Ostin pussin tuollaista. Ohjeessa lukee, että kaada kiehuvan kuuma vesi rouheen päälle ja anna turvota n.10min, onko se siinä? Eli sitten vaan syömään. Jos haluan tehdä 1dl roouhetta, niin paljonko vettä pitäisi keittää? Säilyykö rouhe jääkaapissa kuinka monta päivää, jos teen koko pussin kerralla 400g ja laitan purkkeihin sitä?
Tumma soijarouhe
2
5358
Vastaukset
- .......
Rouhe kannattaa maustaa, ilman mausteita se on täysin mautonta. Rouhetta voit käyttää jauhelihan tapaan ruokien ja kastikkeiden ym sekaan, harva sitä taitaa pelkiltään syödä.
1dl rouhetta tarvitset noin pari desiä nestettä. 5-10 min turvotus riittää. Vettä ei ole pakko keittää, jos lisäät rouheen kuumaan ruokaan.
Älä tee koko pussia kerralla, et taatusti ehdi syödä sitä ennen pilaantumista. Rouhe on niin nopea turvottaa, että valmistamiseen ei kulu aikaa juuri ollenkaan. - Happomarja
Tässä oma pikakastikkeeni:
- Öljyä pannulle ja esim. inkivääriä ja juustokuminaa jonkun verran sekaan.
- Levy päälle ja lämmitetään mausteita öljyssä hetki.
- Päälle kaadetaan kauraruokakermaa jonkun verran. Kerman sekaan osa kasvisliemikuutiosta ja lisätään vähän vettä.
- Kaadetaan soijarouhetta kermaan jonkun verran. Jos näyttää että rouhetta tuli liian vähän sitä lisätä. Jos taas rouhetta tulee liikaa, lisätään vettä / kaurakermaa
- Sekoitellaan seosta. Tarkistetaan maku ja lisätään mausteita tarpeen mukaan
Tällaista soosia olen tehnyt yleensä pastalle mutta maistuu myös perunoiden ja riisin kera. Mausteina voi käyttää omia suosikkimausteitaan ja joukkoon voi lisätä esim. tomaattipyrettä.
Itse laitan yleensä soijarouheen suoraan ruokaan mitä teen, en siis turvottele sitä etukäteen. Tarvittaessa olen turvottanut rouheen kasvisliemessä tai muussa mausteliemessä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1715488Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621317Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne231182Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982