Mitä luet ja mitä poistat?

Tiedustelija*

Mitenkäs se on Kaffeelaiset kun käytte täällä lukemassa juttuja, LUETTEKO:

a) Kaikki kommentit ja avaukset vai tiettyjen nimimerkkien kommentit ja avaukset? Haluatko mainita joitakin nimimerkkejä?

b) Jo tutuksi tulleiden nimimerkkien kommentit ja avaukset?

c) Otsikoiden mukaan mikä tuntuu sillä hetkellä kiinnostavalta?

POISTOISTA:

d) Poistatko omia kirjoituksiasi jälkeenpäin?
Miksi poistat?

c) Harmittaako muiden omat kommenttien poistot?

26

8179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jermu

ja poistan muitten kirjoitukset. Jokos sulla on tälläinen? Ostin Enirolta ja hinta oli tutut 5,55 ja sillä voipi poistella kaikki mikä ei kiinnosta. Omia kuolemattomia raapustuksia en tietenkään poista, se jääköön muitten harmiksi.
      En lue kaikkia otsikoita, enkä vastaa kaikille.
      Lempparikirjoitttajien otsikot vilaisen aina, vastailen jos siltä tuntuu. Millaniksipirkalle en vastaile nyt, koska se ei halua tappeluksia mun kanssa. Se on joku halipusuvaihe sillä päällä ja sitä ei kattele erkkikään. Tähtis on kool, vaikka se yrittääkin olla tietämätön moisesta...Kjäh! Zeikku on palstan paras Zeireeni ja sitten on Marijetti ja Misukka (tuolla toisaalla) Matsi fatsori, ja kuoleman lapio...Onhan näitä hittolainen vaikka kuinka paljon.

• Luulin ettet sä enää tykkää musta, kun et oo mun kanssa jutellu mitään pitkään aikaan vaikka olen sun ketjuihis aina ängenny mukaan.
        Voi että oli mukava kuulla että luet kuitenkin juttujani :).

Luen minäkin sun kirjoituksia, en kylläkään kaikkia. En lue niitä juttuja kun körmytät Badmynttonin ja AkLapion kanssa. Huomasin Huuhaalta.

• nimimerkin kirjoituksia

vaan uusimmat missä keskustelu on kuumana paitsi muutamien nikkien avauksia enkä kirjoituksia lue......
      Ne on näitä joille on jäänyt "teinixtyyli" päälle tai joilla liian "omahyväisiä" kirjoituksia.Joillakin on vaan yksinkertaisesti jutut loppu ja on sellaista väkisinvääntämistä tai huomionhakua.
      Yleensä sellaiset joilla asiat pyörii oman navan ympärillä ei myöskään paljoa kiinnosta.Poistoja en harrasta enkä liioin kirjoittelekkaan vaan luen ja selailen pitkin Suomi24:ä.Yleensä missä puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä eikä nuoleskella toisten persiitä vaan kun on ns. kaveri kyseessä.
      Että tällainen tapaus tällä kertaa.

• tunnistaja

tulet aina myös talkoisiin kertomaan, että kuinka kaikki pitäisi tehdä. Istut kun muut huhkii ja juot sillä välin kaikki kaljat ja viinat.

• paikkansa
        tunnistaja kirjoitti:

tulet aina myös talkoisiin kertomaan, että kuinka kaikki pitäisi tehdä. Istut kun muut huhkii ja juot sillä välin kaikki kaljat ja viinat.

Puhutko kenties itsestäsi?

• lisätä

vielä että murrekirjoitukset ei oikein vedä, savolaisteksti jää lukematta.

• a) luen yleensä kaikkien, ihan kaikkien kirjoitukset, tai no ainakin melkein.
      Tuttuja alan kaivata jos ei heitä vähään aikaan täällä näy.
      Uusia mukavia nikkejäkin näkyy tänne kotiutuneen. Kiva juttu.

c) luen myös siinä järjestyksessä miten kiinnostavalta otsikko tuntuu.

d) en poista omia kirjotuksiani, ellei juttukumppanin kanssa niin sovitaan. Joskus tulee sellasia hosuhäröjä että hetkeksi pitää poistaa ja kirjoittaa uusiks jos kukaan ei ole siihen ehtiny kommentoida.
      Jos tulee kirjoitettua ihan mahdottomia ajatuspieruja, silloin käyn kovaa kamppailua itseni kanssa poistanko vai enkö poista. En poista.
      Käyn lukemassa aikojenkin päästä mitä ihmettä sitä on tullu kirjoitettua.

e) harmittaa hirveesti jotkut poistot joita haluisin käydä lukemassa uudelleen.

• Ihmetystä

...siis eikö ole päivisin ja iltaisin muuta tekemistä kun vaan lukea kaikki nämä kirjoitukset...

• Ihmetystä kirjoitti:

...siis eikö ole päivisin ja iltaisin muuta tekemistä kun vaan lukea kaikki nämä kirjoitukset...

yötä päivää vilkuilen näille palstoille. No enkä vilkuile. Paljon on muutakin tekemistä. Mutta sitten pidän lukusessioita ja luen näitä kirjoituksia.

Älkää siis poistako kirjoituksianne, että ehdin ne lukea :).

• BadMyntton

Kyllä tulee luetttua noi vakikirjoittajien avaukset ja sellaiset joissa on selvää tarkoitusta ärkytellä:D Nimerkkejä on paljon, mut arkunkantaja ja sen ruostunut lapio, Jörmy, Febris, Millan, animattin...onhan noita! Jos on mielekiintoinen aihe, niin tulee kaikki luettua ja pakkohanse on jos meinaa pysyä kärryillä:) En ole poistanut koskaan ja jos joku poistaa omansa, niin se on sen oikeus!

• paikalla käyn

luen enimmät avaukset ja päättelen niistä onko luvassa minkälaista keskustelua. Vain paria ketjua viitsin sitten pidemmälle selata.

En poista mitään, enkä näe sen takia syytä käyttää rekisteröityä nimimerkkiä. En pidä rekkauksesta muutenkaan koska se klikkiyttää porukkaa, eikä sellainen kuulu aikuisten keskusteluun. Tietysti harmittaa että joku itsensä munannut puhdistelee poistoin jälkikäteen mokiaan, kun olisi voinut ne alun perinkin ajattelemalla välttää.

• ex-Z

sieltä ja täältä. En aina lue kaikkia viestejä, enkä kaikkia tiettyjen kirjoittajien viestejä. Miten milloinkin.

Poistan omia kirjoituksiani joskus. Ei varsinaisesti ole mitään yhtä syytä, vaihtelee ehkä fiilisten mukaan. Joskus poistelen turhanpäiväisiä juttuja, joskus ns. loukkaavat kommenttini, mitkä jää vaivaamaan itseäni. Muiden omien kommenttien poisto ei harmita. Jokaisella on siihen oikeus, eikä mielestäni kenenkään velvollisuus ole perustella poistojaan, jos ei halua.

• avaamaan

kaikki aloitukset, Jermusta en tykkää, sillä on
      niin leuhka tyyli kirjottaa ja leveillä, siispä
      silmäilen harppaamalla sen jutut.

Temppis on symppis(missähän luuraa)?

En poistele enkä välitä toistenkaan poistoista.

• juttu ok

Sydeemi. Mutta mun sielu ei sietäny Temppistä, ei sen nykyistä Pastistakaan. Jotenkii pelkkää tuuli sen huulii heiluttaa. Emmäkää poista.

• Puhurix

Temppis hylkäsi temppelinsä ja alkoi pastillikappalaiseksi.

• ollut lukevinani
        Puhurix kirjoitti:

Temppis hylkäsi temppelinsä ja alkoi pastillikappalaiseksi.

palstojen välistä että noin teki, odotellaan nyt sitten millaisen roolin ökläkarkki ottaa ;)))

• sirkkux

Sattuipa sopivaan saumaan aloituksesi... Nääs, kun eilen juuri pari omaa viestiäni yhdistin keskenään tuolla laulujutskassa. En poistanut mitään, vaan yhdistin keskenään ja samalla oikaisin omia asiavirheitäni. Tuntui vain itsestänikin niin oudolta ja kaksipiippuiselta koko homma: yleensä porukka täällä kilvan poistelee viestejään, mutta jos joku muu tekee pientä muutosta saadakseen tilaa muille mahdollisille halukkaille kirjoittajille, sekään ei ole hyvä... PLUS että itsekään en poistoista - ainakaan urakkapoistoista - sinänsä pidä. Joskus ne toki ymmärrän, mutta tämän palstan inhottavin piirre suoraan sanoen on juuri tuo kilpaa poistaminen! Sorry, mutta näin on. Innoissaan siis (ja usein kännipäissään) kirjoitellaan kilpaa mitä sylki suuhun tuo, ja hetimiten viestejä ollaankin kilpaa poistamassa (kun selvä päivä koittaa). Tuo on seikka, josta en pidä. Ja muutenkin... Toki vanhojakin juttuja joskus mukavaa on lueskella. Jaa... että 'tallenna ne sitten'...? No en tasan ja tarkkaan ainakaan kaikkea tallentele.

Sorry. En olisi halunnut olla kiukkuinen, mutta jotenkin osuit kysymään juuri nyt juuri oikean asian. Sanoin kylläkin jo eilen, jotta kyllä täällä ajan mittaan on oppinut, keiden viesteihin milloinkin kannattaa vastata ja keiden viestit milloinkin jättää omaan arvoonsa... Tämä oli puoliksi vitsi. Mutta vain puoliksi siis.

Vastaisin, jos lyhyesti vastaisin, jotta jos aikaa olisi, lukisin tältä palstalta kaikki aloitukset ja kaikki niihin tulleet viestit. Koska aikaa ei koskaan tarpeeksi ole, sanoisin omalta kohdaltani jotta vastaukset b ja c pitävät minun kohdallani paikkansa, mutta niissäkin joudun usein lipsumaan. Etenkin joudun kommentteja jättämään väliin, mutta joskus valitettavasti aloituksiakin.

Ja periaatteessa siis omia viestejäni en poista, olkoot kuinka tyhmiä tahansa. Jokainen huutoonsa vastatkoon. Asiavirheitten oikaisun ymmärrän, mutta en oikein edes sitä selitystä, että viestit olivat jo niin vanhoja... Kaikki poistot ylipäätään siis harmittavat. Ne kun vielä alkoivat urakalla lisääntymään, kun se mahdollisuus rekkautuneille nikeille tuli...

Olen puhunut. Julkisesti ääneen. Ja turpiin minua saa lyödä.

• sirkkux

sen verran, että tietenkin jokaisella on niistä omat mielipiteensä. Itse yleisesti ottaen siis olen poistamisia vastaan. Jotkut poikkeustapaukset ymmärrän - ja vieläpä hyvin, mutta jo pidemmän aikaa täällä suurin osa poistoista on ollut sitä sorttia, jota minä en ymmärrä.

Vielä enemmän kuin noita 'katumuspoistoja', ihmettelen 'kiukkupoistoja'. Minulla kun oikein ei mene jakeluun, jotta aikuinen ihminen hermostuu täällä jutellessaan niin paljon, että kerää ikään kuin kaikki kimpsunsa ja kampsunsa, paiskaa oven kiinni ja lähtee 'maailmalle'... Eli suuttuu jostakin jollekin ja poistaa urakalla niin paljon kirjoittamiaan viestejä kuin on mahdollista poistaa.

Eiköstäs sitä kiukustuessaan voisi lähteä vaikka pois poikkeen siitä koneen äärestä, olla vaikkapa pari päivää kirjoittamatta tänne mitään - ja tulla sitten kuin uudesti syntyneenä takaisin...? Se konsti nääs tepsii minulla. Mieleni pahoittaessani yksinkertaisesti vain vaieten siirryn vallan toisenlaisiin maisemiin...

• bag_gie

ehdi ei, ei lukea eikä poistella. Muutenkin omat kirjoitukset on kuin lapsia, ei kait niitä kukaan ehdoin tahdoin murhaamaan käy :O Siinähän kidutte...

Lujeskelen niitä jotka näyttää kivoilta, piitkiä ketjuja ei jaksa ain läpi kahlata, eikä vuorokausien takasia. Niccejä on joskus vaikia seurata kun nää vaihtaa niitä ko kalsareita *murhaava katse*

Mie en oikeesti ymmärrä miten immeisillä on aikaa ja jaksamista täällä, miulla on varmaan lyhyemmät vuorokaudet tai jotain :"( Ja keskittymisvaikeuksia paneutua asioihen...

Toisten poistamisia ei edes tule seurattua, eli ei harmita kun ei hyvästä tiijä ;D

• Februari

juttuja, mut jos aihe on kiinnostava, niin muitakin. Mä kuljen 3 palstalla, joten kiirusta pukkaa...:o)

Nyt on ilma niin hieno, et taitaa vähentyä täällä olo pikkuhiljaa. Tai sit ei. :P

PahaPastilli on mun ehdoton suosikki. Muita en nimeltä mainitse, koska hyviä ja kivoja on niin paljon.... :o)

• vierailija

Olen käynyt täällä lueskelemassa parin vuoden ajan, välillä tulee jotain kommentoituakin.
      Tähtitoimittajan kirjoituksia tykkään lukea. Luen tuttujen nimimerkkien juttuja, osa heistä näkyy vaan nykyään niin aniharvoin. Esim. merliniä en ole huomannut täällä pitkään aikaan.

Poistoihin sanoisin että mitä niitä juttujaan poistelemaan. Antaa olla vaan.

• Kiitän kaikkia yhteisesti ja jokaista erikseen tähän avaukseen kommenttinsa antaneita.
      Kiitos osallistumisesta.

Nii ja saahan tähän niitä kommentteja vielä lisääkin laittaa.

• Taikis

Luen yleensä kaikki avaukset, paitsi jos olen kauemmin ollut poissa koneelta, silloin ei välttämättä jaksa kahlata jokaista läpi.
      Avauksesta riippuu sitten, luenko siinä olevat kommentit. Kahdenkeskisiä jutusteluja en useinkaan lue.

Tuhiwain, Arkunkantajan, MerliNin ja NorMoxin kommentit luen lähes aina.

Joskus poistan omia kommenttejanikin, tosin nykyisin aika harvakseltaan. Ei mua harmita kenenkään poistot, minusta täällä ei pitäisi kovin kärkkäästi olla neuvomassa muita kirjoittajia miten saa tai ei saa toimia. Ylläpito on se taho, jonka sopii ohjeistuksia antaa, ei toisen kirjoittajan toiselle. MIELESTÄNI.

• näkee merlinin ja norMixin kommentteja. Ne on silloin aina pakko lukea. Samoin Mäksin jutut.

Ei kannata ottaa tosissaan näitä poistomarmatuksia, kukin tekee tietenkin niin kuin itse parhaakseen näkee.

• Taikis
        Mariet kirjoitti:

näkee merlinin ja norMixin kommentteja. Ne on silloin aina pakko lukea. Samoin Mäksin jutut.

Ei kannata ottaa tosissaan näitä poistomarmatuksia, kukin tekee tietenkin niin kuin itse parhaakseen näkee.

hih...aika tosissaan jotkut marmattavat poistoista :)))

MerliNin juttuja lukisi kyllä mieluusti enemmänkin, kuin myös norMixin. Totta että nykyisin harvoin näkyvät palstalla. Täällä onkin ny ollut uusia tuulia ilmassa, väkeä vaihtuu,, nin ja tietysti nikkejä...

• Titta ja Kossunen toteutti sen. Poistokisan.
      Luutunnu pois poikkeen juttujaan.
      En edes saanu kaikkia lukea...byääähh

*parkuu*

Ketjusta on poistettu 165 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      711
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      66
      613
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe