kaakao

juomasta

Onko kuinka paljon kevyempi vaihtoehto juoda "tummasta" kaakaojauhosta, rasvattomasta maidosta ja makeutusnesteestä tehtyä juomaa kuin normaalia kaakaojauhoa rasvattomaan maitoon sekoitettuna?

7

1337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parempaa

      "Normaali" kaakaoon tarkoitettu jauhe on ellomakeaa, itse olen tehnyt vuosikaudet tummaan kaakaojauheeseen niin maistuu kaakaokin eikä sokeri. Uskoisin että ainakin niiden täyteaineiden verran kevyempää on. Ja jos pieni sokerimäärä ei pelota niin vaniljasokerilla saa kivan makuvivahteen.

      • asdasddfs

        Tuleeko siitä hyvää ku sekottaa tummaa kaakaota ja makeutusnestettä maitoon? Kuinka paljon laitetaan kaakaota no sanotaan nyt 2dl maitoa?


      • Syksy
        asdasddfs kirjoitti:

        Tuleeko siitä hyvää ku sekottaa tummaa kaakaota ja makeutusnestettä maitoon? Kuinka paljon laitetaan kaakaota no sanotaan nyt 2dl maitoa?

        Makeutusnestettä en ole noissa käyttänyt, mutta kaakaojauheen ja sokerin sekoitussuhde on ~puolet ja puolet. Tykkään aika vahvasta kaakaosta joten kupilliseen menee yleensä vähintään kukkurainen teelusikallinen seosta (eli käytännössä kaksi). Miedompaan varmaan sellainen vajaa/puolikas teelusikallinen kaakaojauhetta ja makeutusnestettä saman verran tai vähän enemmän lienee hyvä. Kokeilemalla oppii.

        Tumma kaakaojauhe ei liukene yhtä helposti kuin kaupan aineet ja tuppaa sakeutumaan pohjalle kuumaankin maitoon sekoitettaessa, joten juodessa kannattaa hämmennellä aina välillä.


      • Emilia *
        Syksy kirjoitti:

        Makeutusnestettä en ole noissa käyttänyt, mutta kaakaojauheen ja sokerin sekoitussuhde on ~puolet ja puolet. Tykkään aika vahvasta kaakaosta joten kupilliseen menee yleensä vähintään kukkurainen teelusikallinen seosta (eli käytännössä kaksi). Miedompaan varmaan sellainen vajaa/puolikas teelusikallinen kaakaojauhetta ja makeutusnestettä saman verran tai vähän enemmän lienee hyvä. Kokeilemalla oppii.

        Tumma kaakaojauhe ei liukene yhtä helposti kuin kaupan aineet ja tuppaa sakeutumaan pohjalle kuumaankin maitoon sekoitettaessa, joten juodessa kannattaa hämmennellä aina välillä.

        kun ei liukene kunnolla,se sekoitetaan ensin pieneen määrään kylmää maitoa jonka jälkeen kaadetaan kuuma maito päälle :)

        eli kupin pohjalle sentti pari kylmää maitoa,sinne kaakaojauhe (tumma) sekoitetaan kunnolla ja sitten vaan kuuma maito päälle tai vaikka kylmä.

        huono puoli siinä on se että joutuu tietysti lämmittämään sen maidon eriksee..


      • Syksy
        Emilia * kirjoitti:

        kun ei liukene kunnolla,se sekoitetaan ensin pieneen määrään kylmää maitoa jonka jälkeen kaadetaan kuuma maito päälle :)

        eli kupin pohjalle sentti pari kylmää maitoa,sinne kaakaojauhe (tumma) sekoitetaan kunnolla ja sitten vaan kuuma maito päälle tai vaikka kylmä.

        huono puoli siinä on se että joutuu tietysti lämmittämään sen maidon eriksee..

        Kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla seuraavalla kerralla. Eipä tuosta lisähommaa ole, kun muutenkin lämmitän sen maidon kattilassa... mikro veisi yleensä vain turhaan tilaa meidän taloudessa.


    • Odium

      Menee vähän asian vierestä mutta ainakin omasta lähikaupastani on saatvilla ilmeisesti varsin uusia kevyempiä valmiita kaakaojuomajauheita jotka sekoitetaan veteen. Ei ole itse tullut maistettua mutta luulisin olevan ihan ok juttuja. Kokemuksia näistä?

      -Odium

      • Syksy

        Sisältänevät rasvatonta maitojauhetta ja epämääräisiä makeutusaineita, eli yliprosessoituja lisäaineita piisaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe