Kemikaalien hallussapito?

pikku poika

Kieltääkö suomen laki seuraavien aineiden hankkimisen - hallussapidon?:

kaliumnitraatti
kaliumkloraatti
kalium perkloraatti
ammoniumperkloraatti

72

23148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siiä tapauksessa suola ja k...

      Siiä tapauksessa suola ja kaakao ovat laissa kiellettyä!

      • pöhköä

        mutta käynpä ostamassa kaakaota ja lannoitteita kilokaupalla ja aloitan (ehkä hieman työlään) erottelun. Ninpä niin kai minä saan käyttää ostamaani materiaalia laillisiin tarkoituksiin.


    • Schnauf

      No voin kyllä ilman sen suurempaa tietämystä kemikaalilainsäädännöstä sanoa, että ammoniumperkloraattia on tavallisen tallaajan ihan turha kysellä; on se sen verran ikävää tavaraa. Kaliumnitraattia saa monistakin paikoista lannoitteiksi jne. Kannattaa tutustua kemikaalilainsäädäntöön. Noiden aineiden ja muiden nimimerkilläsi kirjoitettujen kysymysten perusteella herää kyllä väkisinkin ajatus, että olet suunnittelemassa räjähdysaineiden valmistusta...

      • pikku poika

        Eivät minua räjähteet kiinnosta, mutta haluaisin vain tietää missä sallittujen ja kiellettyjen kemikalien raja kulkee.
        Löytämistäni lakiteksteistä kun ei saa mitään selvää.


      • Joku:::
        pikku poika kirjoitti:

        Eivät minua räjähteet kiinnosta, mutta haluaisin vain tietää missä sallittujen ja kiellettyjen kemikalien raja kulkee.
        Löytämistäni lakiteksteistä kun ei saa mitään selvää.

        Mitäs meinaat tehä noista ylläluettelluista aineista?


      • pikku poika
        Joku::: kirjoitti:

        Mitäs meinaat tehä noista ylläluettelluista aineista?

        Eihän niitä saa mistään.
        Mitä minä asialla teen jota minulla ei ole?
        Sano se?


      • Joku:::
        pikku poika kirjoitti:

        Eihän niitä saa mistään.
        Mitä minä asialla teen jota minulla ei ole?
        Sano se?

        Sitten kysyt?
        Jos ei ole aikomustakaan tehdä mitään noilla aineilla niin et niitä tarttekkaan.

        Ja saahan noita aineita ainaskin joitain, tosin ei suoraan kysymällä sitä ainetta.


      • Eternal Death Bringer
        pikku poika kirjoitti:

        Eihän niitä saa mistään.
        Mitä minä asialla teen jota minulla ei ole?
        Sano se?

        voi kuule, kyllä sitä tekee kaikenlaista c4 räjähteellä, salpietarilla yms. kasaa vaikka helevatan moinen pommi ja koita poksauttaa eduskunta talo


      • ?
        pikku poika kirjoitti:

        Eivät minua räjähteet kiinnosta, mutta haluaisin vain tietää missä sallittujen ja kiellettyjen kemikalien raja kulkee.
        Löytämistäni lakiteksteistä kun ei saa mitään selvää.

        Jos räjähteet ei kiinnosta nii kumman paljo tulen herkkiä aineita on listalla. Vaikka eipä asia mulle kuulu.


      • 34234234
        ? kirjoitti:

        Jos räjähteet ei kiinnosta nii kumman paljo tulen herkkiä aineita on listalla. Vaikka eipä asia mulle kuulu.

        Mua kiinnostaa bensa. Oonko pommintekijä? Turha kai mun on väittää että käyttäisin sitä auton tankkaamiseen..


      • klaraipe
        pikku poika kirjoitti:

        Eihän niitä saa mistään.
        Mitä minä asialla teen jota minulla ei ole?
        Sano se?

        Kyllä niitä saa.............


      • xpeke1
        Eternal Death Bringer kirjoitti:

        voi kuule, kyllä sitä tekee kaikenlaista c4 räjähteellä, salpietarilla yms. kasaa vaikka helevatan moinen pommi ja koita poksauttaa eduskunta talo

        Ootkyl vitun pelle ku puhut tommosii !


    • EI; EI

      Voi Jeesus.

      Saman listan olisin tehnyt itse 70-luvulla. Ja vastaus oli silloinkin EI, EI, EI!

      Mikä helkkari kiinnostaa pikkupoikia räjähdysaineissa.

      Jos nyt kuitenkin haluatte paukutella niin tässä aika vaaraton ohje:

      Osta apteekista 50 mg jodia (kallista) , 100 ml asetonia ja väkevää ammoniakkia.

      Murskaa jodikiteet ja sekoita ne ammonikkiin. Suodata kehittynyt sakka vaikkapa kahvifiltterillä.

      Huuhtele (pese niinkuin kemiantermissä sanotaan) sakka asetonilla.

      Anna sakan kuivua. Kuivunut sakka on ÄÄÄÄÄRImmäisen räjähdysherkkää. Pienikin tärähdys räjäyttää sen. SAATANA USKO POIS!!!!!

      Kun äitisi on antanut sinulle puolen vuoden arestin, voit kertoa että se olin minä.

      • Jku::

        Tou jodi maksaa?
        Eikös jodi tabletit ole todella halpojo?


      • Lborantti
        Jku:: kirjoitti:

        Tou jodi maksaa?
        Eikös jodi tabletit ole todella halpojo?

        Opettele kemiaa!! Jos laboranttisetä puhuu jodista, hän tarkoittaa alkuaineoidia.

        HEI Tämän takia teidän Nassessesedän kakaroi...pikkuu vesselien pitäisi käydä koulua.


      • Jku::
        Lborantti kirjoitti:

        Opettele kemiaa!! Jos laboranttisetä puhuu jodista, hän tarkoittaa alkuaineoidia.

        HEI Tämän takia teidän Nassessesedän kakaroi...pikkuu vesselien pitäisi käydä koulua.

        Paljonko se maksaa?

        Eikös muka jodi tabletaista pysty erottelemaan jodin?

        Eikös muka tableteissa käytetä ihan samaa jodia, mut pieniä määriä vain?


      • Canopus
        Jku:: kirjoitti:

        Paljonko se maksaa?

        Eikös muka jodi tabletaista pysty erottelemaan jodin?

        Eikös muka tableteissa käytetä ihan samaa jodia, mut pieniä määriä vain?

        Niin ja eikö punajuurissa oleva rauta ole samanlaista kun nauloissa? :D


      • Emt_II

        Ja tuo seos kulkee nimellä jodityppi, on tosiaan mukavaa ainetta ja kohtuullisen helppo valmistaa, hienosti se räjähtää kun jotain heittää päälle...


      • mau

        Asetoni on täysin hyödytön tuossa.

        15ml väkevää ammoniakkia sekotetaan 3g jodia, annetaan kuivua 5-10min, niin se on "valmis". Toisin sanoen erittäin räjähdysherkkää (=jopa värinä tai höyhenen hipaisu aiheuttaa detonaation).

        Räjähdysherkkyyttä voi pienentää käyttämällä vähemmän-väkevämpää ammoniakkia, joskin se on kuitenkin vain murto-osaisesti turvallisempaa.

        Mikäli ko. ainetta on tarvetta säilyttää, laittakaa sekaan etanolia ja sulkekaa tiiviisti purkkiin. Etanolin haihtuessa aine saa jälleen räjähdysherkkyytensä takaisin.


      • mau
        mau kirjoitti:

        Asetoni on täysin hyödytön tuossa.

        15ml väkevää ammoniakkia sekotetaan 3g jodia, annetaan kuivua 5-10min, niin se on "valmis". Toisin sanoen erittäin räjähdysherkkää (=jopa värinä tai höyhenen hipaisu aiheuttaa detonaation).

        Räjähdysherkkyyttä voi pienentää käyttämällä vähemmän-väkevämpää ammoniakkia, joskin se on kuitenkin vain murto-osaisesti turvallisempaa.

        Mikäli ko. ainetta on tarvetta säilyttää, laittakaa sekaan etanolia ja sulkekaa tiiviisti purkkiin. Etanolin haihtuessa aine saa jälleen räjähdysherkkyytensä takaisin.

        Niin, unohtui, että 5-10min jälkeen ammoniakki erotetaan seoksesta, vaikkapa valuttamalla tai kahvisuodattimeen kaatamalla. Sitten anna kuivua.


      • Nimetön
        Jku:: kirjoitti:

        Tou jodi maksaa?
        Eikös jodi tabletit ole todella halpojo?

        Puhdas ( 99%) alkuainejodi on usein melkoisenkin kallista, riippuu vähän mistä ostaa (yllätys). Itse tilasin juuri vähän päälle 200g 99,8%, hinta muistaakseni n. 20 euroa ja tein mielestäni aika hyvät kaupat. NI3: sen verran että paria grammaa suuremmissa erissä sitä ei ole oikeastaan mitään mieltä tehdä, jos sitä nyt tarvitsee ollenkaan tehdä, alkaa olla massaa niin reippaasti että muodostuneet kristallit hajoavat helposti oman painonsa alla (ihan kuin kyseinen aine ei olisi jo muutenkin tarpeeksi herkkää).


      • puskajuppi
        mau kirjoitti:

        Niin, unohtui, että 5-10min jälkeen ammoniakki erotetaan seoksesta, vaikkapa valuttamalla tai kahvisuodattimeen kaatamalla. Sitten anna kuivua.

        VITTU jos kiinostaa leikkii osta kalium nitraattia 600grammaa ja sokeria 400 grammaa sulata aineet hellalla ja laita purkkiin,sit sytytä kuiva seos. Väriä saat kehiin elintarvike väriä lisäämällä seokseen huom sulaan seokseen :D


      • puskajuppi
        puskajuppi kirjoitti:

        VITTU jos kiinostaa leikkii osta kalium nitraattia 600grammaa ja sokeria 400 grammaa sulata aineet hellalla ja laita purkkiin,sit sytytä kuiva seos. Väriä saat kehiin elintarvike väriä lisäämällä seokseen huom sulaan seokseen :D

        tein savumassaa 5 kilon satsin ja sytytytin sen yhelle saarelle vittu oli komija näky tais tulla sellanen 5-10 hehtaarin savupilvi :D (EI OLE LELU) :D :D :D


      • kemisti
        puskajuppi kirjoitti:

        tein savumassaa 5 kilon satsin ja sytytytin sen yhelle saarelle vittu oli komija näky tais tulla sellanen 5-10 hehtaarin savupilvi :D (EI OLE LELU) :D :D :D

        C räjähteet ovat yksi mailman tehokkaimmista räjähteistä ja tehokkain muovimassaräjähde. löysin äskettäin ohjeet sen tekemiseen ja rakennan juuri sopivaa tilaa mökille sen valmistamiseen tekstissä luki että 50g c4 räjäyttää auton paskaksi jopa pahempaa. siis jos saatte c4 ohjeet älkää leikkikö tällä koska c2 räjähdettä ehdin valmistaa ilotulitteen paukuksi laitoin 3 osaa sokeria ja 6 osaa kaliumnitraattia 50g sulatin ne ja laitoin WC - paperirullaan sitten laitoin c2 räjähdettä eristetyssä tilassa "varovasti" 5g päähän muovailin teräväksi ja eristin kärjen foliolla sitten laitoin puu'tikun rullaan ja laiturilta ammuin sen ilmoja kohti lensi pyörimällä jonkin matkaa tippu alas ja poksahti matkalla kohti vesiä, rakettipolttoainetta pitäis viel hioo :( ja muistutan vielä c4 jos saat ohjeet !"ÄLÄ TEE KOTONA"! ja jos olet tyhmä teet siitä vielä putkipommin omassa talossas ja kierrät kierteet kiinni etkä ottanut räjähdettä pois kierteistä ja BOOM äitis tulee kattoon ja sit kuuluu !ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRGGG! aiti kattoo sun ihanii suolenpalasii seinältä :S joten olen varoittanut mimmosii on muoviräjähteet!


      • kemisti
        kemisti kirjoitti:

        C räjähteet ovat yksi mailman tehokkaimmista räjähteistä ja tehokkain muovimassaräjähde. löysin äskettäin ohjeet sen tekemiseen ja rakennan juuri sopivaa tilaa mökille sen valmistamiseen tekstissä luki että 50g c4 räjäyttää auton paskaksi jopa pahempaa. siis jos saatte c4 ohjeet älkää leikkikö tällä koska c2 räjähdettä ehdin valmistaa ilotulitteen paukuksi laitoin 3 osaa sokeria ja 6 osaa kaliumnitraattia 50g sulatin ne ja laitoin WC - paperirullaan sitten laitoin c2 räjähdettä eristetyssä tilassa "varovasti" 5g päähän muovailin teräväksi ja eristin kärjen foliolla sitten laitoin puu'tikun rullaan ja laiturilta ammuin sen ilmoja kohti lensi pyörimällä jonkin matkaa tippu alas ja poksahti matkalla kohti vesiä, rakettipolttoainetta pitäis viel hioo :( ja muistutan vielä c4 jos saat ohjeet !"ÄLÄ TEE KOTONA"! ja jos olet tyhmä teet siitä vielä putkipommin omassa talossas ja kierrät kierteet kiinni etkä ottanut räjähdettä pois kierteistä ja BOOM äitis tulee kattoon ja sit kuuluu !ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRGGG! aiti kattoo sun ihanii suolenpalasii seinältä :S joten olen varoittanut mimmosii on muoviräjähteet!

        LAITTAKAA PALAUTETTA JOS LUIT!!!


      • eppe87
        kemisti kirjoitti:

        LAITTAKAA PALAUTETTA JOS LUIT!!!

        sulta puuttu pisteet sun muut välimerkit


      • Eipä ollu sullakaan
        eppe87 kirjoitti:

        sulta puuttu pisteet sun muut välimerkit

        Eipä noita välimerkkejä sullakaan ollu.


      • ---
        kemisti kirjoitti:

        C räjähteet ovat yksi mailman tehokkaimmista räjähteistä ja tehokkain muovimassaräjähde. löysin äskettäin ohjeet sen tekemiseen ja rakennan juuri sopivaa tilaa mökille sen valmistamiseen tekstissä luki että 50g c4 räjäyttää auton paskaksi jopa pahempaa. siis jos saatte c4 ohjeet älkää leikkikö tällä koska c2 räjähdettä ehdin valmistaa ilotulitteen paukuksi laitoin 3 osaa sokeria ja 6 osaa kaliumnitraattia 50g sulatin ne ja laitoin WC - paperirullaan sitten laitoin c2 räjähdettä eristetyssä tilassa "varovasti" 5g päähän muovailin teräväksi ja eristin kärjen foliolla sitten laitoin puu'tikun rullaan ja laiturilta ammuin sen ilmoja kohti lensi pyörimällä jonkin matkaa tippu alas ja poksahti matkalla kohti vesiä, rakettipolttoainetta pitäis viel hioo :( ja muistutan vielä c4 jos saat ohjeet !"ÄLÄ TEE KOTONA"! ja jos olet tyhmä teet siitä vielä putkipommin omassa talossas ja kierrät kierteet kiinni etkä ottanut räjähdettä pois kierteistä ja BOOM äitis tulee kattoon ja sit kuuluu !ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRGGG! aiti kattoo sun ihanii suolenpalasii seinältä :S joten olen varoittanut mimmosii on muoviräjähteet!

        Eikös c4 pitäis olla mitä vakainta räjähdettä kun kerran on oikee sotilas räjähde. Luin joskus jostain että c4 kestää vaikka aseella läpi ampumisen!


      • Inferious 666
        kemisti kirjoitti:

        C räjähteet ovat yksi mailman tehokkaimmista räjähteistä ja tehokkain muovimassaräjähde. löysin äskettäin ohjeet sen tekemiseen ja rakennan juuri sopivaa tilaa mökille sen valmistamiseen tekstissä luki että 50g c4 räjäyttää auton paskaksi jopa pahempaa. siis jos saatte c4 ohjeet älkää leikkikö tällä koska c2 räjähdettä ehdin valmistaa ilotulitteen paukuksi laitoin 3 osaa sokeria ja 6 osaa kaliumnitraattia 50g sulatin ne ja laitoin WC - paperirullaan sitten laitoin c2 räjähdettä eristetyssä tilassa "varovasti" 5g päähän muovailin teräväksi ja eristin kärjen foliolla sitten laitoin puu'tikun rullaan ja laiturilta ammuin sen ilmoja kohti lensi pyörimällä jonkin matkaa tippu alas ja poksahti matkalla kohti vesiä, rakettipolttoainetta pitäis viel hioo :( ja muistutan vielä c4 jos saat ohjeet !"ÄLÄ TEE KOTONA"! ja jos olet tyhmä teet siitä vielä putkipommin omassa talossas ja kierrät kierteet kiinni etkä ottanut räjähdettä pois kierteistä ja BOOM äitis tulee kattoon ja sit kuuluu !ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRGGG! aiti kattoo sun ihanii suolenpalasii seinältä :S joten olen varoittanut mimmosii on muoviräjähteet!

        hyvä muuten, mutta vähempikin määrä c4 riittää poksauttamaan auton, jos vaan laitat sen oikeaan paikkaan -.-'


      • kemisti.....
        --- kirjoitti:

        Eikös c4 pitäis olla mitä vakainta räjähdettä kun kerran on oikee sotilas räjähde. Luin joskus jostain että c4 kestää vaikka aseella läpi ampumisen!

        se on totta että se on yksi vakaimmista aineista. mutta tosin aine ei ihan välttämättä kestä ampua läpi se riippuu ihan panoksen kuumuudesta taika kitkasta... sillä kun kierität putkipommin korkkia kiinni nin kitka saattaa sytyttää räjähteen. myoviräjäde syttyy erittäin helposti seuraavista aineksista... hapoista(vahvoista), kipinästä( 1'c) , lämmöstä (jotai 500 astettä ignitoi räjähteen välittömästi), kitkasta kuten äsken kerroin. tuossa oli nytten suurimmat riskit joita varoa. ja olen muuten saanut jo tehtyä tuota c4 räjähdettä. tein sitä noin 100g erän. enkä enempää tee IKINÄ. syynä on että haluaisin elää 70 vuotiaaksi.


      • :D:D:D:D
        puskajuppi kirjoitti:

        tein savumassaa 5 kilon satsin ja sytytytin sen yhelle saarelle vittu oli komija näky tais tulla sellanen 5-10 hehtaarin savupilvi :D (EI OLE LELU) :D :D :D

        Paljo maksaa kg tota kaliumnitraatti mössööö =? D: :D


      • P. Eräpukama

        Vielä hjelpompi on kiun syöt vaikka ruisleipää tai mitä tahansa mistä saat kunnon kaasut kehittymään, sitten vaan sytkäri siihen peräreijän kohdalle hollille ku pieru tulee siin sulle hieno liekki


      • naarf
        kemisti..... kirjoitti:

        se on totta että se on yksi vakaimmista aineista. mutta tosin aine ei ihan välttämättä kestä ampua läpi se riippuu ihan panoksen kuumuudesta taika kitkasta... sillä kun kierität putkipommin korkkia kiinni nin kitka saattaa sytyttää räjähteen. myoviräjäde syttyy erittäin helposti seuraavista aineksista... hapoista(vahvoista), kipinästä( 1'c) , lämmöstä (jotai 500 astettä ignitoi räjähteen välittömästi), kitkasta kuten äsken kerroin. tuossa oli nytten suurimmat riskit joita varoa. ja olen muuten saanut jo tehtyä tuota c4 räjähdettä. tein sitä noin 100g erän. enkä enempää tee IKINÄ. syynä on että haluaisin elää 70 vuotiaaksi.

        "lämmöstä (jotai 500 astettä ignitoi räjähteen välittömästi)"

        Jenkithän ovat käyttäneet C4:sta mm. nuotioiden sytyttämiseen, kun se ei tosiaan räjähdä tulesta (n. 900 astetta), vaan ainoastaan palaa.

        On kiva leikkiä tietävää? Sinun älykkyysosamäärälläsi ei kyllä uuta kodeiinia Panacodista, saati sitten C4:sta valmistaa.


      • naarf
        naarf kirjoitti:

        "lämmöstä (jotai 500 astettä ignitoi räjähteen välittömästi)"

        Jenkithän ovat käyttäneet C4:sta mm. nuotioiden sytyttämiseen, kun se ei tosiaan räjähdä tulesta (n. 900 astetta), vaan ainoastaan palaa.

        On kiva leikkiä tietävää? Sinun älykkyysosamäärälläsi ei kyllä uuta kodeiinia Panacodista, saati sitten C4:sta valmistaa.

        Tosiaan, ennen kuin kukaan alkaa mitään vinkumaan, niin korjaan tuon uuttamisen suodattamisella. Nopeasti kun kirjoitin, niin inhimillisesti virheen tein.

        Over and out ->


      • joo o
        kemisti kirjoitti:

        LAITTAKAA PALAUTETTA JOS LUIT!!!

        Mistä löysit kyseiset ohjeet?


      • sgfsgf
        Canopus kirjoitti:

        Niin ja eikö punajuurissa oleva rauta ole samanlaista kun nauloissa? :D

        On se. Hyvin pieniä määriä vain.


      • !¤!
        kemisti kirjoitti:

        C räjähteet ovat yksi mailman tehokkaimmista räjähteistä ja tehokkain muovimassaräjähde. löysin äskettäin ohjeet sen tekemiseen ja rakennan juuri sopivaa tilaa mökille sen valmistamiseen tekstissä luki että 50g c4 räjäyttää auton paskaksi jopa pahempaa. siis jos saatte c4 ohjeet älkää leikkikö tällä koska c2 räjähdettä ehdin valmistaa ilotulitteen paukuksi laitoin 3 osaa sokeria ja 6 osaa kaliumnitraattia 50g sulatin ne ja laitoin WC - paperirullaan sitten laitoin c2 räjähdettä eristetyssä tilassa "varovasti" 5g päähän muovailin teräväksi ja eristin kärjen foliolla sitten laitoin puu'tikun rullaan ja laiturilta ammuin sen ilmoja kohti lensi pyörimällä jonkin matkaa tippu alas ja poksahti matkalla kohti vesiä, rakettipolttoainetta pitäis viel hioo :( ja muistutan vielä c4 jos saat ohjeet !"ÄLÄ TEE KOTONA"! ja jos olet tyhmä teet siitä vielä putkipommin omassa talossas ja kierrät kierteet kiinni etkä ottanut räjähdettä pois kierteistä ja BOOM äitis tulee kattoon ja sit kuuluu !ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRGGG! aiti kattoo sun ihanii suolenpalasii seinältä :S joten olen varoittanut mimmosii on muoviräjähteet!

        Mikkäs on sokerin ja kaliumnitraatin sulamispisteet?


      • Raktoripiru
        mau kirjoitti:

        Asetoni on täysin hyödytön tuossa.

        15ml väkevää ammoniakkia sekotetaan 3g jodia, annetaan kuivua 5-10min, niin se on "valmis". Toisin sanoen erittäin räjähdysherkkää (=jopa värinä tai höyhenen hipaisu aiheuttaa detonaation).

        Räjähdysherkkyyttä voi pienentää käyttämällä vähemmän-väkevämpää ammoniakkia, joskin se on kuitenkin vain murto-osaisesti turvallisempaa.

        Mikäli ko. ainetta on tarvetta säilyttää, laittakaa sekaan etanolia ja sulkekaa tiiviisti purkkiin. Etanolin haihtuessa aine saa jälleen räjähdysherkkyytensä takaisin.

        50- luvun alussa julkaistussa "Harrastelijan kirjassa" on aineen valmistusohjeet.

        "Tämän aineen avulla voit tehdä monta hauska pilaa ystävillesi.
        Muista käyttää vain hyvin pieniä määriä!"

        Samassa kirjassa oli ohjeita haulikon patruunoiden lataamiseksi omatekoisella pumpuliruudilla.

        Jostain kumman syystä kirjasta ei otettu koskaan toista painosta...

        Pikkupoikiahan tunnetusti kiinnostaa kaikki mikä paukahtaa.

        Ja hieman isompiakin, roskia polttaessani en ikinä voi olla heittämättä tyhjiä spraypulloja notskiin.


      • Raktoripiru
        Raktoripiru kirjoitti:

        50- luvun alussa julkaistussa "Harrastelijan kirjassa" on aineen valmistusohjeet.

        "Tämän aineen avulla voit tehdä monta hauska pilaa ystävillesi.
        Muista käyttää vain hyvin pieniä määriä!"

        Samassa kirjassa oli ohjeita haulikon patruunoiden lataamiseksi omatekoisella pumpuliruudilla.

        Jostain kumman syystä kirjasta ei otettu koskaan toista painosta...

        Pikkupoikiahan tunnetusti kiinnostaa kaikki mikä paukahtaa.

        Ja hieman isompiakin, roskia polttaessani en ikinä voi olla heittämättä tyhjiä spraypulloja notskiin.

        Siis tuosta herkästä jodipaukusta oli tekstin alussa kyse.


    • pertti1

      Miksi et itse ota selvää asiasta. Finlex auttaa eteenpäin. Kysymällä asiasta julkisesti saa osakseen yleensä vain huonoa kritiikkiä ns. asiantuntijoilta.

    • Hmmph......

      Sää luulet et laki kieltää lannotteen hallussa pidon?? Oon kaikkee kuulluu mutta tää on jo vähä....

      • Kemisti kaikkitietäväinen

        Ammoniumnitraatin ostamiseen vaadittiin vuosien 1995 ja 2005 välillä joko räjäyttäjän paperit tai olla tarve elinkeinoon(omistaa peltoja). Säädös kumottiin siis vuonna 05 ja nykypäivänä sitä periaatteessa voi kuka vaan ostaa. Tällä hetkellä siis yhdenkään lannoitteen ostaminen ei ole millään muotoa luvanvaraista. Hyvin harvoja jos mitään lähtöaineita valvotaan, mutta valmiita räjähteitä kylläkin. Kyseessä ei räjähteiden valmistuksen suhteen ole suinkaan saatavuus, vaan tietotaito ja laitteisto. Jos lähtöaineita alettaisiin kieltää, en nyt tähän hätään keksi mitä kaupassa enää saataisiin tai voitaisiin myydä. Lannoitteet kieltämällä sadot romahtaisivat eikä ruokaa olisi kuin rikkaimmalle eliitille, vedenpuhdistus takkuaisi, bensasta ja akuista nyt puhumattakaan.

        Kaliumnitraattia saa lähimmästä raktorimiesten kaupasta 25 kilon säkkeinä ja sitä kyllä myydään kaikille, koska sitä ei saa räjähtämään millään konstilla, mutta se nopeuttaa palavien aineiden palamista ja on vaikka mustan ruudin ja savumassan hapetin. Sokeri palaa, jota KN hapettaa. Mustaruuti palaa nopeasti ja rikkoo kyllä putkia ja kalliotakin, mutta sen teho varsinaisiin räjähteisiin verrattuna on hyvin vaatimaton. Kaliumnitraatista voi tosin taidolla jalostaa ihan uskomattomia asioita..

        C4 ei todellakaan ole niin voimakasta että se räjäyttää auton 50 gramman määränä. Ikkunat nyt tietysti lähtevät jo parin grammankin latingilla, mutta arabiassa on räjäytelty autoja joissa on ollut satoja kiloja räjähteitä ja romukasasta voi vielä erottaa että siinä on auto ollut. C4 on sekoitus Heksogeeniä(RDX) ja noin 9% erityistä muovailumassaa, joka sitoo kidemassan ja tekee siitä muotoiltavaa. C4 kestää läpiampumisen ja nuotioon heittämisen ja sen räjäyttämiseksi vaaditaan nalli tai jokin muu hyvin voimakas isku(vasaralla ja alasimella saattaa ehkä saada syttymään). C4 on 1.34 kertaa tehokkaampaa kuin TNT tai trotyyli, eli mistään superräjähteestä ei ole kyse. Heksogeeniä valmistetaan kahdesta lähtöaineesta, joita voi itse kemiantaitoa ja laitteistoa vähän omaamalla valmistaa ja ostaa tavallisesta kaupasta. Mutta haa! Enpäs kerrokaan, mitä aineita ne ovat!

        Suomeksi sivuja ei löydy juuri lainkaan poislukien nämä puskajupit jotka ovat esillä siksi etten ainakaan minä löytänyt sieltä mitään mikä voisi oikeasti räjähtää. Englannin kielellä sen sijaan niitä löytyy enemmän kuin ehtii lukea. Muualla maailmassa tajutaan se, että tieto ei ole rikos, vaan teko ja vain opetustarkoitukseen suunnattu synteesiohje jossa kielletään kokeilemasta kotona, ei ole millään muotoa laiton vaan se on laitonta että sitä ainetta tekee. Pommiohjeita ei suomessakaan ole kielletty millään muotoa eikä sananvapauden nimissä varmaan ihan heti kielletäkään, mutta täällä, kuten myös ulkomailla, jos joku pamauttaa itsensä niiden ohjeistamana, saattaa kirjoittaja joutua ongelmiin ja tietysti ohjeita antaessaan ottaa aina pienen riskin osasyyllisyydestä. Myyrmannin tapauksessa tuomioita ei kuitenkaan jaettu.

        Ja tiedoksi vaan, ettemme me kemistit ole mitään hulluja pommimiehiä tai muuten vaan kajahtaneita, no outoja jotkut ehkä. Monet ovat kiinnostuneet räjähteistä mutta hyvin harvalla vaan on sitä vaadittavaa tietotaitoa ja vastuuta, ja sitten on ne idiootit jotka jotakin käsiinsä saatuaan kiikuttavat sen heti ostoskeskukseen kavereille näytille. Muistuu ruotsista mieleen jokunen vuosi sitten sattunut onnettomuus, jossa joku onneton oli valmistanut kilon asetoniperoksidia ja kaikki mitä jäi jäljelle oli kolmimetrinen kraatteri lumessa.


    • plääplääplää
      • Busse'

        Ammoniumnitraattia on vuoden 2005 jälkeen saanut ostaa kuka vaan ja piste. Finlex puhukoon puolestaan - ammoniumnitraattiasetus on koodinimi.


      • Busse'
        Busse' kirjoitti:

        Ammoniumnitraattia on vuoden 2005 jälkeen saanut ostaa kuka vaan ja piste. Finlex puhukoon puolestaan - ammoniumnitraattiasetus on koodinimi.

        Niin, tarkennuksena, että APTEEKKIMAFIA ei ammoa myy. Laki ei sitä kiellä. Noh, jokaisella on oikeus valita asiakkaansa. Kaupasta saa kylmäpusseja joissa on kalkilla vakautettua ammoa, jonka puhdistus onnistuu yksinkertaisella suodatusprosessilla. Hintaa kertyy näin 10-20 euroa kilo puhdistamisen vaiva.

        http://finnsci.org


      • 1x2 pennit...
        Busse' kirjoitti:

        Niin, tarkennuksena, että APTEEKKIMAFIA ei ammoa myy. Laki ei sitä kiellä. Noh, jokaisella on oikeus valita asiakkaansa. Kaupasta saa kylmäpusseja joissa on kalkilla vakautettua ammoa, jonka puhdistus onnistuu yksinkertaisella suodatusprosessilla. Hintaa kertyy näin 10-20 euroa kilo puhdistamisen vaiva.

        http://finnsci.org

        Eräs kertoi että apteekki oli kieltäytynyt myymästä glukoosia (rypälesokeria) ruuan valmistukseen. Farmaseutti oli supissut hyllyn takana toiselle että eikös tuota käytetä huuuumeiden laimentamiseen. Helpommalla tuota olisi irronnut kotiviiniliikkeestä tai marketista panimosokerin nimellä.


      • Bad Joker
        1x2 pennit... kirjoitti:

        Eräs kertoi että apteekki oli kieltäytynyt myymästä glukoosia (rypälesokeria) ruuan valmistukseen. Farmaseutti oli supissut hyllyn takana toiselle että eikös tuota käytetä huuuumeiden laimentamiseen. Helpommalla tuota olisi irronnut kotiviiniliikkeestä tai marketista panimosokerin nimellä.

        Apteekki kieltäytyi myymästä glukoosia elintarvikekäyttöön siksi, koska heillä ei ole elintarvikelupia ja tuotetta ei välttämättä ole testattu elintarvikekäyttöön soveltuvaksi. Monet kemianalan toimittajat myyvät lavakaupalla kaikenlaista jota tavallinen sukankuluttaja yleensä työntää suuhunsa, mutta jota ei erikseen ole suuhunpantavaksi hyväksytty. Jos asiakas vakuuttaa että tuotetta ei käytetä elintarvikekäyttöön taikka se tapahtuu omalla vastuulla, apteekki todennäköisesti myy tuotteen.

        Tosin, edelleen, älkää ostako mitään apteekista jos se vain on mahdollista välttää. Apteekissa vetyperoksidi maksaa jopa 60 euroa litralta (30%) kun 50-prossaista saa alan toimittajilta jopa 20 senttiä litralta. Siksi toisekseen apteekit ovat aivan vitun vainoharhaisia eri aineiden käyttötarkoituksista. "Iik, mitä jos se käyttää sitä tislattua ionisoitua vettä huumehiin..."


      • nuori kemisti
        Busse' kirjoitti:

        Niin, tarkennuksena, että APTEEKKIMAFIA ei ammoa myy. Laki ei sitä kiellä. Noh, jokaisella on oikeus valita asiakkaansa. Kaupasta saa kylmäpusseja joissa on kalkilla vakautettua ammoa, jonka puhdistus onnistuu yksinkertaisella suodatusprosessilla. Hintaa kertyy näin 10-20 euroa kilo puhdistamisen vaiva.

        http://finnsci.org

        Ammoniumnitraatti saa puhtaana kylmäpusseista jomo ice katso.


      • vanha kemisti
        nuori kemisti kirjoitti:

        Ammoniumnitraatti saa puhtaana kylmäpusseista jomo ice katso.

        Ai, oliko se puhdasta niissä pusseissa? Hitto kun kukaan ei tajunnut, että kakarat tällaista keksivät..


      • pera pervo
        vanha kemisti kirjoitti:

        Ai, oliko se puhdasta niissä pusseissa? Hitto kun kukaan ei tajunnut, että kakarat tällaista keksivät..

        kyllä huomaa että näillä sivuilla poliisit pyörii kun on niin tyhmiä kysymyksiä joillain ettei voi olla muuta vaihtoehtoa kyllä naurattaa kun ei oo muutakaan tekemistä niillä jakais niitä sakkoja vaan hahhaa


      • vanha kemisti
        pera pervo kirjoitti:

        kyllä huomaa että näillä sivuilla poliisit pyörii kun on niin tyhmiä kysymyksiä joillain ettei voi olla muuta vaihtoehtoa kyllä naurattaa kun ei oo muutakaan tekemistä niillä jakais niitä sakkoja vaan hahhaa

        En ole poliisi vaan "vanha kemisti". Kysymys oli ironinen (kyse ei ole raudasta), kylmäpussit on jo kauan sitten kontaminoitu pelleilyn estämiseksi. Mutta täällähän on nähty, kuinka nitraatteja voi keitellä kusestakin yksityiskohtaisella, ja siiselit kiittelee vuolaasti tiedoista, yrittää toistaa perässä ja yrittää sytyttää pommia pissalta haisten ja suu auki miettivät eikö se "nitraatti" ollutkaan tarpeeksi voimakasta. Haahaahaa.


      • Puolikemisti
        vanha kemisti kirjoitti:

        En ole poliisi vaan "vanha kemisti". Kysymys oli ironinen (kyse ei ole raudasta), kylmäpussit on jo kauan sitten kontaminoitu pelleilyn estämiseksi. Mutta täällähän on nähty, kuinka nitraatteja voi keitellä kusestakin yksityiskohtaisella, ja siiselit kiittelee vuolaasti tiedoista, yrittää toistaa perässä ja yrittää sytyttää pommia pissalta haisten ja suu auki miettivät eikö se "nitraatti" ollutkaan tarpeeksi voimakasta. Haahaahaa.

        Sokerilla ja KNO3:lla voi leikkiä pikkurakettimiestä metsässä, kunhan ei saa aikaan metsäpaloa. Eli kokeile talvella, jos pakko. Laitonta voi olla. Ja muistaakseni minimilentokorkeus on 50m, joten sen yli ei passaa raketteja ainakaan ampua. C4:n valmistuksesta täällä on puhuttu pitkäänkin, mutta ilmeisemmin kukaan ei tiedä siitä mitään. Kuitenkin, jos joku etsii ohjeen RXD:n tekoon, kerrottakoon, että lähtee tosi herkäski ilmaan ja kovaa. Sillä ei pidä pelleillä edes pieninä määrinä, jollei tarkasti tiedä mitä tekee tai täällä on kohta monta sokeaa/kuollutta puolikemistiä. Lämpötilat (ei kuumene liikaa ja tule näkimille) on hyvä myös muistaa. Aina. [Se C4-juttu liittyy sen vakauttamiseen (RXD on epävakaa) ja muovailtavuuteen lähinnä]. Mummon kuumemittarista saa elohopeaa ja typpihapon etanolin kanssa voi tehdä tosi herkästi lähtevää räjähdyselohopeaa kokeeksi. Käytettiin joskus nk. paukkukarkeissa, jotka räjähtivät auki vetämällä narusta. Kukaan vain ei kertonut/tiennyt, että HÖYRYSTYNYT elohopea on myrkyllistä....
        Jos on pakko saada ns. pommi, tehkää vaikka mustaa ruutia. Siinäkin on haastetta ihan kylliksi, nimittäin pöly voi suhuhtaa staattisesta sähköpurkauksesta näkimille.


      • Pikkukemisti
        Puolikemisti kirjoitti:

        Sokerilla ja KNO3:lla voi leikkiä pikkurakettimiestä metsässä, kunhan ei saa aikaan metsäpaloa. Eli kokeile talvella, jos pakko. Laitonta voi olla. Ja muistaakseni minimilentokorkeus on 50m, joten sen yli ei passaa raketteja ainakaan ampua. C4:n valmistuksesta täällä on puhuttu pitkäänkin, mutta ilmeisemmin kukaan ei tiedä siitä mitään. Kuitenkin, jos joku etsii ohjeen RXD:n tekoon, kerrottakoon, että lähtee tosi herkäski ilmaan ja kovaa. Sillä ei pidä pelleillä edes pieninä määrinä, jollei tarkasti tiedä mitä tekee tai täällä on kohta monta sokeaa/kuollutta puolikemistiä. Lämpötilat (ei kuumene liikaa ja tule näkimille) on hyvä myös muistaa. Aina. [Se C4-juttu liittyy sen vakauttamiseen (RXD on epävakaa) ja muovailtavuuteen lähinnä]. Mummon kuumemittarista saa elohopeaa ja typpihapon etanolin kanssa voi tehdä tosi herkästi lähtevää räjähdyselohopeaa kokeeksi. Käytettiin joskus nk. paukkukarkeissa, jotka räjähtivät auki vetämällä narusta. Kukaan vain ei kertonut/tiennyt, että HÖYRYSTYNYT elohopea on myrkyllistä....
        Jos on pakko saada ns. pommi, tehkää vaikka mustaa ruutia. Siinäkin on haastetta ihan kylliksi, nimittäin pöly voi suhuhtaa staattisesta sähköpurkauksesta näkimille.

        Äskeiseen jatkoksi. Se RXD kiteytyy. Sitten kun rikot kiteitä jauhoksi kiireissäsi (ei voi säilytää sellaisenaan oikein mitenkään)..... niin ihan vihjeeksi. Se PITÄÄ vaukauttaa. Vaikka leipoisit sen muovailuvahaan, riittää että kaksi sopivaa kidettä kopsahtaa toisiinsa ja sulla on huono päivä. Sitten se muuttuukin vielä huonommaksi. Lue KAIKKI ohjeet mitä saat/näet, jos olet utelias. Sitä voi tehdä. Äkkiä tehtynä loput ohjeet saa sitten joskus ehkä kuunteluoppilaana vain. Ja tod. sitä ei kannata tehdä yli 100g kerralla tai olet kauniisti sanottuna pississä. Enkä kyllä säilyttäisikään yli puolta kiloa edes keskellä metsää vakautettuna. Vieläkin kovempia aineita on olemassa, jotka ovat nestemäisiä räjähteitä. Yleensä ne ovat vakaampia (en nyt tarkoita nitroa tms). Jos joku haluaa reiän kiveen, se menee kyllä mustalla ruudillakin. Nuo kuivat räjähteet vaan tuppaavat olemaan puheista huolimatta pirun herkkiä. Ja en taatusti ole mikään poliisi. Saattaa olla vain, että olen seuraava työnantajasi (tehtaassa), jos kemman teoriakirjakin pysyy käsissä. Nestemäisissä räjähteissä on se hyvä puoli, että ne voi vaikka isolla kalliolla kokeilla kauko-ohjatusti sekoittaa keskenään. Ja on niitä vakaitakin sekoitettuna, jotka voi vaikka kaataa maahan ja vielä lähtee koko kangas seuraavana päivänä dynyn alkupanoksen kanssa, mutta....

        Jos kavereihin tai tyttöystävään pitää tehdä vaikutus, erilaisia väriaineita voi sekoittaa, jolloin pimeällä näky on hieno. Ei se paukun teho/vaarallisuus ole se ydin. Kyllä se ilkullakin silmään ammuttuna henki voi mennä ihan kuten .50 Desert Eaglella.


      • Hegesippus
        Pikkukemisti kirjoitti:

        Äskeiseen jatkoksi. Se RXD kiteytyy. Sitten kun rikot kiteitä jauhoksi kiireissäsi (ei voi säilytää sellaisenaan oikein mitenkään)..... niin ihan vihjeeksi. Se PITÄÄ vaukauttaa. Vaikka leipoisit sen muovailuvahaan, riittää että kaksi sopivaa kidettä kopsahtaa toisiinsa ja sulla on huono päivä. Sitten se muuttuukin vielä huonommaksi. Lue KAIKKI ohjeet mitä saat/näet, jos olet utelias. Sitä voi tehdä. Äkkiä tehtynä loput ohjeet saa sitten joskus ehkä kuunteluoppilaana vain. Ja tod. sitä ei kannata tehdä yli 100g kerralla tai olet kauniisti sanottuna pississä. Enkä kyllä säilyttäisikään yli puolta kiloa edes keskellä metsää vakautettuna. Vieläkin kovempia aineita on olemassa, jotka ovat nestemäisiä räjähteitä. Yleensä ne ovat vakaampia (en nyt tarkoita nitroa tms). Jos joku haluaa reiän kiveen, se menee kyllä mustalla ruudillakin. Nuo kuivat räjähteet vaan tuppaavat olemaan puheista huolimatta pirun herkkiä. Ja en taatusti ole mikään poliisi. Saattaa olla vain, että olen seuraava työnantajasi (tehtaassa), jos kemman teoriakirjakin pysyy käsissä. Nestemäisissä räjähteissä on se hyvä puoli, että ne voi vaikka isolla kalliolla kokeilla kauko-ohjatusti sekoittaa keskenään. Ja on niitä vakaitakin sekoitettuna, jotka voi vaikka kaataa maahan ja vielä lähtee koko kangas seuraavana päivänä dynyn alkupanoksen kanssa, mutta....

        Jos kavereihin tai tyttöystävään pitää tehdä vaikutus, erilaisia väriaineita voi sekoittaa, jolloin pimeällä näky on hieno. Ei se paukun teho/vaarallisuus ole se ydin. Kyllä se ilkullakin silmään ammuttuna henki voi mennä ihan kuten .50 Desert Eaglella.

        Bensiinillä saa tarpeeksi isoja paukkuja jos oikein osaa käyttää...


      • Bad Joker kirjoitti:

        Apteekki kieltäytyi myymästä glukoosia elintarvikekäyttöön siksi, koska heillä ei ole elintarvikelupia ja tuotetta ei välttämättä ole testattu elintarvikekäyttöön soveltuvaksi. Monet kemianalan toimittajat myyvät lavakaupalla kaikenlaista jota tavallinen sukankuluttaja yleensä työntää suuhunsa, mutta jota ei erikseen ole suuhunpantavaksi hyväksytty. Jos asiakas vakuuttaa että tuotetta ei käytetä elintarvikekäyttöön taikka se tapahtuu omalla vastuulla, apteekki todennäköisesti myy tuotteen.

        Tosin, edelleen, älkää ostako mitään apteekista jos se vain on mahdollista välttää. Apteekissa vetyperoksidi maksaa jopa 60 euroa litralta (30%) kun 50-prossaista saa alan toimittajilta jopa 20 senttiä litralta. Siksi toisekseen apteekit ovat aivan vitun vainoharhaisia eri aineiden käyttötarkoituksista. "Iik, mitä jos se käyttää sitä tislattua ionisoitua vettä huumehiin..."

        Taannoin Loviisan apteekki kieltäytyi myymästä minulle salmiakkijauhetta teknisiin tarkoituksiin. Olisi pitänyt olla lääkärin resepti...

        Eikä tämä ole pilaa vaan totisinta totta!


      • Hegesippus kirjoitti:

        Bensiinillä saa tarpeeksi isoja paukkuja jos oikein osaa käyttää...

        Niin saa. Entisestä naapurin kaverista tuli entinen bensiinipomminsa kanssa. Onneksi räjähti ennenkuin ehti viedä sen kanisterin suunnittelemaansa kohteeseen...


      • sinihappoalkemisti
        vanha kemisti kirjoitti:

        En ole poliisi vaan "vanha kemisti". Kysymys oli ironinen (kyse ei ole raudasta), kylmäpussit on jo kauan sitten kontaminoitu pelleilyn estämiseksi. Mutta täällähän on nähty, kuinka nitraatteja voi keitellä kusestakin yksityiskohtaisella, ja siiselit kiittelee vuolaasti tiedoista, yrittää toistaa perässä ja yrittää sytyttää pommia pissalta haisten ja suu auki miettivät eikö se "nitraatti" ollutkaan tarpeeksi voimakasta. Haahaahaa.

        Täällä te juntit riitelette kaiken maailman nitraateista ja muoviräjähteistä, kun taas itse olen onnistunut transmutaation avulla muuttamaan elohopeaa kullaksi. Olen myös valmistanut "viisasten kiven" , katsoppa piruuttasi mistä se on valmistettu.


    • Hjälppiä.

      http://www.capricorn.org/~akira/home/terror.html

      Siellä on englanniks tekstiä C-4 ja useasta räjähdys aineista sun muista. Kannattaa katsoa...... Ainahan tiedokseen saa oppia. Valmistaminenhan on laitonta tämän järjestelmän mukaan joka ei ole minu keksimäni...... Minä elän oman järjestyksen mukaan en muitten.

    • Rakettiharrastaja

      Ammoniumnitraatti jota saat kylmäpusseista ei ole puhdasta! siinä on lisäksi sellaisia aineita kuin kalkki ja urea. tosin ammoniumnitraatin voit metanolilla puhdistaa noin 85% puhtaaksi... Itse tosin ihmettelen miksi te kaikki (tai useimmat teistä!) luulette että noille kemikaaleille ei ole muuta käyttöä kuin pommit. Itse olen tilannut ulkomailta tuota ammoniumperkloraattia ja tehnyt siitä raketinpolttoainetta. tosin jos pikku poika haluaa tehdä räjähdettä niin sekoita vain 7 osaa kaliumperkloraattia ja 3 osaa tummaa alumiinijauhetta ja paketoi se. noin 20g määrällä voit ehkä onnistua kaatamaan puun.

      • Jotain_pyro_juttuja

        20 g ei riitä vaikka käyttäisit vesipussia tai hiekkaa ympärillä. Taas räjähteiden tehon liioittelua kun et ole selvästikään itse testannut. Kylmäpusseja on erillaisia. Joissakin on puhdasta AN, yleensä halvimmissa. AN vaatii primäärisen aineen jotta poksahtaa. Myös tiheys pitää olla mahdollisimman pieni. Huom PIENI. Jännä juttu, yleensä pyritään korkeaan tiheyteen mutta ei AN:llä. Millaisi raketteja sinulla on?


    • KemianMies

      Kävin hakemassa jääkarhua k raudasta joka on noin 65- 75 % natrium nitraattia sisältävä betonin lisäasine. ainetta pitäs saada 95 %. tein youtube ohjeiden mukaan, jotka oli tarkotettu perus salpietarille, ei natriumnitraatille. kiteet tuli kuten olisi pitänyt tulla kalium nitraatille, mutta ruuti ei räjähdä millään. keräsin jäähdytetystä liuoksesta kiteet pinnalta ja käytin sitä grillihiilitomun kanssa, jota sain hiomapapereita hyväksi käyttämällä. seoksen vielä kiteytin kosteassa ja sitten pannulla vedin kosteat pois, sitten jauhoin tomuksi. Olisiko kiteyttäminen kuumennus vaiheessa rikkonut kidemuodon?

    • Rakettiharrastaja

      No liiottelun puolella käväisi, myönnetään! tällä hetken en varastoi raketteja mutta onhan niitä kaikenlaisia tehty käyttäen esim. NASA:n kiinteää polttoainetta tai kaliumnitraatin ja glukoosin yhdistelmillä ym. yleensä ovat olleet ihan pahvista ja muusta sälästä sellaisia ''kertakäyttöisiä'' mutta viime vuoden vaihteessa tuli laukaistua sellainen Alumiinista tehty jossa oli kuparikärki varustettuna räjähdepanoksella. eikös tuo AN vaadi aika suurenkin määrän esim. AP että jysähtää? ja en ole mitään isompaa tuolla väläysruudilla mutta kyllä sitä viimeksi 2 vuotta sitten yhden 150g satsin kloraattipohjaista räjäytin käyttäen nallina noin 3g elohopeafulminaattia.

      • Jotain_pyro_juttuja

        Onko sulla heittää youtubeen videoita niistä sun rakettijutuista? Itse olen r candyllä yrittänyt, mutta en saa tarpeeksi työntövoimaa. Ruudilla käy sillä lailla että raketti viuhahtaa ilmaan ja sitten suutin pettää tai kuori repeää. Tarvitsee varmaan paksumman pahvin? MInkä kokoisia sinulla on ja mistä olet hankkinut? Suomessa on firma joka valmistaa ilotulitusteollisuudelle pahviputkia, mutta ei myy yksityiselle. Entäs oletko ostanut tai tehnyt raketin valmistus työkaluja (rocket tooling kit)?

        AN ei vaadi paljon aloituspanosta jos hienontaa rakeet\kiteet tehosekoittimessa (kunhan tiheys pysyy 0.9 -1.0 paikkeilla) ja lisää alumiinijauhetta. AN:llä on myös suuri kriittinen halkaisija. (esim lieriön muotoisen pommin pitää olla väh. 5 cm paksu jotta detonaatioaalto pystyy jatkumaan) AP:ta en suosittele kenellekkään koska se sublimoituu ja "häviää silmien edessä". Sublimoitunut AP kerääntyy suljetun astian reinoille ja saattaa räjähtää astiaa avattaessa. Parempi vaihtoehto olisi hmtd.

        Kloraattipohjainen välähdys tuli varmaan aika kalliiksi? Jos tekee paljon isoja flash paukkuja kannattaa käyttää kaliumnitraattipohjaista reseptiä.


    • Rakettiharrastaja

      En tiedä, en ole noita yleensä kuvannut mutta katotaan. kuinka paksua pahvia käytit ruutiraketissa? suurin osa tavaroista on ostettu United nuclear nimiseltä jenkkiläiseltä firmalta. Aloitepanoksina en käytä ollenkaan AP:ta vaan ainoastaan HMTD,TetrAP,lyijyatsidi tai elohopeafulminaatti nallia. kloraatti ja muutkin kemikaalit on taas ostettu pyrogate.eu sivustolta. ja kyllä se kloraatti maksaa paljon (20e/kg) sen lisäksi postikulut ovat 35 euroa. kyseessä oli itseasiassa muoviräjähde jonka ohje löytyy Anarchistic cookbookista.

      • Jotain_pyro_juttuja

        Pahviputket ovat sikariputkia joiden seinämävahvuus on 2 mm. Miten pystyit tilaaman united nuclearilta suomeen? Minulla on sellainen käsitys että he eivät toimita usa:n ulkopuolelle.

        Pyrogate.eu on aika kallis paikka, mutta hyvä tietää että sieltäkin saa.

        Tarkoitatko kloraatin ja vaseliinin sekoitusta? Se on nimeltään cheddite ja sitä käytettiin louhintaräjähteenä. Itse en miellä sitä muoviräjähteeksi. Anarchist cookbook on huono eepos koska siinä on pahoja asiavirheitä.


    • Rakettiharrastaja

      United nuclear ei myy kaikkia tuotteitaan USA.n ulkopuolelle mutta jonkinverran kyllä. jos putkesi olivat tuota luokkaa niin uskon että ruutisi on liian nopeasti palavaa tai että suutin on liian ohut, myös purkautumisaukko voi olla liian pieni halkaisialtaan niin että osa paineista kohdistuu seinämiin tai suuttimeen. Tarkoitin juuri tuota kloraatin ja vaseliinin sekoitusta muoviräjähteenä. Anarchistic cookbook ei tosiaankaan ole paras mahdollinen lähde räjähdeohjeille mutta sehän onkin päivitetty viimeksi vuosisadan alussa.

    • mää vaan

      bensasta ja styroksista saa yhteytettynä helposti kotitekoista napalmia.
      vielä ku lisää alumiinijauhetta niin säkenöi kivasti. ja on suhteellisen vakaata käsitellä kunhan ei ihan äidy hulluttelemaan.

    • gggg

      Joihinkin tarttee luvan tai sitten ikä merkkaa ostamista.

    • älä kysele hölmöjä

      Tyhmiä kyselyitä näillä palstoilla. Jos on ongelmia niin voisit kysellä esimerkiksi TUKESILTA sehän on eräs kemikaalien käyttöä valvova virasto.
      Ja työterveyslaitokselta löytyy tietoa monien kemikaalien mahdollisista työterveyshaitoista.
      Apteekeista löytyy tietoa lääkkeiden käytöstä.
      Kemikaalien maahantuojatkin voivat antaa tietoja ostajille ja "ostajille".

      Onhan näitä tiedonantajia monia, nuo nyt vaan esimerkiksi. Tämä palsta ei todellakaan ole mikään asiantuntija palsta näihin kysymyksiin. Tosi surkeaa tiedon hankintaa on jos näiltä palstoilta täytyy kysellä.

      Keskity ihan rauhassa vain niihin puuhiin jotka ymmärrät.

      • > Keskity ihan rauhassa vain niihin puuhiin jotka ymmärrät.
        Jos kaikki toimisivat näin, tieteen kehitys pysähtyisi.


    • raipe2

      Syyte napsahtaa

    • Antzux

      Pojat on AINA olleet kiinnostuneita räjähteistä,isäukkoni oli sota-ajan lapsia ja heillä oli JO sillon omat kiväärit ja pommit joka sällillä Karjalan Kannaksella,sanoi että kukaan ei menettäny näköään kun räjähteillä EI pelleilty ja NE räjähteet oli ihan ihka oikeita ja ääni senverran kova että nykyajan poliisit ei ois menny koko kylään päinkään!
      Että olkaapa iha noikeasti varuillaan kun pommeja teette ne ei ole leikin asia vaan vaativat asiantuntemusta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe