisia suolaisia ja makeita piirakoita, mutta rasva ällöttää siinä pohjassa.
rasvaton piirakkapohja
6
30581
Vastaukset
- sande
pelkällä sokerikakkupohjalla marja tai omenapiirakka vois onnistua. eli munat ja sokeri vatkataan ja sekaan jauhot ja leivinjauhe.
suolasta piirakka en kyllä tiiä miten onnistuu ilman rasvaa.- namipiirakkaa
Sokerikakkupohjaa mietiskelin itsekin, olisko kellään kokemuksia onnistuuko?
- piirakka
Tässä on aivan mahtava piirakkapohjan ohje, erityisesti suolaiselle piirakalle.
1 prk maitorahkaa
3 kananmunaa
- sekoitetaan
2,5 dl jauhoja
3 tl leivinjauhetta
suolaa
- lisätään nämä muna-rahka-seokseen
Ja siinäpä on piirakkapohja valmiina! :)
Pakko vielä laittaa tähän oma suosikkipiirakkani ohje:
Eli pohja kuten edellä.
Ja sitten täytteeksi kinkkusuikaileita, sipulia, paprikaa. (Tai mistä nyt itse sattuu tykkäämään.)
Täyte siis pohjan päälle, ja täytteen päälle seuravanlainen sekoitus:
1-2 prk kermaviiliä
2 kananmunaa
1-2 dl juustoraastetta
suolaa
mustapippuria
- Aineet sekoitetaan keskenään ja piirakan päälle. Sitten vielä juustoraastetta, ja uuniin 200 asteeseen n. 30 min.
Nam! :)- namipiirakkaa
Just tuollaista olen hakenut, kiva että laitoit myös täytteen ohjeen. Laitatko nuo täytteet raakana pohjan päälle, et pehmnnä pannussa? Ja mitä arvelet riittääkö tuplamäärä uunipellilliseen? Tätä teen perjantai-illaksi, suurkiitokset :)
- piirakka
namipiirakkaa kirjoitti:
Just tuollaista olen hakenut, kiva että laitoit myös täytteen ohjeen. Laitatko nuo täytteet raakana pohjan päälle, et pehmnnä pannussa? Ja mitä arvelet riittääkö tuplamäärä uunipellilliseen? Tätä teen perjantai-illaksi, suurkiitokset :)
Olepa hyvä vain. Ilo on täysin minun puolellani! :)
Täytteet laitan ihan raakana ilman kypsennyksiä yms. Ja luulisin, että kyllä tuplana tehtynä sen pitäisi riittää uunipellilliseen helposti.
Toivottavasti maistuu :) piirakka kirjoitti:
Olepa hyvä vain. Ilo on täysin minun puolellani! :)
Täytteet laitan ihan raakana ilman kypsennyksiä yms. Ja luulisin, että kyllä tuplana tehtynä sen pitäisi riittää uunipellilliseen helposti.
Toivottavasti maistuu :)Erittàin hyvàà ilman voitanimimerkillà kylmàkkô
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931462
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138923- 85892
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?57883- 53806
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t255693Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10690Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä334664Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58654Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74626