Maailman anglikaanien johtava arkkipiispa, Canterburyn arkkipiista Williams sanoo:
-Don't teach creationism
Hän peljänneesen (humbuugin) tahraavan koko luomisen idean.
http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europe/03/21/britain.williams.ap/index.html
Tuesday, March 21, 2006 Posted: 1034 GMT (1834 HKT)
Williams: "My worry is creationism can end up reducing the doctrine of creation rather than enhancing it."
LONDON, England(AP) -- The archbishop of Canterbury, the leader of the world's Anglicans, says he is opposed to teaching creationism in schools.
"And that's different ... discussing, teaching about what creation means," Archbishop Rowan Williams said in an interview published Tuesday in The Guardian newspaper.
"For that matter, it's not even the same as saying that Darwinism is -- is the only thing that ought to be taught. My worry is creationism can end up reducing the doctrine of creation rather than enhancing it," said Williams, the spiritual leader of the Church of England and the worldwide Anglican Communion.
...
Williams described creationism as "a kind of category mistake, as if the Bible were a theory like other theories."
...
Asked if creationism should be taught in schools, Williams said: "I don't think it should, actually. No, no."
CNN: Arkkipiispa kreationismia vastaan
5
501
Vastaukset
"Should creationism be taught in schools?
Yes 27% 744 votes
No 73% 1981 votes
Total: 2725 votes"
klo 18:54 Suomen aikaa
Jenkit taitaa olla aika viisaita ;)- nyt taas vain 6000 v
Ei hän ole kreationismia vastaan artikkelin mukaan, vaan sitä, että nuoren maan (6000 V) kreationismia opetettaisiin kouluissa biologian tunnilla.
MrKAT näkyy tarkoittavan näkyisin sanalla "kreationismi" vain 6000 v-kreationismia. Saa nähdä, pitäytyykö hän jatkossa taas tähän sanan käyttöönsä, vai vaihtuuko kreationismin määritelmä sen mukaan, mitä tilanne vaatii: evolutionististakin saadaan kreationisti, kun sopivasti sanoja käytellään.- Anonyymi
"evolutionististakin saadaan kreationisti, kun sopivasti sanoja käytellään."
Mistä ihmeen evolutionistista? - voi olla
Anonyymi kirjoitti:
"evolutionististakin saadaan kreationisti, kun sopivasti sanoja käytellään."
Mistä ihmeen evolutionistista?Ihmeen evolutionistit ovat itsellenikin uusi ryhmä. Ovatko he teistisiä vai ateistisia evolutionisteja?
Ei "ihmeen", vaan evolutionistista. - Mr.K.A.T.
En minä ainakaan semmoista lukua nähnyt.
Selvyyden vuoksi lisää määrittelyjäni:
-olemme biologisesti loiseläimiä
-elämme jääkauden aikaa, sen interglasiaalivaihetta
ja siis 100-metrisen vedenpaisumuksen aikaa.
Selventikö ?
;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654