Pitäisi saada halpa pätkämaasturi kakkosautoksi. Kilometrejä tulee niin vähän, että bensakone käy.
Liekö muita vaihtoehtoja kuin pikkusuzukit? Onkohan Pajero Pininiä tuotu Suomeen ja liekö kellä kokemusta Saksan-tuonnista?
Peruspajeron tai lyhyen Land Cruiserin bensakoneet ovat turhan suuria bensarosmoja.
Vai löystyisikö vielä joku muu vaihtoehto?
Mikä halpa pätkä?
19
2594
Vastaukset
- Ilpo
Frontera, lyhyt ja pitkä, bensa ja diesel.
- sama
Ja tietty Lada Niva, jos halpaa haetaan. Arnmeijalta voisi saada UAZin. Siitä ei maasturi parane.
- edelleen sama
sama kirjoitti:
Ja tietty Lada Niva, jos halpaa haetaan. Arnmeijalta voisi saada UAZin. Siitä ei maasturi parane.
Eikös Mersulla ole myös lyhyt G-sarjalainen? Edullisuudesta voi olla montaa mieltä. On ainakin ollut tuotannossa jo kauan, joten vanhemmat mallit pitäisi olla jo halpoja.
Sitten on vielä tietysti nämä citypuolen vehkeet, kuten Rav4 lyhyenä. Pitää hakea Saksasta. - Aoxomoxoa
edelleen sama kirjoitti:
Eikös Mersulla ole myös lyhyt G-sarjalainen? Edullisuudesta voi olla montaa mieltä. On ainakin ollut tuotannossa jo kauan, joten vanhemmat mallit pitäisi olla jo halpoja.
Sitten on vielä tietysti nämä citypuolen vehkeet, kuten Rav4 lyhyenä. Pitää hakea Saksasta.Niva ja UAZ ovat turhan karuja, G-mersu kallis ylläpitää. Pätkä-Frontera vois olla tsekattava, muuten taitaa kallistua Vitaran puoleen.
Jimnyt on vielä hintavia käytettyinäkin. Eli ei valinnanvaraa niin pilvin pimein ole.
Joku BJ-40 saattaisi olla hupaisa vehje, mutta taitavat olla tuunattuja tosioffroadiin ja sellaista en tarvitse. Aoxomoxoa kirjoitti:
Niva ja UAZ ovat turhan karuja, G-mersu kallis ylläpitää. Pätkä-Frontera vois olla tsekattava, muuten taitaa kallistua Vitaran puoleen.
Jimnyt on vielä hintavia käytettyinäkin. Eli ei valinnanvaraa niin pilvin pimein ole.
Joku BJ-40 saattaisi olla hupaisa vehje, mutta taitavat olla tuunattuja tosioffroadiin ja sellaista en tarvitse.ei oo tuunattuja offi käyttöön ja kannattaa vilkasta suzukin samurai.
- trooper
Ja jos haet saksasta, niin voipi löytyä lähes ruosteeton ja hyväkin. Mulla on juuri sellainen, mutta 2.8 td.
- Aoxomoxoa
Pitkän Trooperin tiedän, olen sellaisella ajanutkin, mutta onko sulla siis pätkä ja saako sellaista bensakoneella?
- sellaisiakin
Aoxomoxoa kirjoitti:
Pitkän Trooperin tiedän, olen sellaisella ajanutkin, mutta onko sulla siis pätkä ja saako sellaista bensakoneella?
Tuolla niitä on vaikka kuinka paljon ja jotkut ovat kuten minun autoni, naisen käytöstä ja lähes ruosteettomia.
http://www.mobile.de/SIDc0ya-xZit8J..gpwPKWqag-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1147293322A1Iindex_cgiD1100CCarO-t-vpL~BmPA1B20%81A-t-vCaMiMkQuUnVb_X_Y_x_y~BSRA6D1100A9E11900BGNA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/index_cgi.pl?sr_qual=GN&formType=pkwDetail_GN&_form=search&sr_make=11900&sr_modelId=9&sr_useNetPrice=0&sr_priceFrom=-2&sr_priceTo=-2&sr_category=1100&sr_doorCount=2&sr_powerFrom=-2&sr_powerTo=-2&sr_registrationDateFrom=-2&sr_registrationDateTo=-2&sr_mileageFrom=-2&sr_mileageTo=-2&sr_engineType=Benzin&sr_emissionClass=-2&sr_gear=-2&sr_airConditioning=-2&sr_model=&sr_vehicleType=-2&sr_color=-2&sr_country=-2&sr_zip=&sr_zipRadiusTo=-2&sr_damaged=0&sr_daysOldTo=-2&sr_sortOrder=0&sr_deliverability=-2&doSearch.x=55&doSearch.y=10
- reksa
Pikkasen vaikeeksi menee suosittelu, kun ei tiedä, jotta mikä on mielestäsi halpa maasturiksi.
Aivan perustellusti voi sanoa, että jokin 35 tonnia maksava on halpa, jos vertaa uusien järjestäen 70 tonnin hintoihin.
Mutta jos vertaa tuota 35 tonnia autoihin keskimäärin, niin on vähintäänkin hinnakas peli..
Kerro missä mennään!- Aoxomoxoa
Meikäläisen katsannossa halpa on 2000-4000 euroa.
Tiedän, sillä saa helevetisti ajettuja ikäloppuja. No nyt vuosimallilla ei niinkään olis väliä. Mahdollisimman vähillä kilometreillä kyllä. Aika surkeita yhtälöitä löytyy niin mobilesta (lähes kaikki s-tanan cabrioita) kuin nettiautostakin... - reksa
Aoxomoxoa kirjoitti:
Meikäläisen katsannossa halpa on 2000-4000 euroa.
Tiedän, sillä saa helevetisti ajettuja ikäloppuja. No nyt vuosimallilla ei niinkään olis väliä. Mahdollisimman vähillä kilometreillä kyllä. Aika surkeita yhtälöitä löytyy niin mobilesta (lähes kaikki s-tanan cabrioita) kuin nettiautostakin...No niin, ajattelemme kutakuinkin samassa hintaluokassa. :)
Itse suosittelisin melkeinpä lyhyttä Nissan Terrano II:sta.
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/611/auto_php-id=213611-fin_auto24_ee.html
Älä kavahda tuota Virosta tuomista. Hakukulut jäävät sataseen, kun Saksan reissussa palaa vähintään tonni. Tuon ikäiset autot ovat täydellisesti yksilöllisiä, ostatpa mistä tahansa.
Jos kiinnostaa, niin löytyy kokemusta jaettavaksi Virosta tuonnista. Ja hyviä sellaisia..
Tai sitten Opel Frontera:
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/091/auto_php-id=212091-fin_auto24_ee.html
Miksei Suzuki Vitara:
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/444/auto_php-id=215444-fin_auto24_ee.html - Aoxomoxoa
reksa kirjoitti:
No niin, ajattelemme kutakuinkin samassa hintaluokassa. :)
Itse suosittelisin melkeinpä lyhyttä Nissan Terrano II:sta.
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/611/auto_php-id=213611-fin_auto24_ee.html
Älä kavahda tuota Virosta tuomista. Hakukulut jäävät sataseen, kun Saksan reissussa palaa vähintään tonni. Tuon ikäiset autot ovat täydellisesti yksilöllisiä, ostatpa mistä tahansa.
Jos kiinnostaa, niin löytyy kokemusta jaettavaksi Virosta tuonnista. Ja hyviä sellaisia..
Tai sitten Opel Frontera:
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/091/auto_php-id=212091-fin_auto24_ee.html
Miksei Suzuki Vitara:
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/444/auto_php-id=215444-fin_auto24_ee.htmlKiitti viestistä, kokemukset kyllä kiinnostaa. Enpäs muistanutkaan tuota lyhyttä Terranoa vaikka ulkomailla olen kyllä nähnyt. Onkos pätkä-Fronterassa targakatto vai kiinteä peltinen?
- reksa
Aoxomoxoa kirjoitti:
Kiitti viestistä, kokemukset kyllä kiinnostaa. Enpäs muistanutkaan tuota lyhyttä Terranoa vaikka ulkomailla olen kyllä nähnyt. Onkos pätkä-Fronterassa targakatto vai kiinteä peltinen?
Helppoa kuin heinänteko!
Auton tsekkaaminen on tietysti aivan samanlaista.
Autosta on saatava mukaan virolainen rekisteriote tai saksalaiset paperit katkeamaton kauppakirjojen ketju. Linkin Terrano ei ilmeisesti ole rekisteröity Viroon, jolloin pelataan saksalaisilla papereilla.
Jos auto on Viron rekisterissä, kannattaa sopia, että myyjä poistaa auton rekisteristä. Sen jälkeen otat transito-kilvet noin 100 eurolla ja ne ovat voimassa kuukauden kaikkialla Euroopassa (paitsi ei Suomessa, mikäli autoa ajaa Suomessa asuva henkilö..). Monesti halvempi tai ainakin samanhintainen vaihtoehto on hinauttaa auto satamaan. Silloin ei tarvita transito-kilpiä.
Suomen päässä kuviot ovat aivan samanlaiset, tuopa auton mistä tahansa Eu:n alueelta.
Kun kaupantekoon ryhdytään, niin käteismaksu Viron krooneissa.
Jos tosimielellä olet ostamassa, niin itse olen pari kertaa käyttänyt Virossa asuvaa suomalaista välittäjää, jonka veloitus on ollut todella kohtuullinen ja palvelu kiitettävää.
- Ilpo
Tuosta Trooperista tuli mieleeni, että Terranostakin (II?) on olemassa lyhyt versio. Saksan tuonniksi menee tämäkin.
- Juikke
Taitaapi olla niin että Terraanosta joutuu tyytymään ykkösmalliin tai sitten vastaavaan Pathfinderiin. Itselläni on V6 Terrano kingcabin jenkkialustalla (lukot) ja sillä pääsee. Hintaluokka V6 terranoilla 90-94 lienee jossain 2000 - 4500 euroa parinsadantonnin kilsoilla. Bensaa tuo kuluttaa kohtuulliset 8-12 litraa satasella (tietysti kettujahdissa umpihangessa juhlalliset 30 l/100 km).
- RR Classic
pätkän niin hae LR 90 saksasta jne.
- Aoxomoxoa
Lantikka ei käy, koska pääasia ei ole ajaa mettäkoneen urilla enkä luota englantilaiseen työhön.
Jos haluan parhaan maasturin, haen vanhan Volvo C303/TGB11:n, mutta sellaisesta ei nyt ole kysymys.
Olen kallistumassa Vitaraan tai pätkä-Fronteraan. - RR Classic
Aoxomoxoa kirjoitti:
Lantikka ei käy, koska pääasia ei ole ajaa mettäkoneen urilla enkä luota englantilaiseen työhön.
Jos haluan parhaan maasturin, haen vanhan Volvo C303/TGB11:n, mutta sellaisesta ei nyt ole kysymys.
Olen kallistumassa Vitaraan tai pätkä-Fronteraan.maasto-auto? laatua?
Riisipussi turistirysien vuokra-susse myös?
Volvo oli hyvä heitto, mutta ajaisitko sillä töihin ja lapset tarhaan myös?
Unimog tai telavaunu rover kasilla ovat myös hyviä. - Aoxomoxoa
RR Classic kirjoitti:
maasto-auto? laatua?
Riisipussi turistirysien vuokra-susse myös?
Volvo oli hyvä heitto, mutta ajaisitko sillä töihin ja lapset tarhaan myös?
Unimog tai telavaunu rover kasilla ovat myös hyviä.Kuten aloitussäikeessäni kirjoitin, etsin (muutaman tonnin) kakkosautoa, tulee lähinnä harrasteromppeiden ja koirien kuljetukseen, Elukat yleensä 1-2 hengen kuormalla ,joten takaistuimen voisi taittaa.
Siihen mainitsemani riittävät hyvin.
Volvo tulisi sitten vielä erikosiempiin harrastuksiin...=)
Tarhakakaroita ei enää ole, ajokortillisia kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et voi olla loputtomasti hiljaa
Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto1061680Nainen mitä tekisit
Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa1701113Ajatus aamuun
Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen721067- 155870
- 82782
Rita syyttää muita "virheistään"
Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui54749Niiiiin pihkassa
Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil39680- 35675
Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.
Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t118646Ihan yleisesti
Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?42630