Kuulutko...

siihen

kasvavaan kirjoittajaryhmään, joka vaihtelee nikkiään parin kuukauden välein, tai useamminkin? Miksi haluat vaihtaa nikkisi ja luotko samalla myös uudelle nikillesi toisenlaisen roolin kuin edelliselle nikille? Toivotko, ettei sinua tunnistettaisi uuden nikkisi kanssa ja yksi esittämistäsi rooleista nikkimaailmassa ikäänkuin häviäisi?

Paljon kysymyksiä nikittömältä puskailijalta tällä kertaa.

41

2596

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että.

miksi olet nikitön? Eikö kantti kestä vai..mikä syynä?

• on sillä nikillä

kun sanomahan se on tärkein

• nickname

Harkitsen rekkautumista. Ja luulen, että kun rekkaudun, teen sen vain kerran. Kanttini kestää rekisteröitymisen, mutta minusta ainainen nikinvaihto herättää epäluottamusta. Ikäänkuin ei enää seisoisikaan sanojensa takana.

• nickname
        nickname kirjoitti:

Harkitsen rekkautumista. Ja luulen, että kun rekkaudun, teen sen vain kerran. Kanttini kestää rekisteröitymisen, mutta minusta ainainen nikinvaihto herättää epäluottamusta. Ikäänkuin ei enää seisoisikaan sanojensa takana.

Olen tuo avauksen tekijä eli otin nyt tällaisen nikin, että on helpompi kommunikoida.

• AROSUSI-09

En ole vieläkään hahmottanut,miten nicin vaihtelu parantaisi maailmaa...

• Aina oon ollu tällä samalla nikillä. Voisin kyllä jo vaihtaakin, en vain keksi millään uutta. Jos joku nikki tuleekin mieleen, se on jo varattu.
      Joskus harvoin olen kyllä kirjoittanut nikittömänäkin.

• nickname

rekisteröidyn, uskoisin myös haluavani säilyttää saman nikin. Ajattelin, että mitä huötyä rekisteröitymisestä on, jos nikki vaihtuu alvariinsa, eli miksi ei silloin voisi kirjoittaa rekisteröitymättömänä. Ellei etuna pidetä tuota omien kirjoitusten poisto-oikeutta?

• Kuka milloinkin

Nopea vastaus: Nikki leimautuu nopeasti ja kirjoituksen sisältö silloin myös.

Itselleni ei myöskään merkitse tunnettuisuus täällä mitään, siksi olen kuka milloinkin.

• AROSUSI-09

tuskin mitään haittaakaan on..?

• nickname

eikö omat ajatukset voisikin tulla muille tutuksi? Vai vaihdatko niin usein mielipiteitäsi?

Siihen nikin leimautumiseen vaikuttaa kai nimenomaan viestiesi sisältö eli joku tunnetaan asiallisuudestaan, aiattomuudestaan ,huumorintajustaan jne. Oman anonymiteetin säilymisestähän vastaa hyvin pitkälle itse omilla kirjoituksillaan, miten paljon henkilökohtaista haluaa itsestään esiin tuoda jne.

• Kuka milloinkin
        nickname kirjoitti:

eikö omat ajatukset voisikin tulla muille tutuksi? Vai vaihdatko niin usein mielipiteitäsi?

Siihen nikin leimautumiseen vaikuttaa kai nimenomaan viestiesi sisältö eli joku tunnetaan asiallisuudestaan, aiattomuudestaan ,huumorintajustaan jne. Oman anonymiteetin säilymisestähän vastaa hyvin pitkälle itse omilla kirjoituksillaan, miten paljon henkilökohtaista haluaa itsestään esiin tuoda jne.

Menivät vähän ristiin kys ja vast.

Yleisellä tasolla myös puhun, en vain itsestäni :)

• samaa tuolta

chatellen moninikiltä ja huuhaalla on bbrunetti eli toinennimetön ja se vaihtaa niitä keskenään montakin kertaa päivässä enkä kyllä tajua miksi

• paljoa

muita palstoja vielä ehtinyt viime aikoina seurailemaan, mutta halutessaanhan he voivat tuoda esiin omat mielipiteensä tähän avaukseen.

• täällä
        paljoa kirjoitti:

muita palstoja vielä ehtinyt viime aikoina seurailemaan, mutta halutessaanhan he voivat tuoda esiin omat mielipiteensä tähän avaukseen.

toinen viettää aikaansa huuhaalla ja toinen pyörii chatympyröissä

• .......

...?

• merliNi

Mie kuulun omaan ryhmääni, elikkäs ihan tavallinen:)
      Muutaman kerran on nikki vaihtunut, ei sitä samalla autollakaan jaksa montaa vuotta ajella
      ja jonkun kerran on tunnukset hukkunu päästä ja lapuilta.
      Samat plörinät oli nikki mikä oli:), rooleja harrastan harrastusmielessä muualla kuin täällä:)

• pelkään että

joku satuttaa minua kun tuntee minut liian hyvin
      tai että joku tunnistaa jostain kommentista minut
      tai että saan jonkun hullun perääni täältä
      siinäpä sitä syitä

• en halua olla

mikään julkkis, vaihdan nikkiä jotta en keräisi liikkaa lukijoita perääni...

• Pistohistonen

Kka minä olen noin niinkuin nikiltäni?

Et taida tunnistaa :D

hihihihi

• nickname

tunnen täältä kovin vähän kirjoittajia, koska niin vaihtuvaista porukkaa. Kyllä minä leikkiä ymmärrän käsittääkseni, mutta pohdiskelen, että missä piilee rekatun nikin vaihdon mieli? Luulen, että jos pidempään kirjoittelee jonnekin, niin tavallaan tulee yhteisön jäseneksi ja haluaakin oman itsen näköisen rekatun nikin, jonka takaa omaa itseään haluaakin tuoda esiin.

Ja ymmärrän minä senkin, jos vanhaan nikkiin kyllästyy. Yritän nyt tuoda esiin niitä rekattuja nikkejä, jotka vaihtavat alvariinsa ja aloittavat ikäänkuin eivät ikinä en´nen olisi tänne kirjoittaneetkaan. Koska niin helppoa tyylistä loppujen lopuksi on useimmat tunnistaa ja onko näissä tapauksissa kyse epävarmuudesta, joka tulee esiin ns. normaalielämässäkin identiteetin häilyvytenä.

• Pistohistonen
        nickname kirjoitti:

tunnen täältä kovin vähän kirjoittajia, koska niin vaihtuvaista porukkaa. Kyllä minä leikkiä ymmärrän käsittääkseni, mutta pohdiskelen, että missä piilee rekatun nikin vaihdon mieli? Luulen, että jos pidempään kirjoittelee jonnekin, niin tavallaan tulee yhteisön jäseneksi ja haluaakin oman itsen näköisen rekatun nikin, jonka takaa omaa itseään haluaakin tuoda esiin.

Ja ymmärrän minä senkin, jos vanhaan nikkiin kyllästyy. Yritän nyt tuoda esiin niitä rekattuja nikkejä, jotka vaihtavat alvariinsa ja aloittavat ikäänkuin eivät ikinä en´nen olisi tänne kirjoittaneetkaan. Koska niin helppoa tyylistä loppujen lopuksi on useimmat tunnistaa ja onko näissä tapauksissa kyse epävarmuudesta, joka tulee esiin ns. normaalielämässäkin identiteetin häilyvytenä.

Olipa siinä kysymyksiä, en tiedä vastauksia?

Sen tiedän ainakin, että olen identiteetiltäni erittäin häilyvä, sekä siellä että täällä...

• funis

kaikis iha tunnistettavis ja iha sama henkilö takana..valitettavasti..

mut niihä sitä sanottaa et vaihtelu virkistää...

• sinullakin ole

muutama

• ThaiKiss

sillointällöin nikkiä, mieli-alan mukaan.. :DD

Tätä pyhämekkoa käytän juhlatilaisuuksissa, mutnyt piti ottaa näytille, huomaahan jokainen varmasti..

*pyörähtelee kaffen parketilla helmat liehuen*

• nickname

tunnistaa, etkä ole pyrkinyt peittelemäänkään. Hain niitä kirjoittajia, jotka yksinkertaisesti heittävät kerta kerran jälkeen vanhan rekatun nikin pois. Ikäänkuin haluisivat vaihtaa todella tyyliään ja itseään (?) puhtaalta pöydältä. Onko silloin kyse siitä, että lakkaa olemasta niine ominaisuuksineen, joita tuon edellisen nikin kanssa sai ja luo uudet ominaisuudet taas tuolle uudelle nikille? Silloinhan kyse on varsin kameleonttimaisesta henkilöstä, joka taas sinällään kertoo jo paljonkin henkilöstä.

• Taikis
        nickname kirjoitti:

tunnistaa, etkä ole pyrkinyt peittelemäänkään. Hain niitä kirjoittajia, jotka yksinkertaisesti heittävät kerta kerran jälkeen vanhan rekatun nikin pois. Ikäänkuin haluisivat vaihtaa todella tyyliään ja itseään (?) puhtaalta pöydältä. Onko silloin kyse siitä, että lakkaa olemasta niine ominaisuuksineen, joita tuon edellisen nikin kanssa sai ja luo uudet ominaisuudet taas tuolle uudelle nikille? Silloinhan kyse on varsin kameleonttimaisesta henkilöstä, joka taas sinällään kertoo jo paljonkin henkilöstä.

kysyinkin tuolla ylempänä mistä tunnistit..

Niin, en ymmärrä myöskään sitä että vaihtamalla nikin kuvittelee piiloutuvansa entiseltä kirjoitustyyliltään. Ehkä se ihan hiukan aikaa menettelee, mutta ainakin sellaiset kirjoittajat ja lukijat jotka seuraavat palstaa vakituisemmin, huomaavat kyllä hetkessä kuka on uusionikin takana.

• Tuhiwai*
        Taikis kirjoitti:

Niin, en ymmärrä myöskään sitä että vaihtamalla nikin kuvittelee piiloutuvansa entiseltä kirjoitustyyliltään. Ehkä se ihan hiukan aikaa menettelee, mutta ainakin sellaiset kirjoittajat ja lukijat jotka seuraavat palstaa vakituisemmin, huomaavat kyllä hetkessä kuka on uusionikin takana.

... sehän se justiinsa onkin niin kotoista, kun alkaa tunnistaa jonkun tietyn kirjoittajan (ihmisen) tyylin. Ainakin minusta.

• Taikis
        Tuhiwai* kirjoitti:

... sehän se justiinsa onkin niin kotoista, kun alkaa tunnistaa jonkun tietyn kirjoittajan (ihmisen) tyylin. Ainakin minusta.

tietystikin, saa miettiä ja pähkäillä kukahan se tuokin on ja tuntea suurta riemastusta hoksatessaan. Eivätkä kaikki edes yritä persoonaansa ja kirjoitustyyliään muuttaa,mutta näkee niitäkin jotka epätoivoisesti yrittävät sen tehdä. Miksi, sitä en osaa sanoa.

• nickname
        Tuhiwai* kirjoitti:

Mä en taas seuraa niin tiiviisti tätä kahvilan menoa ja sitten kun seuraan, niin harmittaa, kun viime aikoina on tuntunut, että puolet kirjoittajista on hävinnyt, vaikka ovatkin vain muuttaneet nikkiään. Uskottavuus menee, miksi yleensä rekattua nikkiä pitäisi hankkia, koskapa ero ns. puskasta huuteluun on vain se, että on oman kirjoituksen poisto-oikeus.

• hmm...
        Taikis kirjoitti:

Mietin vain, pystyykö lukuisista nikittömien kirjoituksista jollain konstilla päättelemään kirjoittajan olevan rekisteröitynyt. Sellainen joka ei juuri sillä hetkellä jostain syystä nikkiään halua käyttää.

• Taikis
        hmm... kirjoitti:

Mietin vain, pystyykö lukuisista nikittömien kirjoituksista jollain konstilla päättelemään kirjoittajan olevan rekisteröitynyt. Sellainen joka ei juuri sillä hetkellä jostain syystä nikkiään halua käyttää.

ainakin minä olen ollut huomaavinani, että joistakin nikittömistä kommenteista saattaa havaita kuka on kirjoittanut. Uskon että lähes jokainen nikillinen kirjoittaa välillä ilman nikkiä. Mikäpä siinä, eihän se mitenkään kiellettyä ole, eikä voida vaatia että ne joilla on nikit joutuisivat niitä pakosta käyttämään.. :)

Taas jos menen käymään jollakin toisella palstalla, niin en osaisi tunnistaa ketään.

• hm...
        Taikis kirjoitti:

ainakin minä olen ollut huomaavinani, että joistakin nikittömistä kommenteista saattaa havaita kuka on kirjoittanut. Uskon että lähes jokainen nikillinen kirjoittaa välillä ilman nikkiä. Mikäpä siinä, eihän se mitenkään kiellettyä ole, eikä voida vaatia että ne joilla on nikit joutuisivat niitä pakosta käyttämään.. :)

Taas jos menen käymään jollakin toisella palstalla, niin en osaisi tunnistaa ketään.

ei todellakaan voi vaatia nikin käyttöä. Sehän on jokaisen oma valinta.
        Toisaalta taas, onko perusteltua vaatia rekisteröintiä ellei se sitten joskus tänne pakolliseksi tule.
        Olen huomannut jossain kommenteissa, niin täällä kuin muuallakin, että oletetaan nikittömien pelkäävän tai salaavan jotain jos eivät rekkaa itseään. Samallalailla anonyyminä tänne kirjoittaa rekkaamaton ja rekattu. Paitsi että jotkut rekatut kyllä kertovat nimensä ja julkaisevat myös kuvansa.

Eivät myöskään kaikki rekkaamattomat ole häiriköitä, puskahuuteluja tulee myös rekatuilta jotka eivät halua vastata huudoistaan.

• hmm...
        Taikis kirjoitti:

Toisaalta taas, onko perusteltua vaatia rekisteröintiä ellei se sitten joskus tänne pakolliseksi tule.
        Olen huomannut jossain kommenteissa, niin täällä kuin muuallakin, että oletetaan nikittömien pelkäävän tai salaavan jotain jos eivät rekkaa itseään. Samallalailla anonyyminä tänne kirjoittaa rekkaamaton ja rekattu. Paitsi että jotkut rekatut kyllä kertovat nimensä ja julkaisevat myös kuvansa.

Eivät myöskään kaikki rekkaamattomat ole häiriköitä, puskahuuteluja tulee myös rekatuilta jotka eivät halua vastata huudoistaan.

• hmm...
        hmm... kirjoitti:

kyllä kai yksikin kerta olisi riitänyt :D

• arnaia¤
        hm... kirjoitti:

kun vaan äkkiä kurkkaan. Olen siis sama kuin rekattu ja löydän myös itse kommenttini josko joku vastaa. Olen huomannut ilmeisen samaa palvelevan esim.arnaia ejk(=en jaksa kirjautua, niinkö?) tai evk, ejnk ym. olenko oikeassa?(en viitsi, en halua nyt kirjautua)Voisin laittaa vaikka ehk(= ei hotsita kirjautua). Ilman mitään nimmaria on minusta ihan sopivaa kirjoittaa esim. sairauksistaan ym. henk.koht. asioista koska niihinhän pätee muutenkin tietosuoja. Kuvaa ei varmaan laita sellainen joka ei esim. työnsä takia halua tunnistetuksi.

• SumujenHilta

tällä nikillä juoksevat asiat.

• denaturoitu

en siis vakkari enkä nikkari. Aikaa tykkään vietellä ei kun viettää ja kahvikin on hyvää.

• en rekkaudu nyt

enkä tee niin, mutta on täytynyt tietyistä syistä vaihtaa nikkiä, vaikka mieluummin olisin pitänyt oman rakkaan nikkini. En myöskään esitä mitään roolia, olen sama kuin ennenkin. :)

• Puhurix

Olen vaihtanut Puhurista Puhurixiksi sen vuoksi, että sähköpostini ei toiminut ja vaihdoin kaiken. Luultavasti minut tunnistetaan edelleen, vai?

• animattiN

Ole tullut vaihettua, vaikka olen mokaillut niin yritän vain niellä ne.

• max-life

Ensimmäiset kommenttini palstalle (taisi olla silloin chatkeskustelut) kirjoitin muistaakseni nimimerkillä maximum life, sitten se lyheni max lifeksi. Rekisteröitymisen tultua mahdolliseksi lisäsin vielä väliviivan minua viisaamman vinkistä, eli näin tuli max-life. Väliviivan kanssa sitä ei kuulemma voisi feikata kuten ilman väliviivaa.

Chat ja kahvikeskustelupalstoille olen kirjoittanut vain tällä nikillä, en muilla. Asia, mistä muodostunut eräänlainen.. noh.. voisiko itseään alleviivaten sanoa ylevä periaate..?=) Poikkeuksia ovat olleet kilpailun tapaiset, joissa ideana ollut nimenomaan kirjoittaa eri nikillä kuin sillä omalla. Ennen chat/kahvipalstoille kirjoittamista kirjoitin joitakin haparoivia seksinovelleja eri nikillä seksikeskusteluihin, mutta se jäi.

Alusta alkaen minulle oli selvää, että virtuaalin nimimerkki-hahmo tai miksi sitä kutsuisi, pitää olla mahdollisimman lähellä omaa persoonaani. Roolipeli ei ole minua varten. tosin en tuolloin tiennyt, että tulisi kirjoiteltua näin paljon. Aiempaa kirjoittelu kokemusta kun ei ole.

Myös sen koen hyvänä asiana, että max-life on käytännössä minä. Kommentit joita tulee, olivat ne kielteisiä tai myönteisiä, ne tuntuvat eri tavalla. Samoin sitä kantaa omista kommenteistaan ihan eri tavalla vastuuta, kuin että jos nikkini olisi minusta irrallinen ja epämääräinen roolittelu.

Tuollaista..tuli minun mieleeni.. eiku siis maxin mieleen..;)

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      166
      3826
    2. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      76
      3034
    3. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2101
    4. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      22
      1944
    5. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      46
      1828
    6. TUNNISTELAATIKKO

Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain
      Ikävä
      85
      1321
    7. Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?

Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään
      Tv-sarjat
      25
      1258
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      40
      1250
    9. Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?

Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli
      Ähtäri
      58
      1028
    10. Valehdella saa, totuus salataan

Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu
      Savonlinna
      10
      738
    Aihe