miten noita voisi tehdä itse?tai jompaa kumpaa?netistäkään ei löytynyt ku joku ohje mihin ei laitettu riisiä.Halusin tehdä samanlaista kun pusseista saa!
kaupan valmispusseista tulee hyvää,mutta ois kiva tehdä kokonaan itse! :) niissä pusseissa kun on niin paljon kaikenmaailman lisäaineita sun muita.
tietääkö kukaan mitää ohjetta??
ainakin riisiä,jauhelihaa..
Meksikonpata/texmexpata
4
4612
Vastaukset
- puunhalaaja.hippi
Olen itse tehnyt meksikonpataa tällaisella reseptillä, ja ihan hyvää on tullut. Tällä ohjeella tulee neljä annosta.
400g nauta-sikajauhelihaa
1 sipuli hienonnettuna
2 rkl öljyä
Tölkki tomaattimurskaa
2 paprikaa kuutioina
2 dl pitkäjyväistä riisiä
5 dl vettä tai lihalientä
1 tl suolaa
4-5 valkosipulinkynttä hienonnettuina
1 tl chilijauhetta tai 1/2 tl cayennepippuria
Paista jauheliha ja sipuli, lisää muut aineet ja anna kiehua kannen alla noin 20 minuuttia, mausta.
Toivottavasti tästä on apua. - Fisunpurija
Chili Con Carne
Ainekset
300 g jauhelihaa
1 iso sipuli
1 rkl öljyä
2 rkl tomaattisosetta
1 tlk papuja tomaattikastikkeessa
3 dl vettä
1 lihaliemikuutio
1 valkosipulin kynsi
1 chilipalko tai chilijauhetta
maun mukaan
1 tl oreganoa
1/2 tl jauhettua kuminaa
1/4 tl mustapippuria
1/2 pss herne-maissi-paprikaa
Valmistus
1. Kuumenna öljy pannussa. Ruskista jauheliha ja lisää hienonnetut sipulit ruskistamisen loppuvaiheessa.
2. Lisää pavut kastikkeineen, tomaattisose, vesi, lihaliemikuutio sekä mausteet ja hauduta noin 10 minuuttia.
3. Lisää vihannekset ja kuumenna ruoka.
4. Tarjoa lisäksi keitettyä riisiä.
PS Jos haluat pussiruokaa muistuttavan koostumuksen, sekoitat yksinkertaisesti kypsän riisin lihapataan juuri ennen tarjoilua.- ...
siis on samaa kun chili con carne.no sitäkin olen kyllä valmis pussista tehnyt.
siihehän ei riisiä sekoiteta vaan se on enemmänkin kastike jonka lisänä tarjoillaan riisiä,haluaisin ohjeen siis joka on samanlainen kun pussista saatava riisi-kasvis seos johon lisätään jauheliha.mutta kait sinne chili con carneenkin voi heittää riisit sekaan.
kiitos ohjeista! :) kyllä niistä oli apua.nyt ei muuta kun kokeilemaan mitä noista tulee. - lännellokari risukosta
... kirjoitti:
siis on samaa kun chili con carne.no sitäkin olen kyllä valmis pussista tehnyt.
siihehän ei riisiä sekoiteta vaan se on enemmänkin kastike jonka lisänä tarjoillaan riisiä,haluaisin ohjeen siis joka on samanlainen kun pussista saatava riisi-kasvis seos johon lisätään jauheliha.mutta kait sinne chili con carneenkin voi heittää riisit sekaan.
kiitos ohjeista! :) kyllä niistä oli apua.nyt ei muuta kun kokeilemaan mitä noista tulee.nauranliharroiloista,tulleepi hyvvää, muute sama ko tual jauhellihal.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803