Kokkoset Pirkka-lehdessä, ohje?

Keiton kanssa olis hyviä!

Joskus tässä talven kuluessa oli Pirkassa jauhelihatäytteisten Kokkosten ohje. Siis sämpylän tapaisia "lihapiirakoita", joihin tuli jauhelihatäyte. Enpä muistanut ottaa ohjetta talteen ja nyt ei lehteä löydy mistään. Löytyisikö sinulta se ohje?

5

5692

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - -

Pirkan sivuilta ei löydy mitään kokkosten nimellä, mutta olisiko tämä lähellä tarkoittamaasi?

Peruna-jauhelihanyytit
      Määrä Aines
      (24 annosta, á 50 g)
      1 dl Pirkka perunasosejauhetta
      5 dl vehnäjauhoja
      1 tl leivinjauhetta
      200 g kylmää margariinia
      2 dl kylmää vettä
      Täyte:
      1 dl puuroutuvaa riisiä
      250 g jauhelihaa
      1 sipuli
      1/2 rkl öljyä
      1 tl suolaa
      1 tl Pirkka pizzamaustetta
      1/2 tl paprikajauhetta
      1/4 tl mustapippuria
      1/4 tl chilijauhetta
      3 dl juustoraastetta
      1 kananmuna
      1 dl persiljaa

Sekoita perunamuusijauhe, vehnäjauhot ja leivinjauhe monitoimikoneessa. Lisää joukkoon paloiteltu margariini. Käytä konetta, kunnes seos on ryynimäistä. Lisää vesi ja sekoita nopeasti tasaiseksi taikinaksi. Pane taikina jääkaappiin täytteen valmistuksen ajaksi.
      Keitä riisi kypsäksi miedosti suolalla maustetussa vedessä. Kaada siivilään ja huuhdo kylmällä vedellä. Kuori ja hienonna sipuli. Kuullota sipulikuutioita hetki öljyssä. Lisää jauheliha pannulle ja anna sen ruskistua. Mausta suolalla, pizzamausteella, paprikalla, mustapippurilla ja chilijauheella. Jäähdytä seos. Sekoita riisin joukkoon jauhelihaseos, juustoraaste, muna ja hienonnettu persilja.
      Pyöritä taikinasta tanko ja jaa se 24 osaan. Pyörittele palat palloiksi ja kauli ne pyöreiksi levyiksi. Nosta levyt voidellulle muffinssipellille tai paperivuokiin. Lusikoi noin 2-3 rkl täytettä levyille. Nosta taikinalevyjen reunat ylös ja ummista nyyteiksi. Paista 200 asteessa noin 15 minuuttia.

tarvittavia aineksia taisi olla vähemmän. Täytynee kokeilla näitä. Alkuperäinen ohjekin kelpaa, jos joltakin löytyy. Kiitokset sinulle!

• tässä ohje
        *** kirjoitti:

tarvittavia aineksia taisi olla vähemmän. Täytynee kokeilla näitä. Alkuperäinen ohjekin kelpaa, jos joltakin löytyy. Kiitokset sinulle!

5dl rasvatonta maitoa,35g hiivaa,1tl suolaa,100g vaita t,margariinia,noin 13dl vehnäjauhoa.Taikina tehdään kuin pullataikina.
        Täyte:2dl puuroriisiä,vajaa 1litra vettä,250g naudan jauhelihaa,1tl jauhelihamaustetta.Riisi keitetään,jauheliha paistetaan,sekoitetaan ja maustetaan.leivo kohonnut taikina sämpylöiksi,ja kohota hetki.Kauli piirakkapulikalla litteiksi levyiksi,nosta täyte keskelle.Nipistä reunat kiinni,pellille saumapuoli alaspäin.275astetta,7-8min.Voitele kokkoset voisulalla heti paistamisen jälkeen.
        Toivottavasti maistuvat!

• ohjeesta!
        tässä ohje kirjoitti:

5dl rasvatonta maitoa,35g hiivaa,1tl suolaa,100g vaita t,margariinia,noin 13dl vehnäjauhoa.Taikina tehdään kuin pullataikina.
        Täyte:2dl puuroriisiä,vajaa 1litra vettä,250g naudan jauhelihaa,1tl jauhelihamaustetta.Riisi keitetään,jauheliha paistetaan,sekoitetaan ja maustetaan.leivo kohonnut taikina sämpylöiksi,ja kohota hetki.Kauli piirakkapulikalla litteiksi levyiksi,nosta täyte keskelle.Nipistä reunat kiinni,pellille saumapuoli alaspäin.275astetta,7-8min.Voitele kokkoset voisulalla heti paistamisen jälkeen.
        Toivottavasti maistuvat!

Ei muuta kuin leipomaan!

• Anonyymi

Katso ohjetta kekkoset netistä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1530
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      96
      736
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      588
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      536
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      536
    7. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      518
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    Aihe