Robert Sungenis on saanut aikaan tuhatsivuisen kirjan "Galileo was wrong", jossa pitää maan liikettä akselinsa ja auringon ympäri kerettiläisenä ollen vastoin Raamatun opetusta..
Hänet otetaan ilmeisesti vakavasti kun peräti Sun Heraldissakin hänestä kirjoitetaan (nyt Suomenkin geosentristit (Sundqvist et al) varmaan poksauttaa shampanjat onnistuneesta PR-kampanjasta).
http://redstaterabble.blogspot.com/2006/03/bible-proves-galileo-wrong-earth-is.html
Tuesday, March 28, 2006
Bible Proves Galileo Wrong, Earth is Center of Universe
Robert Sungenis has just completed a 1,000-page book titled, Galileo Was Wrong.
All that nonsense about the earth rotating around the sun... It's wrong. You see, the entire universe revolves around us. The Bible says so.
Just as Behe, Dembski, Wells, Meyer and the rest have their own website, Sungenis has his own website-- Catholic Apologetics International -- that once offered a $1,000 reward to anyone who could disprove geocentrism and prove instead that the earth orbits the sun instead of the other way around. (Nobody could.)
You may think Sungenis is some sort of religious nut, but -- again, just like the intelligent design theorists who doubt Darwin -- he has an advanced degree and a background in science. According to the Sun Herald:
'Sungenis' background is in both theology and science. He said he was a physics major at George Washington University but received his bachelor's degree in religious studies from GW, and a master's in the same from Westminster Theological Seminary in Philadelphia. His religious studies doctorate came this year from Calamus International University, which identifies itself on its Web site as a "nontraditional institution."'
"
Sungeniksen oma sivu:
http://www.catholicintl.com/
"Galileo oli väärässä" -kirja
5
662
Vastaukset
- hohhojjaa
ajattele miten paljon maailmassa tuhlataan rahaa ja voimavaroja.
- Saddu ;-)
...ko tuolla ääliöllä on vain antaa...kuka siihen viitsisi vaivautua...vaikka toki katolinen kirkkokunta lieneekin maapallomme suurin yksittäinen liiketoimintayksikkö...säälittävää kitsautta on tuo !?!
Randi sentään tarjoaa miljoonan $:n palkkion `yliluonnollisesta´ ilmiöstä...eikä sen noutajaa ole vielä löytynyt...heh...miksiköhän ?!?
lol
;-)googlatkoon itse tään ja lähettäköön mulle kyselemäti sen palkkionsa :
http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/AST/helioc.html- Oli tuo
MrKAT kirjoitti:
googlatkoon itse tään ja lähettäköön mulle kyselemäti sen palkkionsa :
http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/AST/helioc.htmlEi Robert Sungenis esitä argumentteja heliosentrisyyttä vastaan. Hän ei siis väitä, että Maa olisi aurinkokuntamme keskus, vaan hän esittää, että Maa on luotu keskelle maailmankaikkeutta. Eli että se on (ainakin joskus) ollut maailmankaikkeuden keskipisteessä. Kyse on siis universumin keskellä olemis-argumenteista, ei aurinkokuntaa koskevista.
Tuohan on sama kuin väittäisi että maapallo on litteä. Näitäkin hörhöjä löytyy, ks. Flat Earth Research Society. Tuo heliosentrinen aurinkokunta on todellakin perusteltu aika hyvin tuossa, ja todella pätevästi joten turha tuossa enää on alkaa raamattua heiluttelemaan pahemmin noiden tieteellisten todisteiden edessä.
Sitäpaitsi pieni hypoteesi tuohon, miten kävisi jos oletettaisiin että maapallo on aurinkokunnan keskuksessa? Voisi tulla pienimuotoisia ongelmia gravitaation kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683