Juuston pakastus?

Mille

Alkuviikosta alkaa laihdutus, enkä syö vähän aikaa lainkaan juustoa. Sitä jäi kuitenkin jääkaappiin. Voisikohan edamjuuston pakastaa?

7

6622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anni

      Mä olen pakastellut useinkin juustoja. Ostan kovaa juustoa harvoin ja jos sitä olis koko ajan jääkaapissa höyläisin siitä koko ajan siivuja ja mutustelisin sellasenaan. Joten olen todennut että parempi ostaa juusto ja pistää se pakkaseen paloteltuna sopivan kokosiin eriin, jotka sitten yksi kerrallaan käyttää. Eli näin on helpompi säännöstellä juuston käyttöä!
      Tähän asti pakastukset on tavis juustolla toiminu hyvin. Mutta nyt viimeksi pakastin kevyt juustoa (rasvaa muistaakseni 9%?) siitä tuli sulaessaan hiukka haurasta ja mureni helposti. Ihan syötävää se kuitenkin oli ja pystyi höyläämäänkin, mutta rakenne kärsi pakastuksessa. Oman teoriani mukaan (korjatkoon joku viisaampi) vähärasvaisen juuston rakenne ei "rasvanpuutteen" takia kestä pakastusta kunnolla.
      Eli rakenne saattaa pakastuksessa hieman kärsiä, mutta ihan käyttökelposta se juusto silti on.

      • Mille

        Kiitos. Pitääpä paloitella juusto rasioihin. Ajattelin, että sieltä voisi sitten ottaa tarvittaessa.


    • eräs vaan

      Pakastaminen voi muuttaa juuston rakennetta, vähärasvaiset juustot haurastuu ja rasvaiset menee usein vähän kumimaisiksi. Pakastettu juusto kannattaa käyttää ruuanlaitossa.

      Vinkki: Raasta juusto ennen pakastamista. Juustoraastetta on helppo lisätä valmistettavaan ruokaan sopiva määrä ja viedä loppu pussi takaisin pakastimeen.

      • Mille

        Ajattelinkin, että ruokiin se pakastettu juusto kannattaa varmaan käyttää.
        Haaveilen jo, että kun saan painoa vähän alemmaksi,niin sitten voisi jo ihan vähän herkutella: kukkakaalia, jossa on päällä juustoraastetta.


    • Marjukka

      Kyllä sen voi pakastaa. Luin juuri Googlesta Aamulehdessä olleen jutun. Suositeltiin pakastamaan pienissä erissä tiiviiseen pakkaukseen. Pientä makuun vaikuttavaa muutosta voi esiintyä. Olen itse jo pitkään pakastanut kovia juustoja. Tuorejuustoista en tiedä. Lähikaupasta saa usein 50%:n alenuksella juustoja, joilla on viimeinen myyntipäivä. Käytän ne sitten mahdollisemman nopeasti.

      • Paksu-akka

        Saako raskaana syödä pakastettua juustoa?


    • Kaikkea; missä on rasvaa yli 15 % voi pakastaa, kuten myös juustoja.
      Onhan pakastepizzoisakin juusto päällä, mutta ei kevyt- semmoinen.

      Ihan huoletta voit siis pakastella vaikka raasteena tai kerta-annoksina,
      tarkista vaan se rasvaprosentti. Kevytjuustot haurastuu... jos kyseessä
      on joku semmoinen niin se kannattaa valmistaa valmiiksi ruoaksi
      (esim lasagne) ja pakastaa vasta sitten.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      250
      2045
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      2006
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1683
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1511
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1150
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      998
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      988
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      972
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      896
    Aihe