Mikä halpa pätkä?

Aoxomoxoa

Pitäisi saada halpa pätkämaasturi kakkosautoksi. Kilometrejä tulee niin vähän, että bensakone käy.
Liekö muita vaihtoehtoja kuin pikkusuzukit? Onkohan Pajero Pininiä tuotu Suomeen ja liekö kellä kokemusta Saksan-tuonnista?
Peruspajeron tai lyhyen Land Cruiserin bensakoneet ovat turhan suuria bensarosmoja.
Vai löystyisikö vielä joku muu vaihtoehto?

19

2723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilpo

      Frontera, lyhyt ja pitkä, bensa ja diesel.

      • sama

        Ja tietty Lada Niva, jos halpaa haetaan. Arnmeijalta voisi saada UAZin. Siitä ei maasturi parane.


      • edelleen sama
        sama kirjoitti:

        Ja tietty Lada Niva, jos halpaa haetaan. Arnmeijalta voisi saada UAZin. Siitä ei maasturi parane.

        Eikös Mersulla ole myös lyhyt G-sarjalainen? Edullisuudesta voi olla montaa mieltä. On ainakin ollut tuotannossa jo kauan, joten vanhemmat mallit pitäisi olla jo halpoja.

        Sitten on vielä tietysti nämä citypuolen vehkeet, kuten Rav4 lyhyenä. Pitää hakea Saksasta.


      • Aoxomoxoa
        edelleen sama kirjoitti:

        Eikös Mersulla ole myös lyhyt G-sarjalainen? Edullisuudesta voi olla montaa mieltä. On ainakin ollut tuotannossa jo kauan, joten vanhemmat mallit pitäisi olla jo halpoja.

        Sitten on vielä tietysti nämä citypuolen vehkeet, kuten Rav4 lyhyenä. Pitää hakea Saksasta.

        Niva ja UAZ ovat turhan karuja, G-mersu kallis ylläpitää. Pätkä-Frontera vois olla tsekattava, muuten taitaa kallistua Vitaran puoleen.
        Jimnyt on vielä hintavia käytettyinäkin. Eli ei valinnanvaraa niin pilvin pimein ole.
        Joku BJ-40 saattaisi olla hupaisa vehje, mutta taitavat olla tuunattuja tosioffroadiin ja sellaista en tarvitse.


      • Aoxomoxoa kirjoitti:

        Niva ja UAZ ovat turhan karuja, G-mersu kallis ylläpitää. Pätkä-Frontera vois olla tsekattava, muuten taitaa kallistua Vitaran puoleen.
        Jimnyt on vielä hintavia käytettyinäkin. Eli ei valinnanvaraa niin pilvin pimein ole.
        Joku BJ-40 saattaisi olla hupaisa vehje, mutta taitavat olla tuunattuja tosioffroadiin ja sellaista en tarvitse.

        ei oo tuunattuja offi käyttöön ja kannattaa vilkasta suzukin samurai.


    • trooper

      Ja jos haet saksasta, niin voipi löytyä lähes ruosteeton ja hyväkin. Mulla on juuri sellainen, mutta 2.8 td.

      • Aoxomoxoa

        Pitkän Trooperin tiedän, olen sellaisella ajanutkin, mutta onko sulla siis pätkä ja saako sellaista bensakoneella?


      • sellaisiakin
        Aoxomoxoa kirjoitti:

        Pitkän Trooperin tiedän, olen sellaisella ajanutkin, mutta onko sulla siis pätkä ja saako sellaista bensakoneella?

        Tuolla niitä on vaikka kuinka paljon ja jotkut ovat kuten minun autoni, naisen käytöstä ja lähes ruosteettomia.

