Mitkä ovat mielestänne parhaat/huonoimmat gluteenittomat tuotteet ?
Itse olen ihastunut Schärin kekseihin, etenkin vanilja- ja suklaavohveleihin. Glutanon sitruunavohveleihin olen niin kyllästynyt etten voi sietää niitä koska ne ovat olleet myynnissä -70-luvulta lähtien, muita keksejä ei silloin juuri ollutkaan. Huonoimmat tuotteet ovat Moilasella (paljon lisäaineita mm. säilöntäainetta pakasteleivässä!, ovat myös aika känttyröitä, kerran karjalanpiirakkapussista löytyi isohko pölypallo, olen kerran antanut palautetta hinta/laatusuhteesta vastaus oli omahyväinen tyyliin "kyllä meidän tuotteet ovat hyviä".) Ruotsalaiset Dajm- ja Snickers-kakut erinomaisia. Ulkomaisissa tuotteissa ei näytä olevan juuri lisäaineita.
mielipiteitä gluteenittomista tuotteista
7
491
Vastaukset
- glude
En ole mikään ruokavakiofanaatikko. Mulla on keliakia todettu ohutsuolibiopsialla lapsesta saakka peräti kolmeen kertaan. Ja todellakin ei huvita leivoskella jatkuvasti vaan haluan hyvänlaatuisia ja makuisia valmistuotteita kuten muutkin ihmiset...
Töissä on yksi omadiagnoosi gluteeniton/sokeriton/hiivaton dieetillä ilman mitään varsinaisesti todettua diagnoosia mistään varsinaisesta sairaudesta. Syö pelkkää riisikakkua päällä ituja, kahviin aspartaamipillereitä ja kuvittelee syövänsä hyvin. On aina väsynyt ja ärtynyt, johtuneeko puutteellisesta ruokavaliosta ja B-vitamiinien puutteesta. Olen yrittänyt neuvoa rakentavasti mutta itsepäisyydessään hankala tapaus. Ruokavalioonkin voi valitettavasti hurahtaa ikävin seurauksin..
- koukussa
Mä oon ihan koukussa niihin Oldan maissikorppuihin.
- vuohelanherkku
Vuohelan herkulla on parhaimmat tuotteet
- opriina
Hartwallin vissyvesi
- kellikka
Glutexon piirakat ja leivät on hyviä
- 20vuottaGluteenitonta
Hei, täällä 20 vuoden kokemuksella vastaan (vilja-allergikon äiti).
Moilasen sahanpuruleipiä on pari kertaa erehdytty ostamaan, ei enää ikinä! Miten tuo firma aina vaan pysyy pystyssä, kun ei mitenkään satsaa tuotekehitykseen?
Glutanon voileipäkeksejä meni vuosia, nyt ei enää niitä saakaan.
Saksalainen Schär on hyvä, ja aivan ihana on ruotsalainen Fria, tosin hintava. Frialta kun ostaa mitä vaan, on aina hyvää! Upea juttu ovat maukkaat pizzat, kun juustoraaste (joka sekään ei sovi) on korvattu oluthiiva"juustoraasteella", maistuu aivan samalta.
Pirkalla on hyvät kanelipullat. Suloiset gluteenittomat ovat nimensä veroisia, mutta kalliita.
Pastatuotteista parhaimpia ovat Barilla ja Schär, viimeisenä Semper.
Itse leipominen on huomattavasti helpottunut sen jälkeen kun (kauan sitten) meiltäkin alkoi saada ksantaanikumia ja psylliumia, ja Po-fiberiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418