Mitä kaikkea ruokaa (hyvää ja terveellistä) saisi aikaan tuollaisesta purkista? Mihin kaikkeen papuja voisi käyttää? Tortillatäytettyä olen tehnyt, mutta saisiko jotain muutakin? Keittoa?
Erityisesti pidän tulisesta, tomaattisesta ja meksikolaisesta ruoasta.
Valkoisia papuja
5
1796
Vastaukset
- AloittajaTuliTakaisin
Eli jos osaat vähänkin laittaa "Santa Maria -tex-mexiä", niin siihen ne pavut ovat onnen omiaan.
Käyvät myös englantilaiseen aamupalaan sellaisenaan (yök).
Varmaan niistä keittoakin saa tomaatin, chilin ja valkosipulin kanssa, mutta en mene takuuseen mausta.
Mutta terveellisintä saat kun jätät purkin kaappiin ja laitat pavut itse kuivista pavuista, pavuista löytyy vaikka mitä.
Minä olen valkoisia papuja tomaattikastikkeessa syönyt viimeksi kielikurssilla Portugalissa vuonna 98, kun kaikessa järjestetyssä ruoassa oli kalaa tai lihaa ja "ranskalaiset" perunat alkoivat tulla korvista ulos.
Espanjalaisen vegaanikämppiksen kanssa söimme papuja suoraan purkista puiston penkillä yeast pasten ja valkoisen leivän sekä soijamaidon kera. Silloin maistui hyvältä, mutta nykyään pitäisi kyllä olla aika painavat syyt jotta purkki eksyisi ostoskoriini. - Koskikara
ensin otat niitä pakastettuja vihreitä papuja palkoineen(En tidä suom nimeä)ruots brytbönor.Joo keität näitä ja lisäät tomaattipyrettä sekä murskattuja tomaatteja,sipulia,mustaa pippuria,lihalientä,öljyä ja mahdollisesti esikypsytettyä lihaa,(itse en käytä).Viimeiseksi laitat sopivan määrän purkkipapuja.Söin tätä ruokaa ensimmäisen kerran eläissäni jo 15 vuotta sitten Greikan vuoristossa lammas,vuohipaimenen ja hänen tyttärensä vieraana 1300 metriä merenpinnan yläpuolella.Vaikka valkoiset pavut taisi puuttua tuntui se jumalten ruoalta.Teen sitä nykyisinkin silloin tällöin ja onhan se hyvää.
- kotikokki
Paista jauhelihaa (200-400g) ja sipulia pannulla, nakkaa sekaan mausteeksi suolaa, paprikajauhetta, chilia, pippuria, ripaus sokeria yms.. lisää purkillinen papuja, ja toinen purkki tomattimurskaa. Anna kiehua hiljaa joku 10min ja tarjoa keitetyn riisin tai pastan kanssa.
- Kiikeri
Papukeittoa voi tehdä kun laittaa kattilaan reilusti sipulia, valkosipulia, purjoa, porkkanaa, perunaa...mitä nyt mieleen tulee...chiliä, mausteita, kasvisliemikuutio ja ne lopuksi ne pavut. Jos haluaa vaihtelu niin sekaan myös vaikka kidneypapuja. Ja sitten vaan kiehutellaan. Pavut kannattaa laittaa vasta kiehumisen loppuvaiheessa, kun porkkanat ja vihannekset ovat pehmentyneitä.
- Clint Eastwood
Tee cowboy-muonaa :)
Papuja tomppakastissa, jauharia, chiliä jossain muodossa, ehkä paprikaa, ehkä maissia.
Sit vanha länkkäri pyörimaan ja ohjeen mukaista pöperöä mättämään ranskanleivän kanssa.
Nii, ja ranskis pitää olla tooosi reiluina siivuina.
Tähän ruokalajiin kuuluu että saa tiukimmat etikettisäännöt unohtaa syödessä. Saa nuolla lautasen jos ei jääny ranskista niin paljon että sillä sais kaavittua.
Ite hyväks todettu jos ei oo niin muodollisten ruokailujen ystävä :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654196
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342729En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142532Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1491167- 801016