Poikalapsen jäähyväiset

poikalapsi

Tuon teille tässä viimeisen tervehdyksen nimimerkiltä Poikalapsi. Nämä ovat oikeasti jäähyväiset: EN vastaa enää, jos joku kommentoi.

Ko. nimimerkin käyttäjän IP-osoitesuljettiin varoittamatta keskustelusta eli bannattiin n. viikko sitten. Bannaus poistunee saamani tiedon mukaan lähipäivinä. Siitä huolimatta tämä on Poikalapsen jäähyväisviesti tälle palstalle.

Mikään keskustelu ei minun ymmärtääkseni rauhoitu siten, että yksi osapuoli poistetaan ja toisten annetaan jatkaa saman malliin poissaolijalle ilkeillen ja nälvien. Minä teen kuitenkin omat johtopäätökseni. Koska minun vainoamiseni on rehellisen, yhteen nimimerkkiin perustuvan kirjoitteluni takia ollut helppoa, lopetan ko. nimimerkin käyttämisen Helluntailaisuus-palstalla. Koska en ole ainoa, joka sanoo aika ajoin terävästi, katson, että minua on vainottu. Muutamien teistä sietäisi ihan aidosti hävetä.

Keskustelua en lopeta. Alan minäKIN ampua häpeämättä puskasta vaihtonimimerkein. Ammun uusin luodein ennalta arvaamatta kaikkea, mihin satun innostumaan. En viitsi vaivautua perustelemaankaan: ei tämä palsta ainakaan nykyisin ole perusteltujen kannanottojen arvoinen. Kriittinen ote ajaa sensuurin kynsiin. Otan hyvin vakavasti palstan säännöt ja nykyisen linjan. Kunnioitan sitä. Toivon, että muutkin sitä kunnioittavat.

Te, jotka halusitte Poikalapsen pois, olkaa onnelliset. Stb teki sen teille. Hän on niin kiitettävän upea seriffi, että saitte haluamanne. Kaiketi palsta ansaitsee juuri tuollaisen seriffin: reilun, tasapuolisen ja oikeassa uskossaan vahvan. Onnea teille tuleviin keskusteluihin. Poikalapsi poistuu nyt.

Minä keskustelijana olen läsnä. Ette enää tunne minua, mutta otan kantaa ja teen parhaani siinä, että tasa-arvo ja tasapuolisuus tässä maassa kerran saavuttaisivat myös tämän palstan.

Ystävällisesti,

Poikalapsi

PS. Raamatussa on valtavasti upeita vertauskuvia. Ihmettelenkin, miksi minut ajettiin pois nimenomaan käyttämiini vertauskuviin vedoten. Jos vertauksista kuuluu loukkaantua, eikö kuulu loukkaantua Raamatunkin vertauksista? ”Minkä teet yhdelle näistä pienimmistä, sen teet minulle.”

Joillekuille teistä ”homon tulee tehdä parannus ja eheytyä heteroksi” ei ole nälvivää sortoa vaan ”totuus”, minulle se on valhe, enkä voi sille mitään, että se ON minulle valhe niin kauan, kuin joku sen todeksi todistaa. Seriffille muutamat minun sanontatapani ovat hänen omien sanojensa mukaan olleet nälvimistä, minulle eivät. Me ihmiset olemme erilaisia, ja toivon, että sekin totuus täällä hyväksyttäisiin. Toivon myös, ettei tämäKIN viestini ole taas jollekulle nälvimistä. Olenpahan oma itseni, se tunteva ihminen, jota tämä palsta on ajan myötä kovettanut.

Kiitän ystävällisesti kaikkia niitä, jotka ovat menneen viikon aikana tukeneet minua taistelussa tasapuolisen kohtelun puolesta. Ainoa, jota minun on ikävä, on rehellisen tasapuolinen Engelmama. Hänen läsnäoloaan olisi kaivattu jo kauan.

72

2940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ReaAalto

Sinua on kohdeltu todella röyhkeällä ja epäoikeudenmukaisella tavalla.
      Ketään ihmistä ei saa tuolla tavalla kohdella.
      Mutta olemmehan nähneet mitä itseriittoisilla ja maailman hengessä vaeltavilla "uskovilla" on sydämellään; vain omat edut ja minä minä ja minä.
      Minkäänlaista kritiikkiä ei kestetä vaan sellaiset poistetaan ja heitä parjataan sekä valehdellaan ja sanoja vääristellään.(esimerkkinä ritari ja frihet ja monet muut, tode,sheriffi stb )
      Olenhan tottunut helluntalaisten käytökseen entisenä helluntalaisena, ja en koskaan voinut sietää sitä epäoikeudenmukaisuutta millä ihmisä kohdeltiin, paitsi tietenkin sitä omaa sisäpiiriä ja lempilapsia, juuri kuten tälläkin palstalla on nähty.

Toivon sinulle Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen enenevää armoa ja rakkautta ja Hänen sisäistä tuntemustaan Jumalan sanan ja armonevankeliumin kautta.

Ystävällisin terveisin Rea Aalto

• Anti-Lakihenkinen

Helluntaiserakunnassa on enää vähän "helluntalaisia" ovat maailman mulkuimpia ihmisiä koska luulevat olevansa jotakin vaikka ovat yhtä ja samaa paskaa kuin muutkin! He ovat niitä jotka ovat kravateissaan ja aina moralisoimassa! Mutta heidän kalkittu seinänsä tulee kaatumaan vielä ja kovalla rytinällä!

• koskee kaikkia

Seksuaalisuuden koko kirjo on laaja. Ihminen on syntinen ja Raamatun profetiat kertovat että laittomuuden lisääntyminen on kasvanut paljon.
      Vertaus Sodomasta ja Gomorrasta on totta tänä päivinä silmiemme edessä.
      Ihminen voi suvaita mitä tahansa, mutta Jumala ei.
      Oma synnintunto voi olla veteen piirretty viiva mutta Jumala kertoo Sanassaan uskovalle ihmiselle, että mikä on syntiä.

En ole helluntalainen, mutta enymmärrä miksi homo-hetero akselilla käytyjä keskusteluja täällä.
      Varmasti näille on oma palstansa.

• Paula

Olen jonkin verran seurannut tätä palstaa ja voinen kommentoida, että sinä, poikalapsi, olet yksi niistä keskustelijoista, jotka tuovat palstalle mielenkiintoa ja haasteellisia keskusteluja. Pystyt perustelemaan kantasi ja tiedät mistä puhut.
      Älä poistu kokonaan, se olisi menetys palstalle.

Hyvää jatkoa.

• muutama sananen

älä anna katkeruuden tulla sydämeesi. yritä antaa anteeksi niille ihmisille, jotka ovat sinua loukanneet. kosto ei tuo tullessaan mitään hyvää.

olen pahoillani, jos koet tulleesi väärinkohdelluksi tällä palstalla.

mutta uskovina ihmisinä me emme voi valehdella ja puhua Jumalan Sanan vastaisesti. Jumalan Sana on kokonansa Totuus ja synti on syntiä.

ei ole väärin sanoa mikä on syntiä. Jumala rakastaa syntistä ihmistäkin, muttei syntiä. mikään synti kun ei taivaaseen pääse.

älä katkeroidu vaan yritä antaa anteeksi. Jumala on niin paljon meille anteeksi antanut kun antoi Poikansa kuolla meidän syntiemme puolesta.

ja katkeruus ja kostonhalu ei tuo muassaan mitään hyvää. toivon sinulle kaikkea hyvää! ja että jossain vaiheessa elämääsi oppisit tuntemaan Jeesuksen Kristuksen meidän Vapahtajamme!

me ihmiset olemme vajavaisia, uskovatkin.

• teit

ei täällä kannatta asiatietoa uskovaisille toimittaa se aivan hukkaan heitettyä aikaa. Usko on usko eikä se siitä muuksi muutu.

Jumala on uskon asia, raamattu on uskovaisille TOTTA. Ei auta heille selittää, että se on aikaansa sidottu ihmiskäden kirjoitama kirja. Se on turhaa, aivan turhaa.

Uskovaisten sydämeen ei sovellu muu tieto kuin mitä raamattu sanoo.

Uskovaiset ovat sydämettömiä ihmisiä suhteessa muuhun kuin siihen mitä uskovat.

Toivotan sulle onnellista elämää.

Terveisin uskosta osaton, joka on kasvanut helluntailaiskodissa.

• Ratkaisusi on yllättävä mutta ymmärrettävä. Sheriffin päämääränä näyttää olevan palstan muuttaminen hihhulien keskinäiseksi siunailuforumiksi.

Myötäsi menetämme räväkän, oikeutta puolustavan keskustelijan. Jotkut menettävät myös pilkkauksen kohteen. Puskasta ampujaa on vaikea halventaa, minkä he tulevat huomaamaan. Hyvä kuitenkin, että jatkat keskustelua, vaikkakin pakotettuna siirtymään rekisteröiröitymättömäksi.

Itse olen joskus pohtinut, olisiko fiksua ruveta kirjoittamaan satiiria, laatimaan provoja; kertakäyttönimimerkeillä tietenkin. Palstaa aktiivisisesti seuranneena ehkä osaisi esittää uskovaista ja tuoda korostetusti esiin heidän ajattelunsa mielettömyyksiä.

Jatkakaamme kirjoittamista! Karavaani kulkee...

• saavutat

kun hillut täällä ja riitelet asioista?

• toivottavasti
        saavutat kirjoitti:

kun hillut täällä ja riitelet asioista?

ihmisen itsenäisen ajattelun varsin suurelti, monien kohdalla kokonaan tukahduttavien kuppikuntien kuten helluntailaisuuden ja muiden uskonnollismielisten ihmisten muodostamien yhteisöjen suosion väheneminen pikkuhiljaa, kohti uskonnotonta päämäärää. että ihmiset tajuaisivat pysyä erossa sellaisista.

ja mikä parasta, uskoa saisi edelleen. toisin sanoen päämääränä on saada ihmiset ymmärtämään uskonasioiden henkilökohtaisuus, mikä on ollut koko uskontojen kuten helluntailaisuuden olemassaoloajan niitä leimaava piirre.

uskonnot mukaanlukien helluntailaisuus unholaan historiallisina jäänteinä!

• Sleeping Sun
        toivottavasti kirjoitti:

ihmisen itsenäisen ajattelun varsin suurelti, monien kohdalla kokonaan tukahduttavien kuppikuntien kuten helluntailaisuuden ja muiden uskonnollismielisten ihmisten muodostamien yhteisöjen suosion väheneminen pikkuhiljaa, kohti uskonnotonta päämäärää. että ihmiset tajuaisivat pysyä erossa sellaisista.

ja mikä parasta, uskoa saisi edelleen. toisin sanoen päämääränä on saada ihmiset ymmärtämään uskonasioiden henkilökohtaisuus, mikä on ollut koko uskontojen kuten helluntailaisuuden olemassaoloajan niitä leimaava piirre.

että ko. piirre ei ole ollut uskonnoissa kovin ilmenevä niiden olemassaolon ajan? Näin ainakin pystyisin kontekstista päätteleen.

• toivottavasti kirjoitti:

Mihin perustuu väite, että helluntailaisten ja muiden "uskonnollismielisten
        ihmisten muodostamien yhteisöjen" keskuudessa "tukahdutetaan ihmisen
        itsenäinen ajattelu varsin suurelti, monien kohdalla kokonaan.."
        ts. minkälaisen oman ajattelun tukahduttamista tarkoittaa hän?

Ja toiseksi, ei näissäkään yheisöissä ketään väkisin pidetä,
        eikä ole kaltereita pidättelemässä; -milloin vain saa lähteä ja liittyä
        vaikka vapaa-ajattelijoihin tms. ja taas siellä todeta, että
        kaikissa yhteisöissä on tiettyjä "omien ajatusten" alueita,
        joiden kuulemisesta tykätä.

Ennemminkin, olettekos huomanneet, tällainen piirre on aivan yleisesti
        tiedossa politiikasta, jossa sitä kutsutaan "puoluekuriksi"
        ja siitä poikkeavia "rintama karkureiksi".

• riitelemään

Ei rähisemällä saada aikaan muutosta. Ei puskasta ampuminen aiheuta muutakuin kovan riidan.

• Oleville: Olkoot! ja tuleville: Tulkaa!

Sat sapienti!

• Epiktetos kirjoitti:

Oleville: Olkoot! ja tuleville: Tulkaa!

Sat sapienti!

Viesti oli tarkoitettu poikalapselle!

• frihet

Näin Pääsiäisen alla siirryn Jobin tavoin tuhka-kasan läheisyyteen, raapikaamme itseämme.

Ihan tosissani kait poistun ajaksi huomisesta lähtien, enkä vastaa kirjoituksiisi.

Ethän nyt vain erehtynyt, siinä että voisit puskasta tuntemattomana ampua ja sitä paitsi meillä Kristukseen uskovilla on kilpi, jolla voimme torjua hapan palavat nuolet.

VAI NOINKO RANKAA ELÄMÄ ON.

Ole onnellinen meitä on moneksi ja kaikkia Jumala rakastaa.

Eräs pultsari "puoli-kuolleena" tajuttomana sairaalassa makasi ja lääkäri siinä vuoteen vieressä tuumi "eipä tuolla paljon arvoa ollu", niin tuon tajuttomuuden keskeltä vastas oppineelle ja arvostelulle lääkiris miehelle, "Jeesus on kuulema kuollu minunkin puolesta" ja siitä alkoi tuon "pultsarin" uskon taival ja raittius, kun synti jäi Golgatalle.
      Tämä oli todistus eräästä Tukholman "heikosta" kulkijasta.

Hyvät Pääsiäisen pyhät, silloinhan syntimme ristille lyötiin ja Vapahtaja näytti, ettei kuolemalla ole valtaa Häntä voittamaan, vaan Hän haki avaimet sieltäkin.
      Kristus elää ja tekee uutta.

Lopuksi todiste siitä.
      Eilen tuolta avustus kohteesta otettiin yhteyttä ja kysyttiin, että jos löytyis karamelliä ja suklaata kuormaan.
      Minä epä-uskossani jo vastasin etten ehdi etsiä näin lyhyellä varoitus-ajalla.
      Tänään kuorman lastauksen yhteydessä eräs ystävä ajoi siihen ja hetken keskusteltuamme, hänellä olikin suuret varastot erilaisia karamellejä, jotka hän kävi hakemassa kuormaani, joten Herra pitää huolen lastensa tarpeista.

• oioioi

Sinänsä on valitettavaa että lähdet palstalta, mutta olet kai aikaihminen ja päätöksesi tehnyt, hyvä niin. Hyvää jatkoa.

• ...

Olemmeko nyt rikkaampia vai köyhempiä tuon ratkaisun takia?

• --mietiskelijä--

Mä olen tyytyväinen että lähdet, vaikka sitten palaisitkin jälleen jonain toisena. Eiköhän uskovat sut tunnista siitä hengestä missä sä kirjoittelet.

Leikkien jos luulet selviävä,
      nauraen kun kuljet synnin teilläsi
      muista! kerran saat, tuskat katkerat
      synnin palkkanasi kärsiä.
      Salaiset kun synnit, saastat rikokset
      valon edessä paljastuu niin silloin vaikenet!
      Millä puolustat, tekos kauheat
      ne seuraa sua tuomiollekin.

"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa", sanoi Jeesus. "Laista ei katoa yksikään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut".

Jokasen ihmisen ainoo mahdollisuus ja tulevaisuus on Jeesus. Jos sä hylkäät hänet ja puolustat syntiä niin et sä voi koskaan päästä vapaaksi. Mut mä olen huomannut sun kirjoituksista, ettet sä edes halua vapautua synnistä ja saada oikeesti puhdasta sydäntä.

Mä oon varma, et muutamat uskovat rukoilee sun puolesta. Toivottavasti kerran Herran edessä oot oikealla puolella.

• yönmatkamies

että mitäs sitten jos homous ei olekkaan synti niinkuin luulet. Seuraavassa elämässä huomaatkin sitten että olet aiheetta ollut estämässä hyväksyntää erillaisia ihmisiä kohtaan. Ei missään sanota että rakkaus on synti päin vastoin rakkautta korostetaan.

• Brookeanna

Ihan liikuttaa kun ei saa syntiä tuoda siunattavaksi.
      Homous, juoppous ja varkaus ovat samanarvoisia syntejä. Vain reat hyväksyy sinut synteinesi ja paijaa kadotuksen tielle sellaisenaan.

• frihet

Tänään syntiä "myydään `rea´ hintaan", toiset vaikka viinaa hakevat `rea´ hinnalla merentakaa.

Tänään oli Ruotsin suurin taka-varikointi pimeen viinan suhteen ja oliko eilem, kun finnien rekkojen kilpiä näytettiin, kun ala-ikäset viinan ostossa oli.

No synnistä ihminen vielä pääsee halvalla, katuen, hyljäten ja anteeksi pyytäen, kohdekin on lähellä, kenen puoleen kääntyä, JEESUS KRISTUS on läsnä ja kuulolla.

• frihet kirjoitti:

Tänään syntiä "myydään `rea´ hintaan", toiset vaikka viinaa hakevat `rea´ hinnalla merentakaa.

Tänään oli Ruotsin suurin taka-varikointi pimeen viinan suhteen ja oliko eilem, kun finnien rekkojen kilpiä näytettiin, kun ala-ikäset viinan ostossa oli.

No synnistä ihminen vielä pääsee halvalla, katuen, hyljäten ja anteeksi pyytäen, kohdekin on lähellä, kenen puoleen kääntyä, JEESUS KRISTUS on läsnä ja kuulolla.

oletko löytänyt Jeesuksen samasta sarjiksesta kuin Tikun ja Takun?

• tällä

Realla ole ihan ikiomat " vapaasana " sivustot jolla poikalapsikin voisi keskustella mm. Paavalin kirjoituksista vaikka Rean kanssa, ei tarttis olla paitsiossa.

• ...

Mille tielle teidät kovasydämiset ja armottomat paijataan?

• frihet
        Työmies2 kirjoitti:

oletko löytänyt Jeesuksen samasta sarjiksesta kuin Tikun ja Takun?

Eli odottolen vieläkin jo monien kuukausien takaisia kysymyksiäni sinulle ja muidenkin esittämiä kysäreitä.

Eli ole aivan kärsivällinen, se saa aikaan muuten raamatunkin mukaan esim. jumalisuutta ja kestävyyttä.
        No tuo on kehoitus tietenkin eräisiin avuihin, jotka ovat todella hyödykdi kuten Pitari kirjeessään sen ilmaisee.

Nii vielä tähän "toverisi ja minukin ystävän" päätökseen, jättää meidät nyt omiin "leipiimme", ei saa uskoamme horjuuttaa, vaikka minä nyt murheen murtamana poistunkin palstalta, tämän "suru-sanoman" johdostakin, vaan mikä onni onkaan huomata hänen paluunsa omassa elementissään, esim. sitt ku punotus saa aikaan talläsiä kirjoitus-virheitä ku mullakin.
        Hauska toisaalta nähdä, ketkä vaki-palstalaiset eivät meidän poikaa tunnista, muustakin kun aiheista.

Toivon kuitenkin, ettei kukaan sitä ilmoita, koska sehän olisi luokkaavaa, vanhaa esille ottaa.

Sen verran näistä meidän kaupungin tikusta ja takusta, jotka voi myös pienellä kirjoittaa, ku ovat mulle nii tutujakin, että olemme sinut heiä kans.

He ovat ny ilmi-riidassa ja taku on lötäny uuden, jonka kans se käy sapuskoimassa, varojensa mukaan tossa ravintola-ruokalassa.
        Syy tuohon sapaskoimiseen tollasessa paikassa on, että takun ent. "vaimo" oli kokina heiä huushollissa ja tiku ei oikein hallitse noita hommia, eikä uus "vamo t. meis" myöskään ole harjotettu sille alalle, eli nälkä teettää tuotakin.
        Nää on siis meiän kylän poikii.(tiku ja taku), jotka paljolti muistuttavat palstamme "pariskuntaa".
        Mut hyvät jatkot sullekin, koitan pääsiäiseks kotona ehtiin piipahtaan, mut huomenissa aioin poistua.

• Mun_Nimi

että ethän vain sortunut sellaiseen säälittävyyteen, että poistit PakanaF:n ketjusta "TV2:n Jumala-illasta" oman kirjoituksesi ja sitä myötä sen alle muodostuneen pitkän ketjun?

Pystyisin hyvin uskovaisista saamieni kokemusten perusteella kuvittelemaan, että sinä sen teit.

Sinä kun kuvittelet olevasi sillä kaidalla valkeuden tiellä niin voisi hyvin kysyä, että miksi moiseen olisi tarvetta jos sen teit? Sinähän tietenkin kuvittelet puhuvasi/kirjoittavasi Jumalasi totuudellisia sanoja niin mitäpä peiteltävää niissä olisi..

Poistuneiden viestien joukossa oli myös ihmettelyni kirjoitteluasi kohtaan. Kysyin että mitähän mestarisi Jeesus mahtaisi ajatella tyylistäsi tuomita jotkut pimeydessä harhaileviksi jne?

• Sinun syntisi?

Onko jokin noista synneistä itseäsi lähellä, kun noi9n kiihkeästi vaahtoat?

• on raamatun henkilö
        Sinun syntisi? kirjoitti:

Onko jokin noista synneistä itseäsi lähellä, kun noi9n kiihkeästi vaahtoat?

nimimerkin takaa paljastuu palstan vanha ystävämme kovien koulujen kasvatti, joka leikki jumalaa jo ennen uskoontuloaan ja nyt kahta kauheammin. henkilökohtaiset syytökset tavaramerkkinä

ympyrää käy ja yhteen tullaan

• XTale

Anteeksi nyt vain, mutta mua ottaa päähän tuommonen "vinkuminen"!

Olet ties kuinka kauan itkenyt täällä sitä, että kun me uskovaiset emme hyväksy homoseksuaalisuutta. Meidän ei tarvitsekkaan hyväksyä sitä, sillä ei hyväksy Jumalakaan. Olisitko ollut onnellinen, jos me olisimme vain taputelleet sinua päähän ja toivottaneet sinut tervetulleeksi sanoen oo onnellisesti hintti?
      Et olis nii! Veikkaan, että siksi sinä olet täällä paasannutkin, koska sinulla on huono omatunto ja sinun seksuaalisuuttasi ei hyväksytä. Tunnet olosi ikäänkuin ulkopuoliseksi.
      Toi on vain sinun päässäsi!

Teretulemast takasin jollain toisella nikillä vaan.

T: Toni Filppula

• jäkäjäkäjäkäää

Anteeksi ny vaa mut kyl me ymmärretään vähemmästäkin et uskikset ei hyväksy mitään muuta kuin jeesuksen ja jumalan ja raamatun opin.

Kyl täs on nähty miten te vihaatte ihmisiä, jotka eivät ole teidän kaltaisianne.
        EI TEIDÄN TARVITSE HYVÄKSYÄ MUITA, meneeks jakeluun. EI TEIDÄN HYVÄKSYNTÄÄ TÄSSÄ KAIVATA, meneeks jakeluun.
        Olkaa siis onnellisia keskenänne mutta älkää tulko
        tänne halventamaan ihmisiä jotka nyt eivät satu ajattelemaan niin kuin te omahyväiset, ylimieliset
        jeesustelijat.

• XTale
        jäkäjäkäjäkäää kirjoitti:

Anteeksi ny vaa mut kyl me ymmärretään vähemmästäkin et uskikset ei hyväksy mitään muuta kuin jeesuksen ja jumalan ja raamatun opin.

Kyl täs on nähty miten te vihaatte ihmisiä, jotka eivät ole teidän kaltaisianne.
        EI TEIDÄN TARVITSE HYVÄKSYÄ MUITA, meneeks jakeluun. EI TEIDÄN HYVÄKSYNTÄÄ TÄSSÄ KAIVATA, meneeks jakeluun.
        Olkaa siis onnellisia keskenänne mutta älkää tulko
        tänne halventamaan ihmisiä jotka nyt eivät satu ajattelemaan niin kuin te omahyväiset, ylimieliset
        jeesustelijat.

>>>Olkaa siis onnellisia keskenänne mutta älkää tulko
        jeesustelijat.

• niin...
        XTale kirjoitti:

jeesustelijat.

asettavathan lapsen vanhemmatkin lapselleen rajoja rakkaudesta lapseen. oman lapsensa parhaaksi.

• harjoittamasi uskonnollisuuden? Mistä tiedät?

• heteroseksuaali

hyväksy jotakin, esim. homoseksuaalia? Käyttäisit edes senverran lievennystä, että sanoisit, ettei sinun uskosi tai käsityksesi mukaan Jumala hyväksy homoseksuaalisuutta. Silloin pysyist lähempänä totuutta. Nyt kun puhumme Jumalasta, emme - minun käsitykseni mukaan - kumpikaan juuri tiedä mistä oikeastaan puhumme. Jumala-sanan etymologiasta voi tosin päästä selville mutta mihin tällä sanalla sitten viitataan tai mistä oikeastaan loppujen lopuksi puhutaan, onkin jo ihan eri juttu

• frihet
        XTale kirjoitti:

jeesustelijat.

Minä tosin huomenna poistus toviksi, mutta voisin Henryn kautta kait sinuun saada yhteyttä, en kyllä nyt Suomeen lähde, mutta noiden kirjojen suhteen ja muutenkin, kun itsekin oon vankiloissa käyny tapaamassa porukkaa, nii aattelin vaihtaa ajatuksia, jos sattus siihen tilaisuus, ku paljon liikuskelen.

• jalmari62
        XTale kirjoitti:

jeesustelijat.

tapaus saanut ihan oikeat mittasuhteet? Ihmiset tulee ja menee näillä palstoilla, kuka on pitempään ja kuka lyhyemmän aikaa. Se että sinut laitettiin jäähylle, on ihan oikeasti sen nimittelysi ja kielenkäyttösi syytä eli oma vikasi. Älä syytä sheriffiä siitä että hän teki hommansa niinkuin kuuluukin.

Ymmärsin että bannisi päättyy kohta? Olisi mukavaa jos voisit tulla asiallisesti keskustelemaan tänne, mutta sen kielenkäytön on muututtava siistimmäksi.

• jalmari62
        jalmari62 kirjoitti:

tapaus saanut ihan oikeat mittasuhteet? Ihmiset tulee ja menee näillä palstoilla, kuka on pitempään ja kuka lyhyemmän aikaa. Se että sinut laitettiin jäähylle, on ihan oikeasti sen nimittelysi ja kielenkäyttösi syytä eli oma vikasi. Älä syytä sheriffiä siitä että hän teki hommansa niinkuin kuuluukin.

Ymmärsin että bannisi päättyy kohta? Olisi mukavaa jos voisit tulla asiallisesti keskustelemaan tänne, mutta sen kielenkäytön on muututtava siistimmäksi.

tuli väärään paikkaan, anteeksi.

• ReaAalto
        jalmari62 kirjoitti:

tuli väärään paikkaan, anteeksi.

Käydä sanomassa painava sanasi?
        Olihan noita viestejä jo ihan tarpeeksi.
        Ja sitäpaitsi, poikalapsen sanankäyttö ei ole ollut niin paha kuin eräiden "tosiuskovien" tällä palstalla.

Miksi heitä ei bannata?

• jalmari62
        ReaAalto kirjoitti:

Käydä sanomassa painava sanasi?
        Olihan noita viestejä jo ihan tarpeeksi.
        Ja sitäpaitsi, poikalapsen sanankäyttö ei ole ollut niin paha kuin eräiden "tosiuskovien" tällä palstalla.

Miksi heitä ei bannata?

ole oikeus sanoa mielipiteeni niinkuin sinullakin. Tässä kirjoitin poikalapselle oman näkemykseni hänen asiastaan.

• XTale
        frihet kirjoitti:

Minä tosin huomenna poistus toviksi, mutta voisin Henryn kautta kait sinuun saada yhteyttä, en kyllä nyt Suomeen lähde, mutta noiden kirjojen suhteen ja muutenkin, kun itsekin oon vankiloissa käyny tapaamassa porukkaa, nii aattelin vaihtaa ajatuksia, jos sattus siihen tilaisuus, ku paljon liikuskelen.

Saat minuun yhteyttä pastorin kautta tai voin antaa vaikka netti oson tai ihan miten vaan! Yhteisestä työstä on hyvä jutella! Siunausta

• ReaAalto
        jalmari62 kirjoitti:

ole oikeus sanoa mielipiteeni niinkuin sinullakin. Tässä kirjoitin poikalapselle oman näkemykseni hänen asiastaan.

Sinulla on oikeus kirjoittaa, mutta jotenkin jo kuvottaa, kun katsoo tätä halveksunnan määrää.

Mutta tässähän voi sitten jokainen "tosiuskova" peilata oman uskonsa määrää.
        Kyllä tässä on asenteesta kysymys, eikä mistään Kymmenestä käskystä enää.
        Tämä viimeinen kommentti noin yleisesti, ei henkilökohtaisesti sinulle,ettet vain käsitä väärin, ok?

• jalmari62
        ReaAalto kirjoitti:

Sinulla on oikeus kirjoittaa, mutta jotenkin jo kuvottaa, kun katsoo tätä halveksunnan määrää.

Mutta tässähän voi sitten jokainen "tosiuskova" peilata oman uskonsa määrää.
        Kyllä tässä on asenteesta kysymys, eikä mistään Kymmenestä käskystä enää.
        Tämä viimeinen kommentti noin yleisesti, ei henkilökohtaisesti sinulle,ettet vain käsitä väärin, ok?

lopetan osaltani aiheen kommentoimisen tähän.

• ReaAalto
        jalmari62 kirjoitti:

lopetan osaltani aiheen kommentoimisen tähän.

Enää jankuttaa samaa asia:)
        Hyvää yötä vain!

• frihet
        XTale kirjoitti:

Saat minuun yhteyttä pastorin kautta tai voin antaa vaikka netti oson tai ihan miten vaan! Yhteisestä työstä on hyvä jutella! Siunausta

Toivottavasti olet saanut sellaista jaettavaa, joka on Jualan tahdon mukaista, kyllähän kirjallisuus on hyvää ja siitä saa myös "hengen-ruokaa".
        Minä imin alku-taipaleella paljon sanaa eri kirjojen kautta ja kasetteja kuuntelemalla, niitä minulla olisi myös muutama laatikollinen.

En tiedä vieläkö teidän vankiloissa pitää kasettien olla läpinäkyviä, jos niin on, niin sit näåitä minun kasetteja ei montakaan enää sellaista ole.
        Ja saako sinne kuinka hyvin mankkoja viedä, niitä kuljetan paljon, nytkin kymmenkunta on autossa lähtöä oottamassa.

No koitan kevään korvalla ottaa yhteyksiä, jos aikaa repeäis sinne koto-konnuille hiukan enemän.

Siunatut tapaamiset vankien kanssa ja muista Antti Sanoin opetus, "ei ole mitään kivistä herran työtä, ainoat kiviset muurit on Kakolan muurit.

Meinaan vaan kun alkoholisti työssä minusta joskus tuntu, että hakkaa päätään kiveen ja että on tosi kivinen sarka annettu, siksi otin siitä lepo-tauon, tai Herra avasi uudet ovet, jossa askelissa olen nyt kymmenisen vuotta vaeltanut.

Todella etsi itsellesi oikein rukouksen avulla omia esi-rukoilijoita, ne ovat elintärkeitä, ymmärrät varmaan pidemmän päälle.

• frihet
        frihet kirjoitti:

Toivottavasti olet saanut sellaista jaettavaa, joka on Jualan tahdon mukaista, kyllähän kirjallisuus on hyvää ja siitä saa myös "hengen-ruokaa".
        Minä imin alku-taipaleella paljon sanaa eri kirjojen kautta ja kasetteja kuuntelemalla, niitä minulla olisi myös muutama laatikollinen.

En tiedä vieläkö teidän vankiloissa pitää kasettien olla läpinäkyviä, jos niin on, niin sit näåitä minun kasetteja ei montakaan enää sellaista ole.
        Ja saako sinne kuinka hyvin mankkoja viedä, niitä kuljetan paljon, nytkin kymmenkunta on autossa lähtöä oottamassa.

No koitan kevään korvalla ottaa yhteyksiä, jos aikaa repeäis sinne koto-konnuille hiukan enemän.

Siunatut tapaamiset vankien kanssa ja muista Antti Sanoin opetus, "ei ole mitään kivistä herran työtä, ainoat kiviset muurit on Kakolan muurit.

Meinaan vaan kun alkoholisti työssä minusta joskus tuntu, että hakkaa päätään kiveen ja että on tosi kivinen sarka annettu, siksi otin siitä lepo-tauon, tai Herra avasi uudet ovet, jossa askelissa olen nyt kymmenisen vuotta vaeltanut.

Todella etsi itsellesi oikein rukouksen avulla omia esi-rukoilijoita, ne ovat elintärkeitä, ymmärrät varmaan pidemmän päälle.

Ensiksi nimen piti olla Antti Sainio, eikö mikään muu.
        Sit varmaan Jumalan eikö Jualan
        NO LOPUT KUULUU TYYLIINI, ELI VIRHEELLISELLÄ PITÄÄ LÖYTYÄ VIRHEITÄ TÄSSÄ AJALLISESSA AJASSA, ETTEI KUKAAN JUMALAKSI LUULE.

• RitariOlevainen
        ReaAalto kirjoitti:

Enää jankuttaa samaa asia:)
        Hyvää yötä vain!

hoksasit !

• Antaeus.

Toivon todella että pysyt palstalla edelleen mukana, koska toit paljon mielenkiintoisia keskusteluja tänne.
      Kertakäyttönimimerkit ovat hyvä idea toimia tällä palstalla. Et joudu sensuroitavaksi helpolla koska sheriffi ei näe IP osoitteita. Joten et herätä huomiota nimimerkkisi puolesta, vaan olet "samanarvoinen" muiden puskasta-ampujien kanssa.
      Olen itsekin miettinyt siirtymistä puskasta-ampujaksi takaisin. Sitähän minä olin aiemmin,kun en halunnut keksiä mitään vakituista nomiä itselleni.

• järkyttyneitä ovat

että sekoilevat kirjoittelemalla jo vääriin paikkoihin, kuten Epiktetos ja Jalmari62. Meneeköhän muiltakin pasmat sekaisin!

• lisääntyminen

lyhyessä ajassa osoittaa nimim. Poikalapsen olleen palstan vetovauloja.

• anna jo olla

Onkoha vastavaa myrskyä vesilasissa suomi 24.fi palstoilla ollut kuin poikalapsen tilitys.
      En minä kehtaisi lähteä tuomoisen parjaus kamppanjaan kuin poikalapsi tekee. Ettekö huomaa että hän on "provo". Joka haluaa koko ajan mollata ja aiheuttaa sekasortoa haluamansa ryhmän ylle. Mielestäni tätä kirjoitustani ei kannata poistaa sillä osuin naulan kantaan.
      Jos jokainen noudattaa hyviä tapoja ja toimii fiksusti tuskin on silloin mitään syytä laittaa ketään bannaan.

• oikeudenmukainen

Älä turhaan itke! Uskovaisten homojen ja lesbojen palstalta on poistettu jo kauan viestejä jotka ovat käänteisesti samanlaisia kuin sinun. Häiriköit täällä ja samanlaiset häiriköt poistetaan myös ed. mainitulta palstalta. Älä kuvittele, että totuus on sinun & homoliikkeen hallussa vaikka parisuhdelaki meni läpi: vastarinta elää ja voi hyvin! Ja meidät voit pistää roviolle kuten roomalaiset aikoinaan (fasistinen suvaitsemattomuus on samanlaista), mutta Kristuksen armeijaa ei pysäytetä valheilla.

• Antaeus.

"Älä kuvittele, että totuus on sinun & homoliikkeen hallussa vaikka parisuhdelaki meni läpi: vastarinta elää ja voi hyvin!"

Mitä väliä on jos varikset räksyttävät kerran karavaani kulkee eteenpäin?
        Nykyisin seksuaalisuudesta tiedetään paljon, joten vastustus joka ei perustu asiatietoon, ei tule koskaan menemään läpi.Sen takia teidän mekastuksenne jää sanahelinäksi. Sehän on jo ihmisoikeuksia polkevaa lähtökohdiltaan. Taikauskolla ette voi asioita perustella muualla kuin lahkossanne, joka vaikuttaa usein fanaattisuudessaan ja surkuhupaisuudessaan lähinnä saatanan armeijalta.

• Realistikko

Tietoon pysähtyy syöpäpotilaskin. Samoin käy
        teille jotka olette tiedonvälityksen vihamiehiä.

Yhteiskunta on jo hyväksynyt homouden syntyperäisenä ominaisuutena johon yksilöllä ei ole vaikutusmahdollisuuksia. Se näkyy mediassa
        ja jokapuolella. Tulevaisuuden yhteiskunta on
        entistä tasapuolisempi tätä ihmisryhmää kohtaan.
        Mutta kuka ottaa haukutun ja syrjityn kansanosan paikan homoilta. Äärifundamentalistit ovat tyrkyllä paikalle, vapaaehtoisesti eristäytymällä
        omaksi rahvaaksi, vain 2000 vuotta vanhaa lakia ymmärtäväksi joukoksi, joka uskoo jokaisen ihmeen
        mikä Jumalan nimissä sirkukseen kannetaan.

• Jukka
        Antaeus. kirjoitti:

"Älä kuvittele, että totuus on sinun & homoliikkeen hallussa vaikka parisuhdelaki meni läpi: vastarinta elää ja voi hyvin!"

Mitä väliä on jos varikset räksyttävät kerran karavaani kulkee eteenpäin?
        Nykyisin seksuaalisuudesta tiedetään paljon, joten vastustus joka ei perustu asiatietoon, ei tule koskaan menemään läpi.Sen takia teidän mekastuksenne jää sanahelinäksi. Sehän on jo ihmisoikeuksia polkevaa lähtökohdiltaan. Taikauskolla ette voi asioita perustella muualla kuin lahkossanne, joka vaikuttaa usein fanaattisuudessaan ja surkuhupaisuudessaan lähinnä saatanan armeijalta.

Mistähän kenkä todellisuudessa puristaa? Eikö helluntailaiset, eikä muutkan ryhmittymät saa pitää uskomistaan asioistaan kiinni. Jos hyväksyt homot, ok. Jos ei hyväksy homoja sekin, ok. Asioista saa olla erimieltä. Mutta vihaa ja parjausta ei tarvi kenenkään viljellä ei hellluntailaisten, eikä muittenkaan..jne

• Omalta puoleltani kiitän monista perustelluista kommenteistasi, mitä olen saanut sinulta lukea:) Tunteet ovat käyneet (ja käyvät) monissa keskusteluissa kuumina puolin jos toisin. Tällöin on hyvä laittaa välillä jäitä hattuun puolin jos toisin. Voit ajatella että jääkiekossakin tuomarit viheltävät joskus aiheettomiakin jäähyjä, joista on sinänsä kuitenkin turha valittaa vaikka kuinka tuntisi jääneensä oikeusmurhan uhriksi. Jäähyllä kannattaakin vetää vain rauhassa henkeä.

>>
      Alan minäKIN ampua häpeämättä puskasta vaihtonimimerkein. Ammun uusin luodein ennalta arvaamatta kaikkea, mihin satun innostumaan. En viitsi vaivautua perustelemaankaan: ei tämä palsta ainakaan nykyisin ole perusteltujen kannanottojen arvoinen.
      >>

Asiassa, kuten yleensäkin, on monta puolta. Yleinen lieve-ilmiö on että pitkään vakituisella nimimerkillä kirjoittavat saavat lähes poikkeuksetta puskalaukauksia niskaansa, joissa ei keskitytä asiaan, vaan kirjoittajan persoonaan. Niissä pätee vanha sääntö että ei kannata provosoitua, vaikka provosoidaankin. (Helpommin toki sanottu kuin tehty, itsellänikin;)) Tätä valoa vasten voi olla järkevääkin kirjoittaa vaihtuvilla nimimerkeillä, niin keskustelu säilyy helpommin asiassa. Kolikon toinen puoli on sitten se että monet pitävät rekisteröityjä nimimerkkejä enemmän varteenotettavina kommenteissaan.

Kannattaa myös miettiä keille ja keitä varten kirjoittaa. Aina löytyy fundamentalisteja, jotka eivät kantaansa varmasti muuta, vaikka mitä kirjoittaisi tai tekisi. Se täytyy vain hyväksyä ja siihen pätee sellainen metafora, ettei sotaa voi saada loppumaan vaikka kuinka pyrkisi ampumaan kaikki rauhanvastustajat;) Näitä kirjoituksia lukevat kuitenkin myös ihmiset, jotka aidosti miettivät asioita ja heidät kannattaisi pitää mielessä kun asioita kommentoi. Heitä varten kannattaa mielestäni kirjoittaa asiallisesti ja perustellen. Muutoin sivulliset, jotka lukevat juttuja, näkevät vain pässejä puskemassa toisiaan vasten, eivätkä erota kuka pässeistä on pässein ja kuka fiksuin;)

• hieman erottamaan

joiden pääon aivan umpiluuta.

• todé

noinhan se menee!

• lähtö

Ymmärrän päätöksesi poistua foorumilta, sillä helluntailaisten sylkykuppina olo ei ole kenenkään uravalintalistan kärjessä.

Toisaalta olen nähnyt, miten paljon hyvää sinä olet aiheuttanut helluntailaisille. Olet asettunut vapaaehtoisesti heidän maalitaulukseen. Sinuun on saanut kohdistaa kaikki herjaukset, helvetintuomiot ja muut kirosanat, mitä Raamatun laajasta valikoimasta löytyy.

Ne vihanpurkaukset ovat ilmiselvästi helpottaneet monen helluntailaisen oloa. Viha-ajatusten kohdostaminen sinuun on tehnyt niin gutaa, että ei ole ainakaan vuorokauteen tarvinnut sitten sättiä muita kanssaihmisiä. Toisaalta he ovat sättiessään saaneet tuntea myös moraalista ylemmyyttä ja ihmisenä olemisen paremmuutta. Sekin on tehnyt egolle eetwarttia.

Joten sinut poikalapsi pitäisi oikeastaan nimittää helluntailaisten hyväntekijäksi. Mitä teen sen nyt ja tässä, ole hyvä.

• Sinä saat 110% tukeni tässä tilanteessa poikalapsi. Sinua on kohdeltu törkeästi. Ehkä olisi syytä harkita syrjintälakiin tutustumista ja mahdollisesti asian pidemmälle viemistä?

Tällaista seriffin ja ylläpidon toimintaa ei voi sallia sananvapaassa ja demokraattisessa maassa, ei, vaikka kysymyksessä olisi mikä palsta tahansa.

Seriffiä kehottaisin katsomaan peiliin.

Tarkasti.

Kyllä olet totaalisen naiivi ja tyhmä (nuo sanat eivät ole haukkumasanoja, vaan ilmaisevat vain sinun tämänhetkistä tilaasi, seriffi ;-)) jossa kuvittelet yhden keskustelijan karkoittamisen muuttavan jotain.

Hävettää puolestasi.

• ...

etta tuut kuitenkin takasin... Ois ollu kiva jos vaan pysytkin poissa. Tanne ei oo sua kukaan ikina pakottanu, mutta jos aina vaan haluat ton marttyyrin roolin, niin siita vaan, siitakin voit vaan syyttaa ittees. On vaan huvittavaa ja samalla saalittavaa lukee naita sun itkuvirsia missa haet hyvaksyntaa tai sympatiaa. Sen takia varmaan talla palstalla kaytkin? Saalin sua, oot varmaan tosi onneton ihminen.

• sinua

Säälivä ihminen ei ole huvittunut toisen ahdingosta.
        Sääli ilman todellista empatiaa on kuin esimiehen kiitos ilman palkankorotusta. Huono vertaus. Ei se ole edes sitä.

• ...
        sinua kirjoitti:

Säälivä ihminen ei ole huvittunut toisen ahdingosta.
        Sääli ilman todellista empatiaa on kuin esimiehen kiitos ilman palkankorotusta. Huono vertaus. Ei se ole edes sitä.

Mista tiedat milta minusta tuntuu? Minahan sanoin saalivani poikalasta (nyt ex), eipa siina paljoa huvitusta ole mukana.

• sanasi
        ... kirjoitti:

Mista tiedat milta minusta tuntuu? Minahan sanoin saalivani poikalasta (nyt ex), eipa siina paljoa huvitusta ole mukana.

"On vaan huvittavaa ja samalla saalittavaa".

Jos jokin on huvittavaa, niin kai silloin on huvittunut.

• ...
        sanasi kirjoitti:

"On vaan huvittavaa ja samalla saalittavaa".

Jos jokin on huvittavaa, niin kai silloin on huvittunut.

on toi poikalapsen marttyyrin asenne josta ite syytti uskovia jokin aika sitten. Eli se ite toimii samalla tavalla kuin mista on ite muita syyttany aiemmin. Kaikella muulla tavalla ma saalin poikalasta.

• Mun_Nimi
        ... kirjoitti:

on toi poikalapsen marttyyrin asenne josta ite syytti uskovia jokin aika sitten. Eli se ite toimii samalla tavalla kuin mista on ite muita syyttany aiemmin. Kaikella muulla tavalla ma saalin poikalasta.

ja huvittuneisuutta poikalasta kohtaan, samanaikaisesti. Sinulle vastannut henkilö mielestäni ihan oikeaan tapaan toteaa sinun olevan kykenemätön empatiaan, ainakin poikalapsen suhteen siis.

• ...
        Mun_Nimi kirjoitti:

ja huvittuneisuutta poikalasta kohtaan, samanaikaisesti. Sinulle vastannut henkilö mielestäni ihan oikeaan tapaan toteaa sinun olevan kykenemätön empatiaan, ainakin poikalapsen suhteen siis.

luetunymmartaminen vahan heikoilla? Ma sanoin etta huvittavaa on se miten poikalapsi nyt heittaytyy uhriksi ja martyyriksi, siis sen toiminta on huvittavaa kun on muita siita eka moittinu. Mutta poikalasta itseaan ma saalin.

• Mun_Nimi
        ... kirjoitti:

luetunymmartaminen vahan heikoilla? Ma sanoin etta huvittavaa on se miten poikalapsi nyt heittaytyy uhriksi ja martyyriksi, siis sen toiminta on huvittavaa kun on muita siita eka moittinu. Mutta poikalasta itseaan ma saalin.

että tunnet huvittuneisuutta ja sääliä eri asioista. Kuitenkin koet niitä kumpaakin samanaikaisesti. Tämän nojalla totean siis, että empatiakykysi poikalasta kohtaan ovat melko vähäiset huvittuneisuutesi vuoksi.

• ...
        Mun_Nimi kirjoitti:

että tunnet huvittuneisuutta ja sääliä eri asioista. Kuitenkin koet niitä kumpaakin samanaikaisesti. Tämän nojalla totean siis, että empatiakykysi poikalasta kohtaan ovat melko vähäiset huvittuneisuutesi vuoksi.

olla. Tyhmaa alkaa tallasesta vaantaan katta. Jos ei ymmarra, ei ymmarra.

• Olen aina arvostanut ihmisiä, jotka uskaltavat sanoa mielipiteensä yhden nimimerkin takaa. Ehkä vielä harkitsisit jäämistä Poikalapsena?

Tuntuu, että tämä koko touhu on niin lapsellista. Ensin bannataan (mielestäni) turhista syistä, ja sitten kun loukkaannutaan ollaan niin marttyyriä.

Toivotan kuitenkin kaikkea hyvää sinun elämääsi. Varmaa on, että toit palstalle väriä ja mielenkiintoa. Kiitos siitä.

• tavishellu1

Ei saata poikalaps jatkaa entisellä nimellä. Ritari roikkuis vaan kantapäillä uhkaamassa bannilla, kun noin jo nytkii hykertelee muikeesti. Ymmärrän poikalapsi, ymmärrän! Kenkku juttu, menee palsta alaspäin.

Oot Laurentius oikeessa, vakionimi tekee vakuuttavuutta.

• vaihtuva nikki
        tavishellu1 kirjoitti:

Ei saata poikalaps jatkaa entisellä nimellä. Ritari roikkuis vaan kantapäillä uhkaamassa bannilla, kun noin jo nytkii hykertelee muikeesti. Ymmärrän poikalapsi, ymmärrän! Kenkku juttu, menee palsta alaspäin.

Oot Laurentius oikeessa, vakionimi tekee vakuuttavuutta.

>>Oot Laurentius oikeessa, vakionimi tekee vakuuttavuutta.

• tavishellu1
        vaihtuva nikki kirjoitti:

>>Oot Laurentius oikeessa, vakionimi tekee vakuuttavuutta.

Asiass on 2 puolta. Tää poikalapsen kohtelu johtuu vakionimimerkistä osaks varmasti. Stb on kai sit kaunanen jostain vanhoista. Oisko Ritari ollu apuna hällä?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      42
      2910
    2. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      67
      2891
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      49
      2272
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      340
      1956
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1739
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1545
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1358
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1227
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      42
      1136
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1096
    Aihe