Onko sellasta olemassa, ei kuitenkaan hiivapohjaa. Tekisin mielellään kaikenlaisia suolaisia ja makeita piirakoita, mutta rasva ällöttää siinä pohjassa.
rasvaton piirakkapohja
6
28870
Vastaukset
- sande
pelkällä sokerikakkupohjalla marja tai omenapiirakka vois onnistua. eli munat ja sokeri vatkataan ja sekaan jauhot ja leivinjauhe.
suolasta piirakka en kyllä tiiä miten onnistuu ilman rasvaa.- namipiirakkaa
Sokerikakkupohjaa mietiskelin itsekin, olisko kellään kokemuksia onnistuuko?
- piirakka
Tässä on aivan mahtava piirakkapohjan ohje, erityisesti suolaiselle piirakalle.
1 prk maitorahkaa
3 kananmunaa
- sekoitetaan
2,5 dl jauhoja
3 tl leivinjauhetta
suolaa
- lisätään nämä muna-rahka-seokseen
Ja siinäpä on piirakkapohja valmiina! :)
Pakko vielä laittaa tähän oma suosikkipiirakkani ohje:
Eli pohja kuten edellä.
Ja sitten täytteeksi kinkkusuikaileita, sipulia, paprikaa. (Tai mistä nyt itse sattuu tykkäämään.)
Täyte siis pohjan päälle, ja täytteen päälle seuravanlainen sekoitus:
1-2 prk kermaviiliä
2 kananmunaa
1-2 dl juustoraastetta
suolaa
mustapippuria
- Aineet sekoitetaan keskenään ja piirakan päälle. Sitten vielä juustoraastetta, ja uuniin 200 asteeseen n. 30 min.
Nam! :)- namipiirakkaa
Just tuollaista olen hakenut, kiva että laitoit myös täytteen ohjeen. Laitatko nuo täytteet raakana pohjan päälle, et pehmnnä pannussa? Ja mitä arvelet riittääkö tuplamäärä uunipellilliseen? Tätä teen perjantai-illaksi, suurkiitokset :)
- piirakka
namipiirakkaa kirjoitti:
Just tuollaista olen hakenut, kiva että laitoit myös täytteen ohjeen. Laitatko nuo täytteet raakana pohjan päälle, et pehmnnä pannussa? Ja mitä arvelet riittääkö tuplamäärä uunipellilliseen? Tätä teen perjantai-illaksi, suurkiitokset :)
Olepa hyvä vain. Ilo on täysin minun puolellani! :)
Täytteet laitan ihan raakana ilman kypsennyksiä yms. Ja luulisin, että kyllä tuplana tehtynä sen pitäisi riittää uunipellilliseen helposti.
Toivottavasti maistuu :) piirakka kirjoitti:
Olepa hyvä vain. Ilo on täysin minun puolellani! :)
Täytteet laitan ihan raakana ilman kypsennyksiä yms. Ja luulisin, että kyllä tuplana tehtynä sen pitäisi riittää uunipellilliseen helposti.
Toivottavasti maistuu :)Erittàin hyvàà ilman voitanimimerkillà kylmàkkô
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006434
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283230Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701746- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46999Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879