miten noita voisi tehdä itse?tai jompaa kumpaa?netistäkään ei löytynyt ku joku ohje mihin ei laitettu riisiä.Halusin tehdä samanlaista kun pusseista saa!
kaupan valmispusseista tulee hyvää,mutta ois kiva tehdä kokonaan itse! :) niissä pusseissa kun on niin paljon kaikenmaailman lisäaineita sun muita.
tietääkö kukaan mitää ohjetta??
ainakin riisiä,jauhelihaa..
Meksikonpata/texmexpata
4
4619
Vastaukset
- puunhalaaja.hippi
Olen itse tehnyt meksikonpataa tällaisella reseptillä, ja ihan hyvää on tullut. Tällä ohjeella tulee neljä annosta.
400g nauta-sikajauhelihaa
1 sipuli hienonnettuna
2 rkl öljyä
Tölkki tomaattimurskaa
2 paprikaa kuutioina
2 dl pitkäjyväistä riisiä
5 dl vettä tai lihalientä
1 tl suolaa
4-5 valkosipulinkynttä hienonnettuina
1 tl chilijauhetta tai 1/2 tl cayennepippuria
Paista jauheliha ja sipuli, lisää muut aineet ja anna kiehua kannen alla noin 20 minuuttia, mausta.
Toivottavasti tästä on apua. - Fisunpurija
Chili Con Carne
Ainekset
300 g jauhelihaa
1 iso sipuli
1 rkl öljyä
2 rkl tomaattisosetta
1 tlk papuja tomaattikastikkeessa
3 dl vettä
1 lihaliemikuutio
1 valkosipulin kynsi
1 chilipalko tai chilijauhetta
maun mukaan
1 tl oreganoa
1/2 tl jauhettua kuminaa
1/4 tl mustapippuria
1/2 pss herne-maissi-paprikaa
Valmistus
1. Kuumenna öljy pannussa. Ruskista jauheliha ja lisää hienonnetut sipulit ruskistamisen loppuvaiheessa.
2. Lisää pavut kastikkeineen, tomaattisose, vesi, lihaliemikuutio sekä mausteet ja hauduta noin 10 minuuttia.
3. Lisää vihannekset ja kuumenna ruoka.
4. Tarjoa lisäksi keitettyä riisiä.
PS Jos haluat pussiruokaa muistuttavan koostumuksen, sekoitat yksinkertaisesti kypsän riisin lihapataan juuri ennen tarjoilua.- ...
siis on samaa kun chili con carne.no sitäkin olen kyllä valmis pussista tehnyt.
siihehän ei riisiä sekoiteta vaan se on enemmänkin kastike jonka lisänä tarjoillaan riisiä,haluaisin ohjeen siis joka on samanlainen kun pussista saatava riisi-kasvis seos johon lisätään jauheliha.mutta kait sinne chili con carneenkin voi heittää riisit sekaan.
kiitos ohjeista! :) kyllä niistä oli apua.nyt ei muuta kun kokeilemaan mitä noista tulee. - lännellokari risukosta
... kirjoitti:
siis on samaa kun chili con carne.no sitäkin olen kyllä valmis pussista tehnyt.
siihehän ei riisiä sekoiteta vaan se on enemmänkin kastike jonka lisänä tarjoillaan riisiä,haluaisin ohjeen siis joka on samanlainen kun pussista saatava riisi-kasvis seos johon lisätään jauheliha.mutta kait sinne chili con carneenkin voi heittää riisit sekaan.
kiitos ohjeista! :) kyllä niistä oli apua.nyt ei muuta kun kokeilemaan mitä noista tulee.nauranliharroiloista,tulleepi hyvvää, muute sama ko tual jauhellihal.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604996Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612144- 2212138
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2161351Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181168- 89966
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47943- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12859