täytekakun koristelu

äippä

pojan synttäreille olisi tarkoitus tehdä värikäs kalannäköinen täytekakku. täytteeksi tulee hedelmä- tai marjasoseita, mutta millä saa helposti päällisen koristeltua?
kala on tämännäköinen:
http://www.sweetart.fi/kakut/lasten/kala.jpg

kermavaahdon värjääminen olisi varmaan vaikeaa, mutta entäpä jonkunlainen sokeriseos?
vai olisiko marsipaani parempi?

14

13526

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emmi

,,,

• alkup.

mitä on voi-ilvoke?
        ja tarkoititko valkosuklaata?
        voiko suklaan värjätä jauhemaisilla karamelliväreillä?

• karamelliväriä

ja ei ole kermavaahdon värjäys vaikeaa, täällä savossa saa ainakin Prismasta ja apteekeissa on myös myynnissä.

• äippä

mietin vaan että kermavaahdon värjäys voi olla hankalaa tossa kala-kakussa, kun täytyy laittaa tota oranssia väriä raidoittain..

• maikki
        äippä kirjoitti:

mietin vaan että kermavaahdon värjäys voi olla hankalaa tossa kala-kakussa, kun täytyy laittaa tota oranssia väriä raidoittain..

kyllähän tuollainen kannattaa ilman muuta tehdä marsipaanista! =)

• neiti halla

Te aiotte syödä Nemon!!!

Marsipaanilla tulee helpommin noin sileä ja hyvännäköinen fisu, mutta kermavaahto on paremman makuista. Kummallakin onnistuu.
      En tajua, miksi joku haluaisi syödä elokuvan päähenkilön, mutta enpä tajua muitakaan lasten aivoituksia.

• murmeli

Osta karamelliväriä ja värjää suurin osa kermavaahdosta sopivan oranssiksi/punaiseksi. Siirrä värjäämätön kermavaahto eri kippoon. Levitä veitsellä tai nuolijalla ensin vaikkapa oranssi kermavaahto niihin paikkoihin mihin pitääkin ja täytä välit sitten tavallisella kermavaahdolla kuten kuvassakin. Nuo tummat rannut kakkuun voisi tehdä vaikkapas isoissa tuubeissa (ainakin Pirkalla) myytävällä jämäkähköllä lakukastikkeella. Rannut voisi tehdä varmaan myös lakun makuisesta Snörestä, mutta sitä onkin sitten hankalampi leikatata kun kakkua leikellään. Mielikuvitusta =)

• tekisin näin:

Valkoista kermavaahtoa kokonaan kalan pinnalle ja marsipaanista sitten ne oranssit kerman päälle ja lakukastikkeella tai Snörren nauhoilla mustat.

Tosiasiassa en its ekäyttäisi mitään tuollaisia kirkkaita väriaineita, joten luultavasti tekisin esim. aprikoosisoseesta liivatteen avulla tönkömpää ja käyttäisin sitä oransseihin kohtiin.

• kalanen

Luulisin, että vanilja- ja kinuskikastikkeilla saisi hyvän lopputuloksen. Ne vain ovat aika juoksevaa ainetta, niin hyvä idea voisi olla sekoittaa kastikkeet vaikkapa maustamattomaan tuorejuustoon tai rahkaan. Ja sitten vain raidoittain koristelemaan... :)

• kuulosti...

hyvältä idealta. Ne kauheet väriaineet on aina vaan niin...no, kauheita.

• äippä

kiitos kivoista vinkeistä!
      pitää lähiaikoina yrittää tehdä harjoitteluversio kakusta, ettei tule sitten juhlapäiväksi mitään ikäviä yllätyksiä koristelun suhteen, jos vaikka ei meinaakaan onnistua.

mitäs mieltä olette kakkupohjasta.. kannattaisiko tehdä pellillä useampi "kääretorttupohja" ja pinota niitä päällekkäin ja leikellä ulottuvuuksia sitten niistä levyistä kakun päälle, vaiko
      kasata valmiiksi tehdystä kääretortusta pala kerrallaan kalan muotoon..?

• kalanen

Parhaiten varmasti saat pohjan tehtyä juuri monesta erillisestä torttupohjasta. Itse tekisin näin:

Piirtäisin ja leikkaisin leivinpaperista kalan muotin, ja sitten leikkaisin sen avulla torttupohjista niin monta palaa kuin haluaa kerroksia kakkuun tehdä.

• Nimetön

tehdä marsepaanilla ehkä, mutta lapset ei sitä sit kyllä syö. Itse olen tehnyt teletappikakkuja useampiinkin juhliin kakkuja marsepaanilla, mutta joka kerta on ollut niin, että lapset ei sitä syö.

• Lastenjuhlat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe