Suklaasuosituksia!!! Ihania uusia!!!

suklaahirviö

Nyt sattui minulle tosi upea suklaakokemus! Ostin ihan arviolta Sokos Wiklundilta ihanan suklaapatukan! Belgiassa tehty! Firma on Confiserie Heidel ja patukan nimi on kai Alles Liebe Mandel-Nougat. Punaisia ruusunkuvia siinä! 75 gramman patukka.

Ihanaa suklaata, valehtelematta yksi parhaista maistamistani. Päältä valkosuklaata, sisällä ihana mantelinugaa-kreemi! Ahh, vie kielen mennessään! Ja manteli ei ole KOKONAISENA, vaan pikku murusina, jotka EIVÄT takerru hampaisiin. Koko kreemissä on se ihana mantelin ja nougatin maku ja kreemiä on reilusti!

Jokin aika sitten kerroin täällä Sokoksellakin myytävistä irtokonvehdeista, kullanvärisiin kääreisiin pakatuista sydämenmuotoisista valkosukukonvehdeista. Selvitin niiden alkuperän, ne ovat Gudrun-merkkistä kamaa, belgialaista suklaata. Ja ne ovat melkein tasan saman makuisia kuin tämä nyt mainostamani suklaapatukka! Hieno juttu sikäli, että ne Gudrun-sydämet ovat tosi kalliita, patukka on halvempi! Kaduttaa vain, että ostin vain yhden tällaisen ihanan Alles Liebe-patukan, olisi niitä voinut syödä enemmänkin!

Nyt on ollut suklaativiikonloppu, olen vetänyt tiramisukakkua (kaupan kaakkua) ja sitten on mulla ollut Center-nappirulla, toffeetäyte.. Ja geishanappirulla.. Just ostin Maraboun Nougat & Crisp Premium-levyn. Ja on Sorini-konvehteja mulla täällä. Blancoa ja sitten sellaista, missä toinen pallonpuolikas on valkosukua ja toinen maitosukua. :) Namskis!

On taas semmonen suklaa-ahto viikonloppu. Geisha on aika gumma juttu, siihen ei kyllästy kai koskaan.

Kertokaapa te muut omista suklaatikokemuksistanne tänne.

23

2479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herkku2

      nam mitä suklaita! :)
      Olen nähnyt Stokkalla noita mainitsemiasi Gudrun-suklaita! Kiva että sait selville nimen, en ole ajatellutkaan ennemmin niitä!
      Tuo patukka kuulostaa kanssa namilta..

      Maraboun Nougat&crisp levy on hyvää!!

      Tykkäätkö muuten Tupla-patukasta? jäätelöversiona se on myös hyvääää!! :)

      • suklaahirviö

        ihan hyvää sekin.. mutta sellaista massiivihimoa en siihen tunne. Uhhhh on aika kaamea olo.. söin just Lidlin marsipaanikakkua, se oli ihanaa mutta voi jösses kuinka täynnä olen!

        Namellin nougat-suklaanappirulla oli muuten ainakin mun mielestä tosi hyvää. Namelli on Vaajakoskella sijaitseva suomalainen namitehdas, taitaa olla joku Pandan yhteydessä oleva. Nougat siinä oli sellaista vähemmän rasvaista kuin yleensä, eli jos ei pidä rasvaisesta nugaasta niin Namelli on vaihtoehto.


      • kirsu´
        suklaahirviö kirjoitti:

        ihan hyvää sekin.. mutta sellaista massiivihimoa en siihen tunne. Uhhhh on aika kaamea olo.. söin just Lidlin marsipaanikakkua, se oli ihanaa mutta voi jösses kuinka täynnä olen!

        Namellin nougat-suklaanappirulla oli muuten ainakin mun mielestä tosi hyvää. Namelli on Vaajakoskella sijaitseva suomalainen namitehdas, taitaa olla joku Pandan yhteydessä oleva. Nougat siinä oli sellaista vähemmän rasvaista kuin yleensä, eli jos ei pidä rasvaisesta nugaasta niin Namelli on vaihtoehto.

        söin tänään niitä minttusuklaa palloja, ne oli ihania tosin aika makeita :)
        Maraboun appelsiini krokantti on aivan ihanaa :P
        Nyt on tullut älytön himo fazerin keksi sekä hasselpähkinä suklaaseen, aawh ihanaa...
        Tein tänään valkosuklaa juustokakkua johon käytin fazerin uutta block valkosuklaa limeä hmm..


      • herkku2
        kirsu´ kirjoitti:

        söin tänään niitä minttusuklaa palloja, ne oli ihania tosin aika makeita :)
        Maraboun appelsiini krokantti on aivan ihanaa :P
        Nyt on tullut älytön himo fazerin keksi sekä hasselpähkinä suklaaseen, aawh ihanaa...
        Tein tänään valkosuklaa juustokakkua johon käytin fazerin uutta block valkosuklaa limeä hmm..

        ..se juustokakku!! :)
        slurps.. Muistelen joskus maistaneeni sellaisia namellin toffee-kuulia, sellaisessa pussissa? ja oliko niitä muitakin makuja, minttu ym.
        Olivat mielestäni hyviä.
        Tykkään itse myös Maraboun appelsiinikrokantista. Tulispa takaisin se Maraboun suklaacrisp-levy!! :)

        Ootteko suklaahirviö ja muut maistaneet maraboun digestive-suklaata? Se oli ihan hyvää, mut taidan silti enempi tykätä Fazerin keksisuklaasta!


      • suklaahirviö
        herkku2 kirjoitti:

        ..se juustokakku!! :)
        slurps.. Muistelen joskus maistaneeni sellaisia namellin toffee-kuulia, sellaisessa pussissa? ja oliko niitä muitakin makuja, minttu ym.
        Olivat mielestäni hyviä.
        Tykkään itse myös Maraboun appelsiinikrokantista. Tulispa takaisin se Maraboun suklaacrisp-levy!! :)

        Ootteko suklaahirviö ja muut maistaneet maraboun digestive-suklaata? Se oli ihan hyvää, mut taidan silti enempi tykätä Fazerin keksisuklaasta!

        .. maistanut ainakaan vielä. Jostakin syystä pidän Fasun maitosuklaasta enemmän kuin Maraboun, joten Fazerin keksisuklaa maistuu.. :) Mutta Maraboun Dubbelnougat kyllä maistuu! Voi että se onkin hyvää. Nyt tänä weekendinä tein niin, että pilkoin sen patukan veitsellä sellaisiksi palasiksi, että oli helppoa imeskellä, kuin olisi konvehtia syönyt. Dubbelnougatista taisi tulla taas suosikkisuklaapatukkani, se on hy-vää!

        Nyt täytyypi taas pari viikkoa sulatella näitä kahtena päivänä kahmittuja kaloreita. :( Mutta pian taas suklaahirviöin oikein raskaimman jälkeen. Muut suklaansyöjät on vähän niin kuin Euroviisuissa kevyen musiikin laulajat ja suklaahirviö on kuin LORDI ainakin! ;) Vedän nimittäin paaaaaljooon.. Nytkään en edes ole viitsinyt laskea suklaagrammoja, kauhean paljon joka tapauksessa olen ahminut.


      • herkku2
        suklaahirviö kirjoitti:

        .. maistanut ainakaan vielä. Jostakin syystä pidän Fasun maitosuklaasta enemmän kuin Maraboun, joten Fazerin keksisuklaa maistuu.. :) Mutta Maraboun Dubbelnougat kyllä maistuu! Voi että se onkin hyvää. Nyt tänä weekendinä tein niin, että pilkoin sen patukan veitsellä sellaisiksi palasiksi, että oli helppoa imeskellä, kuin olisi konvehtia syönyt. Dubbelnougatista taisi tulla taas suosikkisuklaapatukkani, se on hy-vää!

        Nyt täytyypi taas pari viikkoa sulatella näitä kahtena päivänä kahmittuja kaloreita. :( Mutta pian taas suklaahirviöin oikein raskaimman jälkeen. Muut suklaansyöjät on vähän niin kuin Euroviisuissa kevyen musiikin laulajat ja suklaahirviö on kuin LORDI ainakin! ;) Vedän nimittäin paaaaaljooon.. Nytkään en edes ole viitsinyt laskea suklaagrammoja, kauhean paljon joka tapauksessa olen ahminut.

        ..on hyvää. Oikein makeaa! :)

        Tykkäätkös fanipaloista? ne vaniljan makuiset on ihaaania!! :) ei varmaan pitäisi nyt suklaatista puhua kun lakkoon taas rupeat ;)


      • suklaahirviö
        herkku2 kirjoitti:

        ..on hyvää. Oikein makeaa! :)

        Tykkäätkös fanipaloista? ne vaniljan makuiset on ihaaania!! :) ei varmaan pitäisi nyt suklaatista puhua kun lakkoon taas rupeat ;)

        Kyllä fanipalat on tosi ihania! Vaniljan makuiset on minunkin suosikkeja. Vaikka muutkin kyllä käy. Nyt weekendinä maiskuttelin pari sellaista metsämansikan makuista pikkuvohvelia, ne eivät olleet fanipaloja, eikä niissä edes ollut suklaata, mutta hyviä oli nekin. Sitten taas jaksoi hyvin vetää sukulaatia. ;)

        Nyt tosiaan on tiedossa sellainen 14 päivän ehdoton namikielto. :) Vähän ikävää sinnitellä, vaan ei voi mitään. Hulluna makeanhimosta ostin myös 3 kpl pääsiäisherkkuja, pieniä pasha-jälkkäreitä.. kun niitä kaupassa oli.. Söin nekin eilen. Ei oikein viitsi ajatella kalorien määrää!

        Dubbelnougatiin on kyllä nyt tullut oikein himo! Sitä on pakko ostaa seuraavanakin suklaativiikonloppuna! Ja sitten sitä mantelinougat-patukkaa kanssa!


      • SuklaaJarkko
        suklaahirviö kirjoitti:

        .. maistanut ainakaan vielä. Jostakin syystä pidän Fasun maitosuklaasta enemmän kuin Maraboun, joten Fazerin keksisuklaa maistuu.. :) Mutta Maraboun Dubbelnougat kyllä maistuu! Voi että se onkin hyvää. Nyt tänä weekendinä tein niin, että pilkoin sen patukan veitsellä sellaisiksi palasiksi, että oli helppoa imeskellä, kuin olisi konvehtia syönyt. Dubbelnougatista taisi tulla taas suosikkisuklaapatukkani, se on hy-vää!

        Nyt täytyypi taas pari viikkoa sulatella näitä kahtena päivänä kahmittuja kaloreita. :( Mutta pian taas suklaahirviöin oikein raskaimman jälkeen. Muut suklaansyöjät on vähän niin kuin Euroviisuissa kevyen musiikin laulajat ja suklaahirviö on kuin LORDI ainakin! ;) Vedän nimittäin paaaaaljooon.. Nytkään en edes ole viitsinyt laskea suklaagrammoja, kauhean paljon joka tapauksessa olen ahminut.

        ..kokeilemaan Maraboun Digestiveä. Se on loistava tuote: http://www.suklaayhdistys.com/testit.php?cat=2&prod=70


      • herkku2
        suklaahirviö kirjoitti:

        Kyllä fanipalat on tosi ihania! Vaniljan makuiset on minunkin suosikkeja. Vaikka muutkin kyllä käy. Nyt weekendinä maiskuttelin pari sellaista metsämansikan makuista pikkuvohvelia, ne eivät olleet fanipaloja, eikä niissä edes ollut suklaata, mutta hyviä oli nekin. Sitten taas jaksoi hyvin vetää sukulaatia. ;)

        Nyt tosiaan on tiedossa sellainen 14 päivän ehdoton namikielto. :) Vähän ikävää sinnitellä, vaan ei voi mitään. Hulluna makeanhimosta ostin myös 3 kpl pääsiäisherkkuja, pieniä pasha-jälkkäreitä.. kun niitä kaupassa oli.. Söin nekin eilen. Ei oikein viitsi ajatella kalorien määrää!

        Dubbelnougatiin on kyllä nyt tullut oikein himo! Sitä on pakko ostaa seuraavanakin suklaativiikonloppuna! Ja sitten sitä mantelinougat-patukkaa kanssa!

        Voi, itsekin tykkään kovasti noista pienistä pashoista, ostin pääsiäisen aikaan!! :) tosi nameja..ja sopivan kokoisia vielä!

        Ostin tänään kokeeksi sitä Brunbergin tummaa 60% suklaata..jos alkaisin vaikka mieltyä tummiin ;)

        Marabou Digestive oli tosiaan ihan hyvää..Mitähän uutuus levyjä ne vielä keksiikään?!

        Maistoin muuten tässä jokunen viikonloppu sitten sellaista Ingmanin uutta Golden makua; cookies&cream, oli ihanaa!! Suosittelen maistamaan!!


      • suklaahirviö
        SuklaaJarkko kirjoitti:

        ..kokeilemaan Maraboun Digestiveä. Se on loistava tuote: http://www.suklaayhdistys.com/testit.php?cat=2&prod=70

        Varmasti se Marabou onkin hyvää, kyllä Suklaayhdistyksessä yleensä nämä tiedetään. ;) Nykyisin olen vain niin kranttu ja nirso suklaan suhteen, että suklaamässyviikonloppuisin VAIN PARAS KELPAA.. eli siis levyt Lindtiltä yms. ja belgialaista konvehtia naamaan. Monesti arkisemmat jutut on ihan pannassa. Kyse on superherkuttelusta! Aika sikamaista, tiedän juu..


      • suklaahirviö
        herkku2 kirjoitti:

        Voi, itsekin tykkään kovasti noista pienistä pashoista, ostin pääsiäisen aikaan!! :) tosi nameja..ja sopivan kokoisia vielä!

        Ostin tänään kokeeksi sitä Brunbergin tummaa 60% suklaata..jos alkaisin vaikka mieltyä tummiin ;)

        Marabou Digestive oli tosiaan ihan hyvää..Mitähän uutuus levyjä ne vielä keksiikään?!

        Maistoin muuten tässä jokunen viikonloppu sitten sellaista Ingmanin uutta Golden makua; cookies&cream, oli ihanaa!! Suosittelen maistamaan!!

        Kun saisi uutuussuklaateiksi jotain mantelijuttuja.. tai jotain namikreemitäytteisiä.. olen ihan hulluna mantelisuklaaseen. Lidlissä oli hyvää se mantelisuku, jossa mantelit oli kokonaisina.. mutta eniten ehkä pidän sellaisesta Wienernougat-tyyppisestä..

        Pashajälkkärit oli hyviä, mutta niiden koosta olen kyllä eri mieltä kanssasi. ;) Minusta ne oli ONNETTOMAN PIENIÄ.. siksi ostinkin kolme, hahaa! Kolme oli sellainen sopiva määrä, tai olisi niitä ehkä vielä yksi taikka kaksikin mennyt. Vaikea uskoa, että jollekin riittää yksi semmonen pieni kippo. No, ehkä vika on minussa, ja olen kohtuuton mässäri. ;)


      • CacheCache
        suklaahirviö kirjoitti:

        ihan hyvää sekin.. mutta sellaista massiivihimoa en siihen tunne. Uhhhh on aika kaamea olo.. söin just Lidlin marsipaanikakkua, se oli ihanaa mutta voi jösses kuinka täynnä olen!

        Namellin nougat-suklaanappirulla oli muuten ainakin mun mielestä tosi hyvää. Namelli on Vaajakoskella sijaitseva suomalainen namitehdas, taitaa olla joku Pandan yhteydessä oleva. Nougat siinä oli sellaista vähemmän rasvaista kuin yleensä, eli jos ei pidä rasvaisesta nugaasta niin Namelli on vaihtoehto.

        No ei ole sunkaan makuhermot kyllä erityisen vaativat jos sanot että namellin kammotus on HYVÄÄ..
        Vois hyvinkin makunsa puolesta olla jotain puolalaista "suklaata".


      • suklaahirviö
        CacheCache kirjoitti:

        No ei ole sunkaan makuhermot kyllä erityisen vaativat jos sanot että namellin kammotus on HYVÄÄ..
        Vois hyvinkin makunsa puolesta olla jotain puolalaista "suklaata".

        Minusta se Namellin nougatjuttu oli ensisijaisesti ERILAISTA kuin monet muut nugaat. Osaisin kuvitella sen miellyttävän sellaista ihmistä, jolle esim. Dubbelnougat on liian "rasvaisen" makuinen. Jotkuthan pitävät paljonkin nugaan mausta, mutta eivät sen rasvaisesta mausta. On kaveripiirissä parikin tällaista ihmistä, yllättäen kyllä miehiä. Ehkä naisia se rasvaisuus haittaa vähemmän, en tiedä.

        Oli se ihan piristävää vaihtelua sekin suklaa.


      • herkku2
        suklaahirviö kirjoitti:

        Kun saisi uutuussuklaateiksi jotain mantelijuttuja.. tai jotain namikreemitäytteisiä.. olen ihan hulluna mantelisuklaaseen. Lidlissä oli hyvää se mantelisuku, jossa mantelit oli kokonaisina.. mutta eniten ehkä pidän sellaisesta Wienernougat-tyyppisestä..

        Pashajälkkärit oli hyviä, mutta niiden koosta olen kyllä eri mieltä kanssasi. ;) Minusta ne oli ONNETTOMAN PIENIÄ.. siksi ostinkin kolme, hahaa! Kolme oli sellainen sopiva määrä, tai olisi niitä ehkä vielä yksi taikka kaksikin mennyt. Vaikea uskoa, että jollekin riittää yksi semmonen pieni kippo. No, ehkä vika on minussa, ja olen kohtuuton mässäri. ;)

        ootkos maistanut sellaisia Tiramisu-jälkiruokia? ainakin euromarketeissa oon nähnyt, maistoin kerran, en hirmuisesti mieltynyt mut menihän se alas!

        sitten on ollut sellaisia panna cotta-jälkkäreitäkin :)

        Mantelisuklaat on namia. Se lidlin suklaa oli tosi hyvää, kermaista :)

        Lidlissä on muuten myös hyvää pähkinä-rusina suklaata!
        Maraboun frukt&mandel-suklaasta tykkään myös, samoin Fazerin..


      • suklaahirviö
        herkku2 kirjoitti:

        ootkos maistanut sellaisia Tiramisu-jälkiruokia? ainakin euromarketeissa oon nähnyt, maistoin kerran, en hirmuisesti mieltynyt mut menihän se alas!

        sitten on ollut sellaisia panna cotta-jälkkäreitäkin :)

        Mantelisuklaat on namia. Se lidlin suklaa oli tosi hyvää, kermaista :)

        Lidlissä on muuten myös hyvää pähkinä-rusina suklaata!
        Maraboun frukt&mandel-suklaasta tykkään myös, samoin Fazerin..

        Aaah, panna cotta on muuten yksi suosikkijälkkärini! Valmis-panna cottaa en ole vielä maistanutkaan, pitää varmaan kokeilla! Tiramisua ostan just sellaisessa paketissa, jossa on kaksi pikku muovikipollista tiramisua.. merkkiä en valitettavasti muista, mutta hyvää on! Harmittaa vaan kippojen pieni koko. Noinko jollekin oikeasti riittää semmoinen kipinä.

        Fazerin violetti suklaalevy on ollut minunkin suosikkini, siinä on pähkinää ja rusinaa. :) Nykyisin tosin hemmottelen itseäni näillä keskieurooppalaisilla herkuilla, koska en syö sukua joka päivä.. Jos söisin niin sitten varmaan vetäisin enemmän esim. Fazerin tuotteita, koska onhan ne huokeampia kuin nuo superherkut.

        Susette-jätskistä pidän paljon, etenkin minttusuklaa on hyvää, samoin krokantti ja capuccino. :)


      • catsu
        herkku2 kirjoitti:

        ..se juustokakku!! :)
        slurps.. Muistelen joskus maistaneeni sellaisia namellin toffee-kuulia, sellaisessa pussissa? ja oliko niitä muitakin makuja, minttu ym.
        Olivat mielestäni hyviä.
        Tykkään itse myös Maraboun appelsiinikrokantista. Tulispa takaisin se Maraboun suklaacrisp-levy!! :)

        Ootteko suklaahirviö ja muut maistaneet maraboun digestive-suklaata? Se oli ihan hyvää, mut taidan silti enempi tykätä Fazerin keksisuklaasta!

        Mä ajattelin että olenko mä ainut joka muistaa sen maraboun suklaacrisp-levyn,mutta en.Se oli kyl niin hyvää.Sais tulla takaisin.=)
        Joo ja fazerin marianne ja keksisuklaa on kans mainioita.....oi voih.....


    • personal-person

      Niin tosiaan, mainitsit tällä palstalla jokin aika sitten ne kultakääreiset sydänkonvehdit. Otin neuvosta vaarin ja ostin yhden kun kerrankin löysin (tällä paikkakunnalla ei löydy pahemmin muuta kuin markettisuklaita). Oli oikein maittava, vaikka en yleensä valkosuklaasta pidäkään :) Eli kiitos vaan vinkistä!

      Olen huomenissa lähdössä Ouluun ja ajattelin ostaa kassillisen vähän erikoisempia suklaita kotiin tuotavaksi, kun tosiaan täällä asuinkunnassani on vain yksi kunnon suklaapuoti. Tuota sinun uusinta löytöäsikin olisi kiva testata :) Jos on jotain ehdottomia esim. Stockalla myytäviä suosikkeja niin heitä vinkkiä vaan kehiin, mikäli tänään vielä eksyt palstoille.

      • maiskis

        heips sulle!
        olen eksynyt näille palstoille ja mulla olisi vinkki Stokkalle yhdestä merkistä: sveitsiläinen SWISS DELICE.
        aivan ihanaa suklaata on. Saisipa sitä sinne stokkalle niin menisin heti viivana ostamaan!


      • suklaahirviö

        Kiva jos pidit Gudrun-valkosuklaakonvehdista. Hehe, taas on saatu yksi ihminen paheen polulle. :)

        En ole vähään aikaan käynyt Stokkalla namiostoksilla, olen enimmäkseen ostellut Sokokselta. Sokoksella on ainakin sellaisia Kathy's konvehteja, ne ovat muistaakseni belgialaisia (en ole satavarma) ja niitä on monenlaisia. Oma suosikkini on sellainen valkosuklaasuorakaiteen muotoinen konvehti, täytteenä on jotain ihanaa pehmeää vaniljaista.. Erilainen valkosukukonvehti kuin Gudrun, ei ihan niin makea, mutta voi että on hyvää! Se valkoinen täyte konvehdissa on kevyttä ja pehmeää kuin pilvi! Vaniljainen pilvi!


      • personal-person
        suklaahirviö kirjoitti:

        Kiva jos pidit Gudrun-valkosuklaakonvehdista. Hehe, taas on saatu yksi ihminen paheen polulle. :)

        En ole vähään aikaan käynyt Stokkalla namiostoksilla, olen enimmäkseen ostellut Sokokselta. Sokoksella on ainakin sellaisia Kathy's konvehteja, ne ovat muistaakseni belgialaisia (en ole satavarma) ja niitä on monenlaisia. Oma suosikkini on sellainen valkosuklaasuorakaiteen muotoinen konvehti, täytteenä on jotain ihanaa pehmeää vaniljaista.. Erilainen valkosukukonvehti kuin Gudrun, ei ihan niin makea, mutta voi että on hyvää! Se valkoinen täyte konvehdissa on kevyttä ja pehmeää kuin pilvi! Vaniljainen pilvi!

        Noniin, olipahan suklainen reissu :D Sokoksella en käynyt, mutta stockalla kylläkin. Minäpä listaan, mitä ostin:

        -3kpl Gudrun-kultasydämiä (hitsi että ne osaa olla hyviä!)
        -Neuhausin tummasuklaapatukka, jonka sisällä mansikkahilloa (aika eksoottinen elämys)
        -pussillinen jotain makeissekoitusta, jonka sisällöstä suurin osa olikin toffeeta eikä suklaata
        -hintava, ranskalainen suklaa-/pähkinäsekoitus, joka oli ERITTÄIN MAINIO :) siinä oli tummalla suklaalla päällystettyjä palleroita, joiden sisällä oli mantelista ja sokerista tehty kova köntti (toi mukavasti makeutta kitkerähköön päällykseen), ja maitosuklaalla päällystettyjä manteleita (itse suklaa ei kovin erityistä, mutta manteliin yhdistettynä kokonaisuus oli loistava), sekä vielä valkosuklaalla päällystettyjä hasselpähkinöitä, jotka olivat ylivertaisen makoisia.... :P oli kiva sekoitus, siis kolmea erilaista pallukkaa, joissa olevat pähkinät/mantelit pitivät makuelämyksen raikkaana vaikka tulikin naposteltua kerralla melkein koko rasia :)

        Täytyy kyllä joskus testata tuo vaniljainen pilvi :)


    • Anonyymi

      Ketjun aloituksesta on jo aikaa, mutta tämä aihe ei vanhene koskaan. Minne on mahtanut kadota kaupoista Maraboun 85 g tummasuklaalevy… se oli hiin hyvääää!

      • Anonyymi

        Kirjoita maahantuojalle ja pyydä Maraboun tummaa suklaata kauppoihin. See on joidenkin ihmisten mielestä parasta suklaata. Äitini lempisuklaata ollut minun lapsuudestani asti ja silloin sitä sai helposti kaupoista.


    • Anonyymi

      Perin outoa, että Belgialaisen suklaapatukan nimi on saksankielinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe