Suositeltavia ja vältettäviä merkkejä?

Tricksen

Näin kevään korvalla moni suuntaa oikopäätä pyöräkauppaan ostamaan uutta pyörää ja ostaa jonkin uutuuttaan kiiltelevän pelin. Joitakin kuukausia myöhemmin pettymys on suuri, kun pyörä ei vastaa odotuksia ollenkaan. Kuitenkin, laatumerkkien edullisimpien mallien ja sitruunapyörien (sitruuna on taloustieteellinen nimike huonolaatuiselle tuotteelle jota myydään tahallaan hyvälaatuisten rinnalla) hinta-ero ei nykyisin ole niin suuri, että voisi oikeastaan vetää selvää rajaa, että alle tämän jos ostat niin saat silkkaa paskaa.

siispä, seuraavia minulle on suositeltu:

Nishiki
Trek
Scott
Crescent
Felt

Seuraavat taas kuuluvat olevan lähinnä sitruunapyöriä:

Yosemite (Bilteman pyörät)
Insera

Elikkä pyytäisin siis suosituksia ja varoituksia pyöränostajalle teiltä muilta. Mitkä pyörät olette havainneet (tai joku tuttunne on havainnut) käytössä hyväksi tai huonoksi?

174

99117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIka67

      siispä, seuraavia minulle on suositeltu:

      Nishiki
      Trek
      Scott
      Crescent
      Felt


      Eikös tuohon listaan voisi vielä tunturin lisätä

      • Kyllä mutta

        eikös nuo ole aika ankeita ylämäissä ?

        Lifebike se olla pitää :D


      • Anonyymi

        Nissen hiki, Tunturi ja Crescent ovat aitoa turkkilaista halpista.


    • tässä...

      Cannondale, hand made in USA !

      • MIka67

        jos en ihan väärin tiedä ni noi cannondalet tehdään jossain ihan muualla ku usassa. kalleimmat ja parhaimmat toki tehään jenkeissä, mutta noi perus 800-2000€ cannondalet on kyl made in taiwan tms.

        Et jos sulla on halppis cannondale ni sen on joku pykmi kasannu ja hitsannu!!!


      • nääs
        MIka67 kirjoitti:

        jos en ihan väärin tiedä ni noi cannondalet tehdään jossain ihan muualla ku usassa. kalleimmat ja parhaimmat toki tehään jenkeissä, mutta noi perus 800-2000€ cannondalet on kyl made in taiwan tms.

        Et jos sulla on halppis cannondale ni sen on joku pykmi kasannu ja hitsannu!!!

        kyllä siellä tehdään ihan hyviä pyöriä.


      • MIka67
        nääs kirjoitti:

        kyllä siellä tehdään ihan hyviä pyöriä.

        sitä mä vaan meinasin et se cannondale tehään sielläpäin eikä usassa.


      • cännäri
        MIka67 kirjoitti:

        sitä mä vaan meinasin et se cannondale tehään sielläpäin eikä usassa.

        kyllä se vaan niin on että cannondale tehdään nimenomaan USAssa, jopa edullisimmat tonnin pyörät.


      • tunturi x620
        cännäri kirjoitti:

        kyllä se vaan niin on että cannondale tehdään nimenomaan USAssa, jopa edullisimmat tonnin pyörät.

        Niin minäkin luulin. Meinasin itse ostaa tuollaisen cannondalen traweller 800:sen.

        Silloin ainakin myyjä paljasti, että halppis dalet tehdään jossain idässä. En pistä päätäni pantiksi ja edes kauheasti ei kiinnosta, mutta sanompa vaan mitä itse olen kuullut. Ainahan se olisi parempi jos ne kaikki usassa tehtäis.

        Tää on varmaan pakko sitte selvittää jostain ni ei jää hampaankoloon ;D


      • Anonyymi
        tunturi x620 kirjoitti:

        Niin minäkin luulin. Meinasin itse ostaa tuollaisen cannondalen traweller 800:sen.

        Silloin ainakin myyjä paljasti, että halppis dalet tehdään jossain idässä. En pistä päätäni pantiksi ja edes kauheasti ei kiinnosta, mutta sanompa vaan mitä itse olen kuullut. Ainahan se olisi parempi jos ne kaikki usassa tehtäis.

        Tää on varmaan pakko sitte selvittää jostain ni ei jää hampaankoloon ;D

        Elinikäinen takuu alkuperäiselle ostajalle. Cannondale tarpeeksi hyvä, jos moista pystytään lupaamaan.


    • Tricksen

      Suosituksia ovat siis saaneet seuraavat:

      Nishiki
      Trek
      Scott
      Crescent
      Felt
      Tunturi
      Cannondale

      Ja näistä kukaan ei tunnu liiemmin piittaavan:

      Yosemite (Bilteman pyörät)
      Insera

      Mieleipiteitä kaivataan vielä. Millaisia tuomioita saavat Marin, Kuwahara, Ideal, Focus, Orbea, Merida, Giant, Helkama, Raleigh, Kona ja Carraro?

      • nääs

        ainakin sitruunoita Ideal ja Carraro ehkä myös Raleigh.


      • jopo

        Helkaman jäykkärunkoiset kestää aika lailla (myös talvea), joustokeulat aika hyvin, ellei isosti revittele. Nopsa ei ainakaan joskus 1980-luvulla käynyt maastoon.


      • Asiantutija

        menevät siinä kuin vähintään neljä kertaa kalliimmatkin. Itselläni on ensimmäinen Yosemite menossa ja takana jo useita (>10) tuhansia huotovapaita kilometrejä. No, mitä nyt joskus on ilmaa joutunut renkaisiin pumppaamaan.


      • tunturi x620
        Asiantutija kirjoitti:

        menevät siinä kuin vähintään neljä kertaa kalliimmatkin. Itselläni on ensimmäinen Yosemite menossa ja takana jo useita (>10) tuhansia huotovapaita kilometrejä. No, mitä nyt joskus on ilmaa joutunut renkaisiin pumppaamaan.

        Kai biltemapyöräkin kelpaa jos on vaatimaton käyttäjä. Pitää vain siitä huolen, että osat on "laadukkaat". Mielestäni yosemitea myydään ainakin deoren helyillä.

        Itse en sieltä ostaisi kuin muttereita ja pultteja. harvemmin edes runko on oikean kokoinen koska sitä on vain yhtä kokoa. Lisäksi rungon malli on mitä epäergonomisin. Satulan ja tangon väli on aivan liian lyhyt yli 170cm kuskille.

        Lisäksi, koska runko on mitä on en ostaisi yosemitea edes turvallisuus syistä. Jää pian hymy asfalttiin kun runko katkeaa kesken mäen.

        Pakko häpeissäni tunnustaa, että olen yosemiten ennen omistanut. Nyt ostin tunturin ja on ne aivan eri laitteita ajo mukavuuksiltaan.

        Jos meinaat itsellesi ostaa pyörän useammaksi kesäksi (vuodeksi) vältä halppiksia. Näin pystyt nauttimaan menosta.


      • resentti
        tunturi x620 kirjoitti:

        Kai biltemapyöräkin kelpaa jos on vaatimaton käyttäjä. Pitää vain siitä huolen, että osat on "laadukkaat". Mielestäni yosemitea myydään ainakin deoren helyillä.

        Itse en sieltä ostaisi kuin muttereita ja pultteja. harvemmin edes runko on oikean kokoinen koska sitä on vain yhtä kokoa. Lisäksi rungon malli on mitä epäergonomisin. Satulan ja tangon väli on aivan liian lyhyt yli 170cm kuskille.

        Lisäksi, koska runko on mitä on en ostaisi yosemitea edes turvallisuus syistä. Jää pian hymy asfalttiin kun runko katkeaa kesken mäen.

        Pakko häpeissäni tunnustaa, että olen yosemiten ennen omistanut. Nyt ostin tunturin ja on ne aivan eri laitteita ajo mukavuuksiltaan.

        Jos meinaat itsellesi ostaa pyörän useammaksi kesäksi (vuodeksi) vältä halppiksia. Näin pystyt nauttimaan menosta.

        Kyllä rungon koolla on on paljon merkitystä ajomukavuuteen, itse lähden ostamaan pyrää niin ruko täytyy olla hyvin tehty ja oikean kokoinen ja myöskin osat täytyy olla luotettavia ja että ne myöskin toimii. Deoresta alkaen ei ole katumista.


      • pyörät
        Asiantutija kirjoitti:

        menevät siinä kuin vähintään neljä kertaa kalliimmatkin. Itselläni on ensimmäinen Yosemite menossa ja takana jo useita (>10) tuhansia huotovapaita kilometrejä. No, mitä nyt joskus on ilmaa joutunut renkaisiin pumppaamaan.

        Tekniikan Maailma testasi halpapyöriä, eikä bilteman yosemite saanut edes tässä porukassa ainoatakaan tähteä, eli on suoraan sanottuna täysi romu.


      • kuwahara

        mun kurahaara on ainakin toiminut todella hyvin. ei mitään vikaa


      • Minulla on Focuksen Black Forest vm. 2003. Tänä kesänä olettaisin tulevan 10000 km täyteen. Kyllähän tuolla ajelee aika ongelmitta, mitään kovin suuria ongelmia ei ole ollut. Viime kesän huollossa vaihdatin takarattaan, ketjut, etunavan, ja jotain muuta pientä säätöä piti tehdä, eli samanlaisia juttuja kuin millä tahansa muullakin valmistajalla ja mallilla voisi olettaa käyvän.


      • virta
        nääs kirjoitti:

        ainakin sitruunoita Ideal ja Carraro ehkä myös Raleigh.

        Olen ajanut 4-vuotta Carraro miesten pyörällä ja kilometrejä on tullut 6 tuhatta.Mitään muuta huoltoa en ole tehnyt kuin voidellut säännöllisesti.Takajarrupalat ja renkaat olen joutunut vaihtamaan.Joustokeula on kyllä turhan jämäkkä,joten se joustaa vain ääritilanteissa esim. katukivetyksen reunat.


      • AtteJan
        virta kirjoitti:

        Olen ajanut 4-vuotta Carraro miesten pyörällä ja kilometrejä on tullut 6 tuhatta.Mitään muuta huoltoa en ole tehnyt kuin voidellut säännöllisesti.Takajarrupalat ja renkaat olen joutunut vaihtamaan.Joustokeula on kyllä turhan jämäkkä,joten se joustaa vain ääritilanteissa esim. katukivetyksen reunat.

        Minulla on ollut 3 vuotta Carraron maastopyörä ja kokoajan saa olla jotain säätämässä. Esim. Shimanon vaihteet on menny kolmekertaa pa**aks. Jousitus on yhtä tyhjän kanssa ja vanteet on liian heikko tekoisia. Yhdestä äkkijarrutuksesta painuivat sisään. Jos ajattelet pyörää yhden kesän käyttöön muttet pidempään voi carraro olla ihan kelvollinen vaihtoehto. Mutta maastoajeluun ei kelpaa juuri ollenkaan.


      • Työmatkapyöräilijä
        AtteJan kirjoitti:

        Minulla on ollut 3 vuotta Carraron maastopyörä ja kokoajan saa olla jotain säätämässä. Esim. Shimanon vaihteet on menny kolmekertaa pa**aks. Jousitus on yhtä tyhjän kanssa ja vanteet on liian heikko tekoisia. Yhdestä äkkijarrutuksesta painuivat sisään. Jos ajattelet pyörää yhden kesän käyttöön muttet pidempään voi carraro olla ihan kelvollinen vaihtoehto. Mutta maastoajeluun ei kelpaa juuri ollenkaan.

        Minulla puolestaan on ollut 3,5 vuotta Carraron 28" hybridi (nimi oli joku dream team, italialaisessa pyörässä heh, heh)

        Ympärivuotisia kilometrejä on nyt takana n. 25 000 ja pyörä toiminut erittäin hyvin. Kiinalaisia kulutusosia on tosin mennyt vaihtoon mm. keskiölaakeri, ketjut, rattaat, Acera -takavaihtaja, kaikki vaijerit, kiekot kertaalleen ja tietysti repullinen jarrupaloja.

        Pyörän perusrakenne ja runko ovat kuitenkin kestäneet rospuuttoajan ryskeen erittäin hyvin ja pyörä ollut sen n. 300 euron ale-hintansa väärti (ovh:500 e).

        Pyörän kestävyyttä arvosteltaessa täytyy aina ottaa huomioon sen hinta, 500 euron pyörältä ei voi odottaa 1000 tai 1500 euron kestävyyttä.

        Mielestäni ainoat todella huonot puolet Carraron pyörissä ovat, että niitä myy tavarataloketju ja että halvemman pään pyörät valmistetaan nykyisin Turkissa.

        Molemmat vetävät perinteisen italialaisen merkin imagoa pahasti alaspäin!


      • top-mtb
        AtteJan kirjoitti:

        Minulla on ollut 3 vuotta Carraron maastopyörä ja kokoajan saa olla jotain säätämässä. Esim. Shimanon vaihteet on menny kolmekertaa pa**aks. Jousitus on yhtä tyhjän kanssa ja vanteet on liian heikko tekoisia. Yhdestä äkkijarrutuksesta painuivat sisään. Jos ajattelet pyörää yhden kesän käyttöön muttet pidempään voi carraro olla ihan kelvollinen vaihtoehto. Mutta maastoajeluun ei kelpaa juuri ollenkaan.

        Polkupyörän "hyvyys" on aina sen osien summa! Todennäköisesti olisit saanut olla koko ajan säätämässä minkä muun merkkistä pyörää hyvänsä, missä olisi ollut samantasoiset osat, kuin kertomassasi Carrarossa, sillä ei pyörää huonoksi tee sen merkki.

        Et myöskään kertonut, minkä hintatason pyörästä oli kysymys, millaisia osia siinä oli käytetty jne? Entä oliko rungon geometria täysin kelvoton maastoajoa silmälläpitäen? Mikäli oli, niin siinä tapauksessa kyseessä on maastoon kelpaamaton pyörä!

        Tätä on kuitenkin vaikea uskoa, kun kyseessä on niinkin pitkän linjan valmistaja, kuin Carraro.

        Muistan nähneeni 90 -luvulla Fillari -lehdessä Carraron mainoksen, jossa oli esitelty silloista rahaa n. 24 000mk:n maastopyörä, täysjousitettu alurunko Paiolin ja Marzzochin -vaimentimilla ja Shimanon XTR -osasarjalla, eli referenssipyöriä valmistajalta löytyy....

        Mikäli itse saisin jotakin muuttaa, niin järjestäisin sen myynnin Prisma -ketjun sijasta oikeisiin pyöräkauppoihin ja malliston alle 500 euron aikuistenpyörät kokonaan pois myynnistä.

        Eiköhän silloin Carraronkin status ja kestävyys alkaisi olla kohdallaan, eivätkä kakarat luulisi 300 euron "mtb-pyöriä" maastoajoa kestäviksi 3000 euron pyöriksi.....


      • kuntopolkija
        top-mtb kirjoitti:

        Polkupyörän "hyvyys" on aina sen osien summa! Todennäköisesti olisit saanut olla koko ajan säätämässä minkä muun merkkistä pyörää hyvänsä, missä olisi ollut samantasoiset osat, kuin kertomassasi Carrarossa, sillä ei pyörää huonoksi tee sen merkki.

        Et myöskään kertonut, minkä hintatason pyörästä oli kysymys, millaisia osia siinä oli käytetty jne? Entä oliko rungon geometria täysin kelvoton maastoajoa silmälläpitäen? Mikäli oli, niin siinä tapauksessa kyseessä on maastoon kelpaamaton pyörä!

        Tätä on kuitenkin vaikea uskoa, kun kyseessä on niinkin pitkän linjan valmistaja, kuin Carraro.

        Muistan nähneeni 90 -luvulla Fillari -lehdessä Carraron mainoksen, jossa oli esitelty silloista rahaa n. 24 000mk:n maastopyörä, täysjousitettu alurunko Paiolin ja Marzzochin -vaimentimilla ja Shimanon XTR -osasarjalla, eli referenssipyöriä valmistajalta löytyy....

        Mikäli itse saisin jotakin muuttaa, niin järjestäisin sen myynnin Prisma -ketjun sijasta oikeisiin pyöräkauppoihin ja malliston alle 500 euron aikuistenpyörät kokonaan pois myynnistä.

        Eiköhän silloin Carraronkin status ja kestävyys alkaisi olla kohdallaan, eivätkä kakarat luulisi 300 euron "mtb-pyöriä" maastoajoa kestäviksi 3000 euron pyöriksi.....

        Löysinpä netistä tällaisen Carraron:

        http://www.fortesport.fi/tuotteet.html?id=26/257

        Vaikuttaa ihan laatupeliltä, kuulin myös että Porvoon Pyöräkeskuksesta löytyy täyshiilarirunkoinen Carraro.


      • Taavi
        kuntopolkija kirjoitti:

        Löysinpä netistä tällaisen Carraron:

        http://www.fortesport.fi/tuotteet.html?id=26/257

        Vaikuttaa ihan laatupeliltä, kuulin myös että Porvoon Pyöräkeskuksesta löytyy täyshiilarirunkoinen Carraro.

        Morjens! Kolmeenkymmeneen vuoteen en oo pyörällä perkele ajanu ja nyt sit akka pakotti ostamaan polkupyörän. Noh, ostin Prismasta tietty Carraron. Halvin malli ja s-kortilla poonukset. Ajelin sit siellä kaupan käytävillä ja eikö perkele tuu yks vanha paska eteen rollaattorin kanssa. Noh, kaaduin siinä sit ja kaatu koko helvetinmoinen 100 metrin kenkäteline.Pyörä on ihan paska. Ketjut lähtee koko ajan,soittokellosta eka rimpauttamisella kahva poikki, toinen poljin jumissa ja ketjusuojus lensi jonnekin matkan varrella. Vitutti niin etten viittynyt edes lähtee perään. Menkööt perkele vaikka kaikki osat lennossa. Niin ja ruuvit on kans jotai pläkkipeltiä kun joka ruuvin kuuskulmio on pyöreenä. Satula on 20cm liian alhaalla mut sitä ei voi nostaa ku ruuvit on jumissa kun joku karvanaama on kiristänyt liikaa. Nyt se on tossa ylösalasin pihassa ja lapsilla on kivaa polkea ilmassa olevaa rengasta. Huvinsa siinäki. Pyörällä ikää 2kk.


      • xc-fun
        Asiantutija kirjoitti:

        menevät siinä kuin vähintään neljä kertaa kalliimmatkin. Itselläni on ensimmäinen Yosemite menossa ja takana jo useita (>10) tuhansia huotovapaita kilometrejä. No, mitä nyt joskus on ilmaa joutunut renkaisiin pumppaamaan.

        Bilteman Yosemite pyörä käy jos meinaa tehdä itsemurhan ajamalla pyörällä, muutoin Yosemite on silkkaa romua. Yosemiten rungot ovat halvinta mahdollista alumiinia, kustakin rungosta on vain tasan yksi rukokoko joka ei yleensä sovi kenellekään. Yosemitet on koottu halpapalikoista, vieläpä halvimman pään halvimmista ja huonoimmista osista.
        Yosemitea vaivaa myös vakava turvallisuusongelma, ihmisiä on kuollut ja loukkaantunut Yosemiten pyörillä sekä rungon että keulan katkeamisiin. Yosemite on hengen vaarallinen viritys, olipa se mikä malli Yosemiten mallivalikoimasta tahansa. En hankkisi edes ihan vaihteetonta peruspyörää Biltemasta.

        Biltema ei ole pyöräkauppa enkä nyt ylipäätään ostaisi Biltemasta mitään, edes ruuveja ja muttereita koska niitäkin saa parempia ja turvallisempia vaikka K-raudasta.

        Asiantuntija voi suksia Yosemite kainalossaan vittuun tältä palstalta suosittelemasta hengenvaarallisia pyörän irvikuvia ihmisille.


      • neiju
        Taavi kirjoitti:

        Morjens! Kolmeenkymmeneen vuoteen en oo pyörällä perkele ajanu ja nyt sit akka pakotti ostamaan polkupyörän. Noh, ostin Prismasta tietty Carraron. Halvin malli ja s-kortilla poonukset. Ajelin sit siellä kaupan käytävillä ja eikö perkele tuu yks vanha paska eteen rollaattorin kanssa. Noh, kaaduin siinä sit ja kaatu koko helvetinmoinen 100 metrin kenkäteline.Pyörä on ihan paska. Ketjut lähtee koko ajan,soittokellosta eka rimpauttamisella kahva poikki, toinen poljin jumissa ja ketjusuojus lensi jonnekin matkan varrella. Vitutti niin etten viittynyt edes lähtee perään. Menkööt perkele vaikka kaikki osat lennossa. Niin ja ruuvit on kans jotai pläkkipeltiä kun joka ruuvin kuuskulmio on pyöreenä. Satula on 20cm liian alhaalla mut sitä ei voi nostaa ku ruuvit on jumissa kun joku karvanaama on kiristänyt liikaa. Nyt se on tossa ylösalasin pihassa ja lapsilla on kivaa polkea ilmassa olevaa rengasta. Huvinsa siinäki. Pyörällä ikää 2kk.

        Hauska tarina näissä 'vakavamielisissä' fillaripohdinnoissa :) Ihan piti ääneen hohottaa ... Tänään käytiin Carraroa Prismassa tsekkaamassa mutta jäi kauppaan.


      • ostoaikeissa
        neiju kirjoitti:

        Hauska tarina näissä 'vakavamielisissä' fillaripohdinnoissa :) Ihan piti ääneen hohottaa ... Tänään käytiin Carraroa Prismassa tsekkaamassa mutta jäi kauppaan.

        Itse Carraroa harkitsevana kysyn sinulta, miksi se jäi kauppaan? En ole niitä vielä käynyt katsomassa, mutta olisi yhtenä vaihtoehtona hybridiksi hintaluokassa 300 - 500 ja pidän sitä hieman varmempana merkkinä, kuin noita Bilteman, Citymarketin ja Halpahallin kauppaamia "extriimejä" joten kerro minkälaista kävit katsastamassa ja minkälainen se oli?


      • Kokoaja
        Taavi kirjoitti:

        Morjens! Kolmeenkymmeneen vuoteen en oo pyörällä perkele ajanu ja nyt sit akka pakotti ostamaan polkupyörän. Noh, ostin Prismasta tietty Carraron. Halvin malli ja s-kortilla poonukset. Ajelin sit siellä kaupan käytävillä ja eikö perkele tuu yks vanha paska eteen rollaattorin kanssa. Noh, kaaduin siinä sit ja kaatu koko helvetinmoinen 100 metrin kenkäteline.Pyörä on ihan paska. Ketjut lähtee koko ajan,soittokellosta eka rimpauttamisella kahva poikki, toinen poljin jumissa ja ketjusuojus lensi jonnekin matkan varrella. Vitutti niin etten viittynyt edes lähtee perään. Menkööt perkele vaikka kaikki osat lennossa. Niin ja ruuvit on kans jotai pläkkipeltiä kun joka ruuvin kuuskulmio on pyöreenä. Satula on 20cm liian alhaalla mut sitä ei voi nostaa ku ruuvit on jumissa kun joku karvanaama on kiristänyt liikaa. Nyt se on tossa ylösalasin pihassa ja lapsilla on kivaa polkea ilmassa olevaa rengasta. Huvinsa siinäki. Pyörällä ikää 2kk.

        Useimmat (jopa Trek) pyörämerkit toimittavat pyöränsä kauppoihin 60% koottuina. Eli pyörät pitkälti kootaan kaupassa. Tässä muodostuu ehkä merkittävin ero asiantuntijakaupan ja perusmarketin välillä.


      • djh
        xc-fun kirjoitti:

        Bilteman Yosemite pyörä käy jos meinaa tehdä itsemurhan ajamalla pyörällä, muutoin Yosemite on silkkaa romua. Yosemiten rungot ovat halvinta mahdollista alumiinia, kustakin rungosta on vain tasan yksi rukokoko joka ei yleensä sovi kenellekään. Yosemitet on koottu halpapalikoista, vieläpä halvimman pään halvimmista ja huonoimmista osista.
        Yosemitea vaivaa myös vakava turvallisuusongelma, ihmisiä on kuollut ja loukkaantunut Yosemiten pyörillä sekä rungon että keulan katkeamisiin. Yosemite on hengen vaarallinen viritys, olipa se mikä malli Yosemiten mallivalikoimasta tahansa. En hankkisi edes ihan vaihteetonta peruspyörää Biltemasta.

        Biltema ei ole pyöräkauppa enkä nyt ylipäätään ostaisi Biltemasta mitään, edes ruuveja ja muttereita koska niitäkin saa parempia ja turvallisempia vaikka K-raudasta.

        Asiantuntija voi suksia Yosemite kainalossaan vittuun tältä palstalta suosittelemasta hengenvaarallisia pyörän irvikuvia ihmisille.

        ostin biltemasta pyörän jarrut meni rikki, ketjut lähtee koko ajan ja kumit on puhjennu 17 kertaa.


      • Älkää puhuk. paskaa
        xc-fun kirjoitti:

        Bilteman Yosemite pyörä käy jos meinaa tehdä itsemurhan ajamalla pyörällä, muutoin Yosemite on silkkaa romua. Yosemiten rungot ovat halvinta mahdollista alumiinia, kustakin rungosta on vain tasan yksi rukokoko joka ei yleensä sovi kenellekään. Yosemitet on koottu halpapalikoista, vieläpä halvimman pään halvimmista ja huonoimmista osista.
        Yosemitea vaivaa myös vakava turvallisuusongelma, ihmisiä on kuollut ja loukkaantunut Yosemiten pyörillä sekä rungon että keulan katkeamisiin. Yosemite on hengen vaarallinen viritys, olipa se mikä malli Yosemiten mallivalikoimasta tahansa. En hankkisi edes ihan vaihteetonta peruspyörää Biltemasta.

        Biltema ei ole pyöräkauppa enkä nyt ylipäätään ostaisi Biltemasta mitään, edes ruuveja ja muttereita koska niitäkin saa parempia ja turvallisempia vaikka K-raudasta.

        Asiantuntija voi suksia Yosemite kainalossaan vittuun tältä palstalta suosittelemasta hengenvaarallisia pyörän irvikuvia ihmisille.

        Jo kolmas pyörä Biltemasta. Tällä kertaa Briceburg. En huomaa tuossa pyörässä kyllä mitään laadullista eroa esim. Tunturiin.

        Yksi uusista pyöristä onkin muuten Tunturi, tytölle ostettiin. Maksoi 150 e enemmän kuin tämä Briceburg. Silti lokasuojat on jollain muoviprikoilla kiinni --> täysi hempula! Vain ajan kysymys milloin korkkaa ja mites sitten korjaat prkl? MIG hitsillä saa vetää lokikset kiinni niihin tankoihin?

        Kyllä on suurta paskapuhetta, ettei näitä Bilteman pyöriä uskalla ostaa. Ainakin nämä Bilteman kalleimmat pyörät (luokkaa 300 e) vastaavat aivan hyvin muiden valmistajien 500 e malleja.

        On napadynamot sun muut jo näissä peleissä.

        Äidillä on ollut Bilteman takavuosina myymä alumiinirunkoinen. On vieläkin. Automaattivaihteilla. Ei mitään ongelmaa toimivuudessa.

        Eihän nämä mitään rääkkipyöriä ole vaan tavalliseen käyttöön. Ihan kuten Tunturit ym. Ratapyöräilijät ja kilpailijat ovat sitten asia erikseen. Mutta hepä harvoin näitä valmispyöriä ostelevat vaan tekevät omat pyöränsä erikoisosista ihan pyöräkiekoista alkaen.


      • QW12
        Taavi kirjoitti:

        Morjens! Kolmeenkymmeneen vuoteen en oo pyörällä perkele ajanu ja nyt sit akka pakotti ostamaan polkupyörän. Noh, ostin Prismasta tietty Carraron. Halvin malli ja s-kortilla poonukset. Ajelin sit siellä kaupan käytävillä ja eikö perkele tuu yks vanha paska eteen rollaattorin kanssa. Noh, kaaduin siinä sit ja kaatu koko helvetinmoinen 100 metrin kenkäteline.Pyörä on ihan paska. Ketjut lähtee koko ajan,soittokellosta eka rimpauttamisella kahva poikki, toinen poljin jumissa ja ketjusuojus lensi jonnekin matkan varrella. Vitutti niin etten viittynyt edes lähtee perään. Menkööt perkele vaikka kaikki osat lennossa. Niin ja ruuvit on kans jotai pläkkipeltiä kun joka ruuvin kuuskulmio on pyöreenä. Satula on 20cm liian alhaalla mut sitä ei voi nostaa ku ruuvit on jumissa kun joku karvanaama on kiristänyt liikaa. Nyt se on tossa ylösalasin pihassa ja lapsilla on kivaa polkea ilmassa olevaa rengasta. Huvinsa siinäki. Pyörällä ikää 2kk.

        Samoja kokemuksia.Surkeasti koottuja surkeista osista. Tyttöjen Carraro Prismasta ja takapyörä putoaa ajossa, takapyörän navan pyörimisen estävä rauta(en tiedä sen nimeä) irtosi rungosta kun kiinnitys tavallisella mutterilla, normaalisti siinä on nylock. Jousiprikkakin olisi hieman auttanut mutta niissä ei ole mitään kuin mutteri, tsekkasin kaupassa uusista. Vanteet halvimmat mahdolliset höttörillat. Runko ruostuu parissa vuodessa, satulaputkesta puhumattakaan. Soittokellot, heijastimet yms putoaa tai hajoaa käsiin. Luultavasti Biltemasta olisi saanut vastaavaa laatua tai parempaa halvemmalla.


      • carraro cross 26
        AtteJan kirjoitti:

        Minulla on ollut 3 vuotta Carraron maastopyörä ja kokoajan saa olla jotain säätämässä. Esim. Shimanon vaihteet on menny kolmekertaa pa**aks. Jousitus on yhtä tyhjän kanssa ja vanteet on liian heikko tekoisia. Yhdestä äkkijarrutuksesta painuivat sisään. Jos ajattelet pyörää yhden kesän käyttöön muttet pidempään voi carraro olla ihan kelvollinen vaihtoehto. Mutta maastoajeluun ei kelpaa juuri ollenkaan.

        minun carraroni on kyllä kestänyt hyvin pöpelikössä ajamista eikä ole tarvinnutku jarrupalat ja kumit vaihtaa,itse ostin uuden taka vanteen kun suositeltiin sitä.koko pyörä on hyvin pelannut,keulan jousitus on täudellinen,toisin parinmetrin loikissa pamahtaa pohjaan.


      • Insera

        Insera on kyllä ihan luotettava itselläni oli insera rocket maksoi uutena 800e todella hyvä pyörä vaihteet toimii hyvin sekä levyjarrut mitään suurempaa huoltoa ei ole tarvinnut tehdä. Etu jousitus tosin vähän liian tiukka


      • Fillaroija
        Älkää puhuk. paskaa kirjoitti:

        Jo kolmas pyörä Biltemasta. Tällä kertaa Briceburg. En huomaa tuossa pyörässä kyllä mitään laadullista eroa esim. Tunturiin.

        Yksi uusista pyöristä onkin muuten Tunturi, tytölle ostettiin. Maksoi 150 e enemmän kuin tämä Briceburg. Silti lokasuojat on jollain muoviprikoilla kiinni --> täysi hempula! Vain ajan kysymys milloin korkkaa ja mites sitten korjaat prkl? MIG hitsillä saa vetää lokikset kiinni niihin tankoihin?

        Kyllä on suurta paskapuhetta, ettei näitä Bilteman pyöriä uskalla ostaa. Ainakin nämä Bilteman kalleimmat pyörät (luokkaa 300 e) vastaavat aivan hyvin muiden valmistajien 500 e malleja.

        On napadynamot sun muut jo näissä peleissä.

        Äidillä on ollut Bilteman takavuosina myymä alumiinirunkoinen. On vieläkin. Automaattivaihteilla. Ei mitään ongelmaa toimivuudessa.

        Eihän nämä mitään rääkkipyöriä ole vaan tavalliseen käyttöön. Ihan kuten Tunturit ym. Ratapyöräilijät ja kilpailijat ovat sitten asia erikseen. Mutta hepä harvoin näitä valmispyöriä ostelevat vaan tekevät omat pyöränsä erikoisosista ihan pyöräkiekoista alkaen.

        Itselläni Bilteman Yosemite Le Conte (mallinimi?), halpispyörä mutta palvelee uskollisesti työmatkapyöränä, pienellä satsauksella paremmat renkaat ja jarrut alle ja säännöllisesti huoltaa ja pesee niin pyörä toimii hyvin. Napadynamon antama valoteho riittää hyvin pimeällä ajamiseen. Pyöräni oli näköjään sen verran "hieno", että se yritettiin varastaa pyöräkellarista vääntämällä vaijerilukkoa solmuun että menisi poikki, eipähän saanut. Rikkoi ainoastaan takalokasuojan sen verran pahasti että jouduin ostamaan uuden takalokasuojan.


      • inskudeore
        Työmatkapyöräilijä kirjoitti:

        Minulla puolestaan on ollut 3,5 vuotta Carraron 28" hybridi (nimi oli joku dream team, italialaisessa pyörässä heh, heh)

        Ympärivuotisia kilometrejä on nyt takana n. 25 000 ja pyörä toiminut erittäin hyvin. Kiinalaisia kulutusosia on tosin mennyt vaihtoon mm. keskiölaakeri, ketjut, rattaat, Acera -takavaihtaja, kaikki vaijerit, kiekot kertaalleen ja tietysti repullinen jarrupaloja.

        Pyörän perusrakenne ja runko ovat kuitenkin kestäneet rospuuttoajan ryskeen erittäin hyvin ja pyörä ollut sen n. 300 euron ale-hintansa väärti (ovh:500 e).

        Pyörän kestävyyttä arvosteltaessa täytyy aina ottaa huomioon sen hinta, 500 euron pyörältä ei voi odottaa 1000 tai 1500 euron kestävyyttä.

        Mielestäni ainoat todella huonot puolet Carraron pyörissä ovat, että niitä myy tavarataloketju ja että halvemman pään pyörät valmistetaan nykyisin Turkissa.

        Molemmat vetävät perinteisen italialaisen merkin imagoa pahasti alaspäin!

        Haluaisin nähdä naisen joka on vetänyt 25000 km pyörällä.. Ahavoitunut olento on se. Nim öh. Pappa tunturilla 100 km ajanut


      • erectus
        Työmatkapyöräilijä kirjoitti:

        Minulla puolestaan on ollut 3,5 vuotta Carraron 28" hybridi (nimi oli joku dream team, italialaisessa pyörässä heh, heh)

        Ympärivuotisia kilometrejä on nyt takana n. 25 000 ja pyörä toiminut erittäin hyvin. Kiinalaisia kulutusosia on tosin mennyt vaihtoon mm. keskiölaakeri, ketjut, rattaat, Acera -takavaihtaja, kaikki vaijerit, kiekot kertaalleen ja tietysti repullinen jarrupaloja.

        Pyörän perusrakenne ja runko ovat kuitenkin kestäneet rospuuttoajan ryskeen erittäin hyvin ja pyörä ollut sen n. 300 euron ale-hintansa väärti (ovh:500 e).

        Pyörän kestävyyttä arvosteltaessa täytyy aina ottaa huomioon sen hinta, 500 euron pyörältä ei voi odottaa 1000 tai 1500 euron kestävyyttä.

        Mielestäni ainoat todella huonot puolet Carraron pyörissä ovat, että niitä myy tavarataloketju ja että halvemman pään pyörät valmistetaan nykyisin Turkissa.

        Molemmat vetävät perinteisen italialaisen merkin imagoa pahasti alaspäin!

        Imago nousee kun vaihdat pelagoon käsin tehty suomalainen


      • Luotettava Raleigh
        nääs kirjoitti:

        ainakin sitruunoita Ideal ja Carraro ehkä myös Raleigh.

        Raleigh sitruuna?? Kummasti vaan vuosikymmeniä vanhat Raleighin perus- ja vaihdepyörät tuntuvat kestävän moitteitta. Niitä näkee vieläkin liikenteessä ja vieläpä hyvässä kunnossa. Vanhan ja harvinaisemman Raleighin arvon ovat fillariliikkeetkin jo pikku hiljaa ymmärtäneet, ja hinta voi olla aika korkea. Niiden laatu on hyvä.

        Muiden pyörien ohella käytössä on 40 - 45 vuotta vanha Raleighin valmistama 10-vaihteinen retkipyörä ja sen käyttövarmuus on vuodesta toiseen ollut huikean hyvä. Ja näyttäähän se näiden karmeiden vino- ja lyhytrunkoisten nykypyörien rinnalla ihan oikealta polkupyörältä.


      • Anonyymi

        Pojalle ostin konan pyörän ja on ollu hyvä.


      • Anonyymi
        tunturi x620 kirjoitti:

        Kai biltemapyöräkin kelpaa jos on vaatimaton käyttäjä. Pitää vain siitä huolen, että osat on "laadukkaat". Mielestäni yosemitea myydään ainakin deoren helyillä.

        Itse en sieltä ostaisi kuin muttereita ja pultteja. harvemmin edes runko on oikean kokoinen koska sitä on vain yhtä kokoa. Lisäksi rungon malli on mitä epäergonomisin. Satulan ja tangon väli on aivan liian lyhyt yli 170cm kuskille.

        Lisäksi, koska runko on mitä on en ostaisi yosemitea edes turvallisuus syistä. Jää pian hymy asfalttiin kun runko katkeaa kesken mäen.

        Pakko häpeissäni tunnustaa, että olen yosemiten ennen omistanut. Nyt ostin tunturin ja on ne aivan eri laitteita ajo mukavuuksiltaan.

        Jos meinaat itsellesi ostaa pyörän useammaksi kesäksi (vuodeksi) vältä halppiksia. Näin pystyt nauttimaan menosta.

        Vinkki: huolla se vitun pyöräs niin se kestää pidempään äläkä vaan valita sitä kun tuli ostettua hapla pyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkki: huolla se vitun pyöräs niin se kestää pidempään äläkä vaan valita sitä kun tuli ostettua hapla pyörä.

        Nii just. On se kumma jos ei asijat selviä 15- vuoden kuluessakaan. Jaksaakin mokomakin jaska


      • Anonyymi
        erectus kirjoitti:

        Imago nousee kun vaihdat pelagoon käsin tehty suomalainen

        On Pelago Hanko. Eihän siinä suomalaista ole kuin kasaustyö. Hyvä ja ongelmaton pyörä ollut, ei siinä mitään mutta kyllä se suomalaisuus on vähän sitä ja tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkki: huolla se vitun pyöräs niin se kestää pidempään äläkä vaan valita sitä kun tuli ostettua hapla pyörä.

        Ylipäänsä älkää rahoittako ongelmajätteen tuotantoa. Jollei muuta ole tarjolla kuin pas kaa tai kiinalaista pas kaa jätän ostamatta kokonaan, mieluummin ilman kuin ostaa uutta paskaa vanhan päälle loputtomiin. Just tyytyminen ja suostuminen ihan mihin vaan antaa väärää signaalia markkinataloudessa.


      • Anonyymi
        xc-fun kirjoitti:

        Bilteman Yosemite pyörä käy jos meinaa tehdä itsemurhan ajamalla pyörällä, muutoin Yosemite on silkkaa romua. Yosemiten rungot ovat halvinta mahdollista alumiinia, kustakin rungosta on vain tasan yksi rukokoko joka ei yleensä sovi kenellekään. Yosemitet on koottu halpapalikoista, vieläpä halvimman pään halvimmista ja huonoimmista osista.
        Yosemitea vaivaa myös vakava turvallisuusongelma, ihmisiä on kuollut ja loukkaantunut Yosemiten pyörillä sekä rungon että keulan katkeamisiin. Yosemite on hengen vaarallinen viritys, olipa se mikä malli Yosemiten mallivalikoimasta tahansa. En hankkisi edes ihan vaihteetonta peruspyörää Biltemasta.

        Biltema ei ole pyöräkauppa enkä nyt ylipäätään ostaisi Biltemasta mitään, edes ruuveja ja muttereita koska niitäkin saa parempia ja turvallisempia vaikka K-raudasta.

        Asiantuntija voi suksia Yosemite kainalossaan vittuun tältä palstalta suosittelemasta hengenvaarallisia pyörän irvikuvia ihmisille.

        Joku vasta kaupitteli sähkö-yosemite maasturia jolla ajettu 7800 km eli ei voi olla ihan pskaa laatua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku vasta kaupitteli sähkö-yosemite maasturia jolla ajettu 7800 km eli ei voi olla ihan pskaa laatua...

        Voi olla tai voi olla olematta. Miksi ei voisi olla? Ajettu matka ei kaikkea kerro.


      • Anonyymi
        pyörät kirjoitti:

        Tekniikan Maailma testasi halpapyöriä, eikä bilteman yosemite saanut edes tässä porukassa ainoatakaan tähteä, eli on suoraan sanottuna täysi romu.

        4 vuotta ja 11.000km yosemitellä ilman ongelmia. Taka bafang on todella sitkeä kulkija ja vielä on 35km rangea. 999e


    • Nimetön

      OLMO:sta on omakohtaisia kokemuksia ja olen ollut tyytyväinen työmatkapyöränä. Myyjä vakuutti, että se on halvin merkki, jossa koko osasarja on aina samaa. Rossanohan on vanha Tunturin kilpapyörälinja. Se ei varsinaisesti ole suomalainen, mutta ainakin suunnitellaan ja kaiketin osin kootaankn täällä.

      • ja muita ladukkaita

        Esim. noista aiemmin mainituista Kona, sekä Trek on laatupyöriä. Pienemmistä merkeistä kannattaa katsoa Belgialaista Minervaa, maahantuoja Cabrio Import Tampereella. Hintataso on jonkin verran Cresentiä huokeampi, mutta osien taso sama.


      • Carrarot on paskoja
        ja muita ladukkaita kirjoitti:

        Esim. noista aiemmin mainituista Kona, sekä Trek on laatupyöriä. Pienemmistä merkeistä kannattaa katsoa Belgialaista Minervaa, maahantuoja Cabrio Import Tampereella. Hintataso on jonkin verran Cresentiä huokeampi, mutta osien taso sama.

        Taaville se että pyörällä ei ajella kaupoissa? En ainakaa ite ajelis -.-. älkää hitossa ostako carraron pyöriä, itellä ollu 1v ja iha paska, etujarru ihan löysä eikä saa kirelle ku joku mutteri siitäki paskasta menny. Renkaat on yhtä paskaa takarengas puhennu 2 kertaa ja pitäis seki uus ostaa.. Vaihteet täyttä helvettii, vaihat ykköselätä kolmos vaihteelle nii ketjut rutisee nii maan perkeleesti että ärsyttää.. Sit saat polkee 10m että se vaihe vaihtuu.. Eikä auta vaikka ei polkiskaa.. Jumittaa -.- ETTÄ ÄLKÄÄ OSTAKO!


      • Juuso1001
        Carrarot on paskoja kirjoitti:

        Taaville se että pyörällä ei ajella kaupoissa? En ainakaa ite ajelis -.-. älkää hitossa ostako carraron pyöriä, itellä ollu 1v ja iha paska, etujarru ihan löysä eikä saa kirelle ku joku mutteri siitäki paskasta menny. Renkaat on yhtä paskaa takarengas puhennu 2 kertaa ja pitäis seki uus ostaa.. Vaihteet täyttä helvettii, vaihat ykköselätä kolmos vaihteelle nii ketjut rutisee nii maan perkeleesti että ärsyttää.. Sit saat polkee 10m että se vaihe vaihtuu.. Eikä auta vaikka ei polkiskaa.. Jumittaa -.- ETTÄ ÄLKÄÄ OSTAKO!

        Polkupyörien rolls royce on Bianchi. Kestää ja arvo säilyy.


      • -
        Juuso1001 kirjoitti:

        Polkupyörien rolls royce on Bianchi. Kestää ja arvo säilyy.

        Samaa paskaa se Bianchikin on. Pulju on ruotsalaisomistuksessa ja rungot tulee Taiwanista. Halvemmissa Biancheissa on samoja Shimanon osia mitä muissakin koko kansan pyörissä. Vain kalleimmat pyörät enää kasataan (huom. ei rakenneta) Italiassa, jos niitäkään. Toki kukin saa maksaa siitä celeste-väristä niin paljon ekstraa kuin haluaa mutta pastan tuoksua siitä ei kyllä löydy, jos se on tärkeää.


      • Hohoi!
        Carrarot on paskoja kirjoitti:

        Taaville se että pyörällä ei ajella kaupoissa? En ainakaa ite ajelis -.-. älkää hitossa ostako carraron pyöriä, itellä ollu 1v ja iha paska, etujarru ihan löysä eikä saa kirelle ku joku mutteri siitäki paskasta menny. Renkaat on yhtä paskaa takarengas puhennu 2 kertaa ja pitäis seki uus ostaa.. Vaihteet täyttä helvettii, vaihat ykköselätä kolmos vaihteelle nii ketjut rutisee nii maan perkeleesti että ärsyttää.. Sit saat polkee 10m että se vaihe vaihtuu.. Eikä auta vaikka ei polkiskaa.. Jumittaa -.- ETTÄ ÄLKÄÄ OSTAKO!

        Uskokaahan nyt kakarat, ettei pyörästä tee hyvää tai huonoa sen merkki. Toki on olemassa kalliimpia ja halvempia, sekä laadukkaampia että vaatimattomampia runkoja, mutta yleensä polkupyörä kestää normaaliajossa normaalipainoisen ajajan alla. Tärkeämpää pyörän valinnassa on, että runkokoko on käyttäjälleen sopiva ja pyörä tehty siihen tarkoitukseen, mihin se tulee.

        Tietysti on sitten olemassa näitä ns. "marginaalirunkoja" kuten Yosemitet, Sardat, X-treamit yms. kaukoidän halvemmista halvimmat halpahallimerkit, joista jokainen selväjärkinen huomaa, etteivät ne voi olla kuin vain halpoja kopioita, vain yksi runkokoko jne, mutta sellaisen ostaja voi rungon pettäessä katsoa vain peiliin, sillä tässä halpapaskan maailmassa oman järjen käyttö ei ole vielä kiellettyä.

        Haukkujen kohteena näytti tässä viestiketjussa olevan osuuskauppaketjussa myytävä italialainen Carraro. Se ei suinkaan ole mikään halpismerkki, vaikka Prisman urheiluosastolta ei merkiltä juuri muuta löydykkään, kuin vain sen 200 - 500€:n peruskulkineita.

        Miksi? Siksi, että jos myytäisiin saman valmistajan 1000 - 2500€:n pyöriä, ei niitä sieltä kukaan ostaisi, vaan marssisi suoraan Sporttipekalle ja maksaisi prikulleen samoilla osilla kasatusta kiinanrungosta täsmälleen saman hinnan vain siksi, että urheiluliikkeellä on tässä hintaluokassa huomattavasti korkeampi status.

        Carraroissa alumiinirunkoiset pyörät valmistetaan ja kokoonpannaan Italiassa, teräsrunkoiset halvimman hintaluokan ja myös lastenpyörät Turkissa. Italia on perinteinen pyöränvalmistajamaa ja sieltä lähtee maailmalle sekä edullista, että huippukallista tavaraa. Turkki taas on luonnollinen valinta tehdä ne halvimmat pyörät halvemman kustannustason vuoksi.

        Yhteistä kaikille maassamme myytäville merkeille kuitenkin on, että ne kaikki on varustettu näissä hintaluokissa samoilla kiinalaisilla osilla. Kalliissa pyörässä on kalliimmat, halvoissa halvemmat romut, mutta kaikissa silti lukee sitä samaa: Taiwan, Singapore, Indonesia, Philippines jne....

        Itse olen ajanut vuosikaudet ja tuhansia kilometrejä Carraron 28" hybridillä, jonka italoalurunko on kestänyt ympärivuotisen säännöllisen ajon moitteettomasti. Osat ovat niitä perinteisiä kiinalaisia Shimano Acera -tasoa ja kestäneet siinä hintaluokassa aivan hyvin.

        Kokonaisuutena pyörä on ollut enemmän kuin hintansa arvoinen ja mikäli joskus päätän luopua siitä on seuraajan merkki hyvin suurella todennäköisyydellä myös Carraro. Kuinka kestävän siitä haluan, riippuu sitten lompsan paksuudesta (eli osien laatutasosta) mutta ympärivuotiseen ryssimiseen sateessa, tuulessa ja tuiskussa ei kuitenkaan kannata ostaa sitä halvinta, joskaan ei kalleintakaan sarjaa.

        Mutta lopettakaa merkkeihin tuijottaminen, sillä se ei kerro pyörän laadusta mitään! Tuijottakaa hintalappua, vertailkaa ja koeajakaa saman hintaryhmän pyöriä keskenään eli mistä pidätte eniten. Laaturunkokaan ei pelasta mitään, jos se on väärän kokoinen tai ajajalleen epäsopiva.

        Kun se mieleinen sitten löytyy ja sopivasta hintaluokasta on aivan sama, mitä rungossa lukee.

        ps: Mikäli uudehko pyörä renkkaa, kannattaa palauttaa se liikkeeseen korjattavaksi sillä NIILLÄ ON TAKUU!


      • topitonttu
        Hohoi! kirjoitti:

        Uskokaahan nyt kakarat, ettei pyörästä tee hyvää tai huonoa sen merkki. Toki on olemassa kalliimpia ja halvempia, sekä laadukkaampia että vaatimattomampia runkoja, mutta yleensä polkupyörä kestää normaaliajossa normaalipainoisen ajajan alla. Tärkeämpää pyörän valinnassa on, että runkokoko on käyttäjälleen sopiva ja pyörä tehty siihen tarkoitukseen, mihin se tulee.

        Tietysti on sitten olemassa näitä ns. "marginaalirunkoja" kuten Yosemitet, Sardat, X-treamit yms. kaukoidän halvemmista halvimmat halpahallimerkit, joista jokainen selväjärkinen huomaa, etteivät ne voi olla kuin vain halpoja kopioita, vain yksi runkokoko jne, mutta sellaisen ostaja voi rungon pettäessä katsoa vain peiliin, sillä tässä halpapaskan maailmassa oman järjen käyttö ei ole vielä kiellettyä.

        Haukkujen kohteena näytti tässä viestiketjussa olevan osuuskauppaketjussa myytävä italialainen Carraro. Se ei suinkaan ole mikään halpismerkki, vaikka Prisman urheiluosastolta ei merkiltä juuri muuta löydykkään, kuin vain sen 200 - 500€:n peruskulkineita.

        Miksi? Siksi, että jos myytäisiin saman valmistajan 1000 - 2500€:n pyöriä, ei niitä sieltä kukaan ostaisi, vaan marssisi suoraan Sporttipekalle ja maksaisi prikulleen samoilla osilla kasatusta kiinanrungosta täsmälleen saman hinnan vain siksi, että urheiluliikkeellä on tässä hintaluokassa huomattavasti korkeampi status.

        Carraroissa alumiinirunkoiset pyörät valmistetaan ja kokoonpannaan Italiassa, teräsrunkoiset halvimman hintaluokan ja myös lastenpyörät Turkissa. Italia on perinteinen pyöränvalmistajamaa ja sieltä lähtee maailmalle sekä edullista, että huippukallista tavaraa. Turkki taas on luonnollinen valinta tehdä ne halvimmat pyörät halvemman kustannustason vuoksi.

        Yhteistä kaikille maassamme myytäville merkeille kuitenkin on, että ne kaikki on varustettu näissä hintaluokissa samoilla kiinalaisilla osilla. Kalliissa pyörässä on kalliimmat, halvoissa halvemmat romut, mutta kaikissa silti lukee sitä samaa: Taiwan, Singapore, Indonesia, Philippines jne....

        Itse olen ajanut vuosikaudet ja tuhansia kilometrejä Carraron 28" hybridillä, jonka italoalurunko on kestänyt ympärivuotisen säännöllisen ajon moitteettomasti. Osat ovat niitä perinteisiä kiinalaisia Shimano Acera -tasoa ja kestäneet siinä hintaluokassa aivan hyvin.

        Kokonaisuutena pyörä on ollut enemmän kuin hintansa arvoinen ja mikäli joskus päätän luopua siitä on seuraajan merkki hyvin suurella todennäköisyydellä myös Carraro. Kuinka kestävän siitä haluan, riippuu sitten lompsan paksuudesta (eli osien laatutasosta) mutta ympärivuotiseen ryssimiseen sateessa, tuulessa ja tuiskussa ei kuitenkaan kannata ostaa sitä halvinta, joskaan ei kalleintakaan sarjaa.

        Mutta lopettakaa merkkeihin tuijottaminen, sillä se ei kerro pyörän laadusta mitään! Tuijottakaa hintalappua, vertailkaa ja koeajakaa saman hintaryhmän pyöriä keskenään eli mistä pidätte eniten. Laaturunkokaan ei pelasta mitään, jos se on väärän kokoinen tai ajajalleen epäsopiva.

        Kun se mieleinen sitten löytyy ja sopivasta hintaluokasta on aivan sama, mitä rungossa lukee.

        ps: Mikäli uudehko pyörä renkkaa, kannattaa palauttaa se liikkeeseen korjattavaksi sillä NIILLÄ ON TAKUU!

        joo mä oon huomannu niin näillä palstoilla kun tuola kartsallaki saman ilmiön. porukat kyselee, mikä olis hyvänmerkkinen pyörä eikä ne huomaa sitä, että periaatteessa ne on kasattu samoista osista kaikki ja hinnan määrittelee vaan käytettyjen osien hinta, eli kalliissa pyörissä kalliitaosia ja halvoissa halpoja. ja kun kalliita osia ei ihan kehdata laittaa huonoon runkoon, eikä kalliiseen halpoja niin väkistekkin halvoista pyöristä tulee huonoja ja kalliimmista hyviä, ex joo?

        mut mikä kurahaara tai takahiki siinä rungossa sit lopulta lukee niin ei sen oo niin kovin väliä. oon muute huomannu kanssa semmosen ilmiön että kuinka helppoo on jengiä kusettaa. ne ostaa jonkun Mariinin tai muun jenkkimerkin ja luulee tosissaan et niillä on joku jenkkifillari vaikka ajelee tosiasias kaukoidän vehkeellä vaihteita ja runkoo myöten, aikas sumeeta vai mitä?

        lisäks mä en oikein tajuu mitä lisäarvoo joku jenkkiläisyys fillariin tekee, kun eihän meillä edes olis mitään jenkkijuttuja jos tosta maastopyörästä ei ois tullu niin kovaa muotijuttuu sillon joskus. kaverin faija kerto, et ei täälä 70-luvulla oltu edes kuultu mistään jenkkipyöristä ja vasta 80-luvulla jotkut perheet toi Valloista mukanaan skideilleen jotain Huffyjä jotka oli meltorautaa ja tuumapulteilla kasattuja ja ihan paskoja.

        mut sillon oli jo ihan yleisesti käytössä suomalaisten tuntureiden, nopsien ja helkamien joukossa italialaisia maantiekilpafillareita (kummisedällä oli vielä 90-luvun lopulla sen 70-lukulainen Colnago) ja Crescentin retkipyörii ja joitai ranskalaisiakin, tais olla joku Mercieri tai semmonen ja monet sellaset on olemassa vieläkin.

        osta halpa niin saat halvan ja huonon, osta kalliimpi niin saatat saada paremman


      • Alkup. Maantiepyöräi
        Hohoi! kirjoitti:

        Uskokaahan nyt kakarat, ettei pyörästä tee hyvää tai huonoa sen merkki. Toki on olemassa kalliimpia ja halvempia, sekä laadukkaampia että vaatimattomampia runkoja, mutta yleensä polkupyörä kestää normaaliajossa normaalipainoisen ajajan alla. Tärkeämpää pyörän valinnassa on, että runkokoko on käyttäjälleen sopiva ja pyörä tehty siihen tarkoitukseen, mihin se tulee.

        Tietysti on sitten olemassa näitä ns. "marginaalirunkoja" kuten Yosemitet, Sardat, X-treamit yms. kaukoidän halvemmista halvimmat halpahallimerkit, joista jokainen selväjärkinen huomaa, etteivät ne voi olla kuin vain halpoja kopioita, vain yksi runkokoko jne, mutta sellaisen ostaja voi rungon pettäessä katsoa vain peiliin, sillä tässä halpapaskan maailmassa oman järjen käyttö ei ole vielä kiellettyä.

        Haukkujen kohteena näytti tässä viestiketjussa olevan osuuskauppaketjussa myytävä italialainen Carraro. Se ei suinkaan ole mikään halpismerkki, vaikka Prisman urheiluosastolta ei merkiltä juuri muuta löydykkään, kuin vain sen 200 - 500€:n peruskulkineita.

        Miksi? Siksi, että jos myytäisiin saman valmistajan 1000 - 2500€:n pyöriä, ei niitä sieltä kukaan ostaisi, vaan marssisi suoraan Sporttipekalle ja maksaisi prikulleen samoilla osilla kasatusta kiinanrungosta täsmälleen saman hinnan vain siksi, että urheiluliikkeellä on tässä hintaluokassa huomattavasti korkeampi status.

        Carraroissa alumiinirunkoiset pyörät valmistetaan ja kokoonpannaan Italiassa, teräsrunkoiset halvimman hintaluokan ja myös lastenpyörät Turkissa. Italia on perinteinen pyöränvalmistajamaa ja sieltä lähtee maailmalle sekä edullista, että huippukallista tavaraa. Turkki taas on luonnollinen valinta tehdä ne halvimmat pyörät halvemman kustannustason vuoksi.

        Yhteistä kaikille maassamme myytäville merkeille kuitenkin on, että ne kaikki on varustettu näissä hintaluokissa samoilla kiinalaisilla osilla. Kalliissa pyörässä on kalliimmat, halvoissa halvemmat romut, mutta kaikissa silti lukee sitä samaa: Taiwan, Singapore, Indonesia, Philippines jne....

        Itse olen ajanut vuosikaudet ja tuhansia kilometrejä Carraron 28" hybridillä, jonka italoalurunko on kestänyt ympärivuotisen säännöllisen ajon moitteettomasti. Osat ovat niitä perinteisiä kiinalaisia Shimano Acera -tasoa ja kestäneet siinä hintaluokassa aivan hyvin.

        Kokonaisuutena pyörä on ollut enemmän kuin hintansa arvoinen ja mikäli joskus päätän luopua siitä on seuraajan merkki hyvin suurella todennäköisyydellä myös Carraro. Kuinka kestävän siitä haluan, riippuu sitten lompsan paksuudesta (eli osien laatutasosta) mutta ympärivuotiseen ryssimiseen sateessa, tuulessa ja tuiskussa ei kuitenkaan kannata ostaa sitä halvinta, joskaan ei kalleintakaan sarjaa.

        Mutta lopettakaa merkkeihin tuijottaminen, sillä se ei kerro pyörän laadusta mitään! Tuijottakaa hintalappua, vertailkaa ja koeajakaa saman hintaryhmän pyöriä keskenään eli mistä pidätte eniten. Laaturunkokaan ei pelasta mitään, jos se on väärän kokoinen tai ajajalleen epäsopiva.

        Kun se mieleinen sitten löytyy ja sopivasta hintaluokasta on aivan sama, mitä rungossa lukee.

        ps: Mikäli uudehko pyörä renkkaa, kannattaa palauttaa se liikkeeseen korjattavaksi sillä NIILLÄ ON TAKUU!

        "Uskokaahan nyt kakarat, ettei pyörästä tee hyvää tai huonoa sen merkki. Toki on olemassa kalliimpia ja halvempia, sekä laadukkaampia että vaatimattomampia runkoja..."

        Hyvien pyörien tekeminen maksaa ja siinä mielessä ns. merkkipyörä on helppo ostos sellaiselle, joka ei tunne pyöriä syvällisesti. Sellainen, joka tuntee, saa halvemmalla tarrattoman bulkkirungon ja siihen oikeasta verkkokaupasta osat.

        Bianchi on hyvä esimerkki. Se on asemoitu konsernissa laatumerkiksi, joten pyörien laadunvalvontaan kiinitetään enemmän huomiota kuin saman talon joidenkin toisten merkkien laadunvalvontaan. Pyöriä kasaillaan ympäri maailmaa ja toisaalta Bianchi suunnittelee talon muiden merkkien maantiepyörät. Yhteistä on kuitenkin laadunvalvonta, jotta nimi pysyy sellaisena, jolla voidaan rahastaa.

        http://www.cycleurope.com/

        Toinen esimerkki on lukea yllämainituilta sivuilta Monark'n ja Cressun kuvausten ero. Molemmilla merkeillä tehdään perus bulkkia, mutta ne asemoidaan täysin eri tavalla. Cressuna on myyty myös maantiepyöriä, jotka mielletään talojen lippulaivoiksi.

        Asia olisi yksinkertainen, jos kaikki konsernit asemoisivat pyörämerkkinsä noin. On kuitenkin isoja taloja, jotka tuottavat samalla merkillä koko haitaria. Tyypillisiä esimerkkejä ovat KONA ja SCOTT. Molemmilla merkeillä tehdään sekä hyviä, laadukkaita pyöriä, että ihan markettimoskaa.

        KONA on vielä siinä mielessä mielenkiintoinen esimerkki, että sillä on tapana downgrade'ta mallejaan. Samalla mallinimellä myydään seuraavana vuonna huonompi pyörä halvemmalla ja malliston yläpäähän lisätään uusi huippumalli muutaman vuoden välein. KONA ei ole ainoa, joka syylistyy siihen.

        Oma lukunsa ovat sitten pyörät, joita myydään takavaihtajan mallinimellä. Takavaihtaja on yleensä Shimanon joku halvemman keskitason vaihtaja ja kaikki muut osat ovat roskaa. Kuitenkin mainoksissa näkyy vain tuon takavaihtajan mallinimi.


      • Joopa joo taas
        Hohoi! kirjoitti:

        Uskokaahan nyt kakarat, ettei pyörästä tee hyvää tai huonoa sen merkki. Toki on olemassa kalliimpia ja halvempia, sekä laadukkaampia että vaatimattomampia runkoja, mutta yleensä polkupyörä kestää normaaliajossa normaalipainoisen ajajan alla. Tärkeämpää pyörän valinnassa on, että runkokoko on käyttäjälleen sopiva ja pyörä tehty siihen tarkoitukseen, mihin se tulee.

        Tietysti on sitten olemassa näitä ns. "marginaalirunkoja" kuten Yosemitet, Sardat, X-treamit yms. kaukoidän halvemmista halvimmat halpahallimerkit, joista jokainen selväjärkinen huomaa, etteivät ne voi olla kuin vain halpoja kopioita, vain yksi runkokoko jne, mutta sellaisen ostaja voi rungon pettäessä katsoa vain peiliin, sillä tässä halpapaskan maailmassa oman järjen käyttö ei ole vielä kiellettyä.

        Haukkujen kohteena näytti tässä viestiketjussa olevan osuuskauppaketjussa myytävä italialainen Carraro. Se ei suinkaan ole mikään halpismerkki, vaikka Prisman urheiluosastolta ei merkiltä juuri muuta löydykkään, kuin vain sen 200 - 500€:n peruskulkineita.

        Miksi? Siksi, että jos myytäisiin saman valmistajan 1000 - 2500€:n pyöriä, ei niitä sieltä kukaan ostaisi, vaan marssisi suoraan Sporttipekalle ja maksaisi prikulleen samoilla osilla kasatusta kiinanrungosta täsmälleen saman hinnan vain siksi, että urheiluliikkeellä on tässä hintaluokassa huomattavasti korkeampi status.

        Carraroissa alumiinirunkoiset pyörät valmistetaan ja kokoonpannaan Italiassa, teräsrunkoiset halvimman hintaluokan ja myös lastenpyörät Turkissa. Italia on perinteinen pyöränvalmistajamaa ja sieltä lähtee maailmalle sekä edullista, että huippukallista tavaraa. Turkki taas on luonnollinen valinta tehdä ne halvimmat pyörät halvemman kustannustason vuoksi.

        Yhteistä kaikille maassamme myytäville merkeille kuitenkin on, että ne kaikki on varustettu näissä hintaluokissa samoilla kiinalaisilla osilla. Kalliissa pyörässä on kalliimmat, halvoissa halvemmat romut, mutta kaikissa silti lukee sitä samaa: Taiwan, Singapore, Indonesia, Philippines jne....

        Itse olen ajanut vuosikaudet ja tuhansia kilometrejä Carraron 28" hybridillä, jonka italoalurunko on kestänyt ympärivuotisen säännöllisen ajon moitteettomasti. Osat ovat niitä perinteisiä kiinalaisia Shimano Acera -tasoa ja kestäneet siinä hintaluokassa aivan hyvin.

        Kokonaisuutena pyörä on ollut enemmän kuin hintansa arvoinen ja mikäli joskus päätän luopua siitä on seuraajan merkki hyvin suurella todennäköisyydellä myös Carraro. Kuinka kestävän siitä haluan, riippuu sitten lompsan paksuudesta (eli osien laatutasosta) mutta ympärivuotiseen ryssimiseen sateessa, tuulessa ja tuiskussa ei kuitenkaan kannata ostaa sitä halvinta, joskaan ei kalleintakaan sarjaa.

        Mutta lopettakaa merkkeihin tuijottaminen, sillä se ei kerro pyörän laadusta mitään! Tuijottakaa hintalappua, vertailkaa ja koeajakaa saman hintaryhmän pyöriä keskenään eli mistä pidätte eniten. Laaturunkokaan ei pelasta mitään, jos se on väärän kokoinen tai ajajalleen epäsopiva.

        Kun se mieleinen sitten löytyy ja sopivasta hintaluokasta on aivan sama, mitä rungossa lukee.

        ps: Mikäli uudehko pyörä renkkaa, kannattaa palauttaa se liikkeeseen korjattavaksi sillä NIILLÄ ON TAKUU!

        100 eri runkokoa? Kiinnostas tietää.

        Ja saako etuhaarukkaa 5 miilliä lyhyempänä, kaariputken taivutusta 5 astetta jyrkempänä (mamma tykkää käyrästä :)

        Joo. Paskapuheita nämä höpinä jostain runkoputkista.

        Suurin osa elleipä nykyään kaikki pyöränrungot tulee jostain liukuhihnatehtaista Taiwanista, jossa robotit hitsaa noita. Ja kalliin merkin runko ei välttämättä poikkea "halpiksesta".

        Ainoa mitä maallikko voi tehdä on katsoa runkoa ja sen työnjälkeä. Jos näyttää vankalta, hitsit siistiltä, niin se todennäköisesti on hyvää työtä.


      • Mallu49
        Hohoi! kirjoitti:

        Uskokaahan nyt kakarat, ettei pyörästä tee hyvää tai huonoa sen merkki. Toki on olemassa kalliimpia ja halvempia, sekä laadukkaampia että vaatimattomampia runkoja, mutta yleensä polkupyörä kestää normaaliajossa normaalipainoisen ajajan alla. Tärkeämpää pyörän valinnassa on, että runkokoko on käyttäjälleen sopiva ja pyörä tehty siihen tarkoitukseen, mihin se tulee.

        Tietysti on sitten olemassa näitä ns. "marginaalirunkoja" kuten Yosemitet, Sardat, X-treamit yms. kaukoidän halvemmista halvimmat halpahallimerkit, joista jokainen selväjärkinen huomaa, etteivät ne voi olla kuin vain halpoja kopioita, vain yksi runkokoko jne, mutta sellaisen ostaja voi rungon pettäessä katsoa vain peiliin, sillä tässä halpapaskan maailmassa oman järjen käyttö ei ole vielä kiellettyä.

        Haukkujen kohteena näytti tässä viestiketjussa olevan osuuskauppaketjussa myytävä italialainen Carraro. Se ei suinkaan ole mikään halpismerkki, vaikka Prisman urheiluosastolta ei merkiltä juuri muuta löydykkään, kuin vain sen 200 - 500€:n peruskulkineita.

        Miksi? Siksi, että jos myytäisiin saman valmistajan 1000 - 2500€:n pyöriä, ei niitä sieltä kukaan ostaisi, vaan marssisi suoraan Sporttipekalle ja maksaisi prikulleen samoilla osilla kasatusta kiinanrungosta täsmälleen saman hinnan vain siksi, että urheiluliikkeellä on tässä hintaluokassa huomattavasti korkeampi status.

        Carraroissa alumiinirunkoiset pyörät valmistetaan ja kokoonpannaan Italiassa, teräsrunkoiset halvimman hintaluokan ja myös lastenpyörät Turkissa. Italia on perinteinen pyöränvalmistajamaa ja sieltä lähtee maailmalle sekä edullista, että huippukallista tavaraa. Turkki taas on luonnollinen valinta tehdä ne halvimmat pyörät halvemman kustannustason vuoksi.

        Yhteistä kaikille maassamme myytäville merkeille kuitenkin on, että ne kaikki on varustettu näissä hintaluokissa samoilla kiinalaisilla osilla. Kalliissa pyörässä on kalliimmat, halvoissa halvemmat romut, mutta kaikissa silti lukee sitä samaa: Taiwan, Singapore, Indonesia, Philippines jne....

        Itse olen ajanut vuosikaudet ja tuhansia kilometrejä Carraron 28" hybridillä, jonka italoalurunko on kestänyt ympärivuotisen säännöllisen ajon moitteettomasti. Osat ovat niitä perinteisiä kiinalaisia Shimano Acera -tasoa ja kestäneet siinä hintaluokassa aivan hyvin.

        Kokonaisuutena pyörä on ollut enemmän kuin hintansa arvoinen ja mikäli joskus päätän luopua siitä on seuraajan merkki hyvin suurella todennäköisyydellä myös Carraro. Kuinka kestävän siitä haluan, riippuu sitten lompsan paksuudesta (eli osien laatutasosta) mutta ympärivuotiseen ryssimiseen sateessa, tuulessa ja tuiskussa ei kuitenkaan kannata ostaa sitä halvinta, joskaan ei kalleintakaan sarjaa.

        Mutta lopettakaa merkkeihin tuijottaminen, sillä se ei kerro pyörän laadusta mitään! Tuijottakaa hintalappua, vertailkaa ja koeajakaa saman hintaryhmän pyöriä keskenään eli mistä pidätte eniten. Laaturunkokaan ei pelasta mitään, jos se on väärän kokoinen tai ajajalleen epäsopiva.

        Kun se mieleinen sitten löytyy ja sopivasta hintaluokasta on aivan sama, mitä rungossa lukee.

        ps: Mikäli uudehko pyörä renkkaa, kannattaa palauttaa se liikkeeseen korjattavaksi sillä NIILLÄ ON TAKUU!

        ..kun varkaille kelpaa! Omani lähti rautatieasemalta jonkun pihtivillen mukaan vaikka oli lukossa!
        Prkl..


      • carraron omistaja
        Carrarot on paskoja kirjoitti:

        Taaville se että pyörällä ei ajella kaupoissa? En ainakaa ite ajelis -.-. älkää hitossa ostako carraron pyöriä, itellä ollu 1v ja iha paska, etujarru ihan löysä eikä saa kirelle ku joku mutteri siitäki paskasta menny. Renkaat on yhtä paskaa takarengas puhennu 2 kertaa ja pitäis seki uus ostaa.. Vaihteet täyttä helvettii, vaihat ykköselätä kolmos vaihteelle nii ketjut rutisee nii maan perkeleesti että ärsyttää.. Sit saat polkee 10m että se vaihe vaihtuu.. Eikä auta vaikka ei polkiskaa.. Jumittaa -.- ETTÄ ÄLKÄÄ OSTAKO!

        rasvaa ketjus,vaihda jarrupalat,miten oikee ajat,isälläni ollu carraron maastopyörä jo 4 vuotta eikä mitään ongelmia ole ollut,kulutus osia on tietenkin pitänyt vaihtaa


      • 3500markkaa

        Rossano oli ennen Rossin, italialainen. Mulla oli valkoinen Rossin Maestro, 1993-1996.


      • Anonyymi

        Onko pyörän kokoaminen kummonenkaan uroteko. Paitsi ettei sekään taitu kaikilta.


    • Kolmois-S

      Focus kuuluu hyviin merkkeihin.

    • gergerger

      Entä Marin ja Merida?

      • egeg

        ne on eri merkkejä oisko kiinasta


      • Takakumi Kalapata

        ....100% kiinalaisen pyörän (ja olla osallistumassa eurooppalaisen ja suomalaisen pyöränvalmistuksen hautajaisiin) niin siitä vaan kinkkikamaa peliin, kyllä kauppiaat tykkää. Samalla voi harkita Nishikiä (Taiwan) Insera (Indonesia) Yosemite (Kiina tai Taiwan) tai mitä tahansa Kuwaharaa, Nakamuraa tai Takahikee!


      • werwerwer
        Takakumi Kalapata kirjoitti:

        ....100% kiinalaisen pyörän (ja olla osallistumassa eurooppalaisen ja suomalaisen pyöränvalmistuksen hautajaisiin) niin siitä vaan kinkkikamaa peliin, kyllä kauppiaat tykkää. Samalla voi harkita Nishikiä (Taiwan) Insera (Indonesia) Yosemite (Kiina tai Taiwan) tai mitä tahansa Kuwaharaa, Nakamuraa tai Takahikee!

        Cannondalet ja muutkin jenkkipyörät on pääasiassa Taiwanissa tehtyjä. Kootaan missä kootaan. Nyt kuitenkin on niin, että tänä päivänä se, missä osat valmistetaan ei kerro lopultakaan paljonkaan niiden laadusta. Made in Taiwan tai Hong Kong ei ehkä merkitse enää samaa kuin joskus ennen. Nishikit sentään kootaan Suomessa.


    • wrwerwe
      • Pinarello ja Cervelo

        Yosemite. Syvältä.

        Insera on mainettaan parempi. Biltemassa ei ole mitään asiantuntemusta. Pyöräliikkeissä edes jotakin.

        Indonesialaiset haluavat pyörämarkkinoille pyörillä. Biltema haluaa sinne hinnalla.


      • hiphurraa!!
        Pinarello ja Cervelo kirjoitti:

        Yosemite. Syvältä.

        Insera on mainettaan parempi. Biltemassa ei ole mitään asiantuntemusta. Pyöräliikkeissä edes jotakin.

        Indonesialaiset haluavat pyörämarkkinoille pyörillä. Biltema haluaa sinne hinnalla.

        Että harmittaa. Ostin tänään carraron 20 tuumaisen pyörän lapselle. Kaatui sillä ja toinen poljin murtui, vasta siinä vaiheessa huomasin että ne on muovia. toivottavasti takuu kattaa vahingon.


      • Omfg12345
        hiphurraa!! kirjoitti:

        Että harmittaa. Ostin tänään carraron 20 tuumaisen pyörän lapselle. Kaatui sillä ja toinen poljin murtui, vasta siinä vaiheessa huomasin että ne on muovia. toivottavasti takuu kattaa vahingon.

        Eivät ne aina ole huonoja. Kestää hyppyristäkin hyppii :DD


    • no jaaa-

      itse ajelen "sunnuntai ajoa" ja pikku lenkkejä 2-3 kertaa viikossa.
      X-cross on toista kesää nyt alla ja hyvin on pelittänyt, hien saan pintaan ja pyörä etenee.
      Tottakai pitäis pitää paremmin huolta, huollattaa ja öljytä mutta se on oma vika,ei pyörän.

      Maksoin 700e ja se oli budjetti sillä kertaa. Enempää en halunnut panostaa.

      Kaikki on suhteellista.

    • Yosemite

      Yosemite on yllättänyt laadullaan. Kevyt polkea, helppo hoitoinen, ei kelpaa varkaille. Mielestäni paras hinta/laatusuhde. En ole kuullut myöskään keneltäkään muulta mitään negatiivista Yosemiteen liittyen.

      • Kyyninen ihminen

        Olet muuten oikeassa. Yosemiten laatu on hyvin tasainen ja vastaa täysin myyjän tilausta. En ole koskaan nähnyt osemitea, joka olisi ollut hyvä pyörä. Puhdasta tasalaatuista roskaa halvalla.


      • piltemallahöynäyt
        Kyyninen ihminen kirjoitti:

        Olet muuten oikeassa. Yosemiten laatu on hyvin tasainen ja vastaa täysin myyjän tilausta. En ole koskaan nähnyt osemitea, joka olisi ollut hyvä pyörä. Puhdasta tasalaatuista roskaa halvalla.

        on saaneet tietokoneet kotiin, tervetuloa vaan palstalle, mainokset on hiffattu


      • cyclisto

      • cyclisto
        cyclisto kirjoitti:

        yosemite on vankkaa rautaa ainakin tuo
        http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm
        Osat on laadukkaita shimanot ja etujousitukset, kyllä tuolla pääsee maastossa yhtä hyvin kun jollakin tonnin pyörällä ellei jopa paremmin. en näe mitään syytä miksen ostaisi tuota pyörää, halvalla kun saa kerrankin hyvän!

        linkivirhe pistämpäs uudestaan kasnoin http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web images Sorted/27/huge/27-1067_h.jpg


      • Pomppukeppi
        cyclisto kirjoitti:

        yosemite on vankkaa rautaa ainakin tuo
        http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm
        Osat on laadukkaita shimanot ja etujousitukset, kyllä tuolla pääsee maastossa yhtä hyvin kun jollakin tonnin pyörällä ellei jopa paremmin. en näe mitään syytä miksen ostaisi tuota pyörää, halvalla kun saa kerrankin hyvän!

        "Osat on laadukkaita shimanot ja etujousitukset..."

        Kaikissa autoissakin on ratti ja kaasu. Silti ne eivät kaikki ole yhtä hyviä ajaa...


      • tm totuusko ?
        Pomppukeppi kirjoitti:

        "Osat on laadukkaita shimanot ja etujousitukset..."

        Kaikissa autoissakin on ratti ja kaasu. Silti ne eivät kaikki ole yhtä hyviä ajaa...

        ei auta edes tonnin pyörä TM:n mukaan esim GT:n tonnin fillarilla ei voi kehittyä maastopyöräilijänä


      • Tosiasioita
        tm totuusko ? kirjoitti:

        ei auta edes tonnin pyörä TM:n mukaan esim GT:n tonnin fillarilla ei voi kehittyä maastopyöräilijänä

        Kyllä se vähän niin on, että maastopyörä maksaa 2 000 - 5 000€. Hyvällä säkällä saa syksyn alennusmyynnistä tonniin.


      • Kysyjä-K
        Tosiasioita kirjoitti:

        Kyllä se vähän niin on, että maastopyörä maksaa 2 000 - 5 000€. Hyvällä säkällä saa syksyn alennusmyynnistä tonniin.

        Harrastan itse ahkerasti maastopyöräilyä ja liikun laajasti metsissä pääkaupunkiseudulla ja sen lähistöllä. Kertaakaan en muista nähneeni yhtään Yosemitea todella poljettavan maastossa (muutamaa lähipolkujen pikkupoikaa lukuunottamatta). Maastoksi siis lasketaan polut, ei mitään metsäautoteitä. Kuinka moni Yosemitea kehuva voi ihan oikeasti sanoa ajavansa "oikeaa" maastoajoa niin paljon että uskaltaa suositella kyseistä pyörää muillekin? Sanotaan nyt että reilun 500 maastokilometrin vuotuisilla lukemilla voi jo sanoa jotain pyörän ajo-ominaisuuksista ja kestävyydetä. Kuka ilmoittautuu?


      • Olen kuullut huhuja
        Kyyninen ihminen kirjoitti:

        Olet muuten oikeassa. Yosemiten laatu on hyvin tasainen ja vastaa täysin myyjän tilausta. En ole koskaan nähnyt osemitea, joka olisi ollut hyvä pyörä. Puhdasta tasalaatuista roskaa halvalla.

        Aha, no kerroppa nyt alkuun edes pari faktaa, missä kohtaa Yosemiten laatu riitä.

        Ja mikä muuten on "Yosemite"?

        Ei ne Bilteman pyörätkään kaikki samasta muotista ole.


      • ok maastopyörä

        itselläni on Yosemite x-pro tallissa hyvin on pelittänyt


      • 29er
        Tosiasioita kirjoitti:

        Kyllä se vähän niin on, että maastopyörä maksaa 2 000 - 5 000€. Hyvällä säkällä saa syksyn alennusmyynnistä tonniin.

        Jaa. Ainakin TM 4/2013 testin mukaan puolentoista tonnin 29'erit oli kelpoista kamaa


      • B2Xtoiseen
        Tosiasioita kirjoitti:

        Kyllä se vähän niin on, että maastopyörä maksaa 2 000 - 5 000€. Hyvällä säkällä saa syksyn alennusmyynnistä tonniin.

        Maastopyörässä on oltava kunnolliset osat ja runko, että se kestää siinä kovassa käytössä. Maantiefillari ei joudu semmoiseen rääkkiin, kun sillä ajellaan tasaisemmalla alustalla.


      • Anonyymi
        Olen kuullut huhuja kirjoitti:

        Aha, no kerroppa nyt alkuun edes pari faktaa, missä kohtaa Yosemiten laatu riitä.

        Ja mikä muuten on "Yosemite"?

        Ei ne Bilteman pyörätkään kaikki samasta muotista ole.

        Myydäänkö biltemassa muita kuin yosemite-merkkisiä pyöriä? Biltema ei ole polkupyörämerkki.


    • hevosmiestentietoa

      eiköhän toi Colnago ainakin kuulu sinne halpispyörien osastolle.
      Ties missä koottu...

      • ripax

        Minulla on vuoden 1998 vuosimallin Olpran hybridipyörä, jolla on ajettu 60 700 km. Runko on alkuperäinen ja samoin etu ja takahaarukat ja muut liikkumattomat osat. Kiekot on vaihdettu kolmeen kertaan ja takapakka neljä kertaa. Eturattaat vaihdettu kerran ja polkimet kokonaisuudessaan kerran, mutta pedaalit vaihdettu ainakin kolme kertaa. Vaihteiden Shimano-vaihtajat vaihdettu kerran edestä ja takaa. Pyörä oli ostohetkellä halvimmasta päästä.


      • poriin käypi tieni
        ripax kirjoitti:

        Minulla on vuoden 1998 vuosimallin Olpran hybridipyörä, jolla on ajettu 60 700 km. Runko on alkuperäinen ja samoin etu ja takahaarukat ja muut liikkumattomat osat. Kiekot on vaihdettu kolmeen kertaan ja takapakka neljä kertaa. Eturattaat vaihdettu kerran ja polkimet kokonaisuudessaan kerran, mutta pedaalit vaihdettu ainakin kolme kertaa. Vaihteiden Shimano-vaihtajat vaihdettu kerran edestä ja takaa. Pyörä oli ostohetkellä halvimmasta päästä.

        madisoneja kaikki pyöräni paitsi eka ihan paras!!! t: tyttö porista


    • örp

      onks muute jupiterit hyviä

    • tourdetyömatka

      Jupiterista kokemusta 16" ja 20". Kestää melko hyvin sen minkä tarvitsee, eli 2-3 vuotta. Jälleenmyynti arvoa niillä ei ole, mutta kalliimpien muksufilojen arvo putoaa euroissa laskettuna enemmän eikä laatu niissäkään päätä huimaa. Tämänpäivän hinnoista en tiedä.

      Aikuisten Jupiterit vaikuttaa myös ihan kelpopeliltä vähäiseen käyttöön esim. liikennepyöräksi. Tosin sillä varauksella, että voihan se olla huonosti kasattu ja sitä myöden aika vikaherkkä. Yhden Jupiter-merkkisen pyörän muistelen omistaneeni joskus 80 luvun alussa. En tiedä oliko jo silloin äsryhmän merkki, vai oma tuotteensa, kun en ollut ihan siinä iässä että itse olisin pyörän hankkinut. Kovaa ajoa vain, sitä se Jupiteri ei kestänyt. Tosin mikään tuolloinen rumpuvaihteellinen ei kestänyt viikkoa pitempää, joten samaa sarjaa muiden pyörien kanssa. Jäi kuitenkin mieleen, sillä se kulki kivasti yhdellä renkaalla.

      "Millaisia tuomioita saavat Marin, Kuwahara, Ideal, Focus, Orbea, Merida, Giant, Helkama, Raleigh, Kona ja Carraro?"
      Seuraavista kokemusta:
      Marin
      Merida
      Giant
      Helkama
      Kona

      Eli nuista nyt ainakin voi filon laittaa, jos sopiva osuu kohdalle.

    • ******

      IN:
      Bianchi, Cervélo, Cannondale, Merida, Colnago, Trek, Marin, De Rosa, Giant, S-Works jnejne.

      OUT:
      Insera, Raleigh, Yosemite yms.yms.

      Tietenkin esim. Biancissa ja muissa IN-kategorian pyörissä on malleja eri osasarjaoilla. Halpaa ja hyvää ei ole samassa paketissa. On eri asia, onko Shimano Sora vai Ultegra. Toinen mikä otettava huomioon on kiekot sekä rungon materiaali.

    • iuytgrfdes

      Joo, kaikkia pyöriä täytyy huoltaa. Kalliita pyöriä yleensä huolletaan enemmän, ja osia vaihdellaan, kun vähänkin on aihetta. Halpapyörillä yleensä vaan ajetaan. Sitten joskus huolletaan, jos huolletaan. Itsellä on uudenveroisen näköinen Yosemite. Vaihteet vaihdettu laadukkaampaan ja Nokian uudenveroiset nastarenkaat alla. Ostin sen käytettynä 60e hintaan ja pidän kauppaa mielestäni hyvänä. Ajan sillä talvella. Löytyy kyllä vanha kunnon USA Cannondale maantiepyörä ja ranskalainen Nakamura Trekker retkipyörä, mutta niillä on oma käyttötarkoituksensa ja osat on vaihdetaan tarvittaessa laadukkaiksi. Niin ja huippukevyt omarakennettu sinkulakin pitää pitää olla baaripyöränä; tosin vielä palasina odottamassa kevättä... Vai lähtisikö joku kylälle ajelemaan maantiepyörällä tai retkipyörällä tai kesällä talvikumeilla?

      Kyllä Yosemitella yms ajelee ns. normaalit ajot, kun tarkkailee kuntoa, huoltaa ja osat vaihtaa vähän parempiin, kun kuluvat.

      Mutta ostakaa nuorille pojille, jotka hyppivät ja rälläävät maastossa, kunnon pyörät. Käytettyä hyvämaineista ihan oikeaa dirttiä suosittelen. Niitä löytää: huuto.net, keltainenporssi.fi, fillaritori.com, yksivaihde.net, fillarifoorumi.fi ja etenkin fidefree.fi .
      Niissä usein joku pikkujuttu saa aikaan uuden hankkimisien ja entisen myynnin. Parhaassa tapauksessa 200- 300e saa jo hyvän, jonka rakenteluun saattaa olla mennyt sen 1000e arvosta osia. Mutta ne pitää pestä aina, kun sotkeentuvat ja rasvata ketjut ym. kerran viikossa. Vaijerit ja osat pitää korjata heti, kun menevät rikki. Näyttäkää isille pojat tämä kirjoitus :)

      • töppöstumppi

        Laatukilpapyörät ovat oma lajinsa. Kuten joku voitelee suksiaan ensin yli puoli tuntia superhyperfosforivoiteilla experttidoctorhonorcausan ohjeiden mukaan ja sitten hiihtää alle puolen tunnin lenkin.

        Jos pyörä palvelee ajajaa eikä päinvastoin, niin ei se kalleinta merkkiä tarvi olla. Kapeat kumit ovat kilpailuja, ei käyttöä varten. jne


      • 181

        "Joo, kaikkia pyöriä täytyy huoltaa. Kalliita pyöriä yleensä huolletaan enemmän, ja osia vaihdellaan, kun vähänkin on aihetta. Halpapyörillä yleensä vaan ajetaan. Sitten joskus huolletaan, jos huolletaan."

        Kallita (hyviä) pyöriä huolletaan enemmään, johtunee siitä, että niillä ajetaankin paljon enemmän. Jos lasketaan huoltokulut ajettuja kilometrejä kohden-ovat hyvän pyörä huoltokulut huomattavasti halvemmat.
        Itselläni hyvä pyörä ( kilpapyörä), jolla ajettu kahdessa kaudessa noin 20 thkm, enkä ole käyttänyt missään ulkopuolisessa huollossa ( ei ole tarvetta) Ainoastaan puhdistan ja voitelen ketjut ennen lenkille lähtöä, siinä huoltotoimenpiteet koko 2 kauden ajan, mitään osia ei ole uusittu eikä korjattu.
        Hapapyörillä ei ikinä sen eliniän aikana ajeta 20 thkm ja silti ne on aina rikki jostain suunnasta tai ainakin saa olla säätämässä jotain.


      • itepäinen
        181 kirjoitti:

        "Joo, kaikkia pyöriä täytyy huoltaa. Kalliita pyöriä yleensä huolletaan enemmän, ja osia vaihdellaan, kun vähänkin on aihetta. Halpapyörillä yleensä vaan ajetaan. Sitten joskus huolletaan, jos huolletaan."

        Kallita (hyviä) pyöriä huolletaan enemmään, johtunee siitä, että niillä ajetaankin paljon enemmän. Jos lasketaan huoltokulut ajettuja kilometrejä kohden-ovat hyvän pyörä huoltokulut huomattavasti halvemmat.
        Itselläni hyvä pyörä ( kilpapyörä), jolla ajettu kahdessa kaudessa noin 20 thkm, enkä ole käyttänyt missään ulkopuolisessa huollossa ( ei ole tarvetta) Ainoastaan puhdistan ja voitelen ketjut ennen lenkille lähtöä, siinä huoltotoimenpiteet koko 2 kauden ajan, mitään osia ei ole uusittu eikä korjattu.
        Hapapyörillä ei ikinä sen eliniän aikana ajeta 20 thkm ja silti ne on aina rikki jostain suunnasta tai ainakin saa olla säätämässä jotain.

        Miksi ketjun putsausta korostetaan ?
        Kävin aikoinaan havukka-aholla, kun siellä on se ajattelija, ja selvisi että mahdollinen lika asettuu ketjun ulkopinnoille yms missä se ei ole toisiaan hiertävien pintojen välissä, joihin taas tarvitaan usein mutta vähän kerrallaan öljyä.

        Moottorisahassa ei kuulema tuo kysymys tule esiin, koska puuaines poistaa lian joka tapauksessa.

        Laatupyöriin uskon, mutta ne sopivat sellaiselle jolta ei ole mahdollista varastaa oikein teoriassakaan.


      • Satula-Seppo
        itepäinen kirjoitti:

        Miksi ketjun putsausta korostetaan ?
        Kävin aikoinaan havukka-aholla, kun siellä on se ajattelija, ja selvisi että mahdollinen lika asettuu ketjun ulkopinnoille yms missä se ei ole toisiaan hiertävien pintojen välissä, joihin taas tarvitaan usein mutta vähän kerrallaan öljyä.

        Moottorisahassa ei kuulema tuo kysymys tule esiin, koska puuaines poistaa lian joka tapauksessa.

        Laatupyöriin uskon, mutta ne sopivat sellaiselle jolta ei ole mahdollista varastaa oikein teoriassakaan.

        "Miksi ketjun putsausta korostetaan ?
        Kävin aikoinaan havukka-aholla, kun siellä on se ajattelija, ja selvisi että mahdollinen lika asettuu ketjun ulkopinnoille yms missä se ei ole toisiaan hiertävien pintojen välissä, joihin taas tarvitaan usein mutta vähän kerrallaan öljyä. "

        Öljyn ja pölyn seos on tahmeaa ja kerää mukaansa aina vain lisää likaa. Ja kohta sitä sitten on myös siellä hiertävien pintojen välissä. Ketjun ulkopuolisen lian puhdistaminen siis vaikuttaa myös muun lian määrään ennaltaehkäisevästi.

        Lisäksi lika jossain ketjun paikassa siirtyy helposti myös esim. eturattaisiin, takarattaiisiin, rissoihin, vaihteisiin jne. koska likaa roiskuu ketjun kulkiessa myös ympäristöön.

        Ketjun ja muun voimansiirron puhtaanapitäminen on siis se perusasia pyörän jokapäiväisessä kunnossapidossa.


    • metsienpolkia

      pyörän merkillä ei ole suurta merkitystä kun komponentit ovat laadukkaita,monissa yli 2500 euroa maksavissa pyörissä alkaa olla vaihteet ,putket ,vanteet jo kohdallaan ,että voi harrastaa pyöräilyä nauttien,mutta olen kyllä tavannut halvoissa merkeissä laatuosia kuten inserassa,vaihteet ja vaihteen siirtäjät ovat deoreita,lx,sää mikä on kuudensadan euron pyörälle kyllä aika harvinaista jos nämä osat menisi ostamaan niin niitä ei saisi läheskää sillä rahalla millä saa koko pyörän.itse ajan konalla mikä sopii minulle tosi hyvin eikä pyörä ole tullut maksamaan kuin 3700 euroa ja varmasti se on lähes yhtä laadukas kuin 7000 euron cannondeil on hiilikuitua ja paino 8,3 kg!

    • nimrherkkinimimerkki

      Itselläni ollut Felt X City-2 nyt pari vuotta, ja hyvin on toiminut. Eteen on vaihdettu jarrupalat hydrauliseen levyjarruun kerran, ketjuja olen puhdistanut ja rasvannut muutaman kerran. Siinä huollot mitä on tarvinnut tehdä.

      Ollut siis ympärivuotisessa ja jokapäiväisessä arkikäytössä jonka lisäksi ajettu 10-50km päivälenkkejä useita kertoja viikossa.

    • TunturiFani

      Tunturi on se paras

      • jonas ögländ

        .

        "Ei ole Jonas Ögländin voittanutta sanokaa mitä sanotte :) "

        .


    • carraro keijo

    • 11+16

      Eipä oo tässä keskusteluketjussa vielä taidettu Crescentiä kehua tai haukkua.

      No mulla on nyt kuudetta kesää semmonen Crescentin hybridi, jokumikälie "logic", 27-vaihteinen.

      Sotken työmatkoja sun muuta, parituhatta kilsaa kesässä. Hyvin on toiminut, kevyt polkea ylämäessä ja viittäkymppiä pääsee, kun on pohkeissa millä polkea.

      Resentti on kyä hyvä pyärä....

    • hinta merkitsee

      Hinnalla saa. Noita insera-yosemite markettipyöriä saa satasesta ylöspäin mutta sitä saa mitä tilaa. Trek, scott, bianchi yms "huippumerkit" on aika hyviä sieltä hinnaston alapäästäkin joka tosin on siellä 400 luokassa.

    • maisteri8

      carrarot on ihan perseestä! 2 kuukautta ollu toi carraro cross 424 ja paskana jo nyt onneks takuu on:)

      • ehdf

        joo paskoja ovat nuo alle tonnin pyörät......


    • Otan osaa

      Varoitus:Pyöräkauppiaat hierovat käsiään syksyisin kun kauppaan astuvat ale-pyörien ostajat.Myyvät törkeesti liian isoja runkoja hölmöläisille.

    • akseletto

      Lyhyesti ja ytimekkäästi KONA!

    • Kaikista kovin jätkä

      Naurettava kirjoittelua.Itse olen Yosemitellä kiertänyt jäämeren rannat sekä kolme kertaa käynyt välimerellä ja myös Kroatin rannoilla ja myös ajannut takas .Yleensä olen lähtenyt keväällä maaliskuun tienoilla ja mennyt laivalla Traavemundeen,sieltä olen matkan aloittanut ja palannut samaa reittiä,
      Suomen pulella sitten ajannut Pohjanmaalle.
      Eli!nyt on vain niin että kaikki kerma perseet nipottaa välineiden kanssa,kyllä pyörällä kuin pyörällä pääsee reissuun kun ajoasennon säätelee omalle kropalle sopivaksi,sitten myös kulutus osien vaihto ajoissa,esim vanteen taakse olen vaitanut noin 7000-10000km välein ,eteen vaihdan noin 25000 km välein,Päälyrenkaat ovat Swälben,lisävarusteena on triatlonsarvet.Laukut on edessä ja takana,nekin on Bilteman.
      Tässä on Adidas uskvaisille esimerkkiä että ei ne vehkeet vaan mies ja hevonen..Pyöriä pitää huoltaa, ja sen osaa tyhmenpikin ..
      Tämä vastaus vain siksi että myös ne joilla ei ole paljon rahaa voivat alkaa rohkeesti harrastaan pyöräilyä näillä vähän halvenmillakin pyörillä.PS:itse ajan edelleen samalla 21v Bilteman Yomitella ,kesät ja talvet.Ei ole mitään tarvetta vaihtaa noihin kalliimpiin merkkipyöriin!
      Kommentoikaa,kyllä Alpit Pyreenit Balkkanit ovat tuttuja ,entä teillä..

    • mik2e

      itsellä on ollut noita halpoja pyöriä en suositte ne kyllä vaarallisia

      täs on lista

      force 10 maasto pyörä vaihteet hajos ja keula vuoti öljyä. oli vielä täys jousitettu

      solifer retro ja classic vanteet meni helposti kieroon ja renkaat puhki melki joka viikko

      xtreme hilma samoja oireita kin soliferissa

      jippo jopon kopia sotkasta täys susi

    • vappupallo

      Laita Josemiittiin räpättimet. Kahdet eteen, neljät taakse. Muuttuu Josemiitti Cerveloksi ja naapurit romahtaa.

    • halvalla ei saa hyvää . helkama ja tähtipyörät on hyviä fillareita

      • turhaaporukkaa

        mulla helkaman ohjaustanko kukkii niin että sopii
        ruskapyöräksi, et se siitä ja maks 400 egee


      • Kaikista kovin jätkä
        turhaaporukkaa kirjoitti:

        mulla helkaman ohjaustanko kukkii niin että sopii
        ruskapyöräksi, et se siitä ja maks 400 egee

        Kun lukee näitä juttuja,ei voi kuin todeta että uusavuttomuus on totta"huolto".
        Sitten myös kaikki keskustelu muutoinkin täysin"tyttöjen juttuja"
        Kehotan pysyyn realiiteeteissä,koska polkupyrät ovat vain polkupyöriä,eivät mitään avaruus tegnologiaa..
        Näin toimii pohjanmaan mies,ja ajaa edelleen seuraavat välimeren matkat Yosmitellä,koska ei ongelmia ole,vain kulutusosia joutuu vaihtaa noin 6-10 tuhannen kilometrin välein.
        Kaikki vain pyöräileen,ei ole hinta esteenä,vain asenne ja oma osamattomuus sekä holtiton pyörän pito voi olla rajoite!


      • Carraro ok
        Kaikista kovin jätkä kirjoitti:

        Kun lukee näitä juttuja,ei voi kuin todeta että uusavuttomuus on totta"huolto".
        Sitten myös kaikki keskustelu muutoinkin täysin"tyttöjen juttuja"
        Kehotan pysyyn realiiteeteissä,koska polkupyrät ovat vain polkupyöriä,eivät mitään avaruus tegnologiaa..
        Näin toimii pohjanmaan mies,ja ajaa edelleen seuraavat välimeren matkat Yosmitellä,koska ei ongelmia ole,vain kulutusosia joutuu vaihtaa noin 6-10 tuhannen kilometrin välein.
        Kaikki vain pyöräileen,ei ole hinta esteenä,vain asenne ja oma osamattomuus sekä holtiton pyörän pito voi olla rajoite!

        On tärkeitä huoltotoimenpiteitä, joita ei voi kotona tehdä. Esimerkiksi vanteiden rihtaus. Vaikka ei vanne kierossa olisikaan, niin säännöllisin väliajoin tehtynä pitää kuitenkin vanteet kunnossa eikä edes maksa paljon mitään. Itselläni Carraron hybridihalpis, hintaa Prismassa 450€. 2000km alla ja hyvin toimii. Käytössä lumien sulamisesta syksyyn. Ainoa vaihdettu osa on jarrupalat. Huollon mukaan hyvässä kunnossa muuten.


    • Gianin Antti

      Giant ja Merida valmistavat 95% kaikisa maailman hiilikuiturungoista. On aivan sama minkä hiilarirungon ostaa, se on jompi kumpi noista luki tarrassa mitä hyvänsä.

      • dadaa

        Jaa a tämä nyt ei ole mitään faktatietoa mutta väittäisin että esim santa cruz v10c, trek session 9.9 tai specialized demo 8 rungot olisivat ihan nimellis firman valmistamia eikä giantin tai meridan


    • :-D

      Jos on oikein kallis pyörä, niin niitä huolletaan enemmän kuin niitä halpoja, alle tonnin pyöriä. Kun ei sitä kallista viitti vaihtaa uuteen, heti yhden kesän ajojen jälkeen.
      Tietysti jos rahaa on liikaa, niin voi ostaa uutta ja törkykallista vaikka kerran kuussa, eikä edes pyyhi pölyjä sen "vanhan" pinnasta.
      Sellaiset tyypit todennäköisesti pyyhkivät perseensä parinsadan euron seteleillä.

      • Alkup. Maantiepyöräi

        Oikein kalliissa pyörissä viilataan grammoja ja käytetään uusia, vielä kalliita teknologioita, kuten sähkövaihteita. Tavallinen pyöränkäyttäjä hyötyy ajomukavuuden ja varmuuden paranemisesta johonkin päälle 3000 € hintaluokkaan asti. Siitä ylöspäin kyse on jostain muusta, kuten fiilistelystä.

        (Oma pyöräni oli uutena 1500 €, mutta olen kokeillut parempiakin.)


      • Munamankeli
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Oikein kalliissa pyörissä viilataan grammoja ja käytetään uusia, vielä kalliita teknologioita, kuten sähkövaihteita. Tavallinen pyöränkäyttäjä hyötyy ajomukavuuden ja varmuuden paranemisesta johonkin päälle 3000 € hintaluokkaan asti. Siitä ylöspäin kyse on jostain muusta, kuten fiilistelystä.

        (Oma pyöräni oli uutena 1500 €, mutta olen kokeillut parempiakin.)

        Sehän on selvä. Pyörän hyvyyden määräävä ominaisuus on hinta.

        Yritä välillä nähdä sen putken ulkopuolelle myös. Ihmiset ajavat ihan tyytyväisinä 400 euron hybridillä, kun heille ei ole kukaan syöttänyt tuollasta asennetta. ;-)


      • Alkup. Maantiepyöräi
        Munamankeli kirjoitti:

        Sehän on selvä. Pyörän hyvyyden määräävä ominaisuus on hinta.

        Yritä välillä nähdä sen putken ulkopuolelle myös. Ihmiset ajavat ihan tyytyväisinä 400 euron hybridillä, kun heille ei ole kukaan syöttänyt tuollasta asennetta. ;-)

        Tuollaisella 400 € hybridillä ei kukaan aja tyytyväisenä, jos tietää jostain paremmasta. Tuon luokan pyörät ovat täyttä roskaa.

        Itse ajan tuon hintaluokan fixillä aina silloin tällöin tyytyväisenä. Sain sen hyvällä alennuksella nettikaupan poistomyynnistä. Jos se olisi ainoa pyöräni, vaihtaisin siihen varmasti paremat kiekot ja mukavamman satulan, mutta nytkin se toimii ihan kivasti.

        Tuossa hintaluokassa vaihteet ja ennen kaikkea joustot ovat luokatoman huonoja. Tänä keväänä ainoa tarjous tuon hintaluokan vaihdepyörästä, joka olisi ollut jotenkin järjellinen oli Intersportin kampanja Jamiksen Novasta. Se oli selvä vastaveto XXL:n pyörätarjouksille, jotka olivat ihan hyviä.

        Turvallinen hintaraja vaihdepyörälle on noin 1000 €. Halvemmallakin saa satunnaisesti, mutta silloin täytyy oikeasti osata ostaa. Etujousitetussa pyörässä 1500 € on raja, jonka alle ei kannata mennä, jollei itse oikeasti tiedä mitä tekee. Laatu on pääsääntöiseti suoraan verrannollinen hintaan. Toki aina on poikkeuksia.


      • eteenpäin
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Tuollaisella 400 € hybridillä ei kukaan aja tyytyväisenä, jos tietää jostain paremmasta. Tuon luokan pyörät ovat täyttä roskaa.

        Itse ajan tuon hintaluokan fixillä aina silloin tällöin tyytyväisenä. Sain sen hyvällä alennuksella nettikaupan poistomyynnistä. Jos se olisi ainoa pyöräni, vaihtaisin siihen varmasti paremat kiekot ja mukavamman satulan, mutta nytkin se toimii ihan kivasti.

        Tuossa hintaluokassa vaihteet ja ennen kaikkea joustot ovat luokatoman huonoja. Tänä keväänä ainoa tarjous tuon hintaluokan vaihdepyörästä, joka olisi ollut jotenkin järjellinen oli Intersportin kampanja Jamiksen Novasta. Se oli selvä vastaveto XXL:n pyörätarjouksille, jotka olivat ihan hyviä.

        Turvallinen hintaraja vaihdepyörälle on noin 1000 €. Halvemmallakin saa satunnaisesti, mutta silloin täytyy oikeasti osata ostaa. Etujousitetussa pyörässä 1500 € on raja, jonka alle ei kannata mennä, jollei itse oikeasti tiedä mitä tekee. Laatu on pääsääntöiseti suoraan verrannollinen hintaan. Toki aina on poikkeuksia.

        Minä en tiedä paremmasta. Olen ajanut aina halpispyörillä ja eteenpäin pääsee ihan kivasti. Ei ole minkäänlaista tarvetta maksaa kulkuvälineestä tämän enempää.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        eteenpäin kirjoitti:

        Minä en tiedä paremmasta. Olen ajanut aina halpispyörillä ja eteenpäin pääsee ihan kivasti. Ei ole minkäänlaista tarvetta maksaa kulkuvälineestä tämän enempää.

        En myöskään suosittele, että koskaan kokeilisit kunnollista polkupyörää. Kokeilun jälkeen ei paluuta vanhaan olisi. Mukava kuitenkin, että olet rehellinen ja kerrot ettet ymmärrä asiasta mitään.


      • åke
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        En myöskään suosittele, että koskaan kokeilisit kunnollista polkupyörää. Kokeilun jälkeen ei paluuta vanhaan olisi. Mukava kuitenkin, että olet rehellinen ja kerrot ettet ymmärrä asiasta mitään.

        Ei ymmärrä asiasta mitään kun tyytyy halpispyöriin?

        Onko sinulla muuten ollenkaan muuta elämää kuin polkea sillä sinun hienolla pyörälläsi ja kirjoitella skeidaa nettiin? Hanki pelle elämä.


      • Alkup. Maantiepyöräi
        åke kirjoitti:

        Ei ymmärrä asiasta mitään kun tyytyy halpispyöriin?

        Onko sinulla muuten ollenkaan muuta elämää kuin polkea sillä sinun hienolla pyörälläsi ja kirjoitella skeidaa nettiin? Hanki pelle elämä.

        Ainakaan en yritä huijata ihmisiä kelvottomilla pyöränromuilla.


      • Herää jo sinäkin
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Tuollaisella 400 € hybridillä ei kukaan aja tyytyväisenä, jos tietää jostain paremmasta. Tuon luokan pyörät ovat täyttä roskaa.

        Itse ajan tuon hintaluokan fixillä aina silloin tällöin tyytyväisenä. Sain sen hyvällä alennuksella nettikaupan poistomyynnistä. Jos se olisi ainoa pyöräni, vaihtaisin siihen varmasti paremat kiekot ja mukavamman satulan, mutta nytkin se toimii ihan kivasti.

        Tuossa hintaluokassa vaihteet ja ennen kaikkea joustot ovat luokatoman huonoja. Tänä keväänä ainoa tarjous tuon hintaluokan vaihdepyörästä, joka olisi ollut jotenkin järjellinen oli Intersportin kampanja Jamiksen Novasta. Se oli selvä vastaveto XXL:n pyörätarjouksille, jotka olivat ihan hyviä.

        Turvallinen hintaraja vaihdepyörälle on noin 1000 €. Halvemmallakin saa satunnaisesti, mutta silloin täytyy oikeasti osata ostaa. Etujousitetussa pyörässä 1500 € on raja, jonka alle ei kannata mennä, jollei itse oikeasti tiedä mitä tekee. Laatu on pääsääntöiseti suoraan verrannollinen hintaan. Toki aina on poikkeuksia.

        "Tuollaisella 400 € hybridillä ei kukaan aja tyytyväisenä, jos tietää jostain paremmasta. Tuon luokan pyörät ovat täyttä roskaa."

        Vai ei halvalla pyörällä kukaan aja tyytyväisenä ja halvat ovat täyttä roskaa? Kirjoituksesi ovat aina "täyttä faktaa" ja sekös meitä niin naurattaa :D


      • Pomppukeppi
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Tuollaisella 400 € hybridillä ei kukaan aja tyytyväisenä, jos tietää jostain paremmasta. Tuon luokan pyörät ovat täyttä roskaa.

        Itse ajan tuon hintaluokan fixillä aina silloin tällöin tyytyväisenä. Sain sen hyvällä alennuksella nettikaupan poistomyynnistä. Jos se olisi ainoa pyöräni, vaihtaisin siihen varmasti paremat kiekot ja mukavamman satulan, mutta nytkin se toimii ihan kivasti.

        Tuossa hintaluokassa vaihteet ja ennen kaikkea joustot ovat luokatoman huonoja. Tänä keväänä ainoa tarjous tuon hintaluokan vaihdepyörästä, joka olisi ollut jotenkin järjellinen oli Intersportin kampanja Jamiksen Novasta. Se oli selvä vastaveto XXL:n pyörätarjouksille, jotka olivat ihan hyviä.

        Turvallinen hintaraja vaihdepyörälle on noin 1000 €. Halvemmallakin saa satunnaisesti, mutta silloin täytyy oikeasti osata ostaa. Etujousitetussa pyörässä 1500 € on raja, jonka alle ei kannata mennä, jollei itse oikeasti tiedä mitä tekee. Laatu on pääsääntöiseti suoraan verrannollinen hintaan. Toki aina on poikkeuksia.

        "Etujousitetussa pyörässä 1500 € on raja, jonka alle ei kannata mennä, jollei itse oikeasti tiedä mitä tekee."

        Hintatietoutesi on ilmeisesti peräisin suomalaisesta kivijalkakaupasta ilman mitään tinkimistä. Netin ihmeellisenä aikana kuka vain löytää kelvollisen etujousitetun tuota halvemmalla. Vai mitä vikaa on vaikkapa tässä pyörässä?

        http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Race-650B-7-0_id_25873_.htm

        tai tässä?

        http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3173

        Ja noita halvempiakin löytyy jos hyväksyy hieman suuremman painon ja ottaa pois Foxin keulan ja tilalle ihan hyvn Rokkarin mallin. Oikeasti nykyään tonni on se raja jonka alle meneminen edellyttää enemmän taitoa valinnassa tai hyviä tarjouksia. Ja syksyn tullen niitäkin riittää.


      • Carraro on OK
        Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:

        Tuollaisella 400 € hybridillä ei kukaan aja tyytyväisenä, jos tietää jostain paremmasta. Tuon luokan pyörät ovat täyttä roskaa.

        Itse ajan tuon hintaluokan fixillä aina silloin tällöin tyytyväisenä. Sain sen hyvällä alennuksella nettikaupan poistomyynnistä. Jos se olisi ainoa pyöräni, vaihtaisin siihen varmasti paremat kiekot ja mukavamman satulan, mutta nytkin se toimii ihan kivasti.

        Tuossa hintaluokassa vaihteet ja ennen kaikkea joustot ovat luokatoman huonoja. Tänä keväänä ainoa tarjous tuon hintaluokan vaihdepyörästä, joka olisi ollut jotenkin järjellinen oli Intersportin kampanja Jamiksen Novasta. Se oli selvä vastaveto XXL:n pyörätarjouksille, jotka olivat ihan hyviä.

        Turvallinen hintaraja vaihdepyörälle on noin 1000 €. Halvemmallakin saa satunnaisesti, mutta silloin täytyy oikeasti osata ostaa. Etujousitetussa pyörässä 1500 € on raja, jonka alle ei kannata mennä, jollei itse oikeasti tiedä mitä tekee. Laatu on pääsääntöiseti suoraan verrannollinen hintaan. Toki aina on poikkeuksia.

        Carraron halpis kävi juuri 2 v käytön jälkeen kausihuollossa, ja edelleen kaikin puolin hyvässä kunnossa. Ajettu 3000 km. Muuta ei ole vaihdettu kuin yhdet jarrupalat, koska tarvetta ei ole ollut. Ovathan yli 1000e pyörät kevyitä ja alumiinirunkoisia ja viimeisen päälle hifiä, mutta peruslenkkeilijälle tällainen peruspyörä on aivan riittävän hyvä.


      • Knusprige_Ludmila
        Pomppukeppi kirjoitti:

        "Etujousitetussa pyörässä 1500 € on raja, jonka alle ei kannata mennä, jollei itse oikeasti tiedä mitä tekee."

        Hintatietoutesi on ilmeisesti peräisin suomalaisesta kivijalkakaupasta ilman mitään tinkimistä. Netin ihmeellisenä aikana kuka vain löytää kelvollisen etujousitetun tuota halvemmalla. Vai mitä vikaa on vaikkapa tässä pyörässä?

        http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Race-650B-7-0_id_25873_.htm

        tai tässä?

        http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3173

        Ja noita halvempiakin löytyy jos hyväksyy hieman suuremman painon ja ottaa pois Foxin keulan ja tilalle ihan hyvn Rokkarin mallin. Oikeasti nykyään tonni on se raja jonka alle meneminen edellyttää enemmän taitoa valinnassa tai hyviä tarjouksia. Ja syksyn tullen niitäkin riittää.

        Tonnilla saa ihan kelpoisia etujousitettuja joissa on hyvät osat. Ei mitään huippuosia, mutta hyvät.
        Halvemmallakin pääsee ja pärjää; itsellä 600e Scott halpis. Kiva sillä on ajaa (100-150 km / viikko) ja pitää paskamahan kehittymistä kurissa.
        Hifistely erikseen.


    • Ram Fourx

      Suositeltavat maastoon
      Nishiki
      Trek
      Scott
      Cannondale
      Ram
      Ellsworth
      Marin
      GT

      Maantielle
      Nishiki
      Crescent
      Felt
      Tunturi
      Cannondale
      Bianchi
      Colnago
      Pinarello
      Wilier Triestina

      Ehkä eniten suosittelen maastoon tuota Ramia, Jämäkkä runko,Kestävä,Sopiva hinta 700-6000

      • no jopaas on

        Kai tunturin ja crescentin voi suosiolla ottaa pois :D ei maantiellä tee mitään...nishiki on myös siinä ja siinä...kai silläkin kalleimmat on ihan ok ajettavia..kai listaan tilalle voi laittaa vaikka ..olmo...ridley...ja look


      • Polkija*

        Maailmalla paljon laadukkaita pyörämerkkejä.Vaikea tehdä listaa, kaikki käyttää samoja osia. Voisi sanoa että pyörän hinta kertoo laadusta. Eroa vaikuttaa olevan eri runkogeometriassa eri brändeissä. Mutta samaa nekin melko lailla. Kaikki apinoi toisiaan. Joten turhaa hifistelyä on vannoa tiettyjä merkkejä. Sama kuvioita kuin autoteollisuudessa. Samoista muoteista tulee niin skodat kuin audit tai volvot kuin fordit.


    • trek86

      En tiedä itselläni on trekin maastopyörä ei mikäänkallimasta päästä oleva todellakaan mutta olen tyytyväinen ja siihen päivittelen parempaa osaa tarpeen vaatiessa..keulat noissa on halvoissa on ainakin ihan kuraa suntourit jos oikeasti maastossa ajelee ei niillä tee mitää vaihteet ja voiman siirto on acera ja on toiminu kuhan vähä säätää mutta parempaa haluan panostaa tulevaisuudessa..runko on trekissä ollut hyvä ja minulle juuri sopiva helppo ajettava ja nautin sillä ajamisesta paljon..vaikka ei ole kallis pyörä uskon saavani tuosta hyvän vaihtamalla osia ja katsomalla mikä minulle sopii parhaiten itsellenihän tuota rakennan pyörä on siis trek 3900 vm2015 arvaan että kohta joku kermaperse tulee kertoo että ei tuommosella voi harrastaa huono pyörä huonot osat(joksenkin totta)mutta uusia saa hankkittua...kyllä minä pystyn tällä harrastamaan ja yhteisiä kilometrejä on jo paljon takana ja edessä..ja ei en ole mikään pentu mopo jonne vaa ihan aikuinen mies...trek on hyvä pyörä kokemusta useista eri hintaisista..

    • Kutjeke

      Olenpahan ajellut vajaan 300e maksaneella pyörälläni jo neljä vuotta ja 16,000km. Ei mitään vikaa. Ketjut uusittu kertaalleen, siinä se.

    • mainos1234356

      Varo ostamasta mitään Itis-bikestä.
      Epäsiisteys ja ylimielisyys ovat merkki suhtautumisesta asiakkaisiin.

    • Ympärivuotinenpyöräily

      Tämmöinen omasta mielestä harvinaisempi pyörä kun Specialized, ostin viime kesänä. Vaikuttaa laadukkaalta pyörältä ja ihan hyvä on ollut. Tärkeitä asioita pyörän ostossa on: Mihinkä tarkoitukseen sen hankit, minkälaiset renkaat, (Faktaa on renkaan koon vaikutus vierintävastukseen), onko valot asennettu, napadynamo vai paristoilla. Runkokoko on tosi tärkeä ja satulan korkeus/etäisyys sarvista. Myös sarvien sijainti/asento. Minulla menee pyörän käyttöönotossa aina muutamia kertoja ennenkuin saan sen mieleiseksi - saa ajella ensimmäiset 1000km kuusiokoloavaimet taskussa. Kun rupesin ajamaan talvisinkin yllätyksen antoi nykyaikaiset talvirenkaat. Pito on aivan mahtava. Edessä 240 nastaa ja takana 120. Melkein kuin kesäkelillä ajelisi. Pystyasennossa ajamalla paino jakautuu etu/taka pyörille noin 20/80%, mitä enemmän painosta on käsillä/kumara asento painoa on etupyörällä. Hyvää matkaa!

    • B2Xtoiseen

      Katselin tuossa uusinta Fillari-lehteä, ostajan opasta. Crescentti näkyy lopettaneen lähes kokonaan maantiepyörien valmistuksen. Yks ainut malli niil enää niitä on, että eikö ole Crescentin maantiepyörät menneet kaupaksi? Ostin minäkin, silloin muinoin, Crescentin maantiepyörän. Se oli toukokuussa 1999 ja se minkä ostin, oli niitä viimeisiä maantiepyöriä, mitä Crescent teki. Sitten meni yli 10 vuotta, ennen kuin alkoivat uudelleen tekemään maantiepyöriä. Nyt niiden valmistus näkyy taas sammuvan, että on tainnut menekki olla aika vaisua. Sitä kun niin paljon merkkejä, mistä valita.
      Yhel kaverilla oli Peugeot-maantiepyörä, joskus 15 vuotta sitten. Sitäkään merkkiä ei oo tehty enää aikoihin. Joskus vuosia sitten ne meinas aloittaa tuotannon uudelleen, siitä oli juttu ja kuva Fillari-lehdessä. Eipä oo mitään sen jälkeen kuulunut eikä näkynyt.
      Mua kiinnostaa ostaa seuraavaksi maantiepyöräksi joko Cannondale tai Canyon. On mallia mistä valita, eikä tartte liikoja maksaa. Bianchikin kiinnostaa, mutta se kannattaa ostaa alennushintaan, kun siinä on sitä merkkilisää. Pönttöä maksaa yli 2 tonnia pyörästä, missä on tasan samat palikat kuin puolentoista tonnin pyörissä. Muuta eroo kuin väri ja merkki.
      SUPilla mä olen tässä nyt kolme kesää ajellut. Vajaat 8000 km on tullut mittariin ja ulkorengasta on mennyt vaihtoon. Ilmaa on lisäilty renkaisiin ja ketjuja öljytty. Hyvä pyörä, Shimano 105-osilla, on ollut ja seuraavan ostan 2017. Merkki taas vaihtuu, niin tulee tuntumaa eri merkkisistä pyöristä.
      Taannoin Tekniikan Maailma-lehdessä kehuttiin 1300 euron Lapierreä, että ei ole pyörää tehty tosissaan. Oliko siinä mäen nousuissa ollut jotain purnattavaa, vai mikä mätti, en nyt muista.

    • Kevytsenollapitää

      Mikä tahansa polkupyörä joka ei paina paljon ja on kestävä. Yli 12 kg menee jo liian painavaksi.

      • päämärkänäsaapolkee

        Yli 12 kg menee jo läskipyörästä.


      • huh_teitä_harrastajia
        päämärkänäsaapolkee kirjoitti:

        Yli 12 kg menee jo läskipyörästä.

        Sitä mukamas kuntoillaan polkupyörällä ja pyörä ei saisi painaa mitään.

        Sitten kai painonnostajan ja kehonrakentajankin pitäisi nostella muutaman gramman puntteja.

        Muutenkin nysvääminen ns. pyöräharrastajien keskuudessa on uskomatonta. Keskustelupalstoillakin kinastellaan jostain takavaihtajan muutaman gramman painoeroista, ja sitten sillä hienolla viritetyllä pyörällä käydään muutaman kerran vuodessa tekemässä lenkki jossain sadan kilometrin päässä, kunhan hienous on saatu pakattua citymaasturin katolle.


    • Trapperman1

      Älkää unohtako kunnon pyörää hakiessa Suomen Urheilupyörä. Ainakin Nokialla hyvä valikoima ja asiantuntemus.
      Itellä ollut urheilupyöän maahantuoma ja kasaama SUP loistava peli....

    • Ripa67

      GIANT on kevyt ja laadukas.

    • no.eivät.kestä

      Mieluummin ostan syyskesästä 250 eurolla 21-vaihteisen, jolla ajelee 3 vuotta tarvitsematta sinä aikana vaihtaa siinä renkaita, kuin 21-vaihteisen, joka maksaa nyt 2500 euroa, kestää 20 vuotta ja jossa renkaat on sinä aikana vaihdettava kuusi kertaa muitten osien vaihdosta puhumattakaan.

      Eivät nykyiset polkupyörät vuosikymmeniä kestä, toisin kuin puolen vuosisadan takaiset ruotsalaiset polkupyörät; mistähän sellaisen muuten saisi?

      • laatukamaa

        Alumiinirunkoinen Cube merkkinen fillarini vuodelta 2010 on kestänyt loistavasti jo kohta 9 vuotta. Ei näy merkkejä etteikö se kestäisi vielä toiset 9 vuotta lisää. Kannattaa satsata laatuun kun ostaa pyörän.


    • velosipediooso

      Triacle merkkiset pyörät ovat parhaimpia mitä nykyisin on saatavilla. Niitä ei myydä uutena missään.

    • Anonyymi

      Vältettäviä merkkejä ovat kansaenväliset käsimerkit. On mukava pyöräillä kun fakin älykääpiö hiihtäjät ovat poissa maisemista "kaikki ulkoilualueet talvisin vain hiihtäjille by mircos kupla ideologioineen"

    • Anonyymi

      Nykypäivän sitruuna on huonosti luovutus huollettu tai käyttäjälleen huonosti soveltuva fillari.

      Nykyään taitaa kaikki fillarit olla ihan hyvistä osista rakennettuja. Huonoin osa halpis fillarissa on yleensä renkaat, jotka eivät kestä hiekoitus sepeliä. Vaihdettuna uudet renkaat maksaa about 100 eur.

    • Anonyymi

      tunturi vm.1998 miesten 24v parit ketjut ja rattaat vaihdettu ja tietty kiekkoja ,jarrupaloja jokunen hyvin toimii vieläkin eikä mitään vikaa 🇫🇮😎👍

      • Anonyymi

        Hei, minullakin vuodelta 1998 miesten fillari. :-) On edelleen kovassa käytössä ainoana pyöränäni eli lienee ollut hyvä ja suositeltava polkupyörä.
        Merkkiä DBS, 21-vaihteinen retkipyörä. Kahdet renkaat olen käyttänyt loppuun ja vaihtanut uusiin ja nyt tänä kesänä menevät rattaat ja ketjut vaihtoon toistamiseen. Vaihdettu kulumisen takia vaihdevaijerit (2*taka, 1*etu) ja jarruvaijeri (1*taka). Ja paljon jarrupaloja. Satula pari vuotta sitten. Takakiekko meni vaihtoon tänä kesänä, kun jarrupalat kuluttaneet vanteiden kyljet. Pinnoja olen kiristänyt sekä pyöränlaakerit huoltanut -> uusi vaseliini -> pyörivät oikein hyvin. Alivion vaihteet toimivat edelleen ongelmitta eikä niitä ole tarvinnut huoltaa eikä edes kertaakaan säätää.
        Viime vuonna 2500 km. Tänä vuonna jo melkein puolivälissä tuosta.


    • Anonyymi

      Mikä ois hyvä trek alle 800€ esim joku marlin tai roscoe 27-27.5 tuumane ainaki katellu että 5 ja kutonen on ihan hyvin ja pyörä siis pitää olla koko xs tai s

    • Anonyymi

      15 vuodessa ovat asiat kehittyneet. Kannattaa muistaa tämä, kun kaivetaan näitä vanhoja keskusteluja naftaliinista.

    • Anonyymi

      Entä Monark. Mitä mieltä olette Monarkista? Minulla Monark on toiminut yli 10 vuotta ja nähnyt kilometrejä. Nyt siitä hajosi runko.

    • Anonyymi

      Täytyy kyllä sanoa, että BMC on aivan loistava merkki. Kannattaa tutustua , ite oon ainakin ollut tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Peugeot?

    • Anonyymi

      Fitnordia voi suositella varauksetta.

      • Anonyymi

        Nii suosittelen minäkin! Onhan se oikein hyvä pyörä, ihan kertakaikkiaan. Ei voi kuin kehua vuolaasti. Pyörä jos ajajakin keräävät ihailevia katseita niin jalankulkijoilta kuin autoilijoiltakin, ja etenkin kauniimman sukupuolen edustajilta voi hymykin irrota, kenties silmäniskun kera. Tyylikäs kokonaisuus näyttää hyvältä parkissa ja liikenteessä, eivätkä vauhdin hurman iskiessä vaihteet kesken lopu! Varmatoimiset jarrut pysäyttävät ripeimmänkin menon luotettavasti kevyellä painalluksella, melkein ajatuksen voimalla. Säässä kuin säässä pyörä rullaa tasaisesti, kun välillä muistaa vähäsen polkea. Ja sitten vain matkaan, kyllä kelpaa ajella.


    • Anonyymi

      Kärkikolmio ja stop merkit ovat ainakin sellaisia merkkejä, joita kannattaa suosia.

    • Anonyymi

      Cannibal on hyvä Ameriikalainen- ja Sputnik on hyvä Venäläinen pyörä.

    • Anonyymi

      Entäs Bambidos, oliko tämä pyörämerkki vai isojen tussinaama miesten mopokerho?

    • Anonyymi

      BMC on loista pyörämerkki. Hinta sitten tietty voi laimentaa kiinnostusta.

      • Anonyymi

        Joo, ja lisäksi Pinarello, S-Works, Bianchi, Cervelo jne. Onhan noita merkkejä jonkun verran.


    • Anonyymi

      Kunhan on sähkis

    • Anonyymi

      Fitnord on eittämättä paras.

    • Anonyymi

      Mulla on sähköpyörä

      • Anonyymi

        Minulla on mikroaaltouuni, mutta on myös sytkäri. Polkupyöränä on sitten useampi luomupyörä.


    • Anonyymi

      Oģlænd ja Strada on varminmat.

    • Anonyymi

      Täälläkin sähköpyörä

    • Anonyymi

      Noin kuukauden kuluttua kirjoituksesi täyttää 18 vuotta eli laillinen ikä seksuaaliyhdyntään ja muihin kuusysihommiin.

    • Anonyymi

      Ite oon maantiepyörissä ajellut aina BMC:llä. Siinä on kyllä loistava ja kestävä pyörä. Toisalta kaikki osat myös vaihdettavissa, mutta suosittelen aktiiviharrastajalle.

    • Anonyymi

      Älä ikinä osta Boostbike City sähköpyörää. Siskon pyörää katsoin, satulaputkeen oli leikattu kaapeleita varten lovi, siis satulaputki oli alhaalta puoliksi poikki.

      • Anonyymi

        Kiinnityksen ylä- vai alapuoleltako poikki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnityksen ylä- vai alapuoleltako poikki?

        Kaapelit kulkevat alaputken sisällä ja satulaputken alaosaan on leikattu lovi, josta kaapelit on pujotettu satulaputkeen. Putki on puoliksi poikki heti hitsausauman yläpuolelta.


    • Anonyymi

      Ikäluokat pienenee, kyllä paneminen pitää sallia heti teini-iässä. Orpo voi osoittaa johtajuutta ja polkaista Purraa.

    • Anonyymi

      Skuppe vai mikä se olikaan, on hyvä pyörämerkki

    • Anonyymi

      Kube..

    • Anonyymi

      Kuumapyörä on huono ostos

    • Anonyymi

      Fitnord

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe