pääiäisnoita tuo suklaamunat onko kellään sama perinne

samuel

onko kellään sellista pääsiäisperinnettä että noita tuo suklaamunat yöllä?

101

15608

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli meillä se on kukko joka ne munat käy tyynyn viereen yöllä laittamassa.

      • myös kukko

        "Kukko munii munat tyynyn alle!"


      • SuklaaJarkko
        myös kukko kirjoitti:

        "Kukko munii munat tyynyn alle!"

        On tää maagista aikaa tää pääsiäinen. Muun ajan vuodesta kanat munii, mutta pääsiäisenä kukko hoitaa homman. Noinhan se perinteen mukaan menee.


      • näin meillä
        myös kukko kirjoitti:

        "Kukko munii munat tyynyn alle!"

        Kukko munii munat yöllä tyynyn alle.


      • tukkakoskelo
        SuklaaJarkko kirjoitti:

        On tää maagista aikaa tää pääsiäinen. Muun ajan vuodesta kanat munii, mutta pääsiäisenä kukko hoitaa homman. Noinhan se perinteen mukaan menee.

        ...ja vielä suklaisia..


      • Mine vaan

        Meillä taas se on pääsiäispupu jokaa tuo suklaamunat :)


      • eeva 93

        Meillä pitää laittaa sängyn viereen aina pipo johon kukko on tuonut munat..!.se tuo aina lapsuuden mieleen kun yritin illalla valvoa ja oottaa että se tulee :P


      • Kukkoa tuurannut

        Kukko ne munat aina toi, mutta tyynyn alle eikä viereen!


      • KUKKO

        No kukko tietenkin,mikäs muukaan..


      • meilläkin
        Kukkoa tuurannut kirjoitti:

        Kukko ne munat aina toi, mutta tyynyn alle eikä viereen!

        kukko teki


      • minniliina

        Kyllä joo, kukkohan se ne munat munii meilläkin


      • iceQB
        näin meillä kirjoitti:

        Kukko munii munat yöllä tyynyn alle.

        Mitä pelleilyä....korkea aika luopua perinteistä


      • se on pupu

        Pupu tuo pääsiäis munat eikä mikään muu. uskokaa.


      • sape
        näin meillä kirjoitti:

        Kukko munii munat yöllä tyynyn alle.

        meillä kans kukko munii. mistä lie seki tapa tullu


      • olen nähnyt

        Ja lapsenakin aina se oli pääsiäiskukko, joka munat toi.

        Muu on ihan täyttä kusetusta ja ulkomailta tullutta hömppää-


      • Charlotta***

        Meilläki tuo KUKKO!!!!!!!


      • pekke 4v

        Ootteko te töötteröitä. meiän iskä ostaa munat kaupasta............


      • Turhuuksien tuhlausta
        pekke 4v kirjoitti:

        Ootteko te töötteröitä. meiän iskä ostaa munat kaupasta............

        Mutta meilläpä isi pukeutuu pääsiäispupuksi ja tuo munat tyynyn viereen.


      • Anonyymi
        eeva 93 kirjoitti:

        Meillä pitää laittaa sängyn viereen aina pipo johon kukko on tuonut munat..!.se tuo aina lapsuuden mieleen kun yritin illalla valvoa ja oottaa että se tulee :P

        Meillä on ollut sama ja valvoin itsekin aina ihania aikoja :))


    • Muhh..

      Tipu munii tai pupu tuo ja piilottaa jonnekin, mistä ne sitten aamulla etitään.

      • nipsu

        Meillä kukko munii hattuun yön aikana. :D Ollut pienestä asti perinne ja nyt pysyy myös omilla lapsilla.


      • Cherries

        myös juuri näin, eli tipu tai pupu tuo. Ja sitten etsitään yhdessä :)


      • Janica
        nipsu kirjoitti:

        Meillä kukko munii hattuun yön aikana. :D Ollut pienestä asti perinne ja nyt pysyy myös omilla lapsilla.

        meillä ne pipoon tms ja pipo on sängyn alla.


      • titityy

        Aamulla etitään juu, ja tipu sen yleensä on piilottanut. Joskus pupukin. ;)


    • fahd

      juu joulupukki tuo munansa meille

    • Nimetön

      ,,,,ensin minulle,,,ja sitten koko perheelle ne perinteiset suklaamunat.

    • kana

      meillä kotona, tai jos ollaan mökillä, ni pääsiäis munat piilotetaan aamulla olohuneeseen ja keittiön välille..sitten etsitään. :P

    • piilottaa

      Meilläkin kukko on yöllä käynyt piilottamassa munia eri paikkoihin.

      • hyvänen aika...

        mulla on mennyt tälläinen traditio ihan ohi ja lähes neljäkymmentä on lasissa....mies joskus puhui jotain kukosta ja munista mutta en kuunnellut niin tarkkaan..meillä syö mukulat niin paljon munia virpomisen jälkeen että kuvittelin niiden riittävän...voihan pääsiäinen...kait se on kauppaan lähdettävä munaostoksille ja piiloteltava niitä pitkin huushollia, kumpikohan ne nyt sitten toisi..kukko vai noita?

        -myöhäisherännyt-


    • solina

      Pääsiäispupu MUNII pääsiäismunat.. :D täydestä meni pienenä. Niin meillä oli kotona kun olin pienempi ja niin aion jatkaa perinnettä.

    • heh

      pöh

    • tuo munat

      kukko tuo munat meille!

    • xzcxzx

      Pääsiäispupuhan ne pääsiäismunat tuo!! XD

      • pupujussi!!! =)

        Pääsiäispupu tuo munat somassa korissa tai kätkee ne ovelasti eri paikkoihin ja jättää vain jonkinlaisen "kartan" näkyville. Kori sopii pienille lapsille, mutta isommilla riittää huvia munien etsimisestä pääsiäislauantaina. =)


      • se on

        ...kylä kukho joka munii..


    • Velho

      ...tieysti! Ensin kana munii niitä piiloihin ja sitten pupu vaihtaa niitä paikkoja, ettei kana niitä löydä. Sen vuoksi munia jää sitten meillekin, eikä niistä kaikista tule tipuja, höhlät!

    • minä vain

      Kukko ne ehdottomasti tuo! :P

      • niin tuo

        ...munarikasta pääsiäistä ja v.....sta vappua vaan kaikille!!!!!!!!!


    • marzi

      Meille kukko on yöllä tuonu tyynyn alle.....

      • sänhyn alle :)

        Näin on :)


    • Riia

      Meillä laitetaan pääsiäislauantai-iltana hatut nurkkaan ja yön aikana noita tuo suklaamunat hattuihin.

    • saimi

      Meillä kans pääsiäispupu tuo munat :)

    • JJj

      kun ei näy yhtään! :/

      • UKKO

        ...hoitaa hommat..pääsiäisaamuna!!!!


    • mennyt..

      täytyy rehellisesti sanoa, että en muista! kuka ne toi.. mutta meillä oli perheessä idea se että munat tulivat kotona yön aikan kenkiin! edellisenä iltana oli putsattu kengät ja laitettu ne riviin eteiseen.. sinne juostiin iloisena aamulla etsimään =)
      lisäksi muistan myös, että meillä oli tämä kylmää-kuumaa peli, missä arvuuteltiin mistä löytyisi lisää munia päivän aikana! Niitä munia kun tuli pääsiäisen aikaa mummoilta, enoilta jne..
      virpomassa käytiin ja niitä 'okisa' tehtiin olantakaa! kauniita ne olivatkin.. ja nyt jos alkaa muistelemaan niin kyllä vanhemmat niihin saivat upottaa rahaakin...

    • muna

      munako? on sinun isäsi, sun äitisi, sinun mummosi, isoisäsi jotka ostavat kalliissa hinnassa kaupoista. ala unohda että 70% kakaon tummasuklaa on tervellisempi kuin maitoasuklaa ja makuisempi suklaa on. otakaa ja syökää koska tämä on minun vartalo. ale luja!

    • aheli

      ei meille tulee pääsiäispupu tuomaan suklaamunat.

    • Tipu Tipulainen

      Näin meille aina lapsena kerrottiin. Nyt vasta aloin miettimään, että onpas ollut vale!!!
      Heh!

    • harinezumi

      kukko tuo ^_________________________^ toki

    • Pluut

      Juu kyllä mun sisarukset iso sisko ja iso veli ne ihan tuo tai äiti ja isä ;) muuten onko mämmikin hyvää?

    • rekkumies

      isois pahvilaatikois kauppojen hyllyille.

    • Miz

      Niin oisko ollut pupu joka niitä piilotteli hyllyihin ja ne piti etsiä. Aika pian tosin oli vain niin, että jokainen osti toisille suklaamunan ja ne piilotettiin.

    • tuo

      ainakin meillä.

    • mävain8

      jeesus tuo ne yöllä...

      • munat tuo

        Barabbas


    • ....

      JEP JEP

    • blondi-72hki

      laitamme yhden munan lasten pedille tai sängyn viereen kun he nukkuvat jotta herätessään löytävät ja toiset piilotetaan johonkin tänne kotiin ja tytöt vuorollaan etsivät omansa vihjeiden perusteella.

    • Kukko

      Äiti tuo suklaamunat!!!

    • Pikku Paavo

      äiti ostaa munat kaupasta

    • tuo

      marco bjuström suklaamunat lahkeissansa, lalalallelei!

    • mato

      pääsiäispupu se aina piilottaa munia...lapset sitten pääsiäisenä etsivät niitä.

    • -1212

      Ei ole sellaista perinettä yleensä pupu ja kana on tuonut munat. :)

    • mariaemilia

      äiti. taino "kukko munii" mut äiti se on.

      • Tuo

        meille ne suklaa munat.. no ei.. ei meil oo tapana...


    • puputin

      Aina Pupu :D

    • perinteikäs

      "KRISTUS NOUSI KUOLLEISTA" tervehtivät pääsiäisaamuna ortodoksit
      ja tähän vastataan;"TOTISESTI NOUSI!"

      Tapana on myös että kaksi ihmistä kopsauttaa pääsiäismunia vastakkain
      ja sitten tarkistetaan kumman muna jäi ehjäksi.

      • Anonyymi

        Meillä tämä on jouluna ja keitetyillä kananmunilla ja sen nimi on ”munataistelu”


    • kisuli94

      moi meillä tuo tietty noita......

      • äityli

        meillä tehdään kartongista noitia, pupuja,kukkoja ja tipuja pienelle pöydälle ja sitten yöllä noita käy panemassa jonkun pienen yllätyksen noidan yms alle.Lapset tykkäävät puuhastella kartongista itse noitia yms. kun saa niihin itse herkkua!(kehottelen tätä muillekkin lapsiperheille!


    • Ole..

      Ei kyllä pupu nee tuo.. :P

      • sampsu

        äiti tuo meille suklaamunat :D


    • Se käy ne munimassa...

      :)joo

    • _eewuli_

      meille toi/tuo aina kukko ne munat tyynyn alle tai sitten piilottaa taloon

    • aasi

      mene panemaan niotaakkaa. senkin huora,ämmä

    • Pääsiäsikokko

      No meillä ne suklaamunat kukko munii, vaikka kukko onkin urospuolinen elukka............................. HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!XDXDXDXD:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::D:DD::D:D:D:D:D:DD::DD::DD:

    • Mimmukka--

      Ei, meille tuo Pääsiäiskukko (vaik kukot ei muni =))
      Illalla pitää laittaa lakki sängyn alle että aamulla pääsiäiskukko ois muninu siihen.

    • Miemääminä

      Mitkä hemmetin munat? ei nyt tajuu?

    • sawwku

      no pienempänähän se tais olla enimmäkseen kukko mutta kyllä se pupukin niitä toi.
      kukko yleensä muni ne.
      noita ei koskaan tuonnut tai muninut.

    • Nemi

      Meillä pääsiäispupu käy piilottamassa munat eri paikkoihin ympäri taloa. sitten vanhemmat antaa vihjeet jotka pääsiäispuput on niille jättäneet.
      Etsiminen on kivaa, kun joutuu käyttämään järkeä ja ne arvotukset on aika vaikeita:)

    • Kannattaisi uskoa faktaan

      Eihän kukot muni, kanit on meillä kotona ja noidathan vois laittaa niihin muniin jotain sammakonreisiä...KANAT SENTÄÄN OSAA MUNIA!!! xDDD

      • diihhh

        On totta että kukot eivät muni. Kuitenki poikkeus vahvistaa säännön. Tässä muninta-asiassa se poikkeus on pääsiäiskukko joka muuten MUNII!!!!!!


    • umppa

      pupu. tosin kukko ne kuulemma munii.

    • kirppu2

      meillä pääsiäis munat piilotetaan huoneeseen
      ja sitten ne etsitään

    • ...kko

      Kukko se olla pitää! ;)

    • Suklaahirmu

      Meillä on perinne, että pääsiäispupu tuo meille suklaamunat rairuohoihin. Sieltä me ne sitten käydään ottamassa:D
      Minkälainen perinne teillä muilla on?

      • pupunmunista puhutaan...

        Kun lapset olivat pieniä tein yhtenä pääsiäisenä kokeeksi "lappuleikin", jossa aamulla oli sängyn vieressä ensimmäinen lappu ja siinä vihje missä seuraava lappu on. Seuraavassa lapussa taas vihje seuraavan lapun kätköstä jne. Kaikkiaan oli kymmenkunta lappua ja ne veivät lapsia pitkin huushollia ja välillä pihallekin. Lystiä riitti ja viimeisessä piilossa oli munakätkö! Arvaatte varmaan että seuraavana vuonna vaadittiin samaa systeemiä. Ihan pienille vihjeet piti piirtää.
        Nyt lapsemme ovat noin kaksikymppisiä ja perinteestä on pikkuhiljaa luovuttu mutta olen varma että leikki herää eloon jos ilmaantuu lapsenlapsia.
        Leikin järjestäminen teetti vähän töitä mutta lasten riemua oli ilo seurata ja tulipahan luotua perheen ikioma pääsiäistraditio!


    • 123

      Minulle ne tuo pupu koko meidän perheelle se tuo se pupu!

    • asdwwrd

      KUKKO!

    • *SINI*

      Kyllä se pääsiäiskukko käy meillä suklaamunat munimassa piiloon.

    • KittyCatCat

      Meillä se on ainakin joka kerta ollut kukko joka on käyny munimassa. Toki pienenä hieman hämmästelin ku äiti kivenkovaan väitti et kukko munii. Mietin vaan et eikö se yleensä oo kana. Mut pääsiäisenä kukotki vissiin muuttuu. :)

      • Eka kerta ku mulle ei kukko muninu tyynyn alle suklaamunaa :D, mutta näin kyllä kuivasojan rannalla vappuna sorsan munivan 7 munaa, joita piisamit ahdisteli :(


    • kati

      en mä siitä noidasta tiedä mutta kyllä se olen minä joka ne suklaamunat tuon

    • : D

      .. jota en edes lapsena kyseenalastanut :D Hauska perinne, joka oli ainaki kainuussa. Toisena pääsiäispäivänä suklaamunat olivat kaikille lapsille tietyssä paikassa, jonne kukko oli ne yöllä muninut.

    • bob bökkelö

      ensin tsingis-khan tuo munat ja sitten fat mooses käy panemassa ne verolle jonka jälkeen rosvo rudolf pöllii ne vaan robin hood duo de dakaisin ja noitaa ei kyllä näkynyt, pupu ne toi : )

    • Läski

      Kekkonen on tuonut meille kaikki munat. Siks oon niin läski..

    • Nimetön

      mun vanhemmat tuo suklaamunat aina tyynyn alle tai rairuohon sekaan joskus mun vanhemmat unohtaa tuoda ja mun pikkusiskot alkaa valittaan "pääsiäiskukko ei oo tuonut mulle suklaamunia" ja ne räyhää sitten koko päivän ja meidän vanhemmat yrittää selittää että "pääsiäis kukko ei ehdi aina joka paikkaan"

    • marissa-11

      pääsiäis munat tuo vanhemmat

    • sanhelmi

      ...jos )vielä) luulette et joku muu ku pääsiäispupu tuo pääsiäismunanne!! älkää tyhmiä olko!! noitahan vain vie munat jos on huolimaton!! pyh.

    • munimuni

      kukko munii ympäri taloa, ja sitten niitä metsästetään :) joskus on saattanut jättää kartankin :)

    • Niargara

      Meillä munii KANAT!! Ne tehään itse! ♥♥♥♥♥

    • Anonyymi

      On meillä. Se on ihana perinne.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe