Kiertoliittymät

Kentsu

Niin mitä mieltä olette näistää uusista kiertoliittymistä, joita näköjään ängetään vähän joka risteykseen nykyään. Itse en niistä ole ollut kovin ihastunut, ja lopullisesti mitta täyttyi kun täräytin epähuomiossa yhden yli iskarit paukkuen. Oli laitettu T-risteykseen tämmöinen kanttarikierros, eikä se ole edes kovin vilkas paikka. Hämärässä huomasin sen liian myöhään ja vauhdilla yli, onneksi ei ollut muuta liikennettä paikalla. Siitäkin risteyksestä olen ajanut huolettomasti aikaisemmin satoja kertoja, mutta tämä uusi ratkaisu yllätti jotenkin täysin.

16

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jipiiiiiii

      paras juttu aikoihin. selkeyttää ajamista paljon.

      sille jos ajaa päin 'risteystä' on parempi hakea syytä omasta huolimattomuudestaa (tai mahdollisesta ylinopeudesta).

    • eetu

      Kiertoliittymillä usein sujuvoitetaan liikennettä. Jos et sellaista ajaessasi näe, on ihan oikein, että autosi hajoaa. Sen verran pitää kuskin katsoa eteensä, että kiertoliittymän kanttari ei tule yllätyksenä.

    • olet ajannu

      satoja kertoja, etkä silti ole huomannut kun risteys on muutettu. Oletko ajanut 2 kk silmät kiinni kyseisessä kohdassa kun työmiehet ja työkoneet ovat olleet muuttamassa risteys? Ei se yhdessää yössä muutu.

      Mun mielestä kiertoliittymät ovat hyviä, kunhan tekisivät riittävän suuria että ympyrään mahtuu autoja.

      • Kentsu

        Aikaisemmin asuin Helsingin Vuosaaressa, eikä siellä silloin ollut näitä kiertoliittymiä. Muutin pois eikä sielläpäin tullut ajeltua vähään aikaan. Sitten tuli asiaa Vuosaareen ja ajelin tietysti vanhaan malliin, kun oli tutut paikat. Olen edelleen sitä mieltä, ettei T-risteykseen kannata laittaa kiertoliittymää, varsinkaan jos ei ole edes vilkasliikenteinen risteys.


    • Hölmöilijä

      Uudet ovat yleisesti parempia kuin vanhat!

      Kiertoliittymä ja leveäkaistatie on parasta mitä autoilijoille on tarjoiltu pitkiin aikoihin. Molemmat parantavat kaikkia liikennehaittoja merkittävästi.
      Kannattais varmaan vähä katella miten ajelee. Ei tietä voi omasta hölmöilystä syyttää...

      • turhautunut kuski

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!


      • risteyksistä.
        turhautunut kuski kirjoitti:

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!

        Mielummin ympyrä kun liikennevalot!
        Kaikki liikennevalot pitäis poistaa, ja tilalle ympyröitä.
        Kaikkein sujuvinta risteysajoa on ympyrässä.
        Ja jos ei osaa ajaa, niin pitää sit opetella.Ei o niin vaikeeaa kun luulis.


      • risteyksistä. kirjoitti:

        Mielummin ympyrä kun liikennevalot!
        Kaikki liikennevalot pitäis poistaa, ja tilalle ympyröitä.
        Kaikkein sujuvinta risteysajoa on ympyrässä.
        Ja jos ei osaa ajaa, niin pitää sit opetella.Ei o niin vaikeeaa kun luulis.

        Jos vaihtoehtona liikennevalot, niin ehdottomasti kiertoliittymä


      • Eikö vain
        turhautunut kuski kirjoitti:

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!

        Täältäkin löytynyt joku kielipoliisi. Kiertoliittymä on ihan hyvä nimitys liikenneympyrälle.


      • nimihän on...
        turhautunut kuski kirjoitti:

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!

        ...kiertoliittymä.


      • minä
        turhautunut kuski kirjoitti:

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!

        kiertoliittymä ja liikenne ympyrä on kyllä ihan eri asia ja molemmat on olemassa. liikenne ympyrä on vanha malli jossa ilmoitetaan kolmioin kuka ajaa. kiertoliittymässä aina ympyrässä ajaja on etu-ajo oikeutettu


      • muutenhan
        minä kirjoitti:

        kiertoliittymä ja liikenne ympyrä on kyllä ihan eri asia ja molemmat on olemassa. liikenne ympyrä on vanha malli jossa ilmoitetaan kolmioin kuka ajaa. kiertoliittymässä aina ympyrässä ajaja on etu-ajo oikeutettu

        Totta mooses muutenhan kiertoliittymä tykkeutuisi jollei siellä olisi ETUAJO-OIKEUTTA.
        Ainoita järkeviä keksintöjä nyky liikenteessä.


      • ei Saksassa
        turhautunut kuski kirjoitti:

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!

        "on rekkoja kaatunut sen takia"
        Niitä nyt on kaatunut suoralla sileällä tielläkin!.
        Toiseksi liikenneympyrän/kiertoliittymän alueella ON AINA nopeus rajoitus.


    • nuo joissain paikoin on ihan päteviä liikennöinnin sujuvuuden kannalta, joissain taas täysin turhia. Vilkkaammin liikennöity risteys jossa iso, mahdollisesti kaksikaistainen risteys kuten hyrylässä, on täysin toimiva, kun taas pieni ja ahdas ympyrä kuten tattarisuo/jakomäki alueella oleva ympyrä olisi fiksumpi valoilla, ja ne vuosaaren pohjoiset ympyrät on naurettavia, parempi ois jos ois normaali risteys.

      • Rudolf

        Jakomäki/Tattarisuon risteyksessä ennen liikennevalot ja taisi olla Helsingin kolaritilastoissa aika korkealla. Ympyrän jälkeen kolarien määrä tippunut huimasti.


    • että ne joku keksi

      Koska muuten olisi liikennevalot joissa saisit aina odottaa, odottaa ja odottaa tuli ketään tai ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3622
    2. Nainen olet minun

      Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      2982
    3. Sille ei voi enää mitään

      Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      78
      2477
    4. Mukavaa päivää

      Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2358
    5. Harmi jos ei enään nähdä

      Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2321
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

      mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2297
    7. Vau miten upea nainen!

      Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2187
    8. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2173
    9. Merja Kyllönen: Ero

      Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      117
      2168
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

      Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2030
    Aihe