gluteeniton jauho

???

Ostin gluteenitonta sunnuntai-jauhoseosta, mutta paketissa ei kerrota miten sitä käytetään. Vastaako esim desi sitä desiä tavallista vehnäjauhoa noin käyttönsä puolesta? Pitäisi leipoa kakkupohja.

6

4929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakkuohje

Tee kääretorttu pohjia (5 munaa 1dl sokeria vatkaa ja lisää siihen 5rkl perunaj. sekä 1tl leivinj.) kaksi tai kolme kappaletta ja kokoa ne kulhoon lisäten väliin hilloa tai marjoja ja väliin aina kääretortun paloja. Anna kakun olla jääkaapissa pari tuntia tai yön yli ja kumoa kakku sekä koristele. Helppoa ja gluteenitonta.

• Leipoja

Gluteeniton jauhoseos vastaa suunnilleen leivonnassa samaa määrää esim vehnäjauhoa. Taikina vain on hiukan rakenteeltaan erilainen ja jauhot kannattaa lisätä sihdin läpi, niin ei paakkuunnu niin helposti.

• Sklimp

Sunnuntai-jjauhoja ei kannata käyttää. Pilaavat gluteenittoman leipomisen kokonaan. Suosittelen muiden firmojen gluteenittomia jauhoja. Sunnuntai on vehnätärkkelystä ja sokeria, halvimmista raaka-aineista ja toimii leipoessa todella huonosti.

• VHH-kannattajat

Olemme käyttäneet mantelijauhoja kakkupohjan leipomiseen, lettujen tekoon tai leipien valmistukseen, Mantelijauhoja, plylliusimia ja joissain tapauksissa leivinjauhetta. Sellaista ei ole olemassa kuten gluteeniton jauho. Gluteeni on = kuin sitko, eli leipomisen onnistumiseksi tarvitaan gluteiinia. Näinpä yhtä hyvin voi käyttää mantelijauhoja ja on terveellisempi vaihtoehto kuin vehnä.
      http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=2&t=49905

• tehty

Paras kakkupohja tulee perunajauhoilla.

• Pekka-v

Gluteenitonta jauhoa ei ole olemassa. Kauppiaiden huijausta.
      Aino mistä voi tehdä leipää, lettuja tai kakkuja on mantelijauho. Tarkoitan, että jos on gluteeni herkkä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2525
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      100
      896
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66