kevyt pizza?

epäfarma

mikä ois hyvä mutta kevyt pizza?
enintään 400 kcal.

40

21306

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Grandiosa

      Grandiosan kebab-kiviuunipizza on kevein syömäni. Suosittelen, en tosin muista kaloreita, kun en niitä laske... voithan googlettaa.

    • Kiril

      kun jättää sen pohjana olevan lihottavan vehnäjauhotaikinan pois, mutta sitten se ei enää ole pizza.

      • Pönttöiita

        Emme Kiril kaipaa täällä paasaamistasi. Ole ystävällinen ja pysy siellä omalla osastollasi vai käytkö kaikilla kakkosnelosen keskustelupalstoilla tuputtamassa ideologiaasi?
        Koska on muitakin tapoja laihduttaa, jätä edes tämä osasto rauhaan.


      • voi taivas

        Ihan samaa mieltä, joudat häipymään


      • väsynyt jo
        Pönttöiita kirjoitti:

        Emme Kiril kaipaa täällä paasaamistasi. Ole ystävällinen ja pysy siellä omalla osastollasi vai käytkö kaikilla kakkosnelosen keskustelupalstoilla tuputtamassa ideologiaasi?
        Koska on muitakin tapoja laihduttaa, jätä edes tämä osasto rauhaan.

        Kyllä se aika monilla palstoilla käy ilosanomaansa saarnaamassa... Alkaa jo ottaa aivoon.


      • Kiril
        Pönttöiita kirjoitti:

        Emme Kiril kaipaa täällä paasaamistasi. Ole ystävällinen ja pysy siellä omalla osastollasi vai käytkö kaikilla kakkosnelosen keskustelupalstoilla tuputtamassa ideologiaasi?
        Koska on muitakin tapoja laihduttaa, jätä edes tämä osasto rauhaan.

        ideologiasta, vaan tämän palstan nimi on Kevyet herkut ja koska olen kiinnostunut ja tiedän paljon kevyistä herkuista niin pysy poissa ajamasta minua pois ja ole ystävälliunen ja jätä minut rauhaan ellei sinulla ole mitään muuta sanomista kuin tämä.


      • kysymys oli pizzasta
        Kiril kirjoitti:

        ideologiasta, vaan tämän palstan nimi on Kevyet herkut ja koska olen kiinnostunut ja tiedän paljon kevyistä herkuista niin pysy poissa ajamasta minua pois ja ole ystävälliunen ja jätä minut rauhaan ellei sinulla ole mitään muuta sanomista kuin tämä.

        Joo, jos kerran tiedät kevyistä herkuista niin olisit sitten vastannut tämänkin ketjun aloittajan esittämään kysymykseen. Olisit kertonut tavan tehdä kevyttä pizzaa, KOSKA SITÄ TÄSSÄ KYSYTTIIN:

        Jos taas mielestäsi pizza ei voi olla kevyttä, niin ole hiljaa. Tässä ketjussa EI kysytty voiko pizza olla kevyttä, joten vastauksesi oli täysin asiaton ja asiaankuulumaton.

        Opettele lukemaan ja vastaamaan kysymyksiin, ja jätä viisastelut sikseen. Sun VHH vouhotuksen takia varmaan yhä useampi vetää entistä enemmän hiilareita, ihan vain sinun kiusaksi.


      • Tuulia
        kysymys oli pizzasta kirjoitti:

        Joo, jos kerran tiedät kevyistä herkuista niin olisit sitten vastannut tämänkin ketjun aloittajan esittämään kysymykseen. Olisit kertonut tavan tehdä kevyttä pizzaa, KOSKA SITÄ TÄSSÄ KYSYTTIIN:

        Jos taas mielestäsi pizza ei voi olla kevyttä, niin ole hiljaa. Tässä ketjussa EI kysytty voiko pizza olla kevyttä, joten vastauksesi oli täysin asiaton ja asiaankuulumaton.

        Opettele lukemaan ja vastaamaan kysymyksiin, ja jätä viisastelut sikseen. Sun VHH vouhotuksen takia varmaan yhä useampi vetää entistä enemmän hiilareita, ihan vain sinun kiusaksi.

        Hei, tuskin tuo Kiril mitään pahaa teitä kohtaan tarkoittaa. Jos hän haluaa sanoa mielipiteensä, suokaa se hänelle. Ei teidän ole pakko siitä välittää, voisitte jättää vaikka Kirilin viestit lukematta kokonaa jos ne kerran saa sappenne kiehumaan.


      • Painonsa vartija...

        Eihän se pohja siinä lihottavinta ole vaan täytteet. Jos tekee ohuen pohjan ja laittaa vähärasvaisia täytteitä, ei pizzasta tule niin lihottavaa.

        Itse teen taikinan n.1,5dl vettä, n.1/2 hiivapala, jauhoja niin, että taikinasta on helppo leipoa pizzapohja. Täytteiksi ensin pohjalle tomaattipyrettä ja kevyttä juustoa (juusto heti pyreen päälle ja vain vähän ihan päällimmäiseksi -mehukas pizza, eikä juustoa tarvitse käyttää paljon) ja yleensä kinkkusuikaleita, herkkusieniä, tomaattiviipaleita, sipulirenkaita... Tai vähärasvainen jauhelihakin käy. Mitä kevyttä vain mieleen joulahtaa :)

        Kokeilkaapa!


      • Kiril
        Painonsa vartija... kirjoitti:

        Eihän se pohja siinä lihottavinta ole vaan täytteet. Jos tekee ohuen pohjan ja laittaa vähärasvaisia täytteitä, ei pizzasta tule niin lihottavaa.

        Itse teen taikinan n.1,5dl vettä, n.1/2 hiivapala, jauhoja niin, että taikinasta on helppo leipoa pizzapohja. Täytteiksi ensin pohjalle tomaattipyrettä ja kevyttä juustoa (juusto heti pyreen päälle ja vain vähän ihan päällimmäiseksi -mehukas pizza, eikä juustoa tarvitse käyttää paljon) ja yleensä kinkkusuikaleita, herkkusieniä, tomaattiviipaleita, sipulirenkaita... Tai vähärasvainen jauhelihakin käy. Mitä kevyttä vain mieleen joulahtaa :)

        Kokeilkaapa!

        vehnäjauhoa. Rasva ei lihota lainkaan vaan hiilihydraatit.


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        vehnäjauhoa. Rasva ei lihota lainkaan vaan hiilihydraatit.

        Eikun siis rasva lihottaa. Taas kerran.


      • VHH:lle sotkemaan
        Kiril kirjoitti:

        vehnäjauhoa. Rasva ei lihota lainkaan vaan hiilihydraatit.

        noiden juttujesi kanssa.


      • ...jätä rauhaan
        Kiril kirjoitti:

        vehnäjauhoa. Rasva ei lihota lainkaan vaan hiilihydraatit.

        Tottakai rasva lihottaa, sehän on ikivanha totuus! Jos jätät rasvan vähemmälle ja syöt kohtuudella ihan tavallista ruokaa, niin laihdut tervellisemmin kuin jättämällä hiilihydraatit kokonaan pois. Kokemuksia on; eräs tuttu joutui sairaalahoitoon kokeiltuaan VHH-dieettiä. Kilotkin pysyvät paremmin hallinnassa kun ottaa vähärasvaisen ruokavalion elämäntavaksi. Ja mistään ei tarvitse kieltäytyä.


      • justme
        Kiril kirjoitti:

        vehnäjauhoa. Rasva ei lihota lainkaan vaan hiilihydraatit.

        KAIKKI lihottaa jos syö liikaa.


      • justme kirjoitti:

        KAIKKI lihottaa jos syö liikaa.

        OIkea vastaus on että Hiilareidein ja Rasvan yhdistelmä on se joka lihottaa ne sitovat toisiaan elimistössä ...siksi monet ihmiset pyrkivät vähentämään hiilareita ...aattelin mennä tämän pitzan hyvin ohkasella pohjalla = vähemmän hiilareita


      • hyvän ruuan ystävä
        M35_2008 kirjoitti:

        OIkea vastaus on että Hiilareidein ja Rasvan yhdistelmä on se joka lihottaa ne sitovat toisiaan elimistössä ...siksi monet ihmiset pyrkivät vähentämään hiilareita ...aattelin mennä tämän pitzan hyvin ohkasella pohjalla = vähemmän hiilareita

        Ihan sama mistä ne kalorit tulee... Jos syö yli 2000 kcal edestä rasvaa-> lihoo. Jos syö yli 2000 kcal edestä hiilihydraattia -> lihoo. Tärkeintä on löytää on löytää itselle sopiva ruokavalio. Karppaus voi vähentää diabetestä, mutta toisaalta lisätä sydän ja verisuonitautjha tai suolistosyöpää... Itselle sopii kohtuus kaikessa (:: Se mikä sopii yhdelle ei ehkä sovikaan toiselle


      • tämätästä..
        Painonsa vartija... kirjoitti:

        Eihän se pohja siinä lihottavinta ole vaan täytteet. Jos tekee ohuen pohjan ja laittaa vähärasvaisia täytteitä, ei pizzasta tule niin lihottavaa.

        Itse teen taikinan n.1,5dl vettä, n.1/2 hiivapala, jauhoja niin, että taikinasta on helppo leipoa pizzapohja. Täytteiksi ensin pohjalle tomaattipyrettä ja kevyttä juustoa (juusto heti pyreen päälle ja vain vähän ihan päällimmäiseksi -mehukas pizza, eikä juustoa tarvitse käyttää paljon) ja yleensä kinkkusuikaleita, herkkusieniä, tomaattiviipaleita, sipulirenkaita... Tai vähärasvainen jauhelihakin käy. Mitä kevyttä vain mieleen joulahtaa :)

        Kokeilkaapa!

        Kyllä se vehnäjauho lihottaa se on pahin lihottaja, sokeri on toinen. Itse laihduin kun jätin sokerin ja vehnäjauho tuotteet pois laihduin vuodessa 21kg..

        Söin muuten normaalisti 4 tunnin välein. Voi ( eli kovat rasvat ) eivät ole kuuluneet ruokavaliooni, vaan olen syönyt sydänystävällistä margariinia, jota käytän edelleen ja aurinkoöljy on paras juokseva rasva, jota kelpuutan siinä tyydyttyneitä rasvoja kaikista vähiten minulle.

        Nyt olen viimeaikoina lipsunut, mutta pitää jättää taas liiat makeat herkut pois.


    • Keittiöpupu

      Teet ohuen pohjan. Joskus olen laittanut ruisleipää pohjaksi (saa ohuita valmiiksi halkaistuja kaupasta). Paljon mausteita ja kasviksia ja laihaa juustoa päälle. Joskus olen astiaan tehnyt jopa ilman pohjaa, mutta muuten kuin pizzan ja söin astiasta päin. Mausteet ja juusto pizzazta tekee "pizzanmoisen". Juustoraastettakin voit jatkaa halutessasi kananmunan valkuaisella ( sotket sen vaan juustoraasteen sekaan ja käytät nomaalisti ).
      Monet kasvikset/vihannekset käy pizzaan sellaisenaan ja tarvittaessa voit keittää osan jotka sitten pilkot pizzan päälle. Kokeile, vähäkalorinen pizza onnistuu kun laitat mielikuvituksen peliin ja unohdat kaupan pizzat.

    • uutta..

      Kaupan pakastealtaassa... Grandiosalta on juuri tullut pari uutta kevyt pizzaa. En ole maistanut, mutta olivat kyllä paljon keskivertopakastepizzoja kevyempiä.

      • KORJAAN

        Pizzat olikin ristorante-merkkisiä...


    • tanjata

      Pohja:
      1 tl kuivahiiva
      1 dl vettä
      1/2 dl venhäleseitä
      1 dl täysjyvävehnäjauhoja
      2 dl vehnäjauhoja
      pohjassa kaloreita noin 650 ja tulee melkein iso peltillinen

      Täyte:
      tonnikalaa vajaa purkki
      kourallinen katkasapuja
      iso purkki sieniä
      ananasta pieni purkki
      sipuli
      raejuustoa n. 1/3 purkki
      3% rasvaa, fetajuustoa (saa myös maustettuna) n puoli purkkia (100g)
      Polar 15 % 40 grammaa (eli vaan sen verran että pysyy täytteet päällä

      Täytteissä kaloreita noin 500 ja voi vaihdella oman mielen mukaan.

      Pitsassahan tuo pohja on kaikista lihottavin, ja onhan tässäkin kaloreita mutta mulla ainakin on parempi omatunto jos syön enemmän täysjyväviljaa:) Ja onhan siinä terveellisiä kuituja.

    • ni painonvart pizzapohja

      1/2 prk maitorahka
      1 kananmuna
      sekoita

      1 tl leivinjauhoja
      1 tl suolaa
      3 rkl jauhoja
      1/2 dl kaurahiutaleita
      sekoita ja lisää aiempaan

      paista 225 n. 7 min ja täytä miten lystää
      sitten paista loppuun.

      törkeän hyvä!

      • pizzan..

        pohja tuolla ohjeella tulee.. ja osaatko sanoa pal siinä on kaloreita??


      • Hyysääjä

        Eikös tuo mukaile vähän Tupperwaren pizzaohjetta, jonka voi tehdä vain Tupperin silikonileivinalustalle??


    • sannaket

      herkullinen pizza :)
      tee itse pizzataikina, ja tee siitä erittäin ohut. päälle tomaattimurskaa ja tomaatinpaloja.
      täytteeksi ananasta, katkarapuja, sipulia ja paprikaa. päälle vähärasvaisesta juustosta itse raastettua juustoa (vähän). tulee hyvää mut ylimääräiset huonot rasvat pois ja vihanneksia tilalle

    • skäribo

      on laihduttajan kannalta kaksi ongelmaa: Pohja ja juusto. Jos pizzaan laittaa vielä täytteeksi esim. pepperonia, kasvaa ongelma vielä lisärasvalla ja liialla suolalla.

      Kaupan pakastelastaasta saa ruistaikinaa, josta saa todella hyvän, kokojyväisen pizzan. Kun laitat täytteeksi kasviksia, maustat piiraan hyvin ja käytät kevytjuustoakin maltillisesti, saat maukkaan, mutta paljon kevyemmän pizzan kuin jossain Pizza Hutissa. Mutta joka päivää ei voi mitään pizzaa syödä, jos laihtua haluaa.

      • keronen.

        Mitä hemmetin ruikuttamista taas.
        Minkätakia koko lättyä pitää syödä jos se kerran sitten mukamas lihottaa. Ruistaikinapizza kasviksilla ja kevytjuustolla-- joopa joo. Katohan kun ei muikuilla ja raejuustolla.
        Ihan samanlaista vininää kun kasvissyjöien pitää saada jotain korviketta lihalle.
        Järki käteen hei, jos kerta pizzaa syöt niin sitten syöt. Ne kalorit lähtee liikunnalla eikä arpomalla joka ikistä suupalaa että mitähän tääkin sisältää. Minä nautin pizzaa ihan antaumuksella, jos olo tuntuu ähkyltä niin alla on 2 jalkaa jolla ne ylimääräiset kalorit saa kulutettua. Ihmisellä on semmoinen toiminto kun aineenvaihdunta, nääs.


      • Vanha Jojo
        keronen. kirjoitti:

        Mitä hemmetin ruikuttamista taas.
        Minkätakia koko lättyä pitää syödä jos se kerran sitten mukamas lihottaa. Ruistaikinapizza kasviksilla ja kevytjuustolla-- joopa joo. Katohan kun ei muikuilla ja raejuustolla.
        Ihan samanlaista vininää kun kasvissyjöien pitää saada jotain korviketta lihalle.
        Järki käteen hei, jos kerta pizzaa syöt niin sitten syöt. Ne kalorit lähtee liikunnalla eikä arpomalla joka ikistä suupalaa että mitähän tääkin sisältää. Minä nautin pizzaa ihan antaumuksella, jos olo tuntuu ähkyltä niin alla on 2 jalkaa jolla ne ylimääräiset kalorit saa kulutettua. Ihmisellä on semmoinen toiminto kun aineenvaihdunta, nääs.

        Pizzasta saa kevyen myös puolittamalla. Teet ihan tavallisen pizzan ja syöt siitä vain puolet, tai pizzeriassa tilaat puolikkaan.

        Jos syöt pizzaa niin usein, että se on mielestäsi ongelma painon kannalta, voisi myös vähän harventaa syömiskertoja. Se ei nimittäin ole ravitsemuksellisesti niitä parhaita vaihtoehtoja.


    • hyvää on

      Ite tykkään tehdä tortillalätyistä pitsaa, semmoisessa pienessä täysjyvätortillapohjassa 130 kcal ja sitten päälle tomaattipyree, tonnikalaa ja katkarapuja ja sipulia, tai mistä ny kukakin tykkää. ja juustoa vähäsen makua antamaan ja oreganoa ym mausteita myös. Helposti alle sen 400 kcal ellei nyt ihan mahottomasti täytteitä laita.

    • Besito

      Ite teen tämmöstä pizzaa silloin tällöin:
      Pohja:
      1 kananmunan valkuainen
      oreganoa
      suolaa
      pippuria

      Vatkaa kananmunan valkuainen vaahdoksi, lisää mausteet maun
      mukaan ja paista uunissa 225 asteessa 5-10min, niin että
      pohja saa hieman väriä.

      Sitten päälle lätkitään täytteeksi esim. hyvin maustettu tomaattipyree, valkosipulia, ananasta, paprikaa, sipulia, jalapenoa.. Itse teen yleensä
      kasvistäytteen siis, mutta miksei siihen voi laittaa vaikkapa tonnikalaa
      proteiininlähteeksi tai katkarapuja tms. Juustoksi vähän vähärasvaista
      juustoraastetta, tai raejuustoa kuten itse teen. Sitten pizza takasin uuniin 5-10minuutiksi vähän alhaisimpiin lämpötiloihin, kunnes näyttää hyvältä ;)

      Kevyellä kasvistäytteellä tää pizza yltää pariinsataan kaloriin.

    • jupatsuka

      Kiril vois kyllä lukea kirjan syön hyvin ja silti laihdun. siinä on pari faktaa mitkä on tainnu mennä ohi sinulta.

    • 2+2

      mä laitan ruisjauhoa ja puurohiutaleita sekaisin siihen pohjaan, ei tule ihan "hötöä", sitten täytteet yleensä kinkkua, anasta ja jauhelihakastiketta, juustoa vähemmän kuin normaalisti

    • ErilainenPohja

      Kokeilin vähän erilaista pizzapohjaa, kalorit ja rasvat on aika korkeat, mutta pohjaan käytetyt siemenet sisältävät hyviä rasvoja joten arvot ei ole verrattavissa suoraan vaikka sipsien kaloreihin ja rasvoihin. No kuitenkin

      75g auringonkukansiemeniä (sauvasekoittimella jauhoksi)
      25g neljänviljanhiutaleita
      25g seesaminsiemeniä
      100g rasvatonta maitorahkaa
      suolaa, öljyä, ja laitoin vähän leivinjauhetta, joka tais olla melko turha.
      Pohjan ravintoarvot: 882 kcal, 50 protsku, 36 hh, 61g rasva

      Täytteeksi laitoin: katkarapuja, tonnikalaa,ananasta,tomaattia,sipulia ja juustoa.
      Täytteet yhteensä: 643 kcal, 93½protsku, 16,3 hh, 22g rasva

      Paistoin pohjaa ensin 200c uunissa hetken että se alkoi "kiinteytyä", heitin täytteet päälle ja paistoin vielä niitä 10-15 min. Tuli yllättävän hyvä! Oon miettiny pitkään mihin saisin noita siemeniä käytettyä, ja tästä tuli kyllä mun vakkari pitsapohja, ei varmasti turvota niinku jauhopohja :) Ite syön tuosta jonku 3 kertaa, joten yhtä annosta kohden ravintoarvot 508k/48p/17hh/28r, ei paha, mun mielestä!

      • YÄKYÄK

        Ilkeätkö kutsua tätä sössöä pizzaksi, no way ! täyttä sörsseliä, kuten varmaan korvies välikin. YÄK !


    • ErilainenPohja

      Ai, ihan unohtu että laitoin tosiaan pohjaan vielä 2 kananmunaa! Sitäkun kirjottaa liian innoissaan ni tärkeimmät meinaa unohtua :D Ravintoarvot on kuitenki laskettu kananmunat mukaan lukien :)

      Pohjan sain pellille levitettyä kastamalla käsiä veteen ja levittämällä sillätavoin :)

    • Love pitza
    • poppoonpo

      Ei se ole pitsaa, jos se on jotain munavaahtoa se pohja.

      Apetit pakaste pitsapohja (neliönmallinen) siinä on 203 kcal per pohja (pakkauksessa niitä on neljä) Pohjalle tomaattisosessa 10g (9kcal) ja ketsuppia (10g ~10kcal)
      Sitten täytteeksi herkkusieniä (50g ~ 5-7kcal) ananasta (50g ~25kcal) katkarapuja (30g ~30kcal) ja muutama siivu metwurstia (merkistä riippuu, mulla menee noin 40kcal paikkeille kun en laita paljoa).
      Juustoksi päälle 30-40g kevyttä juustoraastetta, itse olen käyytänyt turunmaata koska makua on hyvin ollakseen kevytjuusto ja sulaa mukavasti uunissa.

      Kokonaiskalorimäärä minulla pyörii noin 400kcal:issa ja on ihan oikea pitsa ja annoksena oikein täyttävä.

    • suosittelen

      Vähäsuolaisimman & -kalorisimman pitsan saat, kun teet niin paljon itse kuin mahdollista. Lisäksi pystyt kontrolloimaan paremmin suolan, sokerin ja lisäaineiden määrää. Pohjaan vesi, hiiva, suola, oliiviöljy, 1/4 jauhomäärästä vaikka sämpylä- tai vehnäjauhoja ja loput ruisjauhoja. Ei kuitenkaan kannata laittaa ihan niin paljon jauhoja kuin laittaisit, jos tekisit pelkästä vehnäjauhosta pohjan, siitä voi nimittäin tulla liian kovaa. Vehnäjauhojen korvaaminen ruisjauhoilla ei sinänsä vaikuta kalorimäärään, mutta nälkä pysyy kauemmin poissa ja ruis on terveellisempää keholle ja aineenvaihdunnalle.
      Ketsupin tai valmiin tomaattipyreen voi ja kannattaa korvata (tehdasvalmisteissa usein liikaa sokeria tai suolaa ja älyttömästi lisäaineita) itse tehdyllä tomaattikastikkeella, netistä voitte selata parempia ohjeita mutta itse olen onnistunut saamaan hyvänmakuista kalttaamalla (eli kuoret pois, lähtee parhaiten pistämällä kymmeneksi sekunniksi kiehuvaan veteen ja heti sen jälkeen kylmään) ensin tomaatit, laittamalla vähäsen vettä kattilaan, n ½ dl ja vaikka kolme tomaattia. Kun tomaatit on pehmentyneet ja kiehuneet vähän aikaa, voi vispilällä sekoittaen lisätä pari ruokalusikallista vehnäjauhoja, ettei kastikkeesta tule liian vetelää, sen jälkeen lisää mausteet, esim. tuore basilika ja oregano ovat hyviä, ja mustapippuria ja suolaa oman maun mukaan. Kastiketta voi keittää hiljaisella lämmöllä kokoon, tulee paksumpaa ja helpompi levittää pitsapohjan päälle. ps. ei kannata pelästyä vaikka kastikkeesta tulisi ihan eri väristä kuin valmistomaattipyreestä tai ketsupista, maku ratkaisee.
      Kauli pohja, laita pariksi minuutiksi uuniin, ota pois ja lisää tomaattikastike, ja esimerkiksi tuoreen tomaatin siivuja, ananasta, tonnikalaa (vedessä) ja katkarapuja. 100 grammassa tonnikalaa (vedessä) on 121 kcal, ja samassa määrässä tonnikalaa öljyssä on 292 kcal, tiedosta siis mitä valitset. Katkaravutkin ovat kevyitä, sadassa grammassa on noin 84 kcal. Lopuksi laita ohut mutta riittävä kerros kevyttä ja vähärasvaista juustoraastetta pitsan päälle ja uuniin =)

      Ohuella pohjalla ja täytteiden vähentämisellä saat kaloreja alemmas. Syö mielellään vähän salaattia ennen pitsaa, auttaa aineenvaihdunnan liikkeelle ei tule syötyä niin paljon.

    • Kevyt_tyttö

      Minä teen kevyen pizzan kotona näin:
      (Tosin en tiedä kaloreita, mutta kevyt se on silti)

      - Pohja: teen normaalin ohjeen mukaan, mutta täysjyväjauhoista ja joskus ruisjauhoista! Eli ei valkoisesta jauhosta.

      - Täytteeksi: tomaattimurskaa, vähärasvaista jauhelihaa, mukulaselleriä ja porkkaanaa.

      - Päälle: tuoreiden basilikanlehtien ja vähärasvaisen (vain 5%!) Kadett-juuston sekoitus

      Aika kevyttä tulee ja TOSI hyvää! : )

    • OllosHyvä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe