Tieteellinen tutkimus rukousten tehokkuudesta

Lue viesti ja artikkeli

85

10581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omitsa

      Ei tarvita tieteellisiä tutkimuksia,Rukouksella on Valtava voima,muistetaan vaan Rukoilla lakkaamatta,ja mikä tärkeintä aina: Herra tapahtukoon Sinun tahtosi.

      • HATARA

        Miten noin vähän tanssin harrastajana tuntenet tanssin historiaa, ehket ole ainoa, mutta voinen valoittaa
        puutteellista käsitystäsi tanssin historiaan, ja nykypäiväänkin. Tanssit ovat alkujaan juuri liityneetkin jumalien palvontaan, kuten nykyisinkin. Käynen sattumoisin juuri noilla Afrokuupalaisilla tunneilla! Kannattaisi raottaa pikkasen pintaa syvemmältä niin ymmärryskin kasvaisi samalla ja näin kokonaisempi käsitys noin yleensäkin tanssiin kasvaisi ja ettet puhuisi läpiä päähäsi jatkossa!


      • tanssii susien kanssa
        HATARA kirjoitti:

        Miten noin vähän tanssin harrastajana tuntenet tanssin historiaa, ehket ole ainoa, mutta voinen valoittaa
        puutteellista käsitystäsi tanssin historiaan, ja nykypäiväänkin. Tanssit ovat alkujaan juuri liityneetkin jumalien palvontaan, kuten nykyisinkin. Käynen sattumoisin juuri noilla Afrokuupalaisilla tunneilla! Kannattaisi raottaa pikkasen pintaa syvemmältä niin ymmärryskin kasvaisi samalla ja näin kokonaisempi käsitys noin yleensäkin tanssiin kasvaisi ja ettet puhuisi läpiä päähäsi jatkossa!

        tuohon enää paremmin vastata?


      • Remix 1

        Sanokoot tieteelliset tutkimukset aivan mitä vain
        on omia kokemuksia miten valtava on Jumalan voima
        Ilman rukouksia meitä ei olisi


      • iceQB

        Ei siinä tosiaankaan ole apua, pahimmillaan antaa turhaa toivoa. Asiat pitää todistaa tieteellisesti.


      • vema
        Remix 1 kirjoitti:

        Sanokoot tieteelliset tutkimukset aivan mitä vain
        on omia kokemuksia miten valtava on Jumalan voima
        Ilman rukouksia meitä ei olisi

        Eihän sitä voi kun olla samaa mieltä, kun on itse kokenut rukouksen ja Jumalan voiman. Sanokoot tutkimukset mitä tahansa rukouksen parantava voima on todellinen. Kiitos Herralle mahdollisuudesta rukoukseen.


      • totuus julki

        Enpä usko,että rukouksella on mitään merkitystä, kun jumalaakaan ei ole olemassa. Ei ainakaan minun mielestä!


      • Kokemusta on
        vema kirjoitti:

        Eihän sitä voi kun olla samaa mieltä, kun on itse kokenut rukouksen ja Jumalan voiman. Sanokoot tutkimukset mitä tahansa rukouksen parantava voima on todellinen. Kiitos Herralle mahdollisuudesta rukoukseen.

        Voi, mikä sääli näitä tutkijoita.

        Olen itse kokenut sen niin hirveän monta kertaa, että rukoukset auttavat; mutta ei välttämättä heti ja samalla tavalla kuin pyydetään.

        Minulle on tullut sairauskohtauksia silloin tällöin, ja niiden aikana olleiden rukousten vaikutus on ällistyttävän todellinen tosia.

        Aina enemmän rukouksen voimalla olen saanut pois pahemman vaiheen esille tulemisen rukouksen avulla monet, monet kerrat.

        Usko huviksesi, sinä, ateisti tai skeptikko, mitä sanon. Rukous ei ole turhaa.

        Tästä syystä kolmantena kokeneena voin sanoa, että rukoukset auttavat, jos se on Herran tahto.

        Aina rukoukset eivät ole sellaisia, kuin Herra Kaikkivaltias tahtoo.

        Hän näkee ihmisen sydämeen, onko rukous aito vai liittyykö siihen valheita.

        Pahinkin huijari saa tästä huijauksesta keppiä ja lujaa. Onhan kyseessä Kaikkivaltias, joka kyllä panee vahvankin huijarin ojennukseen.

        Jos ihmisen rukous ei ole todella aitoa, vastausta ei tule lainkaan.

        Jumala ei halua ja hyväksy sitä, että rukouksessa teeskennellään; kuten uskomattomat ateistit ja skeptikot tavallisesti tekevät.

        Tästä syystä todistan jo kolmantena, että jos kaksi todistaa oikeudessa, että ko. henkilö, joka on esim. syytettynä jostain rikoksesta, niin todistus on pätevä.

        Kolmannen todistus, joka puhun kokemuksesta, on yhä pätevämpi todistus siitä, että rukousta kannattaa jatkaa, sanoivat tieteelliset tutkimustulokset tässä asiassa sitten mitä tahansa.

        Niillä tuloksilla, mitä tieteilijät, jotka usein ovat Kristuksen ja Jumalan kieltäjiä, suuremmassa määrin, heidän mielipiteillään tässä asiassa ei ole mitään painoarvoa.

        He, jotka nojautuvat usein ihmisten tieteellisten rakennelmien turviin, tutkiessaan rukouksen voiman todellisuutta, ja päätyvät ko. asiassa kielteisiin kannanottoihin, saavat nuolla verisiä näppejään.

        Tällä tieteellisellä tutkimuksella ja sen tuloksilla ei ole mitään virkaa sen kanssa, mitä niin monet ja allekirjoittanut itse on monet kerrat saanut konkreettisesti kokea.

        Kunhan leikkivät viisaana olemista, mutta tulevat vain naurunalaisiksi ja todistaneeksi, miten "ymmärtämättömiä" he itse asiassa ovat.

        ”Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Onhan kirjoitettu: - Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen." 1. Kor. 1:18-20


      • AINA OLLUT
        tanssii susien kanssa kirjoitti:

        tuohon enää paremmin vastata?

        Uskonto on suuri bisnes.
        Kyllä kirkko teettää uuden tutkimuksen omilla riippumattomilla tutkijoillaan ja sieltä löytyy se minkä sieltähaluavat löytyvän.


      • Dj_kesakone
        iceQB kirjoitti:

        Ei siinä tosiaankaan ole apua, pahimmillaan antaa turhaa toivoa. Asiat pitää todistaa tieteellisesti.

        Jo oli aikakin että tuo marginaalinen seikka alkaa paljastumaan jopa tutkimuksen kautta.

        Mitenkäs jos raamatun tarinat olisivat totta?
        No se nooanarkki homma ei taida mennä kun pienille lapsille läpi, kaikkine eläimineen höystettynä isolla puulaivalla.

        no sitten oli egyptin suunnalla kokonainen kansa joka muistaakseni "vaelsi" aavikolla n 40v. Mitenköhän on mahdollista että koko kansa vaeltaa 40v jossakin eikä jätä yhtään arkeologista aaretta jälkeensä?

        no jos mennään johonkin moraalisempiin tuoreempiin juttuihin. Niin miksi jumala loi hitlerin (sekä antoi holokaustin tapahtua ym vastavaa)?

        Olis jo aika herätä "uskoon" että jeesusjutut on ajalta jolloin ihmiset asu ulkona, tapeltiin keihäillä, syötiin raakaa lihaa ja pelättiin omaa varjoa. Joku keksi hyötyä jumala ajatuksesta ja rupesi "myymään ajatusta" eteenpäin. Ehkä hulluuttaan (50Cº päivässä tekee mielelle temppuja) tai viisauttaan hyväksikäyttäen muita.

        Meneehän tänäpäivänä kaikenlainen ostostv homma ihmisille kanssa. Esim kummelista asiaan liittyen hyvä herja "catch a fish viehe. jokä tekee vaikka mitä. täyttää jopa veroilmoituksen"

        Kuten eka viesti sanoi tehkää jotakin kehittävää! Opiskelkaa vaikka jotakin mistä on hyötyä ja käyttäkää oppimaanne jotenkin elintason parantamiseen. Tehkää hyödyllisiä juttuja itselle (tai vaikka toiselle niin auttaa niitä varmasti paremmin kuin 8h rukoileminen heidän puolesta kotona nurkassa)


    • uskis

      Näitä asioita ei voi tieteellisesti todistaa, ei puolesta, eikä vastaan. Kuten ei mitään muutakaan uskonasiaa. Kuinka sen edes voisi todistaa? Pistetään ryhmä tyyppejä rukoilemaan jonkun puolesta ja katsotaan toimiiko? Jos kaikki jo valmiiksi ovat sitä mieltä että se ei toimmi niin tietenkään se ei toimi. Eikä muutenkaan tuollainen todistelu auta tässä. Kokeile joskus itse, siis rukoilla uskossa.

      • oliini

        poruatyhjästä


      • mastermaster

        Aivan selvää olisi ollut tutkimattakin.
        Rukouksella ei voi olla mitään mahdollisuutta auttaa sairaita ihmisiä parantumaan tai toipumaan.
        Varsinkaan ns. kaukorukouksella.

        Ainoa mahdollisuus auttaa on rukoilla rukoukseen uskovan vieressä, niin että potilas itse ymmärtää, että hänen puolesta rukoillaan. Silloin voi rukouksella olla psyykkaava vaikutus ja näin ollen se tekee parantumiselle paremmat edellytykset henkisesti.

        Rukous on yhdenlaista henkistä valmentautumista. Ihan samalla tavalla kuin Sarasvuo tai Tamminen puhuu joukkueelle tai yhteisölle, toimii rukous varmasti omiensa joukossa.

        Ero on vain siinä, että henkilövalmentamisen ammattilaiset voivat tehdä merkityksen kenelle tahansa. Rukouksen voima tepsii vain Jumalaan uskoville.


      • joojoo
        mastermaster kirjoitti:

        Aivan selvää olisi ollut tutkimattakin.
        Rukouksella ei voi olla mitään mahdollisuutta auttaa sairaita ihmisiä parantumaan tai toipumaan.
        Varsinkaan ns. kaukorukouksella.

        Ainoa mahdollisuus auttaa on rukoilla rukoukseen uskovan vieressä, niin että potilas itse ymmärtää, että hänen puolesta rukoillaan. Silloin voi rukouksella olla psyykkaava vaikutus ja näin ollen se tekee parantumiselle paremmat edellytykset henkisesti.

        Rukous on yhdenlaista henkistä valmentautumista. Ihan samalla tavalla kuin Sarasvuo tai Tamminen puhuu joukkueelle tai yhteisölle, toimii rukous varmasti omiensa joukossa.

        Ero on vain siinä, että henkilövalmentamisen ammattilaiset voivat tehdä merkityksen kenelle tahansa. Rukouksen voima tepsii vain Jumalaan uskoville.

        Osa testissä olleista tiesi että heidän puolestaan rukoillaan, eli kyllä se on sama rukoileeko metrin vai kahden vai kymmenen päässä kunhan tietää. EI MITÄÄN VAIKUTUSTA.

        Iltalehtikin uutisoi aiheesta.
        http://dy.fi/74r


      • Kokenut
        mastermaster kirjoitti:

        Aivan selvää olisi ollut tutkimattakin.
        Rukouksella ei voi olla mitään mahdollisuutta auttaa sairaita ihmisiä parantumaan tai toipumaan.
        Varsinkaan ns. kaukorukouksella.

        Ainoa mahdollisuus auttaa on rukoilla rukoukseen uskovan vieressä, niin että potilas itse ymmärtää, että hänen puolesta rukoillaan. Silloin voi rukouksella olla psyykkaava vaikutus ja näin ollen se tekee parantumiselle paremmat edellytykset henkisesti.

        Rukous on yhdenlaista henkistä valmentautumista. Ihan samalla tavalla kuin Sarasvuo tai Tamminen puhuu joukkueelle tai yhteisölle, toimii rukous varmasti omiensa joukossa.

        Ero on vain siinä, että henkilövalmentamisen ammattilaiset voivat tehdä merkityksen kenelle tahansa. Rukouksen voima tepsii vain Jumalaan uskoville.

        Me kaikki tiedämme, että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Psyykellä on vaikutusta somaattiseen kuntoon ja kokemukseen. Jos on kyseessä selvä somaattinen vamma, esim. luunmurtuma, siihen tuskin rukous auttaa. Jos on kyseessä psyykkisperäinen vaiva, esim. ruoansulatushäiriö, auttaa siihen ehkä psyykkinen manipulaatio - vaikkapa rukoileminen.


      • Äippä
        Kokenut kirjoitti:

        Me kaikki tiedämme, että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Psyykellä on vaikutusta somaattiseen kuntoon ja kokemukseen. Jos on kyseessä selvä somaattinen vamma, esim. luunmurtuma, siihen tuskin rukous auttaa. Jos on kyseessä psyykkisperäinen vaiva, esim. ruoansulatushäiriö, auttaa siihen ehkä psyykkinen manipulaatio - vaikkapa rukoileminen.

        Minun nuorin poikani parani rukouksen voimasta vauvana.Pyysin rukousliinan seurakunnasta (joka oli siunattu) ja vein sen sairaalaan lapseni tyynyn alle.Rukoilin myös itse hänen puolestaan ja ihme tapahtui.Lääkärit sanoivat että leiikauksesta toipunen vie parikuukautta.Poika leikattiin 15.12.85 ja minä silloin sanoin että haluisin kyllä pojan jouluksi jo kotiin.Lääkärit sanoi etti se ole valitettavasti mitenkään mahdollista.Uskoin kuitenkin siihen että Jeesuskselle ei ole mikään mahdotonta.Ja miten sitten kävikän...poika pääsi sairaalasta kotiin 22.12.85 ja oli ihan terve.Siis lääkärit tekivät leikkauksen,mutta Jeesus vaikutti toipumiseen. Saman pojan astman Jeesus paransi 3vuotta myöhemmin kun äitini vei kirjoitetun rukousaiheen Israelissa ollessaan itkumuurille.Ihmettelin mihin kaiki astma oireet katosivat,niin äiti kertoi mitä oli tehnyt.
        Minä ainakin uskon rukouksen voimaan.Kaikki ei kuitenkaan aina parane,syytä en tiedä...mutta uskon että kaikella on tarkoituksesnsa.

        Rukousten ansiosta myös uskon nyt jo 25v poikani selviämiseen vauvana kun hän syntyi n.3kk ennen aikaisesti.Lääkärit sanoivat silloin ettei pojalla ole mitään mahdollisuuksia selvitä.(Silloin ei vielä ollut keskoshoito niin pitkällä kuin tänäpäivänä)Sanoin heille että uskon että poika näyttää teille vielä.Uskoin ettei Jeesus anna hänen kuolla.Silloinkin vein rukousliinan lapsen tyynyn alle sairaalaan,ja tietysti itse rukoilimme lapsemme puolesta jokapäivä.Hän selviytyi ja on ihan reipas nuorimies.Ilman rukousta hän toden-näköisesti ei olisi selvinnyt koska lääkäritkin pitivät ihmeenä että selvisi koska keuhkot olivat niin kehittymättömät vielä.Pojalle ei edes jäänyt mitään vaurioita keskoisuudesta...kuten monille jää.

        Minulla olisi monta monta todistusta oman perheeni asioissa,missä Jeesus on parantanut ja auttanut monin tavoin.Joten se ei todellakaan ole mitään huuhaata.
        SIUNAUSTA KAIKILLE LUKIJOILLE,KANNATTAA KOKEILLA JEESUSTA.NAIKKA KAIKKI MUUT PETTÄISI JA JÄTTÄISI NIIN JEESUS EI JÄTÄ EIKÄ PETÄ.


      • jees
        Äippä kirjoitti:

        Minun nuorin poikani parani rukouksen voimasta vauvana.Pyysin rukousliinan seurakunnasta (joka oli siunattu) ja vein sen sairaalaan lapseni tyynyn alle.Rukoilin myös itse hänen puolestaan ja ihme tapahtui.Lääkärit sanoivat että leiikauksesta toipunen vie parikuukautta.Poika leikattiin 15.12.85 ja minä silloin sanoin että haluisin kyllä pojan jouluksi jo kotiin.Lääkärit sanoi etti se ole valitettavasti mitenkään mahdollista.Uskoin kuitenkin siihen että Jeesuskselle ei ole mikään mahdotonta.Ja miten sitten kävikän...poika pääsi sairaalasta kotiin 22.12.85 ja oli ihan terve.Siis lääkärit tekivät leikkauksen,mutta Jeesus vaikutti toipumiseen. Saman pojan astman Jeesus paransi 3vuotta myöhemmin kun äitini vei kirjoitetun rukousaiheen Israelissa ollessaan itkumuurille.Ihmettelin mihin kaiki astma oireet katosivat,niin äiti kertoi mitä oli tehnyt.
        Minä ainakin uskon rukouksen voimaan.Kaikki ei kuitenkaan aina parane,syytä en tiedä...mutta uskon että kaikella on tarkoituksesnsa.

        Rukousten ansiosta myös uskon nyt jo 25v poikani selviämiseen vauvana kun hän syntyi n.3kk ennen aikaisesti.Lääkärit sanoivat silloin ettei pojalla ole mitään mahdollisuuksia selvitä.(Silloin ei vielä ollut keskoshoito niin pitkällä kuin tänäpäivänä)Sanoin heille että uskon että poika näyttää teille vielä.Uskoin ettei Jeesus anna hänen kuolla.Silloinkin vein rukousliinan lapsen tyynyn alle sairaalaan,ja tietysti itse rukoilimme lapsemme puolesta jokapäivä.Hän selviytyi ja on ihan reipas nuorimies.Ilman rukousta hän toden-näköisesti ei olisi selvinnyt koska lääkäritkin pitivät ihmeenä että selvisi koska keuhkot olivat niin kehittymättömät vielä.Pojalle ei edes jäänyt mitään vaurioita keskoisuudesta...kuten monille jää.

        Minulla olisi monta monta todistusta oman perheeni asioissa,missä Jeesus on parantanut ja auttanut monin tavoin.Joten se ei todellakaan ole mitään huuhaata.
        SIUNAUSTA KAIKILLE LUKIJOILLE,KANNATTAA KOKEILLA JEESUSTA.NAIKKA KAIKKI MUUT PETTÄISI JA JÄTTÄISI NIIN JEESUS EI JÄTÄ EIKÄ PETÄ.

        Niin olen aivan samaa mieltä kanssasi- minullakin on ollut miljoona ja taas miljoona kiitoksen aiheitta ja Herralle kiitos siitä mitä on näissä vaikeuksissa tehnyt! On auttanut opiskeluaikana mm. rahapulassa, on parantanut ystäviä ja lapseni, on pitänyt hulivili mieheni aisoissa- se, se oli huvittavaa ei voinut kuin hymyillä sisään päin kun mies kertoi miten Thaimaassa meni lomasta vko sairaalassa (olin rukoillut Herraa pitämään mieheni "vieraista ja ostoisita naisista erossa- keinot jätin hänen päätettäväkseen") ja vaikka mitä Kiitos ja Kunnia Herralle niin maassa kuin taivaassakin. Siunausta sinulle ja perheellesi!


      • jees
        mastermaster kirjoitti:

        Aivan selvää olisi ollut tutkimattakin.
        Rukouksella ei voi olla mitään mahdollisuutta auttaa sairaita ihmisiä parantumaan tai toipumaan.
        Varsinkaan ns. kaukorukouksella.

        Ainoa mahdollisuus auttaa on rukoilla rukoukseen uskovan vieressä, niin että potilas itse ymmärtää, että hänen puolesta rukoillaan. Silloin voi rukouksella olla psyykkaava vaikutus ja näin ollen se tekee parantumiselle paremmat edellytykset henkisesti.

        Rukous on yhdenlaista henkistä valmentautumista. Ihan samalla tavalla kuin Sarasvuo tai Tamminen puhuu joukkueelle tai yhteisölle, toimii rukous varmasti omiensa joukossa.

        Ero on vain siinä, että henkilövalmentamisen ammattilaiset voivat tehdä merkityksen kenelle tahansa. Rukouksen voima tepsii vain Jumalaan uskoville.

        kuule ny- jos se tepsisi vain uskoviin- niin olisiko täällä yhtään uskovaa? kaikkihan meistä ovat olleet pakanoita ennen uskoon tuloa!!!!
        Onhan silloin lähimmäisten tai joidenkin muiden rukous tepsinyt meihinkin!

        Olen nähnyt, että esirukouskin toimii ja myös ei uskovaankin!!! Tai Jumala kuulee rukouksesi ja puuttuu myös ei uskovan elämäänkin!!

        Miten muuten Jumalan valatakunta voisi kasvaa- rukoillaanhan sitä valtiovallan puolesta- lähmmiäisten ja rakkaidenkin puolesta- siellä niitä on myös ei uskovia ja jopa "vihollisen" puolesta!!!!!


      • Inspira

        en usko? En voi kokeilla, koskapa uskoakaan ei voi vain päättää. Enintään rukouksella voi olla ns. placebovaikutus.


      • iceQB
        Äippä kirjoitti:

        Minun nuorin poikani parani rukouksen voimasta vauvana.Pyysin rukousliinan seurakunnasta (joka oli siunattu) ja vein sen sairaalaan lapseni tyynyn alle.Rukoilin myös itse hänen puolestaan ja ihme tapahtui.Lääkärit sanoivat että leiikauksesta toipunen vie parikuukautta.Poika leikattiin 15.12.85 ja minä silloin sanoin että haluisin kyllä pojan jouluksi jo kotiin.Lääkärit sanoi etti se ole valitettavasti mitenkään mahdollista.Uskoin kuitenkin siihen että Jeesuskselle ei ole mikään mahdotonta.Ja miten sitten kävikän...poika pääsi sairaalasta kotiin 22.12.85 ja oli ihan terve.Siis lääkärit tekivät leikkauksen,mutta Jeesus vaikutti toipumiseen. Saman pojan astman Jeesus paransi 3vuotta myöhemmin kun äitini vei kirjoitetun rukousaiheen Israelissa ollessaan itkumuurille.Ihmettelin mihin kaiki astma oireet katosivat,niin äiti kertoi mitä oli tehnyt.
        Minä ainakin uskon rukouksen voimaan.Kaikki ei kuitenkaan aina parane,syytä en tiedä...mutta uskon että kaikella on tarkoituksesnsa.

        Rukousten ansiosta myös uskon nyt jo 25v poikani selviämiseen vauvana kun hän syntyi n.3kk ennen aikaisesti.Lääkärit sanoivat silloin ettei pojalla ole mitään mahdollisuuksia selvitä.(Silloin ei vielä ollut keskoshoito niin pitkällä kuin tänäpäivänä)Sanoin heille että uskon että poika näyttää teille vielä.Uskoin ettei Jeesus anna hänen kuolla.Silloinkin vein rukousliinan lapsen tyynyn alle sairaalaan,ja tietysti itse rukoilimme lapsemme puolesta jokapäivä.Hän selviytyi ja on ihan reipas nuorimies.Ilman rukousta hän toden-näköisesti ei olisi selvinnyt koska lääkäritkin pitivät ihmeenä että selvisi koska keuhkot olivat niin kehittymättömät vielä.Pojalle ei edes jäänyt mitään vaurioita keskoisuudesta...kuten monille jää.

        Minulla olisi monta monta todistusta oman perheeni asioissa,missä Jeesus on parantanut ja auttanut monin tavoin.Joten se ei todellakaan ole mitään huuhaata.
        SIUNAUSTA KAIKILLE LUKIJOILLE,KANNATTAA KOKEILLA JEESUSTA.NAIKKA KAIKKI MUUT PETTÄISI JA JÄTTÄISI NIIN JEESUS EI JÄTÄ EIKÄ PETÄ.

        Ovat herkkäuskoinen laji joka automaattisesti haluaa uskoa yliluonnolliseen jos jotai "ihmeitä" tapahtuu. Oletetaan että JOS on jumala (tarkoituksella en kirjota isolla J) niin miksi hän antaa maailman mennä päin helvettiä? Joo joo on sanottu että ihmisten pitäisi itse virheistään oppia...mutta tämä ns. yläkerrän ukko ei kuitenkaan ymmärrä että mitään parannusta ei tule tapahtumaan ja hän täten tietoisesti tuhoaa oman luomakuntansa.

        Kukkahattuiset tädit ja muut hihhulit ei ole muita kun luulotautisia.


      • katoliset ja luterilaiset
        joojoo kirjoitti:

        Osa testissä olleista tiesi että heidän puolestaan rukoillaan, eli kyllä se on sama rukoileeko metrin vai kahden vai kymmenen päässä kunhan tietää. EI MITÄÄN VAIKUTUSTA.

        Iltalehtikin uutisoi aiheesta.
        http://dy.fi/74r

        siellähän olivat aivan väärät ihmiset rukoilemassa.
        Olisivat ottaneet uudestisyntyneitä hellareita niin johan olisi kuultu ihmeitä,että rukous auttaa.
        Minä olen saanut ihmeellisiä vastauksia rukouksella.Tuskin jaksaisitte lukea kaikkea,joten enpä viitsi kirjoittaa enempää.Kiitos Jumalalle!!!


      • Nimetön
        Äippä kirjoitti:

        Minun nuorin poikani parani rukouksen voimasta vauvana.Pyysin rukousliinan seurakunnasta (joka oli siunattu) ja vein sen sairaalaan lapseni tyynyn alle.Rukoilin myös itse hänen puolestaan ja ihme tapahtui.Lääkärit sanoivat että leiikauksesta toipunen vie parikuukautta.Poika leikattiin 15.12.85 ja minä silloin sanoin että haluisin kyllä pojan jouluksi jo kotiin.Lääkärit sanoi etti se ole valitettavasti mitenkään mahdollista.Uskoin kuitenkin siihen että Jeesuskselle ei ole mikään mahdotonta.Ja miten sitten kävikän...poika pääsi sairaalasta kotiin 22.12.85 ja oli ihan terve.Siis lääkärit tekivät leikkauksen,mutta Jeesus vaikutti toipumiseen. Saman pojan astman Jeesus paransi 3vuotta myöhemmin kun äitini vei kirjoitetun rukousaiheen Israelissa ollessaan itkumuurille.Ihmettelin mihin kaiki astma oireet katosivat,niin äiti kertoi mitä oli tehnyt.
        Minä ainakin uskon rukouksen voimaan.Kaikki ei kuitenkaan aina parane,syytä en tiedä...mutta uskon että kaikella on tarkoituksesnsa.

        Rukousten ansiosta myös uskon nyt jo 25v poikani selviämiseen vauvana kun hän syntyi n.3kk ennen aikaisesti.Lääkärit sanoivat silloin ettei pojalla ole mitään mahdollisuuksia selvitä.(Silloin ei vielä ollut keskoshoito niin pitkällä kuin tänäpäivänä)Sanoin heille että uskon että poika näyttää teille vielä.Uskoin ettei Jeesus anna hänen kuolla.Silloinkin vein rukousliinan lapsen tyynyn alle sairaalaan,ja tietysti itse rukoilimme lapsemme puolesta jokapäivä.Hän selviytyi ja on ihan reipas nuorimies.Ilman rukousta hän toden-näköisesti ei olisi selvinnyt koska lääkäritkin pitivät ihmeenä että selvisi koska keuhkot olivat niin kehittymättömät vielä.Pojalle ei edes jäänyt mitään vaurioita keskoisuudesta...kuten monille jää.

        Minulla olisi monta monta todistusta oman perheeni asioissa,missä Jeesus on parantanut ja auttanut monin tavoin.Joten se ei todellakaan ole mitään huuhaata.
        SIUNAUSTA KAIKILLE LUKIJOILLE,KANNATTAA KOKEILLA JEESUSTA.NAIKKA KAIKKI MUUT PETTÄISI JA JÄTTÄISI NIIN JEESUS EI JÄTÄ EIKÄ PETÄ.

        Siunausta Sinulle!


      • Thaimaassa käynyt
        jees kirjoitti:

        Niin olen aivan samaa mieltä kanssasi- minullakin on ollut miljoona ja taas miljoona kiitoksen aiheitta ja Herralle kiitos siitä mitä on näissä vaikeuksissa tehnyt! On auttanut opiskeluaikana mm. rahapulassa, on parantanut ystäviä ja lapseni, on pitänyt hulivili mieheni aisoissa- se, se oli huvittavaa ei voinut kuin hymyillä sisään päin kun mies kertoi miten Thaimaassa meni lomasta vko sairaalassa (olin rukoillut Herraa pitämään mieheni "vieraista ja ostoisita naisista erossa- keinot jätin hänen päätettäväkseen") ja vaikka mitä Kiitos ja Kunnia Herralle niin maassa kuin taivaassakin. Siunausta sinulle ja perheellesi!

        Jos miehesi on Thaimaassa käynyt ilman sua ja ollut edes päivän sairaalasta ulkona, niin muuhun ei voi uskoa kun siihen että paikalliset nuoret naiset on sen hoidellu useaan otteeseen. Kyllä se sua on pettänyt ja tulee pettämään tulevaisuudessakin. Saatanan tiet ovat monenlaiset ; )


    • ateisti

      jo penskana sen, ei mitään tehoa kun oli kipeä. Mutta saa kai siitä joku sekopää jotain kiksejä kun rukoilee, en tiedä. En kyllä, jos sairastun, halua ketään rukoileen sinne sairaalaan vaan kunnon lääkkeet jotka tehoaa.

      • Sinua

        Kyllä olet JUMALATON ihminen.


      • eräs monista
        Sinua kirjoitti:

        Kyllä olet JUMALATON ihminen.

        Rukouksen voima on siinä, että uskaltaa jättää elämänsä rukouksessa Jumalan käsiin ja hänen tahtonsa varaan, kävi niin tai näin. Hiljattain (Suomessakin) tehdyssä onnellisuustutkimuksessa kävi ilmi, että uskovat ihmiset ovat keskimääräistä onnellisempia mm. siksi, että rukous ja luottamus Jumalaan antaa heille turvallisuutta samoinkuin seurakuntayhteys.


      • Nimetön

        Olen itse sairastunut syöpään. Minut on leikattu ja olen saanut asiaankuuluvat sekä säde- että sytostaattihoidot. Vielä en tiedä, miten hoidot - ja rukoukset- ovat vaikuttaneet. Heti kuultuani uutisen syövästä, olen saanut paljon tukea rukoilevista omaisista ja ystävistä, muutamassa rukouspiirissä on myös rukoiltu puolestani. Itse olen koko elämäni ajan luottanut rukouksen voimaan. Olen myös yrittänyt muistaa kiittää niistä monista hyvistä, jopa onnellisista päivistä, joita sairaudenkin aikana olen saanut elää.On juuri näin, ettei järki tätä rukouksen voimaa täysin voikaan ymmärtää. Jumalan Sana ja Jeesuksen sovitustyö ristillä oikein korostuu tämän maailman murheissa ja arvotyhjyydessä. Omille lapsillekin olen opettanut, että rukous kyllä kantaa ja ne myös kuullaan.


      • Tyrmäystä

        On harmi, että et kokenut mitään hyvää rukouksen voimasta, kun olit lapsi. Sekö on aiheuttanut tämän asenteesi ja liikehdintäsi toiseen uskomiseen, eli ateismiin?
        Ei tässä ajassa ole ihme, vaikka uskomme rappeutuu. Kaikesta tehdään tutkimusta tutkimisen vuoksi. Lähemmin asiaa tuntematta ajattelen, että lähtökohtana on voinut olla: "rukous ei kannata, sen voimaan on turha uskoa". Sitten rohjetaan jättäytyä ihmisen varaan, vaika koko ajan tiedämme ettemme voi olla yksin oman itsemme varassa.
        Kyllä Suomen kansan suurena voimana ovat olleet ne ihmiset, jotka ovat halunneet kääntyä rukouksessa Jumalalta apua pyytämään.
        Raamatun kaunis runokieli antaa meille monia esimerkkejä siitä, miten hyvä on olla jokapäiväisessä rukouksessa Jumalan kanssa. Esim.
        "Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärvivälliset ja rukouksessa kestävät."


      • Siinäpä se. kaikkein tärkein tässä kumminkin on se, että jokaiselle annetaan valinnan mahdollisuus. Ne jotka uskovat kuka mihinkin. Näillekkin pitää antaa vaihtoehto, mutta ainoastaan silloin, kun se toimii lääketieteellisen hoidon rinnalla. Olen nähnyt läheltä tätä rukouspiiri hommaa ja okei sen suon niille joille se on tärkeää. Ihmisestä välittäminen on näille monelle tärkeää ja siksi en sulje tätä asiaa pois. On liian paljon sellaisia ihmisiä, joilla ei ole ketään muuta kuin nämä muut uskovaiset. Olen nähnyt myös kansanparannusta läheltä, sillä ukkini oli tämmöinen. Harmi vain, kun hän kuoli ennenkuin ehti siirtää oppinsa muille. Hän kumminkin opetti, että maailmassa on joku korkeampi voima, johon luonnonparannus perustuu. Kun puhutaan uskonnosta ja kaikesta mikä siihen liittyy, niin pitää aina kysyä itse ihmiseltä. Oletko sinä onnellinen. Jos hän väittää näin ja jos on vielä sen näköinen, että on onnellinen, niin silloin asia on kunnossa. Minulle on monet uskovaiset sanoneet, että uskonto ei sulje pois iloa mm. tanssista. meikkauksesta ja muusta saatuna. Kaikki ajatukset, että ihmisen pitäisi kärsiä uskossaan ovat vääristyneiden ihmisten keksintöjä. Mutta vielä pääaiheesta. Silloin, kun rukous vahvistaa halua parantua ja muutenkin oloa, niin miksi sitä ei saisi sallia ja suoda sitä haluavalle. Olen sitä mieltä, että maailmassa on aika vähän niitä, joilla ei ole koskaan mennyt edes salaa kädet ristiin kovassa paikassa. Etenkin silloin, kun oma lapsi tarvii apua. Minulla ainakin.


      • anssi.
        anssi.p kirjoitti:

        Siinäpä se. kaikkein tärkein tässä kumminkin on se, että jokaiselle annetaan valinnan mahdollisuus. Ne jotka uskovat kuka mihinkin. Näillekkin pitää antaa vaihtoehto, mutta ainoastaan silloin, kun se toimii lääketieteellisen hoidon rinnalla. Olen nähnyt läheltä tätä rukouspiiri hommaa ja okei sen suon niille joille se on tärkeää. Ihmisestä välittäminen on näille monelle tärkeää ja siksi en sulje tätä asiaa pois. On liian paljon sellaisia ihmisiä, joilla ei ole ketään muuta kuin nämä muut uskovaiset. Olen nähnyt myös kansanparannusta läheltä, sillä ukkini oli tämmöinen. Harmi vain, kun hän kuoli ennenkuin ehti siirtää oppinsa muille. Hän kumminkin opetti, että maailmassa on joku korkeampi voima, johon luonnonparannus perustuu. Kun puhutaan uskonnosta ja kaikesta mikä siihen liittyy, niin pitää aina kysyä itse ihmiseltä. Oletko sinä onnellinen. Jos hän väittää näin ja jos on vielä sen näköinen, että on onnellinen, niin silloin asia on kunnossa. Minulle on monet uskovaiset sanoneet, että uskonto ei sulje pois iloa mm. tanssista. meikkauksesta ja muusta saatuna. Kaikki ajatukset, että ihmisen pitäisi kärsiä uskossaan ovat vääristyneiden ihmisten keksintöjä. Mutta vielä pääaiheesta. Silloin, kun rukous vahvistaa halua parantua ja muutenkin oloa, niin miksi sitä ei saisi sallia ja suoda sitä haluavalle. Olen sitä mieltä, että maailmassa on aika vähän niitä, joilla ei ole koskaan mennyt edes salaa kädet ristiin kovassa paikassa. Etenkin silloin, kun oma lapsi tarvii apua. Minulla ainakin.

        Se pitää muistaa, että kaikki siis tapahtuu vapaaehtoisesti. Sitä en hyväksy missään nimessä, että uskontoa tuputetaan. Sellaisesta ihmisestä ei tule ikinä onnellista, vaan epätasapainoinen ihminen. Silloin, kun ihminen hakeutuu johonkin rukoushommiin, niin se on avun pyyntö. Silloin on ylitetty määrätty este ja silloin ollaan myös avoinna ottamaan ulkoa apua vastaan. Nykyään matalankynnyksen paikkoja on onneksi ymmärretty lisätä myös muille alueille. Hyvä esimerkki on esimerkiksi EAP.


      • Siunattu
        eräs monista kirjoitti:

        Rukouksen voima on siinä, että uskaltaa jättää elämänsä rukouksessa Jumalan käsiin ja hänen tahtonsa varaan, kävi niin tai näin. Hiljattain (Suomessakin) tehdyssä onnellisuustutkimuksessa kävi ilmi, että uskovat ihmiset ovat keskimääräistä onnellisempia mm. siksi, että rukous ja luottamus Jumalaan antaa heille turvallisuutta samoinkuin seurakuntayhteys.

        Olen ateisti, eli en usko jumalan olemassaoloon ollenkaan ja silti olen onnellinen. Uskovaisten piireissä sitä tukea saa siitä kun kaikki muutkin selittää paskaa jumalan nimessä ja rapsuttaa näin toisten selkää...

        En ole koskaan kuullut kenenkään valehtelevan niin paljon kun uskovaisten kokouksessaan. Valehtelu siis tekee onnelliseksi... Kaikissa uskonnoissa on omat kiihkolahkonsa, myös luterilaisissa. Onneks Suomessa ei kuulu kulttuuriin räjäyttää pommeja...


      • Elävä
        eräs monista kirjoitti:

        Rukouksen voima on siinä, että uskaltaa jättää elämänsä rukouksessa Jumalan käsiin ja hänen tahtonsa varaan, kävi niin tai näin. Hiljattain (Suomessakin) tehdyssä onnellisuustutkimuksessa kävi ilmi, että uskovat ihmiset ovat keskimääräistä onnellisempia mm. siksi, että rukous ja luottamus Jumalaan antaa heille turvallisuutta samoinkuin seurakuntayhteys.

        Uskonnolla yritetään turruttaa vain kuolemanpelkoa puhumalla ikuisesta elämästä. Jos kerran kaikkia niin hirveäasti kiinnostaa se mitä kuoleman jälkeen tapahtuu ja elämässä tähdätään vain siihen missä kuoleman jälkeen ollaan, niin parempi ois olla tekemättä lapsia ettei saatanalle menetetä yhtään sielua...

        Jos joku uskovainen uskaltaisi elää, niin maailma olisi aivan toinen paikka. Mutta eihän ne edes uskalla kuolla, kun ne eivät ole varmoja omasta asiastaan kuitenkaan. Uskostaan varmaa en ole yhtään vielä tavannut.


      • Nimetön
        Elävä kirjoitti:

        Uskonnolla yritetään turruttaa vain kuolemanpelkoa puhumalla ikuisesta elämästä. Jos kerran kaikkia niin hirveäasti kiinnostaa se mitä kuoleman jälkeen tapahtuu ja elämässä tähdätään vain siihen missä kuoleman jälkeen ollaan, niin parempi ois olla tekemättä lapsia ettei saatanalle menetetä yhtään sielua...

        Jos joku uskovainen uskaltaisi elää, niin maailma olisi aivan toinen paikka. Mutta eihän ne edes uskalla kuolla, kun ne eivät ole varmoja omasta asiastaan kuitenkaan. Uskostaan varmaa en ole yhtään vielä tavannut.

        Jos en uskoisi kuolemanjälkeiseen elämään niin miksi tallustelisin yhä täällä maan päällä? Ymmärrän ihmisiä jotka ei usko ja tekee itsarin, sehän on aivan JÄRKEVÄÄ jos ei kerran usko. Mutta niitä jotka ei usko ja sitten kärsii esim. petetyksi tulemisesta, huonosta työpaikasta t työttömyydestä, rahapulasta, hulluista naapureista, ilkeistä lapsista tai omasta rumasta naamastaan, EN JAKSA TAJUTA miksi te yhä elätte? Sen kun joku mulle selittäisi.

        Itse olen tavannut henkilöitä jotka ovat kuolleet ONNELLISINA, tietäen pääsevänsä uuteen, parenpaan elämään.Mut en kyllä yhtään uskotonta jotka ois onnellisina kuolleet.


    • Esirukoilija

      Tieteellisesti voidaan todistaa melkein mitä vaan, mutta uskonrukous voi paljon, jos se on harras. Kannattaisi varmaan tutkia myös esim. Pirkko Jalovaaran ja Ulla-Christina Sjömannin rukouksella parannettuja ihmisiä. Rukous voi auttaa pelastumaan iankaikkiseen elämään ja se on vielä tärkeämpää kuin ajallinen paraneminen. Tästä on omakin kokemus läheisestä.

    • oliini

      Jos potilas tai omaiset rukoilee hoitajaa antamaan kipualieventäviä lääkkeitä ja hoitaja suostuu antamaan. Rukous on kuultu.

    • anskutin

      Miksi Jumala näyttäisi voimansa tieteellisessä tutkimuksessa? Silloin ei enää tarvittaisi uskoa yhtään mihinkään. Itse olen rukoillut erään henkilön paranemisen puolesta srk:n tilaisuudessa, en tiennyt kuka se oli kyseinen hlö oli Hesassa ja mä Porissa, silti tämä parani! Hänellä oli jonkinlainen aivovaurio, ei tiennyt tästä maailmasta mitään, ei siis myöskään voinut tietää että hänen puolestaan rukoillaan. Mutta rukouksella paraneminen ei ole asia, joka tapahtuisi automaattisesti joka kerta. Jumala on ihmistä suurempi, Hän tekee mitä tykkää. En mitenkään kiistä esirukouksen psykologista puolta, tuntuuhan se hyvältä kun joku laittaa esim käden pään päälle ja kantaa asiat suurempiin käsiin. Se osoittaa, että joku välittää tosi paljon, ja jo se tieto auttaa. Mutta tämä psykologia ei riitä todistamaan kaikkea, mitä rukouksella on saatu aikaan!

      • Viola

        Kyllä rukous parantaa sairaan, kun se on uskon rukous! Oma polveni parani, kun asian puolesta rukoiltiin, eikä sitä tarvinnut tähystää ym...
        Kerran mieheni rukoili erään ystävän käden puolesta, kun se oli tosi kipeä. Jännetuppitulehdus parani.
        Olen kuullut monia monia todistuksia, kuinka monet ovat parantuneet esim. syövästä rukouksen kautta!
        Joka ei halua uskoa, ei myöskään näe.
        Kun eletään, niinkuin raamattu opettaa ja rukoillaan ja uskotaan saaneemme, niin se on meille tuleva.


      • parantui
        Viola kirjoitti:

        Kyllä rukous parantaa sairaan, kun se on uskon rukous! Oma polveni parani, kun asian puolesta rukoiltiin, eikä sitä tarvinnut tähystää ym...
        Kerran mieheni rukoili erään ystävän käden puolesta, kun se oli tosi kipeä. Jännetuppitulehdus parani.
        Olen kuullut monia monia todistuksia, kuinka monet ovat parantuneet esim. syövästä rukouksen kautta!
        Joka ei halua uskoa, ei myöskään näe.
        Kun eletään, niinkuin raamattu opettaa ja rukoillaan ja uskotaan saaneemme, niin se on meille tuleva.

        minultakin. ja ihan ilman rukouksia!


      • Tämän?

        Mikä teidän uskovaisten käsityksen mukaan on syynä rukouksen tehoon?

        Onko se siinä, että ihminen voi "näpäyttää" Jumalaa hänen tekemästään virheestä, ja saada Jumalan tekemään asioihin korjauksen? Pystyykö ihminen jotenkin demokratian ja joukkovoiman avulla johdattelemaan Jumalan tekemään jotakin jota hän ei muutoin tekisi?

        Onko rukouksessa enemmän tehoa jos kaksi ihmistä rukoilee samaa asiaa? Tai kaksi sataa tai kaksi tuhatta ihmistä?

        Vai onko sitenkin niin, että rukouksen merkitys on vain lohduttaa tähän viimeiseen oljenkorteen tarttuvaa rukoilevaa ihmispoloista?


      • Leenu
        Viola kirjoitti:

        Kyllä rukous parantaa sairaan, kun se on uskon rukous! Oma polveni parani, kun asian puolesta rukoiltiin, eikä sitä tarvinnut tähystää ym...
        Kerran mieheni rukoili erään ystävän käden puolesta, kun se oli tosi kipeä. Jännetuppitulehdus parani.
        Olen kuullut monia monia todistuksia, kuinka monet ovat parantuneet esim. syövästä rukouksen kautta!
        Joka ei halua uskoa, ei myöskään näe.
        Kun eletään, niinkuin raamattu opettaa ja rukoillaan ja uskotaan saaneemme, niin se on meille tuleva.

        Kuinka sä voit tietää että se paraneminen johtuu just siitä rukouksesta?
        Kyllä monet sairaudet paranee muutenkin. Varsinkin tämä jännetupentulehdus paranee levolla melkein aina.


      • Nimetön
        Tämän? kirjoitti:

        Mikä teidän uskovaisten käsityksen mukaan on syynä rukouksen tehoon?

        Onko se siinä, että ihminen voi "näpäyttää" Jumalaa hänen tekemästään virheestä, ja saada Jumalan tekemään asioihin korjauksen? Pystyykö ihminen jotenkin demokratian ja joukkovoiman avulla johdattelemaan Jumalan tekemään jotakin jota hän ei muutoin tekisi?

        Onko rukouksessa enemmän tehoa jos kaksi ihmistä rukoilee samaa asiaa? Tai kaksi sataa tai kaksi tuhatta ihmistä?

        Vai onko sitenkin niin, että rukouksen merkitys on vain lohduttaa tähän viimeiseen oljenkorteen tarttuvaa rukoilevaa ihmispoloista?

        ANOVA SAA, ETSIVÄ LÖYTÄÄ JA KOLKUTTAVALLE AVATAAN...
        Kun me hädissämme huudamme Häntä avuksemme, on Hän luvannut auttavansa mutta meidän tulee KUNNIOITTAA HÄNTÄ.Jumala ei tee mitään vastoin tahtoaan, mutta Hän haluaa että pyydämme Hänen apuaan. Hänen apunsa ei siis ole automaatti.
        Samoin raamattu sanoo, että missä 2 tai 3 on kokoontuneena HÄNEN NIMESSÄÄN rukoillen, niin JUMALA KUULEE TUON RUKOUKSEN. Meillä ei siis ole oikeutta jäädä "tuleen makaamaan" ja odottamaan apua automaattisesti vaan me SAAMME pyytää sitä Isältämme joka on Jumala.
        Rukouksen tarkoitus EI siis ole vain lohduttaa. Tosin on suurenpi ihme se, että ihminen saa synnit anteeksi ja syntyy uudesti ylhäältä kuin se, että hän esim. paranee syövästä. Sillä se on suurenpi armo koska näin hänellä on edessä uusi elämä kuolemankin jälkeen.


    • TOTTA?

      Voi helvetti, että jotkut viitsiikin "tutkia" mitä vaan.
      Tiede ja usko on jo nimiltään ERI ASIOITA!

      • Jeesukseen luottava

        Olet oikessa Rukous ei ole koskaan maailman historiassa parantanut siis itse RUKOUS.VAAN
        SITÄ KAUTTA VAIKUTTAVA JEESUKSEN KRISTUKSEN VOIMA
        (veren voima) Ja siitä on satoja tuhansia lääkäkäreitten "myöntämiä" parantumisia todettu siis lääketieteellisesti. Ja myöskin monet Tiedemiehetkin on tullut uskoon kun ovat todenneet raamatun lupausten olevan yhtä tiedemiesten "tutkimisiin". KUN SEN OLISI VOINUT KATSOA PALJON HELPOMMIN RAAMATUSTA!!!!


      • Jölööppy

        "Tiede ja usko on jo nimiltään ERI ASIOITA!"

        ... niinkö?? Etkö ole koskaan kuullut tieteenhaarasta nimeltään Teologia.


    • SOKRATES

      Nyt kaikki tanssimaan.
      Jo alkukantainen ihminen
      selvitti ongelmansa tanssin avulla.
      Rukous on pappien persiistä ja
      tehot sen mukaiset.

      • jees

        Tanssi ei se ole niin paha.. etkö tiennyt, että Jeesuskin riemuitsi ja osasi "karkeloida" ilosta, mutta ilman viinaa ja muita juttuja.

        Keskiajalla on kristin uskoset tanssineet, jopa kirkossa!


      • Huolestunut nuori

        Oletteko koskaan miettineet mitä kristinusko sai aikaan kun se tuli ihmisten keskuuteen? Yksi esimerkki on orjuus. Kristinuskon tullessa ja vaikuttaessa orjat saivat ihmisarvon ja lopulta orjuus kiellettiin. Kristinuskon mukana tulivat toisen ihmisen arvostus ja välittäminen. Nykymaailmassa, missä ainoastaan oman edun tavoitteleminen ja muista piittaamaton ajattelutapa ja käyttäytyminen näkyvät kyllä joka puolella. Ja mikä oikeus ei-uskovilla on tulla tuomitsemaan minun uskomistani ja nauramaan minulle että olen typerä uskoessani Jumalaan, mutta minulla ei ole mitään oikeutta tuomita häntä siitä ettei hän usko mihinkään. Vaan tällaisena "uskiksena" minun on hyväksyttävä kaikki, mitä ympärilläni tapahtuu. En tuomitse ei-uskovia ihmisiä. Heillä on oikeus olla ateisteja tms. Eivät vain tiedä mitä menettävät.

        Ihmisten itsekkyydellä ei ole mitään rajaa. Ajatuksena on että "Mähän en tartte ketään elämääni, varsinkaan mitään Jumalaa. Mä kyl pärjään omillani" ja tämä ajatus välittyy ei-uskovilta vanhemmilta lapsille, ja niin tähän maailmaan kasvavat itsekkäät oman edun tavoittelijat, muista välittämättä. Ei kaikkien tarvitse olla ns. himouskovaisia mutta edes toisen ajatteleminen ja toisten tunteiden huomioon ottaminen joskus myös oman edun kustannuksella tekisi kaikille hyvää. Me emme selviä täällä maan päällä yksinämme. Me tarvitsemme toistemme tukea. Mutta nykyään ihminen on vain välinearvo. Ihmisiä käytetään hyväksi, aivan kuin he olisivat esineitä jotka voi heittää nurkkaan, kun niistä ei ole enää hyötyä. Ihminen on elävä olento, jolla on sielu ja tunteet. Älkäämme käyttäkö toisiamme vain silloin kun itse tarvitsemme!

        Monia pelottaa uskontojen vaatimukset ja tavat. Kristinuskossa ei ole vaatimuksia ei sääntöjä. Jokainen voi uskoa Jumalaan omalla tavallaan kelvaten Jumalalle sellaisenaan. Ja rukouksella on uskomaton voima. Rukous auttaa jaksamaan harmaan arjen ja murheiden keskellä. Ja tästä asiasta on turha tehdä tutkimuksia. Jokainen, joka rukoilee, rukoilee vilpittömästi ja sydämestään ja uskoo myös rukouksen voimaan. Rukous ei ehkä paranna sairaita mutta Jumala kylläkin.


      • Pyhä
        Huolestunut nuori kirjoitti:

        Oletteko koskaan miettineet mitä kristinusko sai aikaan kun se tuli ihmisten keskuuteen? Yksi esimerkki on orjuus. Kristinuskon tullessa ja vaikuttaessa orjat saivat ihmisarvon ja lopulta orjuus kiellettiin. Kristinuskon mukana tulivat toisen ihmisen arvostus ja välittäminen. Nykymaailmassa, missä ainoastaan oman edun tavoitteleminen ja muista piittaamaton ajattelutapa ja käyttäytyminen näkyvät kyllä joka puolella. Ja mikä oikeus ei-uskovilla on tulla tuomitsemaan minun uskomistani ja nauramaan minulle että olen typerä uskoessani Jumalaan, mutta minulla ei ole mitään oikeutta tuomita häntä siitä ettei hän usko mihinkään. Vaan tällaisena "uskiksena" minun on hyväksyttävä kaikki, mitä ympärilläni tapahtuu. En tuomitse ei-uskovia ihmisiä. Heillä on oikeus olla ateisteja tms. Eivät vain tiedä mitä menettävät.

        Ihmisten itsekkyydellä ei ole mitään rajaa. Ajatuksena on että "Mähän en tartte ketään elämääni, varsinkaan mitään Jumalaa. Mä kyl pärjään omillani" ja tämä ajatus välittyy ei-uskovilta vanhemmilta lapsille, ja niin tähän maailmaan kasvavat itsekkäät oman edun tavoittelijat, muista välittämättä. Ei kaikkien tarvitse olla ns. himouskovaisia mutta edes toisen ajatteleminen ja toisten tunteiden huomioon ottaminen joskus myös oman edun kustannuksella tekisi kaikille hyvää. Me emme selviä täällä maan päällä yksinämme. Me tarvitsemme toistemme tukea. Mutta nykyään ihminen on vain välinearvo. Ihmisiä käytetään hyväksi, aivan kuin he olisivat esineitä jotka voi heittää nurkkaan, kun niistä ei ole enää hyötyä. Ihminen on elävä olento, jolla on sielu ja tunteet. Älkäämme käyttäkö toisiamme vain silloin kun itse tarvitsemme!

        Monia pelottaa uskontojen vaatimukset ja tavat. Kristinuskossa ei ole vaatimuksia ei sääntöjä. Jokainen voi uskoa Jumalaan omalla tavallaan kelvaten Jumalalle sellaisenaan. Ja rukouksella on uskomaton voima. Rukous auttaa jaksamaan harmaan arjen ja murheiden keskellä. Ja tästä asiasta on turha tehdä tutkimuksia. Jokainen, joka rukoilee, rukoilee vilpittömästi ja sydämestään ja uskoo myös rukouksen voimaan. Rukous ei ehkä paranna sairaita mutta Jumala kylläkin.

        Uskovaisena olet tiesi valinnut ja saat sen vuoksi kestää paljonkin kaikkea. Mutta muista: Vain Jumala voi tuomita!


    • Olkoonkin se miten vaan tehty parantaa aina. Osa paranemistahan on aina henkistä. Olkoon kyse mistä sairaudesta vaan. Rukoillessa ihminen kumminkin on yhteydessä toiseen ja tietoisuus toiselle, että joku välittää hänestä on tärkeätä. Se on myös sosiaalista kanssakäymistä, mutta ainoastaan silloin, kun toinen osapuoli tietää asiasta. Mielestäni mikään keino hyvänolon tuottamiseksi ei ole pois suljettu. Pois lukien huumeet ja muut.

    • Nimetön

      ja millä voitaisinkaan??? Joko Amerikkalaisilta on unohtunut profeettta Branham jonka kautta Jumala paransi satoja tuhansia (ellei miljoonia) sairaita. Onko unohdettu, miten sokeat saivat näkönsä ja kuurot kuulonsa, onko unohdettu miten joillekin KASVOI PUUTTUVA raaja ihmisten silmien edessä jne jne. Samainen henkilö oli myös Suomessa joskus 1960 luvulla ja sattui paikalle kun pieni poika (K. Holma) menehtyi auto-onnettomuudessa. Lääkärit totesivat pojan kuolleeksi. Branham rukoili pojan puolesta ja hän heräsi kuolleista ja elää yhä! Itse olen parantunut munasarjasyövästä ILMAN SÄDE JA STYTOSTAATTI hoitoja!!! Lääkärit lupasivat ALLE VUODEN elin aikaa, hoidoilla 5 vuotta. Olen elänyt ILMAN HOITOJA nyt 15v!!! Kukaan ihminen ei voi parantaa, mutta JUMALA voi käyttää ihmistä välikappaleena (eikä siinä haittaa silloin välimatkat tms). Mutta nämä henkiparantajat ja "julkkikset" jotka savovat voivansa parantaa, he ovat SAATANASTA!!! Jumala parantaa, uudesti syntynyt, PYHÄLLÄ HENGELLÄ TÄYTETTY ihminen voi olla välikappale. Kunnia kuuluu JUMALALLE!!!

      • Vapautus

        Saatana on myös sinussa! Hän meissä kaikissa! Kunnia Saatanalle, että hän tekee Jumalalle parannettavaa.


    • erikoislääkäri

      ..että kaikki on mahdollista sille joka uskoo. Liekö nuo potilaat olleet uskovia. Tai rukoilijat edes. Toisaalta Jumala ei mahdu pulloon eikä sitä voi tieteellisesti tutkia. Olin minäkin joskus ateisti..

      • Nimetön

        OLT AIVAN OIKEASSA!!! Nimen omaan näin sen pitää olla. Unohdin itse kirjoituksessani mainita, että tuon, että USKO (myös sairaan usko siis) on tärkeää, ei tietenkään koske pikkulapsia/ vauvoja eikä välttämättä henkisesti erittäin sairaita jotka eivät "osaa" uskoa. Jumala näkee heidän tilanteen. Muuten minua 5 lääkäriä patisti hoitoihin ja SE ONKI HEIDÄN tehtävänsä ja en pidä lääkäreitä ollenkaan turhina. Yksi neurologi tosin sanoi, että älä tule hoitoihin jos et niihin usko. Voimme antaa hoidot mutta paraneminen ei ole meidän käsissämme, siihen tarvitaan uskoa. Hän oli sitä mieltä, että kannattaa valita se vaihtoehto johon uskoo (olin siihen mennessä tosin jo oman valintani tehnyt).


    • jees

      Jumalan voima on väkevä! Jumala on luonut taivaan ja maan ja kaikki siellä olevat! Jumalan tietämättä ei edes lintu tipahda taivaalta alas! Jumalalla on voima ja valata parantaa! KYSE ON VAIN USKOSTA JA LUOTTAMUKSESTA HÄNEEN!

      Imeitä tapahtuu voin sanoa sen kokemuksesta, ja niiden kanssa ei ihmisellä ole muuta tekemistä kuin rukous luottamuksessa ja uskossa Isälle kaikki valtiaalle. (Herra on parantanut tyttäreni pahan allergisen kohtauksen silmieni edessä, ystävättäreni agressiivisen syövän kahteenotteeseen. I kerralla lääkäri sanoi, että kaikki on pois ei pelkoa etäispesäkkeistä- Minua kehoitettiin edelleen rukoilemaan hänen puolestaan- syöpä oli levinnyt (maksaan ja imusolmikkeisiin) joutui toiseen leikkaukseen.Tilanne oli katastrofaalinen- Jumala teki ihmeen!! Ystävättäreni on terve!! Ja paljon muuta! Kiitos Jumalalle!
      Ateisti uskoo itseensä, mutta on päivä tuleva jolloin ei usko itseen tai muihin ihmisiin jne auta. Saatanakin on entinen Jumalan enkeli, jonka Jumala ajoi pois maahan "Enkelin" käännyttyä häntä vastaan- ja siihen uskoo moni vaikkei ole nähnyt muuta kuin raakoja ihmisten tekoja ja tappoja jne. Toisten kunnioitus on hävinnyt! Jumala käskee kunnioittamaan ja rakastamaan Häntä ja lähimmäistään!

      Sielunvihollista ihmiset jopa kutusuvat, käyttäessään voimasanoja vihoitellessaan tai muuten vain. Kysymys:Potkaiset varpaasi kunnolla: mitä suustasi pääsee?

    • Varmaa

      vasta sitten kun kuulen Ruotsalaisen tutkimuksen asiasta, ettei muka auta.

      • Mietiskelijä

        Olen tullut miettineeksi uskoa ja myös sen parantavaa voimaa eräänkin kerran. Nyt käytyäni
        pohjalla elämässäni, olen viimein oppinut luotta-
        maan rukouksen voimaan.Kyllä siitä on ollut apua.
        Se jokin, olipa nimeltään Jumala, Allah tai vaikkapa Suuri Henki, auttaa kyllä. On vain muis-
        tettava olla nöyrä, eikä yrittää käydä kauppaa
        korkeamman voiman kanssa. Sitä taas en alkuunkaan
        usko, että johonkin lammikkoon olisi joskus aiko-
        jen alussa lirahtanut määrättyjä kemikaaleja va-
        hingossa ja siitä alkanut ns. evolaatio. Evolaatio
        kyllä on, mutta se toimii "korkeamman käden"
        kautta.Ei tiede kaikkea selitä. Olihan maapallo-
        kin tieteen mukaan ennen pannukakun muitoinen.


    • EllenApril
      • Peter Lahti

        Niin auttaa! Aina! Aikuisten oikeesti!


      • EllenApril
        Peter Lahti kirjoitti:

        Niin auttaa! Aina! Aikuisten oikeesti!

        Oot sie muulloinkin samaa mieltä!

        Hyvää Huhtikuuta Sinulle!

        (*.*)
        ,cuccuu,


    • peace

      Kyllä rukous auttaa. Siihen pitää uskoa ja jumalan läsnäoloon. Itselläni rukous on auttanut!

    • totinenrukous

      Vanhurskaan rukous voi paljon koska se on totinen. Jumalaa tulee rukoilla hengessä ja totuudessa, ei ainoastaan suulla vaan myös mielellä. Apostoli sanoi ettemme tiedä kuinka Jumalaa oikein rukoilla, mutta henki rukoilee sanomattomin huokauksin ja tulee kuulluksi. Jumalattoman rukous on kauhistus Herran edessä. Katselkaa kuinka sadanpäämies Kornelius rukoili ja millainen apu hänelle lähetettiin (Apt).

    • Riki Sorsan puolesta

      pyytäisin kaikkia tällaisia rukoilemaan! Hänellähän on todettu kurkkusyöpä. Eikä tällä asialla tarvitse nyt rueta irvistelemään. Toivon sydämestäni muita kanssani rukoilemaan hänelle terveyttä. Rikillä on vielä paljon sanottavaa tulevaisuudessa.
      Ritu

      • Nimetön

        Tosin se on myös Rikistä itsestään kiinni, onko hän valmis vastaanottamaan parantumisen Jumalalta tulevana lahjana. Jumala kun ei "väkisin paranna" ketään. Mutta rukoillaan, että Riki näkisi edessään tien Jumalan luo.


      • kun hän itse
        Nimetön kirjoitti:

        Tosin se on myös Rikistä itsestään kiinni, onko hän valmis vastaanottamaan parantumisen Jumalalta tulevana lahjana. Jumala kun ei "väkisin paranna" ketään. Mutta rukoillaan, että Riki näkisi edessään tien Jumalan luo.

        julkisti näin sairautensa, tuntuu vahvasti siltä, että Jumalalla on nyt sormensa pelissä ja Rikillä uusi tulevaisuus. Olen lähes varma, että tällainen apu kyllä Rikille kelpaa.


    • Himura

      Tämä on minusta vähän kaksipiippuinen juttu. Jos kysymys asetetaan tuossa muodossa kuin tutkimuksessa sanotaan niin olen samaa mieltä siitä ettei sillä ole sen enempää merkitystä kuin manaamisella tai muulla diibadaaballa. Mitään tieteellistä näyttöä siitä että rukouksella olisi jotain mahtivoimia ei kerta kaikkiaan ole, eikä sitä voida todistaa.

      Sen sijaan psykologisessa mielessä rukoilu voi olla hyvinkin voimakas parannuskeino. Se on tunnettu tosiasia että ihminen on juuri niin sairas kuin hän tuntee olevansa. Esmes jos täysin terve yksilö todella uskoo että hänellä on jokin vakava sairaus, vaikkapa AIDS vaikka testitulokset näyttäisivät toista, voi hän hyvinkin kadottaa koko immuunijärjestelmänsä vain uskomalla niin olevan. Tässä mielessä rukouskin voi hyvin toimia parantavana voimana: Jos todella uskoo rukouksen auttavan tai parantavan sekä uskoo ns. "ylempien Voimien" mahtiin, niin on paljon todennäköisempää että tällöin todella parantuu tai ainakin voi paremmin. Se missä psykologien vaikutus sitten loppuu, vaikka jos on vammautunut tai jonkin onnettomuuden jäljiltä kuoleman kielissä, on asia erikseen. Kaikissa tilanteissa pelkkä uskominen ei enää yksinkertaisesti auta.

      • Viola

        Niin...liekö ollut kovin psykologista se tapaus...kun eräällä miehellä oli muistaakseni ollut käsi murtunut ja tosi kipeä.
        Tuttava oli ihmetellyt, että eikö hän mene lääkäriin, niin siihen oli vaimo tokaissut, ettei tarvitse kun Herra parantaa.
        Mies oli ollut seuraavana päivänä täysin terve!


    • minä

      Ettekö te ihmiset tajua, että siitä on kaikille yhteistä hyvää jos toivoo/yrittää toivoa/teeskentelee toivovansa ,että toinen parantuisi. Rukoileminen on eräs tapa toivoa.
      Se auttaa psykologisesti kaikkia läsnäolijoita.
      Mutta sitä, auttaako tämä muuten, EI OLE PYSTYTTY selvittämään EI SITTEN MILLÄÄN TAVALLA.
      Ne amerikkalaiset, jotka ovat tällaisen testin tehneet, eivät tiedä mikä on uskonto.
      Jokainen uskoo, mihin tahtoo.
      Se on jokaisen oikeus.
      Se, auttaako rukoilu on asia JOTA EI PYSTY SELVITTÄMÄÄN!!!

    • Jeesuksen oma

      Tiede on aina askeleen jäljessä
      kun keskustellaan tai tutkitaan.
      Usko Jeesukseen on enemmän kuin
      MIELIPITEET MAAN.

    • Maailma ei uskolla parane

      Onhan tuo jo maalaisjärjelläkin ajateltuna totta. Ei siinä ruokoukset auta, jos on esim. syöpä tai muu vakava sairaus. Jos rukoukset auttaisi, niin maailmassa tuskin olisi niin paljon kaikkea pahaa.

      Mutta sairastuneen oma usko omaan paranemiseen kyllä saattaa edistää parantumista tai toipumista. Positiivisella asenteella on paljon merkitystä. Rukous ja aneleminen on kuin pyytäisi apua muualta. Mutta oma luja tahto ja sisu, halu parantua voi saada ihmeitä aikaan.

      • Nimetön

        usko riitä...Itselläni todettiin munasarjasyöpä ja voin rehellisesti tunnustaa, että lamauduin TÄYSIN. Sitten aivan yhtäkkiä SAIN VOIMAA ja USKOA, ne ei tulleet minusta itsestäni sillä niitä ei ollut minussa, vaan Jumala antoi. 5 lääkäriä kehoitti menemään stytostaatti ja sädehoitoihin sillä ko syöpä on tunnestusti vaikeipia syöpiä mitä on ja siinä huono parantuvuus.Minulle "annettiin sydämeeni tieto", että en tarvitse hoitoja sillä Jumala parantaa. Lääkärit sanoivat etten elä vuottakaan.Olen elänyt jo 15v sen jälkeen. JUMALA PARANTAA. tuiiedän henkilöitä joille on kasvanut raajoja toisten silmien edessä, tiedän sokeita jotka on saaneet näkönsä jne jne. Miksi maailmassa sitten on niin paljon sairautta??????? Siksi, että OLEMME AJANEET JEESUKSEN KRISTUKSEN POIS ELÄMÄSTÄMME! Se on vapaa valinta!!!


    • Agathe

      ... jos uskoo tarpeeksi paljon. Uskovathan ihmiset jumalaankin, jota kukaan ei ole nähnyt eikä kuullut.

      Sanoohan sananlaskukin, että jos jotain tarpeeksi paljon tahtoo, sen saa. Itse en usko ns. rukouksien voimaan, mutta kukin taaplatkoon tyylillään!

      • kristinuskon eroavuus

        muihin uskontoihin nähden siinä, että kristinuskossa ainoastaan voi ja saa RUKOUSVASTAUKSEN!!!!!!!!!!!!
        Ja tämä kestää testauksen! Kokeile. Mutta älä epäile.


    • <3

      No ei nii!! Mä en usko jeesukseen tai jumalaan... ihme höpötyksiä...!!!!! Siis... eihä se oo mitenkää mahollista että jumala ois luonu maan...?

    • Vee Vee

      Näitä amerikkalaisia "tutkimuksia" on monenlaisia.Tiedän kokemuksesta sen,että jos
      pyytää apua toiselle,apua tulee.Ehkä teho riippuu siitä mitä pyydetään ja kenelle.Kaikki eivät saa apua.Jos on tässä elämässä sellaista sovitettavaa että esim. joku sairaus sen hyvit-
      tää, ei rukouskaan auta.Karman täyttyminen kuitenkin auttaa seuraavassa olotilassa.

    • Merja

      Hei!

      Itse olen saanut parantavaa apua rukouksistani yksin sekä yhdessä. Jumalan rukous mielestäni paransi sairauteni, kun olin tosiaankin uskovaisten seurassa ja rukoilin useasti.
      Kuitenkin jouduin hengellisen toiminnan jättämään vähempiosaiseksi opintojeni ja työsuhteideni vuoksi. Seurani vaihtui automaattisesti toisenlaiseksi ja suurimmissa osin ei uskovaisiksi l. senpäs tietää mitä se onkin ilman sanomisia. Nyt on tosiaankin vaikea saada yhteys Jumalaan rukoillessani.

    • heh

      Eikö amerikkalaisilla ole parempaa tapaa kuluttaa rahaa?.. Tehdä nyt tutkimus tuon kaltaisesta asiasta.. Mitäpä jos ne testiryhmään kuuluvat vain rukoilivat väärin?.. :P tai jospa ne oli alkoholin ja huumeiden vaikutuksen alaisina?.. :) hah.. Tuohon tutkimukseen on palanu varmaan miljoonia dollareita.. :) Jotka olisi voitu käyttää vaikkapa jonku sairaan ihmisen hoitokuluihin jne.. noh.. ihan miten vain.. :)

    • Uskonasioita

      Raamatun mukaan anovalle on luvattu antaa ja kolkuttavalle avata, jos joku pyytää Jeesusta elämäänsä.

      Edelleen raamatun mukaan: uskovan rukous voi paljon, kun se on harras.

      Mutta tieteellisessä koemielessä suoritettu rukous on kaikkea muuta kuin harras; se on täysin arvoton.

      Uskonasioita ei hyödytä testata tieteellisin keinoin. Tiede ei koskaan vastaa uskoa koskeviin kysymyksiin. Ihmisaivot ja niiden käyttäminen on tarkoitettu työkaluksi jokapäiväisten ajallisten asioiden tutkimiseen, mutta hengellisissä kysymyksissä se on hyödytön väline.

      Hengelliset pitää tutkia hengellisesti, niinkuin raamatussa lukeekin.

      1. Kor. 2:14:   Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

    • TyttöSellainen

      No tee ite sitä konkreettista jos huvittaa, pitää olla aika tyhmä että tämmöisessä asiassa uskoo tieteellisiin todisteisiin! Oma kokemus on se tieto, ei ihmisten kokeet! Voi olla että juuri ne ihmiset jotka testasivat tämän eivät uskoneet Jumalaan! Minulla ainakin on kokemusta rukousten voimasta: Minulla meni yhteen aikaan huonosti, rukoilin Jumalaa että Hän auttaisi minua ja niin tapahtui! Eikä se kuule ole ainoa kerta. Joka kerta kun todella tarvitsen Jumalaa Hän auttaa minua kun pyydän sitä Häneltä! Ja kuule on myös kokemusta siitäkin kun kaverini joutui onnettomuuteen, rukoilin että hän toipuisi ja hän toipui! Kyllä te ihmiset jotka Jumalaan uskotte tiedätte varsin hyvin auttaako rukoukset vai ei.

      • Ohoh

        Listaapa ne kerrat kun jumalasi ei ole sinua auttanut. Vai onko nekin unohtuneet?


    • oli jo

      vanhastaan tiedossa. Jeesus rukoili isukilta apua ja isukki hylkäsi ja Jesus ristittiin hengettömäksi. Ei auttanut itku eikä valitus ja rukoilut meni hukkaan kuin pikku pukki kakkas kalliolle, paitsi kiroilu kyllä auttaa, kokeilepa ja huomaat kuinka autuas olo on kun kunnolla noitii ja loihtii pöpöjä seinille. Ai niin muuten, rukous ja toive auttaa, jos on vilpitön ja epäitsekäs sydän ja mieli. Näin tuumaa uskoton vaan ei toivoton ja sitäpaitsi miksi olisi saatanan palvojia jos se olisi turhuutta? Usko tekee autuaaksi, vasta taivaassa perseet tervataan.

      • Nimetön

        omiaan, myönnän sen. Se vain on sikäli valheellista apua, että lopulta se vie sinut kuolemaan, lpulliseen kuolemaan! Jumalan apu ei ole tälläista. Nii, Jeesus rukoili Isäänsä..mutta se olikin Häntä koskeva ilmestys jota ei voi ymmärtää kuin uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Sillä persoonina ei ole olemassa kuin YKSI jumala ja hän on Jeesus Kristus, muut ovat vain Hänen eri ilmenemismuotojaan. Sikäli Luterilainen kirkko antaa siis asiasta valheellisen kuvan, koska kolminaisuus oppi on ihmisen keksintöä, sitä EI OLE raamatussa.


      • minä vaan

        Luepas Raamatustasi, mitä tapahtui kolmen päivän päästä Jeesuksen kuolemasta.

        Aivan oikein. Hän nousi kuolleista Jumalan oikealle puolelle.

        Jeesuksen ristinkuolema oli sitäpaitsi ennustettu jo jotain 700 vuotta eKr (tai no, e.a.a. jos tuo eKr nyt jotakuta loukkasi :) )... Ja jos et usko, tutustu Qumranin kääröihin...


    • uskis

      Ketkä rukoili?
      Aikataulu oli ainakin ihan pielessä eikä ihmiset voi valikoida kenen puolesta rukoillaan ja kenen ei. Eikä varmaan edes tiedetä taustavaikuttajia, vaikka olisiskin jo esirukoilija tai -rukoilijoita ollut ennestään. Jotkut rukoilee salaa toisten puolesta muutenkin ja Raamatussa sanotaan, että Jeesus on meidän esirukoilija ja Pyhä Henki rukoilee sanomattomin huokauksin. Joten luotan enemmän heidän apuunsa ja Jumalan tahtoon kuin tällaiseen äkkiä kyhättyyn ihmismenetelmään. Esirukoukset ovat yleensä aika pitkäkestoisia eikä pikavastauksia voi heti odottaa ja ihmisen aikataulussa, mutta poikkeuksiakin toki on. Tehkää uusintaotos ja pitemmällä aikavälillä ja tosi rukoilijoita siihen, niin katsotaan miten käy.

    • Paula

      Kyllä Jeesus vastaa rukouksiin.Tarvitsee olla kärsivällinen kun rukoilee ja anoo jumalalta.olen itse uskossa ja jumala on vastannut lukuisiin rukouksiini.
      kaiken mitä anotte rukouksessa,USKOEN,te saatte.matt.21:22
      mutta anokoon uskossa,ollenkaan epäilemättä;sillä joka epäilee,on meren aallon kaltainen,jota tuuli ajaa ja heittelee Jaak.1:6
      Jumala ansaitsee kaiken kiitoksen ja kunnian.

    • Anonyymi

      Minulla rukoileminen auttaa jos sanon vaikka että 'herää 6.45'niin se toimii!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe