Laitoinpa tuossa syksyllä tuoreita marjoja viinan ja sokerin kanssa isoon umpiotölkkiin muhimaan. Nyt havahduin että pitäisi pullottaa. Kysymyksiä:
1. Suodatus.Elikkä riittääkö siivilä, vai olisiko syytä käyttää sideharsoa tms. Ehtiiköhän se neste mennä piloille siinä suodatuksen aikana?
2. Mistähän löytyisi semmoisia pieniä (n. 0,3 litraa) pulloja, jotenkin semmoinen 0,5 l pullo tai sitä suurempi on aikas iso liköörille
Kiitos.
Marjoista likööriä
2
605
Vastaukset
- tynkää
hyvä konsti siivilöintiin on kahvinsuodatinpussi,paperisellainen.Pulloja löytynee jostain kaupasta,itellä on monenlaista jäänyt säästöön.Tarrat pois vaan ja uutta tavaraa pulloon.
- liköörisi
piloille mene suodatuksen aikana.Alkoholipitoisuushan pitäisi olla kumminkin yli parikymmentä prossaa.Itse tein takavuosina monesti ja hyvää tuli aina.Sideharson tapainen siivilä on hyvä(niitähän saa ostaa valmiina).Kahvisuodatin on liian tiheä.Ei ainakaan suuremman määrän valumista malta odottaa.
Ehkä vähän yllättävää monelle,mutta pulloja kannattaa aina kysäistä apteekista.Ainakin kymmenkunta vuotta sitten oli mahdollisuus kyllä onnistua.Ajathan kyllä muuttuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921353Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841330Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761135- 891086
- 79910
- 70861
- 35856
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66825Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5811Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v58788