Mistä JÄNIKSENLIHAA?

Peippo

Tietääkö kukaan, mistä saisi ostettus jäniksenlihaa?

Olen kuullut sitä kehuttavan todella hyväksi. Espanjassa se on kuulemma ihan jokapäiväistä ruokaa, mutta Suomesta sitä ei vissiin saa kun itse ampumalla!? Eräs Suomessa asuva espanjalainen tuttavani kaipaaleekin mureaa jänispaistia.
Haluaisin itse maistaa tätä harvinaista herkkua, sekä myös auttaa tuttavaani koti-ikävässä!

14

10562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisa

      Ja ei kun metsään ampumaan :)


      Tai sitte voisit kysellä ISOISTA kaupoista...

      • taito

        Jäniksenlihako hyvää???? Olen kerran maistanut, ts. yrittänyt saada alas mokomaa purukumia..Voiko rustoisempaa ja sitkeämpää lihaa enää maa päällään kantaa! Tietysti on mahdollista että kyseinen jänisruoka oli väärin valmistettua tai epäkypsää, mutta yleensäkin ottaen olen kuullut että jäniksestä saa harvoin mureaa...


      • Akka
        taito kirjoitti:

        Jäniksenlihako hyvää???? Olen kerran maistanut, ts. yrittänyt saada alas mokomaa purukumia..Voiko rustoisempaa ja sitkeämpää lihaa enää maa päällään kantaa! Tietysti on mahdollista että kyseinen jänisruoka oli väärin valmistettua tai epäkypsää, mutta yleensäkin ottaen olen kuullut että jäniksestä saa harvoin mureaa...

        Moi!
        Jäniksen liha on kyllä hyvää ja mureaa, kun sen osaa laittaa. Kuten riistaruuat yleensäkin, mutta tietyt niksit pitää taitaa. Jäniksen liha maistuu melkolailla samalle kuin hirvenliha, koska molemmissa on voimakas riistan maku ja syövät samansorttista ravintoa. Rusakko metsäjäniksen serkku maistuu hiukkasen maukkaammalle, ku on isompi ja rasvasempi. En oo koskaan kaupassa nähny jäniksen lihaa. Kannattaa kysellä metsämiehiltä. Jos pihassa näkyy ajokoira, vois jo olettaa että pakasteesta ko. herkkua löytyis. Ei kun rohkeasti kyselemään.


      • retu3
        taito kirjoitti:

        Jäniksenlihako hyvää???? Olen kerran maistanut, ts. yrittänyt saada alas mokomaa purukumia..Voiko rustoisempaa ja sitkeämpää lihaa enää maa päällään kantaa! Tietysti on mahdollista että kyseinen jänisruoka oli väärin valmistettua tai epäkypsää, mutta yleensäkin ottaen olen kuullut että jäniksestä saa harvoin mureaa...

        Jäniksestä tulee todella hyvää ja mureaa ruokaa kun sen oikein valmistaa,tärkeimmät niistä ovat riiputtaminen ja pitkä haudutus luonnon mausteilla,esim katajanmarja.


      • jänismies
        taito kirjoitti:

        Jäniksenlihako hyvää???? Olen kerran maistanut, ts. yrittänyt saada alas mokomaa purukumia..Voiko rustoisempaa ja sitkeämpää lihaa enää maa päällään kantaa! Tietysti on mahdollista että kyseinen jänisruoka oli väärin valmistettua tai epäkypsää, mutta yleensäkin ottaen olen kuullut että jäniksestä saa harvoin mureaa...

        No niin nyt puhuu asiantuntia. Onhan possukin sitkeää jos ei osaa valmistaa!


      • Anonyymi
        Akka kirjoitti:

        Moi!
        Jäniksen liha on kyllä hyvää ja mureaa, kun sen osaa laittaa. Kuten riistaruuat yleensäkin, mutta tietyt niksit pitää taitaa. Jäniksen liha maistuu melkolailla samalle kuin hirvenliha, koska molemmissa on voimakas riistan maku ja syövät samansorttista ravintoa. Rusakko metsäjäniksen serkku maistuu hiukkasen maukkaammalle, ku on isompi ja rasvasempi. En oo koskaan kaupassa nähny jäniksen lihaa. Kannattaa kysellä metsämiehiltä. Jos pihassa näkyy ajokoira, vois jo olettaa että pakasteesta ko. herkkua löytyis. Ei kun rohkeasti kyselemään.

        juuri näin. jänis on hyvää ja mureata. Jänishän on melkein kokonaan lihasta vähän jää hyödyntämättä. Tallinnassa sain hyvää jänispaistia ja mietin että miksi ei täällä?


    • carnivore

      Jos asut pääkaupunkiseudulla, kokeile hakaniemen hallia ja Reinin lihaa. Ainakin lauantaina 23.11. oli jänöjussia myynnissä.

      • peippo

        Kiitos tiedosta!
        Täytyykin poiketa siellä! :)


      • Kokki
        peippo kirjoitti:

        Kiitos tiedosta!
        Täytyykin poiketa siellä! :)

        Otappa muuten huomioon jotta Espaniassa syödään pääasiassa kania joka on aika paljon erimakuista kuin suomalainen metsäjänis, ettei tule vieraalle pettymystä niin tutustu tarkoin jonkun riistakeitto kirjan ohjeisiin, jänistä ei nimittäin osaa valmistaa maukkaasti muut kuin metsästäjien vaimot ja itse metsästäjät. Ei edes maamme ns. huippukokit joita telkkarissa näkee, lienevät edes pitäneet koskaan metsästyskivääriä käsissäänkään.


    • Anonyymi

      Jäniksen ja pieni määrä rusakon lihaa tarjolla vakuumiin pakastettuna! Toimitus esim Matkahuollon kautta onnistuu, kulut ostajalle. 19€ /kilo. Ekologista ja antibioottivapaata villiä riistaa suoraan metsästäjältä!
      P. 044 010 0021

    • Anonyymi

      Laitettiin kerran jauhettua jäniksenlihaa pannuun, ja tarkoitus tehdä pizzaa....oli todellla kuvottava hajukin siinä rasvankäryssä , ja kummallinen maku jauhelihassa...yökss.

    • Anonyymi

      Se on Wanha perinteinen nyrkkisääntö että Jäniksen ja rusakon liha on Suomessa n.60€ / Kg.

    • Anonyymi

      Jäniksen liha muistuttaa hieman broirelinlihaa ja tarvitsee herkullisen
      yrttikastikkeen.

    • Anonyymi

      koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe