Nyhvelö ajelee 80 rajoituksella sakkojen välttämiseksi 70 kilometriä tunnissa nopeudella ja hänen mittarissaan on virhenäyttöä 8 kilometrin verran. Tämän laatuautoilijan nopeus on silloin 62 kilometriä tunnissa ja kaikki liikenne polkee edelle.
Elikkä nyhvelö osallistuu kuuteenkymmeneen ohitustilanteeseen sadalla kilometrillä ja kiroaa toisten huonoa ajokäyttäytymistä.
Sensijaan, jos hän autoilisi samalla liikennenopeudella, kuin toisetkin, niin ohitustilanteita voisi olla vain nolla ( 0 ).
Kumpiko tapa on turvallisempi.
60 ohitusta
8
953
Vastaukset
Ainakaan täällä kirjoittelevien nopeusrajoitteisten rajoitususkovaisten mielestä kenenkään ei pitäisi edes ohittaa tuota "nyhvelöä" ("ohittamiseen kun liittyy aina riski"), vaan jättäytyä kiltisti taakse riittävän kauaksi ja antaa "nyhvelön" edetä omaa tahtiaan, kenelläkään kun ei heidän mielestään pitäisi olla kiire mihinkään ja tuollaiset "nyhvelöt" pitäisi ennakoida lähtemällä satojen kilometrien matkallekin riittävän ajoissa.
Just joo, niitä "nyhvelöiden" taakse jääneitä näkee kyllä päivittäin jonoissa, mutta etäisyydet ovat vain muutamia metrejä ja minä kyllä koukin ohi jokaisesta vaikka yhdestä kerrallaan, ellei kaikista pääse kerralla ja vaikka kuinka ahtaassa välissä käväisten. Niiden jonojen jälkeen saakin sitten ajella pitkän pätkän kaikessa rauhassa tyhjää tietä, kunnes taas saavuttaa seuraavan saattueen. Ohituksia tulee tehtyä satoja yhden päivän aikana, turvallisia ja nopeita.
Joitain vuosia sitten eräs autokoulun opettaja oli maininnut, että hänen mielestään maanteillä ei koskaan pitäisi syntyä ohitustilanteita. Hehheh, joo, ei pitäsi niin, mutta ei ole oikein realistinen haave tuo.- tuntuu
siltä, että näillä keskustelupalstoilla on vain ja ainoastaan kiihkoilijoita. Suomessa kiihkoilijoiden kohde on autoilu, esim. arabimaissa uskonto. Monen mielestä autoiluun on vain kaksi tapaa, se väärä tapa ja minun tapani. Antaa hissutelijoiden ajella sitä kuutta kymppiä, siitä kyllä pääsee ohitse jos on kiire.
Minulla on tapana ajella maanteillä 5-10 km/h mittariylinopeutta (todellinen 0-5 km/h ylinopeutta) ja en koe olevani kenenkään tiellä. Jos hitaampia tulee perä edellä vastaan niin sitten ohitan jos tulee hyvä paikka, harvoin olen niin kiireaikataululla liikkeellä että on pakko ohittaa. Sitä mieltä kyllä olen, että rekkojen alta on hyvä väistyä vaikkapa bussipysäkille hetkeksi jos ei pysty pitämään todellista nopeutta rajoituksen pinnassa. He kun ovat ainoita tielläliikkujia jotka eivät voi ohittaa ja aikataulut ovat tiukkoja. Bussin tullessa takapuskuriin pitäisi riittää pieni kaasun höllääminen sopivassa paikassa. - Splitter
tuntuu kirjoitti:
siltä, että näillä keskustelupalstoilla on vain ja ainoastaan kiihkoilijoita. Suomessa kiihkoilijoiden kohde on autoilu, esim. arabimaissa uskonto. Monen mielestä autoiluun on vain kaksi tapaa, se väärä tapa ja minun tapani. Antaa hissutelijoiden ajella sitä kuutta kymppiä, siitä kyllä pääsee ohitse jos on kiire.
Minulla on tapana ajella maanteillä 5-10 km/h mittariylinopeutta (todellinen 0-5 km/h ylinopeutta) ja en koe olevani kenenkään tiellä. Jos hitaampia tulee perä edellä vastaan niin sitten ohitan jos tulee hyvä paikka, harvoin olen niin kiireaikataululla liikkeellä että on pakko ohittaa. Sitä mieltä kyllä olen, että rekkojen alta on hyvä väistyä vaikkapa bussipysäkille hetkeksi jos ei pysty pitämään todellista nopeutta rajoituksen pinnassa. He kun ovat ainoita tielläliikkujia jotka eivät voi ohittaa ja aikataulut ovat tiukkoja. Bussin tullessa takapuskuriin pitäisi riittää pieni kaasun höllääminen sopivassa paikassa.Satasen alueella rekka ohitti uuden avensiksen. Pappa ajeli harmmaalla avella autoni mittarin mukaan 70 satasen alueella.
- Ennustajako
Mistä tiedät että nyhvelon mittari näyttää väärin? Jospa se onkin sinun mittarisi.
- Apiina
Puhuttiinko tuossa jostain tietystä nyhvelöstä vai olikohan tuo tilanne kuvitteellinen?
Jospa se oletkin sinä se ääliö. - Ennustajako
Apiina kirjoitti:
Puhuttiinko tuossa jostain tietystä nyhvelöstä vai olikohan tuo tilanne kuvitteellinen?
Jospa se oletkin sinä se ääliö.Kuvitteellista tai ei mutta älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Mä en nyhvää mutta en myöskään hurjastele(ainakaan usein). En myöskään kutsu ketään ääliöksi!
Ei tosin puhuttu jostain tietystä nyhvelöstä mutta silloin ei voi myöskään puhua väärinnäyttävästä mittarista. Vaan oletetusta koko juttu. - Apiina
Ennustajako kirjoitti:
Kuvitteellista tai ei mutta älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Mä en nyhvää mutta en myöskään hurjastele(ainakaan usein). En myöskään kutsu ketään ääliöksi!
Ei tosin puhuttu jostain tietystä nyhvelöstä mutta silloin ei voi myöskään puhua väärinnäyttävästä mittarista. Vaan oletetusta koko juttu.Olenko kutsunut sinua ääliöksi?
Väärinnäyttävä mittari on vakiojuttu, säännökset määräävät niin, eikä minkään (ainakaan nykyaikaisen) auton mittari näytä liian vähän. - tiedäkkään
Mutta kovin yleistä on, että autojen mittarit näyttää yläkanttiin nopeudet, noin 3 - 10 km / h.
Eräällä pakullani piti nopeutena pitää 92, jotta se kulki 80.
Oman mittarini olen useaan kertaan tarkistanut nopeusnäyttötauluista sekä satelliittipaikantimella, joka on aina mukana.
Mittarini näyttää 6 km / h väärin.
eli minun on ajettava 86, jotta autoni kulkee 80.
Miten tämän voisi selittää toimintarajoitteiselle nyhvelölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 61920
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111833Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla263785- 55722
- 50638
- 57580
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45566Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k93566- 22546
- 77544