        http://www.mobile.de/SIDc0ya-xZit8J..gpwPKWqag-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1147293322A1Iindex_cgiD1100CCarO-t-vpL~BmPA1B20%81A-t-vCaMiMkQuUnVb_X_Y_x_y~BSRA6D1100A9E11900BGNA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/index_cgi.pl?sr_qual=GN&formType=pkwDetail_GN&_form=search&sr_make=11900&sr_modelId=9&sr_useNetPrice=0&sr_priceFrom=-2&sr_priceTo=-2&sr_category=1100&sr_doorCount=2&sr_powerFrom=-2&sr_powerTo=-2&sr_registrationDateFrom=-2&sr_registrationDateTo=-2&sr_mileageFrom=-2&sr_mileageTo=-2&sr_engineType=Benzin&sr_emissionClass=-2&sr_gear=-2&sr_airConditioning=-2&sr_model=&sr_vehicleType=-2&sr_color=-2&sr_country=-2&sr_zip=&sr_zipRadiusTo=-2&sr_damaged=0&sr_daysOldTo=-2&sr_sortOrder=0&sr_deliverability=-2&doSearch.x=55&doSearch.y=10


    • reksa

      Pikkasen vaikeeksi menee suosittelu, kun ei tiedä, jotta mikä on mielestäsi halpa maasturiksi.

      Aivan perustellusti voi sanoa, että jokin 35 tonnia maksava on halpa, jos vertaa uusien järjestäen 70 tonnin hintoihin.

      Mutta jos vertaa tuota 35 tonnia autoihin keskimäärin, niin on vähintäänkin hinnakas peli..

      Kerro missä mennään!

      • Aoxomoxoa

        Meikäläisen katsannossa halpa on 2000-4000 euroa.
        Tiedän, sillä saa helevetisti ajettuja ikäloppuja. No nyt vuosimallilla ei niinkään olis väliä. Mahdollisimman vähillä kilometreillä kyllä. Aika surkeita yhtälöitä löytyy niin mobilesta (lähes kaikki s-tanan cabrioita) kuin nettiautostakin...


      • reksa
        Aoxomoxoa kirjoitti:

        Meikäläisen katsannossa halpa on 2000-4000 euroa.
        Tiedän, sillä saa helevetisti ajettuja ikäloppuja. No nyt vuosimallilla ei niinkään olis väliä. Mahdollisimman vähillä kilometreillä kyllä. Aika surkeita yhtälöitä löytyy niin mobilesta (lähes kaikki s-tanan cabrioita) kuin nettiautostakin...

        No niin, ajattelemme kutakuinkin samassa hintaluokassa. :)

        Itse suosittelisin melkeinpä lyhyttä Nissan Terrano II:sta.

        http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/611/auto_php-id=213611-fin_auto24_ee.html

        Älä kavahda tuota Virosta tuomista. Hakukulut jäävät sataseen, kun Saksan reissussa palaa vähintään tonni. Tuon ikäiset autot ovat täydellisesti yksilöllisiä, ostatpa mistä tahansa.

        Jos kiinnostaa, niin löytyy kokemusta jaettavaksi Virosta tuonnista. Ja hyviä sellaisia..



        Tai sitten Opel Frontera:

        http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/091/auto_php-id=212091-fin_auto24_ee.html

        Miksei Suzuki Vitara:

        http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/444/auto_php-id=215444-fin_auto24_ee.html


      • Aoxomoxoa
        reksa kirjoitti:

        No niin, ajattelemme kutakuinkin samassa hintaluokassa. :)

        Itse suosittelisin melkeinpä lyhyttä Nissan Terrano II:sta.

        http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/611/auto_php-id=213611-fin_auto24_ee.html

        Älä kavahda tuota Virosta tuomista. Hakukulut jäävät sataseen, kun Saksan reissussa palaa vähintään tonni. Tuon ikäiset autot ovat täydellisesti yksilöllisiä, ostatpa mistä tahansa.

        Jos kiinnostaa, niin löytyy kokemusta jaettavaksi Virosta tuonnista. Ja hyviä sellaisia..



        Tai sitten Opel Frontera:

        http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/091/auto_php-id=212091-fin_auto24_ee.html

        Miksei Suzuki Vitara:

        http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/444/auto_php-id=215444-fin_auto24_ee.html

        Kiitti viestistä, kokemukset kyllä kiinnostaa. Enpäs muistanutkaan tuota lyhyttä Terranoa vaikka ulkomailla olen kyllä nähnyt. Onkos pätkä-Fronterassa targakatto vai kiinteä peltinen?


      • reksa
        Aoxomoxoa kirjoitti:

        Kiitti viestistä, kokemukset kyllä kiinnostaa. Enpäs muistanutkaan tuota lyhyttä Terranoa vaikka ulkomailla olen kyllä nähnyt. Onkos pätkä-Fronterassa targakatto vai kiinteä peltinen?

        Helppoa kuin heinänteko!

        Auton tsekkaaminen on tietysti aivan samanlaista.

        Autosta on saatava mukaan virolainen rekisteriote tai saksalaiset paperit katkeamaton kauppakirjojen ketju. Linkin Terrano ei ilmeisesti ole rekisteröity Viroon, jolloin pelataan saksalaisilla papereilla.

        Jos auto on Viron rekisterissä, kannattaa sopia, että myyjä poistaa auton rekisteristä. Sen jälkeen otat transito-kilvet noin 100 eurolla ja ne ovat voimassa kuukauden kaikkialla Euroopassa (paitsi ei Suomessa, mikäli autoa ajaa Suomessa asuva henkilö..). Monesti halvempi tai ainakin samanhintainen vaihtoehto on hinauttaa auto satamaan. Silloin ei tarvita transito-kilpiä.

        Suomen päässä kuviot ovat aivan samanlaiset, tuopa auton mistä tahansa Eu:n alueelta.

        Kun kaupantekoon ryhdytään, niin käteismaksu Viron krooneissa.

        Jos tosimielellä olet ostamassa, niin itse olen pari kertaa käyttänyt Virossa asuvaa suomalaista välittäjää, jonka veloitus on ollut todella kohtuullinen ja palvelu kiitettävää.


    • Ilpo

      Tuosta Trooperista tuli mieleeni, että Terranostakin (II?) on olemassa lyhyt versio. Saksan tuonniksi menee tämäkin.

    • Juikke

      Taitaapi olla niin että Terraanosta joutuu tyytymään ykkösmalliin tai sitten vastaavaan Pathfinderiin. Itselläni on V6 Terrano kingcabin jenkkialustalla (lukot) ja sillä pääsee. Hintaluokka V6 terranoilla 90-94 lienee jossain 2000 - 4500 euroa parinsadantonnin kilsoilla. Bensaa tuo kuluttaa kohtuulliset 8-12 litraa satasella (tietysti kettujahdissa umpihangessa juhlalliset 30 l/100 km).

    • RR Classic

      pätkän niin hae LR 90 saksasta jne.

      • Aoxomoxoa

        Lantikka ei käy, koska pääasia ei ole ajaa mettäkoneen urilla enkä luota englantilaiseen työhön.
        Jos haluan parhaan maasturin, haen vanhan Volvo C303/TGB11:n, mutta sellaisesta ei nyt ole kysymys.
        Olen kallistumassa Vitaraan tai pätkä-Fronteraan.


      • RR Classic
        Aoxomoxoa kirjoitti:

        Lantikka ei käy, koska pääasia ei ole ajaa mettäkoneen urilla enkä luota englantilaiseen työhön.
        Jos haluan parhaan maasturin, haen vanhan Volvo C303/TGB11:n, mutta sellaisesta ei nyt ole kysymys.
        Olen kallistumassa Vitaraan tai pätkä-Fronteraan.

        maasto-auto? laatua?

        Riisipussi turistirysien vuokra-susse myös?

        Volvo oli hyvä heitto, mutta ajaisitko sillä töihin ja lapset tarhaan myös?

        Unimog tai telavaunu rover kasilla ovat myös hyviä.


      • Aoxomoxoa
        RR Classic kirjoitti:

        maasto-auto? laatua?

        Riisipussi turistirysien vuokra-susse myös?

        Volvo oli hyvä heitto, mutta ajaisitko sillä töihin ja lapset tarhaan myös?

        Unimog tai telavaunu rover kasilla ovat myös hyviä.

        Kuten aloitussäikeessäni kirjoitin, etsin (muutaman tonnin) kakkosautoa, tulee lähinnä harrasteromppeiden ja koirien kuljetukseen, Elukat yleensä 1-2 hengen kuormalla ,joten takaistuimen voisi taittaa.
        Siihen mainitsemani riittävät hyvin.
        Volvo tulisi sitten vielä erikosiempiin harrastuksiin...=)
        Tarhakakaroita ei enää ole, ajokortillisia kyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe