suomalaisetko tyhmempiä kuin ruotsalaiset?

tuskin-

on vaikee uskoo että ruotsalaiset ois muka viisampii kuin me suomalaiset. jos kokonaisuutta katsotaan niin suomalaiset on kyllä viisampii ja kekseliääämpiä kuin "rakkaat naapurimaalaiset" ainakin mun mielestä *_* *_* =)

8

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikalleen

      Suomalaiset eivät uudisti ovat jämähtäneet paikalleen ja elävät vanhoissa perinteissä ja vanhoissa tutuiksi koetuissa jutuissaan joten uutta ei enää oteta vastaan joten auttamattomasti suomalaiset jämähtävät ja jäävät jälkeen kaikessa koska mitään uutta ei uskalleta ottaa vastaan. Toisekseen suomalaisten suurimpia ongelmia on epäsosiaalisuus katso ja vertaa ruotsalaisia jotka ovat todella sosisaalista kansaaa ja suomalaiset juntteja ja itsekkäitä eivätkä ota muita huomioon paitsi itsensä silloin ei kehity kun ei olla tarpeeksi kanssakäymisissä muiden kanssa jolloin sosiaalisuus lisääntyisi ja näin myös viisastuisi kun näkisi asioita muidenkin kannalta ja maailmankuva avartuisi ja laajenisi.

      • Juuso

        Tommonen totaalinen naapurimaan Ruotsin ainainen haukkuminen homomaaksi osoittaa just tän kansan tyhmyyttä. Ruotsissa Suomea arvostetaan ja pidetään lähimpänä veljeskansan. Mutt kai neki täss pikkuhiljaa väsyy ku täällä aina ruikutetaan.


      • pilkku

        Kerrotko vielä miksi ihmisten pitäisi olla moderneja ja uudenaikaisia? Mikä tekee heidät paikalleen jymähtäneiksi jos he vaikka haluavat käyttää tutuksi koettuja asioita, eikä heillä ole enää tarvetta kokeilla kalleita uutuuksiasi? Se tekee esittäjästä vain huonon ja malttamattoman kauppamiehen ja ostajasta vain viisaan turhuuksia kaihtavan ihmisen.

        Jokaisesta kansasta löytyy niin hyviä kuin huonoja puolia...

        Ruotsinkieliset suomessa ovat itsekäs vähemmistö joka jyrää valtaväestön itsekkyydellään sitäkö tarkoitit paremmuudella itsekästä ahneutta? Kaikki mulle heti tapaa elää? Jos ahneus onnelliseksi tekee niin tehköön siis. Tunnen myös suomenruotsalaisia jotka ovat asian tilaa vastaan, heitä pidän viisaina...
        Ruotsalaisia en lähde kyseenalaistamaan, heistä on niin vähäinen kokemus itselläni, sinullakin lienee vain kuulopuheita vaiko todellista tietoa ja kanssakäymistä heidän kanssaan?

        Sosiaalisuudesta ei voi sellaisella ihmisellä olla tietoa joka itse ei ole sosiaalinen.
        Ihminen joka tuo esille itsensä sosiaalisena ihmisenä ja korostaa asiaa, herää minut aina epäilemään asian todellista laitaa... ja se vasta on paikalleen jymähtämistä jos on tuomitsemassa ilman parempaa tietoa todellisesta elämästä...

        Lopuksi kaikkien ei tarvitse olla samalla viivalla, eikä voikkaan olla. Pääasia on että ihminen on siellä missä itsellä on hyvä olla.

        Saitko maailmaasi parannettua sanomallasi? Moitteillasi? Maailmaa parannetaan vain hyväksymällä se mitä itsellä on ja olemalla kadehtimatta siitä mitä toisella on.

        Suomalaiset eivät ole mielestäni juntteja jokainen jonka kanssa syvemmässä keskustelussa olen ollut on paljastunut ihan mukiinmeneväksi ihmiseksi etukäteisestä ajatuksistani heistä huolimatta...sanomasi on sokeaa harhaa josta puuttuu todellinen ihmisen näkeminen ja kuunteleminen... niin osaahan joku toki näytellä fiksua sinun silmän lumeeksi... heitä kutsutaan näyttelijöiksi ja mielisteleviksi ihmisiksi...
        Kenties et vain halua nähdä totuutta ihmisten takaa... on helppo moittia tietämättä itse todellisuudessa mitään...


      • Anonyymi
        Juuso kirjoitti:

        Tommonen totaalinen naapurimaan Ruotsin ainainen haukkuminen homomaaksi osoittaa just tän kansan tyhmyyttä. Ruotsissa Suomea arvostetaan ja pidetään lähimpänä veljeskansan. Mutt kai neki täss pikkuhiljaa väsyy ku täällä aina ruikutetaan.

        Pitää kommentoida vanhaa ketjua. Tervetuloa kokemaan itse asiantila tänne Ruotsiin, oma kokemukseni yli vuosikymmenen ajalta täällä on että Ruotsalaiset eivät pelkästään ole tyhmempiä vaan myös epärehellisiä:

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6a07be50-2507-459a-aaf9-f1478f242445

        Voit seuraavalla Tukholman reissulla itse kokeilla asiaa, kysy keneltä tahansa 20-25 vuotiaalta vaikka Mäccärin myyjältä muutama perusfakta, vaikka mikä on Islannin pääkaupunki, montako maata on Afrikassa tai mitä kieltä puhutaan Alankomaissa.... tms.

        Ruotsalaisen tyhmyyden taso on hämmentävää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kommentoida vanhaa ketjua. Tervetuloa kokemaan itse asiantila tänne Ruotsiin, oma kokemukseni yli vuosikymmenen ajalta täällä on että Ruotsalaiset eivät pelkästään ole tyhmempiä vaan myös epärehellisiä:

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6a07be50-2507-459a-aaf9-f1478f242445

        Voit seuraavalla Tukholman reissulla itse kokeilla asiaa, kysy keneltä tahansa 20-25 vuotiaalta vaikka Mäccärin myyjältä muutama perusfakta, vaikka mikä on Islannin pääkaupunki, montako maata on Afrikassa tai mitä kieltä puhutaan Alankomaissa.... tms.

        Ruotsalaisen tyhmyyden taso on hämmentävää...

        Alaspäin menee taso Suomessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kommentoida vanhaa ketjua. Tervetuloa kokemaan itse asiantila tänne Ruotsiin, oma kokemukseni yli vuosikymmenen ajalta täällä on että Ruotsalaiset eivät pelkästään ole tyhmempiä vaan myös epärehellisiä:

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6a07be50-2507-459a-aaf9-f1478f242445

        Voit seuraavalla Tukholman reissulla itse kokeilla asiaa, kysy keneltä tahansa 20-25 vuotiaalta vaikka Mäccärin myyjältä muutama perusfakta, vaikka mikä on Islannin pääkaupunki, montako maata on Afrikassa tai mitä kieltä puhutaan Alankomaissa.... tms.

        Ruotsalaisen tyhmyyden taso on hämmentävää...

        Ohi meni kyllä 2/3 tälläin suomalaiselta 29-vuotiaaltakin. Reykjakvikin tiedän. Afrikan maat on vaikea kun en koskaan ole vaivautunut laskemaan mutta jos sanot valtion nimen, niin osaan kyllä kertoa josko sellainen on ollut Afrikassa. Alankomaissa puhuttuja kielä on vähintään parikymmentä, luultavimmin useampi sata kun saavat paljon turisteja, minkä takia tarkka lukukin on vaikea.

        Huomauttaisin vielä että nippelitiedolla ei kyllä ole mitään tekemistä viisauden tai älykkyyden kanssa.


    • Anonyymi

      Kaikilla kulttuureilla on heikkouksia ja vahvuuksia.

    • Anonyymi

      Vanhat Neanderthalilaiset suvut on tosiaan suomessa voimissaan ja ulkomailta on otettu maahanmuuttajia vähemmän täällä kuin ruotsissa joten uskon kyllä ruotsalaisten pärjäävän älykkyydessä paremmin meitä. Loput porukasta on sitten pahasti sisäsiittoisia ja sehän se pahaa vasta aivoille tekeekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      654
      4814
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3241
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2498
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 255
      1899
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1363
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe