Tennisottelu

Jermu

Lukaisin tuossa teidän "avoimia" mielipiteitänne siitä mitä on tapahtunut. Muutamille keskustelijoille haluaisin viestittää sellaista tässä, kun lainailitten vanhoja lauseita ja kirjuutuksia toisiltanne jopa vuosien takaa..
Niin, missäs kohdalla se on kielletty menemästä eteenpäin mielipiteissään? Missäs kohdalla on kielletty muuttamasta mielipidettään ja oppimasta uutta?
Missä kohdalla on kielletty vaihtamasta palstaa, nikkiä tms...?
Te jaksoitte polkaista jankkumopon käyntiin ja todellakin huolella piditten sen käynnissä.
Jotkut sanoivat, että poikotilla päähän, toiset sanoivat vaikenevansa provoissa, toiset sanoivat haluavansa keskustella ongelmasta, niin sitten se ehkä käydään läpi ja se ongelma poistuu ja rauha palaapi.
Voihan se olla niinkin, mutta mikä ihmeen juttu se on, joka vuosia vanhoja kaivelemalla nykyhetkeä niin parantais? Näillä palstoilla on aina ollut kärhämiä ja ne tuntuu olevan tuossa vuoden syklillä aina samoista aiheista takaisin. Menkää mille tahansa palstalle täällä, niin siellä tulee jossain vaiheessa joku otattelu pintaan.
Mitä itse haluaisin sitten täällä...Noo, silloin aikoinaan mulle toitotettiin, ettei kaffeella saa tappeluksia..Ööö, yritin olla sääntöjen mukaan ja suurimman osan aikaa taisin onnistuakin aika ok.
Sen verran tässä mietin, mikä olisi se juttu, mikä oli hauskaa silloin ja ilahdutti aina mieltä luultavasti suurimmalla osalla porukkaa...--------> Tarinat, lehtykkä ja joskus ne kilpailut ja muutamat huomenen toivotuksetkin silloin tällöin. Kevyttä ja harmitonta juttua, niinkuin täällä pitäis ollakkin. Kun tarinat loppuivat ja alkoi aiheetkin ehtyä, niin alkoi viestien vaihto siitä, mitä kirjoittaja on...Silloin mentiin metsään mopolla, että rytisi. En väitä, että aika entinen palaa, jos jokainen alkaa rustaileen tarinoita ja tähtis lehdykkäänsä...Mutta ajatuksena mulle ainakin miljuuna kertaa parempi, kuin anal-lyyseeraaminen toisista koko ajan. Jag har talat!

95

7263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Judge

kerosiinit väärään kurkkuun xD. Sulla oli asiaa. Toisaalta tuosta vanhojen kaivelemisesta. Eikös se ole niinkin, jotta "Historia vitae magistra".

• Jermu

siinä vanhassa, kun jokaisella palstalla tulee vaihe, jolla aletaan muistelemaan mennyttä ja erityisesti sitä, kuinka paljon paremmin asiat olivat ja "nyt on kaikki asialliset kirjoittelijat ajettu pois..."
        Totta ja tarua, joten ei siinä vanhassa mitään pahaa sinänsä ole.
        Jos suuntaus on kuitenkin se, että vanhoista jutuista etsitään vain se skeida, niin kyllähän silläkin saa jonkin kannanoton tehtyä.
        Kyllä sää Jutke muistat vallan hyvin, kun sanailtiin jonninjoutavasta tikusta vaikka tunti. Mitäs tuosta, mätkittiin toisiamme, mutta ei mätkitty muita. Molemmat oli samalla aaltopituudella koko ajan.(Minä aallonharjalla ja sinä aallonpohjassa..Heheee!) Ja varmasti ei kumpikaan yöuniaan menettänyt, päinvastoin.

• Judge
        Jermu kirjoitti:

siinä vanhassa, kun jokaisella palstalla tulee vaihe, jolla aletaan muistelemaan mennyttä ja erityisesti sitä, kuinka paljon paremmin asiat olivat ja "nyt on kaikki asialliset kirjoittelijat ajettu pois..."
        Totta ja tarua, joten ei siinä vanhassa mitään pahaa sinänsä ole.
        Jos suuntaus on kuitenkin se, että vanhoista jutuista etsitään vain se skeida, niin kyllähän silläkin saa jonkin kannanoton tehtyä.
        Kyllä sää Jutke muistat vallan hyvin, kun sanailtiin jonninjoutavasta tikusta vaikka tunti. Mitäs tuosta, mätkittiin toisiamme, mutta ei mätkitty muita. Molemmat oli samalla aaltopituudella koko ajan.(Minä aallonharjalla ja sinä aallonpohjassa..Heheee!) Ja varmasti ei kumpikaan yöuniaan menettänyt, päinvastoin.

Kyllähän se nöyryytettävä on hyvä valita sellaisesta kirjoittelijasta, jonka tietää sietävän mätkintää eikä menetä yöuniaan. Ihan niinkuin mainitsit. Luulenkin, että mättöketjut mahtuvat tänne siinä missä muukin viihde, kunhan ne eivät rönsyile avauksesta toiseen vainoamassa "väärinymmärtäjää".

Ja syöppäs ketale vitamiineja. Muistisi aallonharjoista takkuaa. xD

• Jermu
        Judge kirjoitti:

Kyllähän se nöyryytettävä on hyvä valita sellaisesta kirjoittelijasta, jonka tietää sietävän mätkintää eikä menetä yöuniaan. Ihan niinkuin mainitsit. Luulenkin, että mättöketjut mahtuvat tänne siinä missä muukin viihde, kunhan ne eivät rönsyile avauksesta toiseen vainoamassa "väärinymmärtäjää".

Ja syöppäs ketale vitamiineja. Muistisi aallonharjoista takkuaa. xD

Tuo "vainoprosentti" on mielestäni ollut siedettävissä lukemissa, eli ei niitä ketjuja ole pitkin poikin tukittu.
        Vai vitamiineja...Johan tässä plutoniinia on tankki täynnä...

• Judge
        Jermu kirjoitti:

Tuo "vainoprosentti" on mielestäni ollut siedettävissä lukemissa, eli ei niitä ketjuja ole pitkin poikin tukittu.
        Vai vitamiineja...Johan tässä plutoniinia on tankki täynnä...

Olen rivimies, vakkari, sottapytty ja rotta. Myös meklari, tuomari, herrasmies ja huussissa potta.

Minusta olisi tylsää lokeroitua yhteen rooliin. Mutta mähän oonkin mä xD

• naitu_naikkonen

nyt meni kurjuuden puolen jermuskahan alkaa,ihan asia läppää heittää.

Se varmaa on saanut aivotärähdyksen?

• Jermu

Kukas sellaisen tärskyn olis mulle onnistunut antamaan? Tällä palstalla ei ole piiiiiitkään aikaan tarvinnut ponnistella sanailujen kanssa. Näppää vaan koneen auki ja meno on kuin "kauheat ja raadot"...Heti pääset mukaan tilanteeseen, vaikket olisi koskaan ikuna milloinkaan täällä edes ollutkaan.

• naitu_naikkonen
        Jermu kirjoitti:

Kukas sellaisen tärskyn olis mulle onnistunut antamaan? Tällä palstalla ei ole piiiiiitkään aikaan tarvinnut ponnistella sanailujen kanssa. Näppää vaan koneen auki ja meno on kuin "kauheat ja raadot"...Heti pääset mukaan tilanteeseen, vaikket olisi koskaan ikuna milloinkaan täällä edes ollutkaan.

olen jo huomannut täällä on vähän turhankin yksinkertaista poppoota meikäläisen tottumuksille.

Sitä kun on aina ollut nelinkertaisten seurueessa, niin puuduttaa tälläinen melkeinpä voisi sanoa nollakertaisuus.

• Jermu
        naitu_naikkonen kirjoitti:

olen jo huomannut täällä on vähän turhankin yksinkertaista poppoota meikäläisen tottumuksille.

Sitä kun on aina ollut nelinkertaisten seurueessa, niin puuduttaa tälläinen melkeinpä voisi sanoa nollakertaisuus.

Tuossa on itua, vaikkei se kosketakkaan sinua..Kjäh! No vitsi vitsi.
        Jospa sitä ei tarttekaan olla aina erilaisempi kuin muut. Jospas sitä voisi joskus yrittää muittenkin motiiveja, eikä aina omiaan. Näin mää aattelin yrittää tulevaisuudessa tehdä.

• naitu_naikkonen
        Jermu kirjoitti:

Tuossa on itua, vaikkei se kosketakkaan sinua..Kjäh! No vitsi vitsi.
        Jospa sitä ei tarttekaan olla aina erilaisempi kuin muut. Jospas sitä voisi joskus yrittää muittenkin motiiveja, eikä aina omiaan. Näin mää aattelin yrittää tulevaisuudessa tehdä.

sä nyt kenties saanut liikaa säteilyä siitä ruudustas vai kävitkö pikaisesti nokkaas auringolle vilauttaa ja sait auringonpistoksen.

Saatan vielä pahimmillaan alkaa pitääkin susta ja munkun piti perii ne elatukset sulta ynnä.muut,ynnä muut ja julkaista kirja niistä sun kirjeistäsi joita mulle oot lähettänyt, vaikka mä sulle oon sanonut, että olen naitu jo, ei tipu, ei

• Jermu
        naitu_naikkonen kirjoitti:

sä nyt kenties saanut liikaa säteilyä siitä ruudustas vai kävitkö pikaisesti nokkaas auringolle vilauttaa ja sait auringonpistoksen.

Saatan vielä pahimmillaan alkaa pitääkin susta ja munkun piti perii ne elatukset sulta ynnä.muut,ynnä muut ja julkaista kirja niistä sun kirjeistäsi joita mulle oot lähettänyt, vaikka mä sulle oon sanonut, että olen naitu jo, ei tipu, ei

jo on mennyt pitkälle palstaelämä, kun elatuksia aletaan toiselta vainoamaan...
        En usko, että minusta kannattaa alkaa pitämään sen kummemmin.

• naitu_naikkonen
        Jermu kirjoitti:

jo on mennyt pitkälle palstaelämä, kun elatuksia aletaan toiselta vainoamaan...
        En usko, että minusta kannattaa alkaa pitämään sen kummemmin.

muuten aika lutunen ja pikkuinen.

*se ei varmaan lapsena saanut tarpeeks ruokaa*

• SikurLiina

..että taidat sittenkin kirjoittaa samalla koneella ,kuin minäkin *nauraa*.
      Ihankin tuota samaa ajattelin selatessani tuon Avoimen keskustelun ketjun.

Olin jo näpyttelemässä loppukommentiini nuo mainitsemasi asiat, mutta ehdit näköjään tehdä aloituksen, joten tulkoot nyt tähän.

Kuikahan monesti olenkaan itse pohtinut: miksi ihmisen on, niin suunnattoman vaikeaa kohdata muutoksia? Mikä on se tekijä imismielessä, joka saa aina ja aina uudelleen tuon kaiken vanhojen kaivelemisen tarpeen pintaan.

Jos hetken kuuntelee vaikkapa pitkässä avioliitossa eläineiden ihmisten keskusteluja, niin sieltä ne kauan sitten mieltä hiertäneet asiat tikulla tökitään näkösälle.

Miksi emme voisi sallia itsemme ja toisiemme muuttuvan, vaihtavan ajatteluaan, sallivan kokemusten tehdä tehtävänsä?
      Sekin ihminen, jonka kuvittelee perusteellisesti ja viimeistä karvaa myöten tuntevansa, saattaa olla jonkun toisen ihmisen seurassa täysin erilainen ilmentäen niitä puolia itsestään, joista ei ole mitenkään ollut tietoinen.

Uskoisin ihmisyyden perustarpeisiin kuuluvan tämän halun sisäiseen kasvuun ja lukkiutuneiden asenteiden murtamiseen.

Kuitenkin jopa tahtomattaakin saattaa huomata "roolittuvansa" tiettyihin ihmisiin nähden.Sitä samaa tapahtuu myös täällä palstoilla. Jos on luonut vahvan vision, ettei jostaan joko pidä ,tai sitten pitää, niin kirjoitettu tekstikin välittyy näiden suodattimien kautta.

Max-life kirjoitti upean komentin Animatille juuri tästä samasta aiheesta. Valitettavasti teemme itse kukanenkin liian hepposia päätelmiä toisistamme pelkkien ennakkoasenteiden ja ns.mieltymystemme pohjalta.

Odotin aloitukseni Avoimessa keskustelussa johtavan syvempään ymmärrykseen, kuin mitä se osiltaan näytti ilmentävän.

Kiitos sinulle tästä aloituksesta!
      Tässä onkin jo aihetta keskustelun jatkamiselle:-)

• Jermu

Vastustaa muutosta vain sen takia, että se on muutos entiseen. Sillä ei ole merkitystä, onko se muutos hyvä vai huono.
        Toinen asia mielestäni on se anal-lyseeraaminen. On hirveän paljon tärkeämpää miettiä, millainen se kirjoittaja on, kuin se viesti.
        Rivien välit ja "ymmärtäminen". Koko ajan tuntuu olevan tarpeen "ymmärtää" mitä viestillä todella tarkoitettiin ja mitä se voisi aivan oikeasti tarkoittaa.
        Muutamalla sanalla kiteytettynä...: Tän piti olla kevyttä ajanvietettä, eikä mikään ytinlaporatorio.

• SikurLiina
        Jermu kirjoitti:

Vastustaa muutosta vain sen takia, että se on muutos entiseen. Sillä ei ole merkitystä, onko se muutos hyvä vai huono.
        Toinen asia mielestäni on se anal-lyseeraaminen. On hirveän paljon tärkeämpää miettiä, millainen se kirjoittaja on, kuin se viesti.
        Rivien välit ja "ymmärtäminen". Koko ajan tuntuu olevan tarpeen "ymmärtää" mitä viestillä todella tarkoitettiin ja mitä se voisi aivan oikeasti tarkoittaa.
        Muutamalla sanalla kiteytettynä...: Tän piti olla kevyttä ajanvietettä, eikä mikään ytinlaporatorio.

..on se hirmusen tärkeetä""""" analyzeerata!
        On ihankin pakko* yrittää saada kurkata toisen puseron sisään.

Aatteles nyt! Täällä ollaan, kuin säkki päässä.Et millään nää niitä ilmeitä, millä se joku muu näpyttelee siellä konellaan.

Pystytkö sanoon,että iskenkö nyt silmää, vai onko tukka tiukalla nutturalla?

Viestihän on epäoleellista----no eikö muka?
        Minulla ainaskin on kaukoputki, toi suurennuslasi ja riviväliharava.

Äläkä siinä ala kevytkenkäiseksi heti mollata.
        -*menen kyllä nyt ytinlaporatorioon valmistaan kunnon räjähdys pompseja*

• Jermu
        SikurLiina kirjoitti:

..on se hirmusen tärkeetä""""" analyzeerata!
        On ihankin pakko* yrittää saada kurkata toisen puseron sisään.

Aatteles nyt! Täällä ollaan, kuin säkki päässä.Et millään nää niitä ilmeitä, millä se joku muu näpyttelee siellä konellaan.

Pystytkö sanoon,että iskenkö nyt silmää, vai onko tukka tiukalla nutturalla?

Viestihän on epäoleellista----no eikö muka?
        Minulla ainaskin on kaukoputki, toi suurennuslasi ja riviväliharava.

Äläkä siinä ala kevytkenkäiseksi heti mollata.
        -*menen kyllä nyt ytinlaporatorioon valmistaan kunnon räjähdys pompseja*

Se tässä olemisessa täällä onkin hienoa, ettei tiedä toisesta "liian paljon". Sitten sitä jaksaa joskus aina iloisestikkin yllättyä.
        Minä oletan, että iloisella mielellä toinen minulle viestittelee ja sen takia läppää heitän hjuumorilla. Jos arvelen väärin ja siinä syttyypi sotatila...Joka ei sinänsä minua mitenkään haittaa, mutta sitä toista se voipi haitata, kun se ei ole sitä tappelusta etsinyt.
        Niinpä niin, viestihän on vain ongenkoukku, mistä sitten taitava kalastelija nostelee oikeat profiilit esille....

• SikurLiina
        Jermu kirjoitti:

Se tässä olemisessa täällä onkin hienoa, ettei tiedä toisesta "liian paljon". Sitten sitä jaksaa joskus aina iloisestikkin yllättyä.
        Minä oletan, että iloisella mielellä toinen minulle viestittelee ja sen takia läppää heitän hjuumorilla. Jos arvelen väärin ja siinä syttyypi sotatila...Joka ei sinänsä minua mitenkään haittaa, mutta sitä toista se voipi haitata, kun se ei ole sitä tappelusta etsinyt.
        Niinpä niin, viestihän on vain ongenkoukku, mistä sitten taitava kalastelija nostelee oikeat profiilit esille....

Minua ainaski keljuttaa kamalasti, kun en tiedä miltä kukanenkin ihan oikeesti näyttää.
        Ajatteles nyt, jos vaikka näkisin sun digikuvasi.
        Kaikki illuusiot menis saman tien.
        Minähän voi kuvitella sun olevan seksyn ja charmaattisen näköinen. No oletkos?

Aikoinaan(kaihoisaa muisteloa)tehtiin sivukaupalla näitä mielikuva kuvituksia. Taisin minäkin olla yhdessä niiku toi Idollisien Nanna.Hih*

Minä ainaskin just luulin, että sinä oot sellainen
        siilitukkainen tiukan näköinen joka anopin toivevävy. Tai ....joo...no..Siis mielikuva tais muuttua, kun aloit kirjuuttaa sitä Chatti-miehen romaania. Äh...me ollaan selvästi tunnettu jo iät ajat toisemme.

*aletaan vaikka tekeen jotain jatkis tarinaan*

• Jermu
        SikurLiina kirjoitti:

Minua ainaski keljuttaa kamalasti, kun en tiedä miltä kukanenkin ihan oikeesti näyttää.
        Ajatteles nyt, jos vaikka näkisin sun digikuvasi.
        Kaikki illuusiot menis saman tien.
        Minähän voi kuvitella sun olevan seksyn ja charmaattisen näköinen. No oletkos?

Aikoinaan(kaihoisaa muisteloa)tehtiin sivukaupalla näitä mielikuva kuvituksia. Taisin minäkin olla yhdessä niiku toi Idollisien Nanna.Hih*

Minä ainaskin just luulin, että sinä oot sellainen
        siilitukkainen tiukan näköinen joka anopin toivevävy. Tai ....joo...no..Siis mielikuva tais muuttua, kun aloit kirjuuttaa sitä Chatti-miehen romaania. Äh...me ollaan selvästi tunnettu jo iät ajat toisemme.

*aletaan vaikka tekeen jotain jatkis tarinaan*

Se on katos vielä nykyäänkin vientiä tällaisella karulla perusjätkällä. Anopeista niin väliä, kunhan se vaimo rulettaa.
        Chatti miehen romaania...Tarkoitatko Kallen ja Hanskin seikkailemattomuuksia..?

• SikurLiina ejk
        Jermu kirjoitti:

Se on katos vielä nykyäänkin vientiä tällaisella karulla perusjätkällä. Anopeista niin väliä, kunhan se vaimo rulettaa.

..aikoinaan Hakkiksella. Ekana Mäxi teki tarinan sätti naisesta ja sitten Simu chatti miehestä ja sitten minä oman tarinan, joka sai miehet *kyyneliin* surkean miehen kohtalosta, jota sinä aloit pelastaa omalla jatkiksella ja sitten me istuttiin takamus puuduksissa odottamassa aina uutta jatkista..se jatku ja jatku....*nauraa silmät vesissä* ... Sitte toi Varjoisa tais alkaa huitoo luudallaan..ja,,,Auh...siihen aikaan tais olla äly hauskaa:-D

• Jermu
        SikurLiina ejk kirjoitti:

..aikoinaan Hakkiksella. Ekana Mäxi teki tarinan sätti naisesta ja sitten Simu chatti miehestä ja sitten minä oman tarinan, joka sai miehet *kyyneliin* surkean miehen kohtalosta, jota sinä aloit pelastaa omalla jatkiksella ja sitten me istuttiin takamus puuduksissa odottamassa aina uutta jatkista..se jatku ja jatku....*nauraa silmät vesissä* ... Sitte toi Varjoisa tais alkaa huitoo luudallaan..ja,,,Auh...siihen aikaan tais olla äly hauskaa:-D

kun niitä tarinoita kirjoittelin. Välistä tuli tietty arvostelua liiasta synkeydestä, väkivallasta ja utopistisesta juonenkäänteestä. (Kalle ja Hanski-tarinat siis)
        Hauskaa oli täällä päässä, ei siinä mitään.

• Jermu kirjoitti:

chattimiehen ja -naisen tarinan. En muistanutkaan. Voishan sen kirjoittaa uudestaankin. Kuinka kaikki alkoi chattailusta ja päättyi tapaamiseen ja miten sen jälkeen tapahtui.
        Kun tuo sättäily on itselleni jääny vähän vieraaksi. Monilla olis varmaan ihan omiakin kokemuksia jotka paljon sättäilee. Minkälaista on sättimustasukkaisuus ym.

Haluut sä kirjoittaa tuosta aiheesta jonkun tarinan?

• Jermu
        Mariet kirjoitti:

chattimiehen ja -naisen tarinan. En muistanutkaan. Voishan sen kirjoittaa uudestaankin. Kuinka kaikki alkoi chattailusta ja päättyi tapaamiseen ja miten sen jälkeen tapahtui.
        Kun tuo sättäily on itselleni jääny vähän vieraaksi. Monilla olis varmaan ihan omiakin kokemuksia jotka paljon sättäilee. Minkälaista on sättimustasukkaisuus ym.

Haluut sä kirjoittaa tuosta aiheesta jonkun tarinan?

oisko niillä mitään mahkuja enää herätä elolle, siis noilla tarinoilla...Ehkä tarvitaan äänestys, kalluppi ja kilpailu..?

• havaitsija
        Jermu kirjoitti:

oisko niillä mitään mahkuja enää herätä elolle, siis noilla tarinoilla...Ehkä tarvitaan äänestys, kalluppi ja kilpailu..?

ainakin ihan kunnossa. :D

• Jermu
        havaitsija kirjoitti:

ainakin ihan kunnossa. :D

Jos ei ensin kallu-puubissa äänestystä pidä? Kysyn vaan...

• Jermu kirjoitti:

tai galluppia siihen tarvita että kirjoitat tarinan sättielämästä. Kirjoitat itse jatko-osatkin sitä mukaa niitä keksit. Samalla tavalla kuin kirjoitit Hanskista tai Ohdakkeesta Ruusutarhassa.

• Kiitos Jermu tästä kirjoituksesta. Tuota samaa asiaa moni on jo huolestuneena seurannutkin.
      Unohdetaan menneet ja lähipäivien konfliktit ja jatketaan sovussa tästä eteenpäin.
      Tälläinen salainen toivomus mulla olisi.

• Jermu

Mun mielestä tää oli kaikkien mielessä tavalla tai toisella...Eteenpäin mennään, mutta millä eväillä..
        Oikeastaan ei mulla ole mitään sitä vastaan, että vanhoja muistellaan joskus, jos aiheena on noi ok jutut..Siellä on helkaristi hauskaa matskua.
        Toinen juttu on tappelukset..Niitä tulee ja menee, ei niitä kannata etukäteen miettiä, mistäs seuraava onkelma tulee. Nyt ne oli vaan liian suuressa mittakaavassa.

• Jermu kirjoitti:

Mun mielestä tää oli kaikkien mielessä tavalla tai toisella...Eteenpäin mennään, mutta millä eväillä..
        Oikeastaan ei mulla ole mitään sitä vastaan, että vanhoja muistellaan joskus, jos aiheena on noi ok jutut..Siellä on helkaristi hauskaa matskua.
        Toinen juttu on tappelukset..Niitä tulee ja menee, ei niitä kannata etukäteen miettiä, mistäs seuraava onkelma tulee. Nyt ne oli vaan liian suuressa mittakaavassa.

onkin hauska muistella.
        Erimielisyyksiä, ongelmia ja tappeluksia tulee varmasti jatkossakin, mutta se on sitten sen ajan murhe.
        Kun nyt vaan päästäis tämän hetkisestä tilanteesta eteenpäin.

• yksitypy evk

täällä on. Nyt minäkin sain jonkinlaisen käsityksen tästä palstasta.
      Sen siitä saa, kun palstalla on samat kirjoittajat vuositolkulla. Teet niin tai näin, aina on se vääripäin.
      Sen olen huomannut, että uuden immeisen on ainakin vaikee tänne väliin päästä. Niin keskittyneitä vakkarit ovat toisiinsa.
      Minähän tietenkin vänkään vaikka väkisten joka paikkaan, mutta entäs ne jotka eivät jaksa olla niin sisukkaita.
      Se on ikävä tosiasia , et aika entinen ei yleensä koskaan palaa :=((

• sohin kommentteja sinne tänne. Eihän niistä aina tykätä.
        Jokaisella palstalla on omat vanhat vakkarit ja uusia aluksi vähän tarkkaillaan. Itseäni ei haittaa vaikka en vastakaikua heti saisikaan. Mukavaltahan se tietty tuntuu jos joku vaivautuu vastaamaankin.

• SikurLiina

..tapaa palstalle tulemisesta on olemassa. Jokainen kirjoittaja sen lähinnä ratkaisee itse.

Mielestäni ns.vakinaisten kirjoittajien syyllistäminen uusien syrjimisestä on jotenkin kornia. Tuskin kellekään ollaan heti leväyttämässä punaista mattoa ja pitämässä juhlapuheita.

Kirjoittamalla palstalle nähdäkseni se parhaiten onnistuu. Miksi niiden, jotka ovat jo pitempää palstalaisuutta yhdessä kokeneet, pitäisi olla hissunkissun, kun joku uusi kirjoittaja kurkkaa sivulle?

Tietysti voidaan ajatella, että osa halukkaista on ujoja, arempia ja helpommin loukkaantuvia.Osa ei viitsi, eikä jaksa ,eikä ehkä välttämättä osakkaan heti mukaan heittäytyä.

Kuinkahan monesti sitäkin faktaa on täällä väläytetty, että vapaasti saa kirjoittaa ja komentoida ja tehdä aloituksia. On myöskin kyettävä aikuisuuden kriittisyyteen silloinkin, kun omat tekeleet eivät koko porukoita heti saa innosta hihkumaan.

Lisäksi tuollanen puskishuutelu ei ehkä ole se paras mahdollinen tapa saada vastauksia.
        Voisin nimetä montakin kirjoittajaa, jotka alkuunsa vain ensin hiljakseen vastailivat, mutta joiden komentit kuitenkin tulivat huomatuiksi.
        Yksi todella hyvä, humoristinen, taitava kirjoittaja on vaikkapa esimerkkinä TuhiWai (käytti ensin nikkiä Angiina).Hän ei ole tainnut montaakaan aloitusta tehdä, mutta hänen komentejaan luetaan ja niihin myöskin vastatataan.

Voiskohan tätä tarkastella myöskin jokainen uusio itsessään.Kyllä hyvät tekstit varmasti enenpitkää huomataan ja niihin reagoidaan.

• SikurLiina ejk
        SikurLiina kirjoitti:

..tapaa palstalle tulemisesta on olemassa. Jokainen kirjoittaja sen lähinnä ratkaisee itse.

Mielestäni ns.vakinaisten kirjoittajien syyllistäminen uusien syrjimisestä on jotenkin kornia. Tuskin kellekään ollaan heti leväyttämässä punaista mattoa ja pitämässä juhlapuheita.

Kirjoittamalla palstalle nähdäkseni se parhaiten onnistuu. Miksi niiden, jotka ovat jo pitempää palstalaisuutta yhdessä kokeneet, pitäisi olla hissunkissun, kun joku uusi kirjoittaja kurkkaa sivulle?

Tietysti voidaan ajatella, että osa halukkaista on ujoja, arempia ja helpommin loukkaantuvia.Osa ei viitsi, eikä jaksa ,eikä ehkä välttämättä osakkaan heti mukaan heittäytyä.

Kuinkahan monesti sitäkin faktaa on täällä väläytetty, että vapaasti saa kirjoittaa ja komentoida ja tehdä aloituksia. On myöskin kyettävä aikuisuuden kriittisyyteen silloinkin, kun omat tekeleet eivät koko porukoita heti saa innosta hihkumaan.

Lisäksi tuollanen puskishuutelu ei ehkä ole se paras mahdollinen tapa saada vastauksia.
        Voisin nimetä montakin kirjoittajaa, jotka alkuunsa vain ensin hiljakseen vastailivat, mutta joiden komentit kuitenkin tulivat huomatuiksi.
        Yksi todella hyvä, humoristinen, taitava kirjoittaja on vaikkapa esimerkkinä TuhiWai (käytti ensin nikkiä Angiina).Hän ei ole tainnut montaakaan aloitusta tehdä, mutta hänen komentejaan luetaan ja niihin myöskin vastatataan.

Voiskohan tätä tarkastella myöskin jokainen uusio itsessään.Kyllä hyvät tekstit varmasti enenpitkää huomataan ja niihin reagoidaan.

..kukaan ei viittinyt mitään vastatakkaan:-(

*nää ketjut on muuten äly tiukassa*

• yksitypy evk
        SikurLiina kirjoitti:

vastaileen nyt, mutta kysyisin, miten määrittelet hyvän tekstin?
        Jos sinun mielestäsi jonkun teksti on hyvä, oletko varma että se on hyvä kaikkien mielestä?
        Eikä liene ihan korrektia käytöstä toísia palstalaisia kohtaan alkaa arvostelemaan, kenen teksti on hyvää tai huonoa.
        Kaikilla ei ole kirjallisia lahjakkuuksia.
        Kyllä tuon sinun tekstisi perusteella vähän arastakin tulee vielä arempi.

Itse olen vakkarina ollut huuhaalla kauan, ja arvosteluja on tullut siitä, ettei uusille tulokkaille vastailla, mutta en ole missään tapauksessa ottanut sitä loukkauksena, enkä alkanut puolustelemaan, vaan olen miettinyt et korjaamisen varaa asiassa todella olis.

Itse paljon samassa kaveriporukassa kulkeneena olen huomannut, et uusi tuttavuus aina piristää ilmapiiriä. Miksei se vois päteä myös palstoilla.
        Ehkä riidatkin täällä vähenis.

• animattiN

udella mikä on pistetilanne. :)

• SikurLiina ejk

..ei kukaan muu kuin Jermu ole pointeja laskenut.

*harjottelen kieli keskellä suuta syöttöjä*

• animattiN

..ei kukaan muu kuin Jermu ole pointeja laskenut.

*harjottelen kieli keskellä suuta syöttöjä*

sitten se ranne lyönti että tulee kunnon kierteitä. :)
        Olin vain näkeväni että täällä on nelinpeli menossa vai onkos näitä enemmän. :))

• SikurLiina ejk
        animattiN kirjoitti:

sitten se ranne lyönti että tulee kunnon kierteitä. :)
        Olin vain näkeväni että täällä on nelinpeli menossa vai onkos näitä enemmän. :))

...kauhee peli joka tapauksessa.

Kävin kontallaan ojassa ja kaaduin rapakkoon ja satutin polven piikkilankaan ja joku katkas mun yhden mailan ja pallo lens jonnekin golffiradalle ...*ittu en anna periksi!

Nyt pelataan..eikä pelätä!

• animattiN

...kauhee peli joka tapauksessa.

Kävin kontallaan ojassa ja kaaduin rapakkoon ja satutin polven piikkilankaan ja joku katkas mun yhden mailan ja pallo lens jonnekin golffiradalle ...*ittu en anna periksi!

Nyt pelataan..eikä pelätä!

kyllä enään tennikseltä kuulosta. Olisikohan joku suopallo menossa, siinä ei tosin mailoja käytetä. :) joo älä annaperiksi, tulpiin vaan vaikka nutturat irtois. :))

• Pumpulipaj

kyllä sitä nyt jaksaa

*unta silmissä ja päässä*

niin mistä oli kysymys, minä voin ratkaista asiat

• animattiN

tuntuu siltä ettei me enään päästä ihan samaan kyytiin. :(

• Pumpulipaj
        animattiN kirjoitti:

tuntuu siltä ettei me enään päästä ihan samaan kyytiin. :(

päikkärit

se on ratkaisu kaikkiin vaivoihin!

• animattiN
        Pumpulipaj kirjoitti:

päikkärit

se on ratkaisu kaikkiin vaivoihin!

mutta ei taida olla nyt meneillään olevaan asijaan. :(

• Pumpulipaj
        animattiN kirjoitti:

mutta ei taida olla nyt meneillään olevaan asijaan. :(

Sillä aikaa kun minä nukun, niin maailma kaatuu?

*nukuttaa vieläkin*

• animattiN
        Pumpulipaj kirjoitti:

Sillä aikaa kun minä nukun, niin maailma kaatuu?

*nukuttaa vieläkin*

tän ketjun juttua enään ollenkaan. Siis ihan oikeasti. :(

• Pumpulipaj
        animattiN kirjoitti:

tän ketjun juttua enään ollenkaan. Siis ihan oikeasti. :(

sitten...

Mutta suosittelen päikkäreitä kaikille, mitä pidemmät, sitä unisemmat.

*haukotus*

• animattiN
        Pumpulipaj kirjoitti:

sitten...

Mutta suosittelen päikkäreitä kaikille, mitä pidemmät, sitä unisemmat.

*haukotus*

mennä tekee ruokaa ja katson myöhemmin onko ruumiita pölyn laskeuduttua kuinka paljon. :(
        Ihan oikeesti luulin kiukutteluiden jo loppuneen mutta,,,,

• Pumpulipaj
        animattiN kirjoitti:

mennä tekee ruokaa ja katson myöhemmin onko ruumiita pölyn laskeuduttua kuinka paljon. :(
        Ihan oikeesti luulin kiukutteluiden jo loppuneen mutta,,,,

...ja pahantahtoisia ihmisiä tällä palstalla?

Ei mitään uutta auringon alla :D

Älä välitä, kirjoita sinä mitä huvittaa ja anna näiden muidenkin kirjoittaa, mitä haluavat. Ei sellaisia ole olemassakaan kuin vanhat vakkarit.

Kunhan höpöttävät täällä.

• Yx vanha vakkari
        Pumpulipaj kirjoitti:

Älä välitä, kirjoita sinä mitä huvittaa ja anna näiden muidenkin kirjoittaa, mitä haluavat. Ei sellaisia ole olemassakaan kuin vanhat vakkarit.

jatkakaa haukkumista ihan rauhassa, palsta kaatuu omaan mahdottomuuteensa kunhan alatte pian riitelemään keskenänne.
        Ei ole enää vanhoja joita syyttää ja haukkua.
        Kiitos epämiellyttävästä seurasta!
        Ihmettelen Pumpulipaj asennettasi.

• Rauharauha
        Yx vanha vakkari kirjoitti:

jatkakaa haukkumista ihan rauhassa, palsta kaatuu omaan mahdottomuuteensa kunhan alatte pian riitelemään keskenänne.

vielä tullutkaan. Ei tietenkään niinkauan kun jokukin jatkaa. Niin, en mää jatka, kun noi muut...buaahaahhhhaa...

• Pumpulipaj
        Yx vanha vakkari kirjoitti:

*ei mitään uutta auringon alla*

• sinunkin
        Pumpulipaj kirjoitti:

ajatukset oppia tuntemaan. Yllätyin!

• Pumpulipaj
        sinunkin kirjoitti:

ajatukset oppia tuntemaan. Yllätyin!

Mutta jos haluat keskustella kanssani enemmän, niin käytä jotain tunnistettavaa nikkiä. Olen aloittanut puskien boikotoinnin :D

• mokomin
        Pumpulipaj kirjoitti:

Mutta jos haluat keskustella kanssani enemmän, niin käytä jotain tunnistettavaa nikkiä. Olen aloittanut puskien boikotoinnin :D

En halua

• Jermu
        mokomin kirjoitti:

En halua

Reilu meininki..Noooo, kirjoita heti.

• Jermu
        Pumpulipaj kirjoitti:

issesseis, nyt kuule...Heh!

• Pumpulipaj
        Jermu kirjoitti:

Reilu meininki..Noooo, kirjoita heti.

puskasta ja ei puskasta :DDD

• Jermu
        Pumpulipaj kirjoitti:

puskasta ja ei puskasta :DDD

tää meikäläisen tilanne onkin monelle kompastuskivi kengän sisälle hiertämään.
        En ole rakattuna koskaan täällä (olenko siis puskassa???)
        En ole puskissa täällä, vaan temmellän aina Jermuna..Eeeeen usko nyt, pakkohan sen Jermunkin on olla puskissa, kun ne vakkarit ja ne muutkin ja ja ja...
        Niinpä, ota tästä nyt sitten selvää..

• Pumpulipaj
        Jermu kirjoitti:

tää meikäläisen tilanne onkin monelle kompastuskivi kengän sisälle hiertämään.
        En ole rakattuna koskaan täällä (olenko siis puskassa???)
        En ole puskissa täällä, vaan temmellän aina Jermuna..Eeeeen usko nyt, pakkohan sen Jermunkin on olla puskissa, kun ne vakkarit ja ne muutkin ja ja ja...
        Niinpä, ota tästä nyt sitten selvää..

evvk puskille

• Pumpulipaj
        Jermu kirjoitti:

issesseis, nyt kuule...Heh!

edelleen

• persoona...
        Pumpulipaj kirjoitti:

evvk puskille

oletko?

• Jermu
        persoona... kirjoitti:

oletko?

Äläs kuule ala täällä riitaa haastamaan, niiiiiiin!

• Jermu
        Pumpulipaj kirjoitti:

edelleen

huomasin sun perässä nimettömän tyypin...Eihän se ole minkään väärti, kun ei nimeä ole (Vanhat palstojen sääntökokoelmat osa 3,2), joten sen takia kyselin, että issesseiskö sinä täällä tappeluksit.

• Pumpulipaj
        Jermu kirjoitti:

huomasin sun perässä nimettömän tyypin...Eihän se ole minkään väärti, kun ei nimeä ole (Vanhat palstojen sääntökokoelmat osa 3,2), joten sen takia kyselin, että issesseiskö sinä täällä tappeluksit.

...ei saa vastausta :D

• Jermu
        Pumpulipaj kirjoitti:

...ei saa vastausta :D

Aikaslailla ilkeäksi on palsta teidät tehnyt...Nyyh nyyh!
        (Kjäh!)

• Pumpulipaj
        Jermu kirjoitti:

Aikaslailla ilkeäksi on palsta teidät tehnyt...Nyyh nyyh!
        (Kjäh!)

Olen aina ollut tällainen :D

• Jermu
        Pumpulipaj kirjoitti:

Taidat huijata...Kaikki vaan huijaa..Nyyh nyyh.
        Kjäh!

• Pumpulipaj
        Pumpulipaj kirjoitti:

fudis alkaa :D

• animattiN

nou points. kaikki hävisi. :))

• näemmä

yksi katsoja.............

• yksitypy

tehdä ihan kivoja temppuja.
        Noin vaan hävitään kuin tuhka tuuleen :=))

• sinulle..
        yksitypy kirjoitti:

tehdä ihan kivoja temppuja.
        Noin vaan hävitään kuin tuhka tuuleen :=))

tehtiin tilaa olla esillä ;D

• yksitypy
        sinulle.. kirjoitti:

tehtiin tilaa olla esillä ;D

Sittenhän tässä pitäis laittaa tuulemaan.
        Oliskohan kaffen väki niin fiksua :=)))

• miksi..
        yksitypy kirjoitti:

Sittenhän tässä pitäis laittaa tuulemaan.
        Oliskohan kaffen väki niin fiksua :=)))

muuten poistelisivat viestjään p****n seasta :D

• yksitypy
        miksi.. kirjoitti:

muuten poistelisivat viestjään p****n seasta :D

se. Minä jo luulin, että haluavat lukea mun niin viisaita kommenttejani.
        Vaikka ihan rehellisesti sanottuna kuulun varmaan enemmän tuohon P****n jauhannan kermaan.
        Mutta uskotko että se on ihan kivaa :=)))

• Yleisö

Kun osa pelaajista luovutti? Tuliko tasapeli vai sopupeli?

• Jermu

kun kaikkia varanäppiksiä ei ole vielä kirjoittajille arvottu, 3-2.

• Jermu

tainnut mennä lujasti tällä viikolla...

• yksitypy

menevän. Onneksi olen malttanut pysyä melkein kokonaan pelistä pois. Inhottavaa olis olla mustelmilla.
        Mitäs sä alat Jermu kaikenlaisia pelejä järkkäämään? :=))

• Jermu
        yksitypy kirjoitti:

menevän. Onneksi olen malttanut pysyä melkein kokonaan pelistä pois. Inhottavaa olis olla mustelmilla.
        Mitäs sä alat Jermu kaikenlaisia pelejä järkkäämään? :=))

Pelien järkkäilyyn...Tulosta saatan joskus kyllä fiksailla, että pitkävedot menee kohdalleen....

• yksitypy
        Jermu kirjoitti:

Pelien järkkäilyyn...Tulosta saatan joskus kyllä fiksailla, että pitkävedot menee kohdalleen....

ootkin. Sulla on se taito hyppysissä.
        Milloin olet ajatellut seuraavaa peliä?

Oliskohan potkupallo-ottelu hyvä. Vaiko ihan tarkkuusammunta :=))

• kamreeri Sönk

Souva sinä, minä huopaan. Ainakin kunto kasvaa. Taitaa väsyttää pitemmällä aavalla tuommoinen touhu.

• misty

Hyvä fiilis ja tunnelma ei synny siten että nyt päätetään että on mukavaa

• Jermu

Jos verrataan siihen, että nyt on päätetty, että jankutetaan....

• merliNi

sieltä täältä kun laiffi on pyöritellyt vähän liiankin kanssa lähiaikoina:(

Ilmeisesti on taas jonkinlaista sanansäilää ollut ja niin kai sitä tulee aina olemaan.Selin on ihan jees jos asiat sovitaan ennenkuin ollaan nokkaa myöten shitissä.

En tiedä ymmärinskö oikein...kuitenkin maailma muuttuu, ihmiset muuttuu ja mielipiteet muuttuu.Niinhän sen pitää mennäkkin.Ei jäädä paikoilleen polkemaan vaan jatkaa ja kattoa mihin tie vie.

Ja tikulla silmään niitä jotka vanhoja muistelee.Tässä iässä(lopultakin) oon huomannu että mikään ei oo niin varmaa kuin epävarma.Omat jyrkätkin mielipiteeni muuttavat muotoaan, ehkä murenevat tai uudet asiat ohittavat entiset joita piti kuolemaakin vakavempina.

Niin se vaan on, eikä sen hyväksyminen pitäis olla kovin vaikeaa...korkeintaan hämmentävää:)

Hyvä kirjoitus sulta:)

• ihmettelix

Nytkin viaton penen pieni mielpiekirjootus sikurliinan ketjussa ja kamala mikä myrsy nousi *nauraa* minussa on jotain erityistä, *yrittää putsata taistelussa nokeentunutta kruunuaan*
      Sulla on muuten hyviä kysymyksiä tuossa, *hymy* Ja ihmettelen siis tsas kerran *ihmettelee* mitä tuo turhanpäiväinen vanhojen kaivelu auttaa palstan tämänhetkisessä tilanteessa? Jos siitä apua on niin mikä ettei, antaa palaa.

• hyvä tietää

laajemminkin mistä vanhat kaunasi johtuvat. Olet loistava vanhojen kaivelija. *hymy*

• Jermu

mitään vikaa..Sitä mätkittiin, mikä sillä hetkellä tuntui tilanteessa oikealta.
        Olet itse tuonut vakkarikysymyksen usein esille tavalla ja toisella ja se joitakin nyt hermostuttaa. Nyt vain tuota "vakkarit kiusaa ja vakkarit ei hyväksy"-juttua on ryöstöviljelty jankkumopon hajoamiseen asti.
        Olet itsekkin kaivellut vanhoja esille antamaan pohjaa sanailullesi, joten tiedät itsekkin vaikutukset.
        Olen vain ihmeissäni, kuinka se joihinkin niin paljon vaikuttaapi.
        Jos minulle joku sanoo, että silloin ja silloin sanoit noin, niin hui hai, ja likainen nauru päälle. Ei mua sellaiset kiinnosta...Sanoin aiemmin, että niitä konsteja käytetään, jolla saadaan reagoimaan toinen..Vakkarilaulu, poistot, ihan mikä vaan..
        Saat siis itsekkin pinnoja vanhojen pilkkujen rääkkämisestä, niinkuin muutkin. Tässä tilanteessa olen armottoman suora ja olisin ihmeissäni, jos et arvostaisi sitä. Olen liputtanut reilun pelin puolesta aina..Ja joskus lippu on riekaleiksi ammuttu, mutta silti.
        Tiedät varsin hyvin, että osaat kirjuuttaa tilanteen mukaisen viestin, jolla kuohahtaa, joten äläs nyt yhtään siellä veikistele tietämättömänä (juoksee tässä lukemaan kunnon rovoa heti, hah!)
        Joten, suorat sanat sulle ja vaikka kuinka möksähtelisit mulle nyt, niin silleen se on sanottava nyt....tässä palstatilanteessa, kuten tokaisit.

• Jermu
        hyvä tietää kirjoitti:

laajemminkin mistä vanhat kaunasi johtuvat. Olet loistava vanhojen kaivelija. *hymy*

Johan pomppasi, kukas täällä nyt tuollaisia ehtii tekemään..Hah! Reilun pelin sääntöjen mukaan pisteytettynä, niin täällä aika moni kaivelee loppupeleissä vanhaa staffia käyttöönsä...Kyllä jämpti on näin..Sitä tekee Ihmettelixi ja sitä tekeepi muut..Paitsi minä..Kjäh!

• väärinymmärretty?
        Jermu kirjoitti:

Johan pomppasi, kukas täällä nyt tuollaisia ehtii tekemään..Hah! Reilun pelin sääntöjen mukaan pisteytettynä, niin täällä aika moni kaivelee loppupeleissä vanhaa staffia käyttöönsä...Kyllä jämpti on näin..Sitä tekee Ihmettelixi ja sitä tekeepi muut..Paitsi minä..Kjäh!

minähän vain nuol...mielistel...eikun siis keh..eikun sanoin mielipiteeni *hymy*

• ihmettelix
        Jermu kirjoitti:

mitään vikaa..Sitä mätkittiin, mikä sillä hetkellä tuntui tilanteessa oikealta.
        Olet itse tuonut vakkarikysymyksen usein esille tavalla ja toisella ja se joitakin nyt hermostuttaa. Nyt vain tuota "vakkarit kiusaa ja vakkarit ei hyväksy"-juttua on ryöstöviljelty jankkumopon hajoamiseen asti.
        Olet itsekkin kaivellut vanhoja esille antamaan pohjaa sanailullesi, joten tiedät itsekkin vaikutukset.
        Olen vain ihmeissäni, kuinka se joihinkin niin paljon vaikuttaapi.
        Jos minulle joku sanoo, että silloin ja silloin sanoit noin, niin hui hai, ja likainen nauru päälle. Ei mua sellaiset kiinnosta...Sanoin aiemmin, että niitä konsteja käytetään, jolla saadaan reagoimaan toinen..Vakkarilaulu, poistot, ihan mikä vaan..
        Saat siis itsekkin pinnoja vanhojen pilkkujen rääkkämisestä, niinkuin muutkin. Tässä tilanteessa olen armottoman suora ja olisin ihmeissäni, jos et arvostaisi sitä. Olen liputtanut reilun pelin puolesta aina..Ja joskus lippu on riekaleiksi ammuttu, mutta silti.
        Tiedät varsin hyvin, että osaat kirjuuttaa tilanteen mukaisen viestin, jolla kuohahtaa, joten äläs nyt yhtään siellä veikistele tietämättömänä (juoksee tässä lukemaan kunnon rovoa heti, hah!)
        Joten, suorat sanat sulle ja vaikka kuinka möksähtelisit mulle nyt, niin silleen se on sanottava nyt....tässä palstatilanteessa, kuten tokaisit.

niissä mitään vikaa ole, niitähän voi käyttää aseena ja mätkimiseen, kaikki sanomiset kannattaa tästä lähin säilyttää, ties milloin ovat tarpeen ;)
        Kylläpä olinkin ilkeä ihminen kun silloin kauan kauan kauan sitten tulin ketjuunne ihmettelemään ja nythän se sitten pitää antaa kaikille tiedoksi uusillekkin. Pisteitäkin annoin jossain vaiheessa voi kun en muista, saitko peräti 9 :D

Arvostan suoruuttasi ja erityisesti sitä että olet tasapuolinen, ei sinulle voi möksähtää, myönnän että olen lapsellinen ja typeräkin suosiolla :)

• Jermu
        ihmettelix kirjoitti:

niissä mitään vikaa ole, niitähän voi käyttää aseena ja mätkimiseen, kaikki sanomiset kannattaa tästä lähin säilyttää, ties milloin ovat tarpeen ;)
        Kylläpä olinkin ilkeä ihminen kun silloin kauan kauan kauan sitten tulin ketjuunne ihmettelemään ja nythän se sitten pitää antaa kaikille tiedoksi uusillekkin. Pisteitäkin annoin jossain vaiheessa voi kun en muista, saitko peräti 9 :D

Arvostan suoruuttasi ja erityisesti sitä että olet tasapuolinen, ei sinulle voi möksähtää, myönnän että olen lapsellinen ja typeräkin suosiolla :)

Mutta olisitkos yllättynyt, jos et saa minulta säälipisteitä tuhkan ripottelusta "myönnän, että olen lapsellinen ja typeräkin suosiolla"-lauseesta. En jaksaisi keskustella typerän ihmisen kanssa tästä asiasta sekuntiakaan, joten voit ottaa imurin ja imuroida tyhkat pes..siis päältäsi, hah!
        Aseet keskustelussa eli tappeluksissa sallittuja ja keinot välillä vapaat..Mutta silloin ei kannata sanoa, että ihmettelee moisia keinoja käytetyn, vai mitä..Näin mää eppäilen.
        Mutta minä en ala jankuttaa tästä nyt enempää...
        Kuis sulla muuten rulettaa? Ookkonä kauheen kiireinen, vai jokos lokottelet lomilla?

• Jermu
        väärinymmärretty? kirjoitti:

minähän vain nuol...mielistel...eikun siis keh..eikun sanoin mielipiteeni *hymy*

mitä tahansa ja erityisesti väärin, kunhan se herättää tapp...siis asijallista keskustelua.

• ihmettelix
        Jermu kirjoitti:

Mutta olisitkos yllättynyt, jos et saa minulta säälipisteitä tuhkan ripottelusta "myönnän, että olen lapsellinen ja typeräkin suosiolla"-lauseesta. En jaksaisi keskustella typerän ihmisen kanssa tästä asiasta sekuntiakaan, joten voit ottaa imurin ja imuroida tyhkat pes..siis päältäsi, hah!
        Aseet keskustelussa eli tappeluksissa sallittuja ja keinot välillä vapaat..Mutta silloin ei kannata sanoa, että ihmettelee moisia keinoja käytetyn, vai mitä..Näin mää eppäilen.
        Mutta minä en ala jankuttaa tästä nyt enempää...
        Kuis sulla muuten rulettaa? Ookkonä kauheen kiireinen, vai jokos lokottelet lomilla?

ettet hyväksyisi tuota, kun leikkiin lähtee se leikin kestäköön ;) olet oikeassa, tuhkaan pukeutuminen ei oikein sovi tyyliini, *ätziiiiih*

En vielä lomilla, nyt olen viikon vapalla lekottelemassa, mutta enskuussa sitten, pakko pitää palstakirjoittelusta taukoa koko kuukausi, täällä tuskin tulee käytyä, paitsi jos jostain löytää nettikahvilan niin sitten vois käydä vilkaisemassa mitä tännekkin kuuluu ja kuin tappelukset sujuvat ;)
        Entäs oma lomasi, milloin vietät, oletko suomessa vai jossain muualla silloin?

• Jermu
        ihmettelix kirjoitti:

ettet hyväksyisi tuota, kun leikkiin lähtee se leikin kestäköön ;) olet oikeassa, tuhkaan pukeutuminen ei oikein sovi tyyliini, *ätziiiiih*

En vielä lomilla, nyt olen viikon vapalla lekottelemassa, mutta enskuussa sitten, pakko pitää palstakirjoittelusta taukoa koko kuukausi, täällä tuskin tulee käytyä, paitsi jos jostain löytää nettikahvilan niin sitten vois käydä vilkaisemassa mitä tännekkin kuuluu ja kuin tappelukset sujuvat ;)
        Entäs oma lomasi, milloin vietät, oletko suomessa vai jossain muualla silloin?

Töitä vaan ja sitten loma on kaukainen unelma...Suas nähtä, piäsöökö Suomessa lomaileen ollenkaan. Suunnitelmat oli, mutta ne vainottiin suorastaan riekaleiksi..Nyyh nyyh..Kjäh!

• ihmettelix
        Jermu kirjoitti:

Töitä vaan ja sitten loma on kaukainen unelma...Suas nähtä, piäsöökö Suomessa lomaileen ollenkaan. Suunnitelmat oli, mutta ne vainottiin suorastaan riekaleiksi..Nyyh nyyh..Kjäh!

olen pahoillani puolestasi, suomi on aina suomi ja jos muualla asuu niin kerta vuodessa pitäis edes päästä käymään ja varsinkin kesällä ja nythän se on kauneimmillaan. Täällä asuvat ajattelevat toisinpäin että voi kun pääsisi muualle täältä. Itsekin ajattelin viettää koko loman muualla kuin suomessa, etsiskelen sieltä kirjastoista ja kahviloista nettiä että pikkiriikkisen hetken sillointällöin saisin viettää tällä niin rakkaaksi tulleella palstalla tappelusten keskellä, ja silloin ainakin kun suomi ikävä yllättää. :)

Ketjusta on poistettu 186 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      161
      8398
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      446
      7512
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      74
      3854
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      154
      3590
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      112
      3019
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2685
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2036
    8. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      37
      2021
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1873
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1540
    Aihe