Todisteita kuussakäymistä vastaan

Vaadin TODISTEITA, joita ei...

Tiede-keskustelupalstalla on ollut paljon keskustelua siitä, onko Yhdysvallat todella käynyt kuussa Apollo-avaruusohjelmansa aikana 60-70-luvulla. Pyytäisin, että epäilijät kertoisivat perustelunsa, miksi Yhdysvallat ei olisi lähettänyt ihmisiä kuuhun!!

7

1674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäilijä

Mene vaikka nasan virallisille sivuille ja totea ja näe itse miksi kuussa ei voitu käydä.
      Käytä hakupalveluita.
      Jos olet itsekkin epäileväinen, käytä epäilijöiden hakusanoja,moonhoaks, kuuhuijaus yms.
      Jokaisen on se itse tutkittava, niin isosta huijauksesta on kysymys, ettei huijausta tahdo uskoa ihan helpolla.
      Valokuvat, jotka on otettu "kuusta", paljastavat helposti kuuhuijauksen.
      Tähtitiede sivuilla täällä suomi24 palstalla käsiteltiin runsaasti kuuhuijausta kuukausi sitten, tuolla alempana on runsaasti linkkejä josta saa paljon tietoa kuuhuijauksesta.
      Itse olen tämän keskustelun alullepanija nimimerkillä "epäilijä".
      Tällähetkellä en halua itselleni julkisuutta kuuhuijausasiassa ymmärrettävistä syistä.
      Monta ihmistä on tapettu tai muuten kadonnut kuuhuijausepäilyjen takia.
      Epäilyttää nämä suomalaisen professorinkin tappo ulkomaisten toimesta vähän aikaa sitten, ettei vaan hänkin saattanut olla epäilijä kuuasioiden suhteen.

• gennadi

Kuuhuijausta on käsitelty tälläkin palstalla ennätyksellisen paljon. Jos osaat lukea, ala lukea "onko muka kuussa käyty" otsikoiden alta vastauksia. Sen jälkeen sinäkään et usko kuussa käymiseen.

• Olen aina välillä lukenut keskustelua ja kyllästynyt todettuani miten löyhällä pohjalla se on ollut. Väitteitä (kuussa käyntiä vastaan) on puolusteltu kahdella perustavalla:
        1. Valokuvissa on oltu näkevinään ristiriitaisuuksia.
        2. Yritelty todistaa kuussakäynti silloisella tekniikalla mahdottomaksi.

Molemmat perustelut ovat paljastaneet epäilijöiden teknisen ja tieteellisen ymmärryksen köyhyyden: älytöntä inttämistä. Esim on väitetty, että lippu liehuu, kuussa varjojen pitäisi olla täysin pimeitä ja tähtiä pitäisi näkyä: hölmöjä väitteitä. Samoin on laskeskeltu (tai arvailtu) kuusta takaisin nousemisen mahdottomuus polttoainepulan vuoksi ja kokoontaittuvan kuuauton mahtumattomuus laskeutumismodulin kylkeen.

Kun väitteet ovat olleet tällä tasolla, ei paljon jaksanut riittää mielenkiintoa seurata koko keskustelua loppuun asti.

• [Pyytäisin, että epäilijät kertoisivat perustelunsa, miksi Yhdysvallat ei olisi lähettänyt ihmisiä kuuhun!!]
      Tämä on jotenkin väärinpäin todistamista. Eikö samalla voisi kertoa, miksi Intia ei lähettänyt ihmisiä Venukseen?

Näkisin tämän moonhoax-keskustelun olevan osoitus siitä, ettei mitään historiallista tapahtumaa voida täysin aukottomasti todistaa, jos vastaväitteeksi kelpaa salaliitto- tai valehtelusyytökset.

Eihän se, että teknisesti olisi ollut mahdollista 60-luvulla käydä Kuussa vielä todista, että niin on tehty. Onhan lavastus todennäköisesti helpompi ja halvempi tehdä.

Joka ei usko todisteisiin, hän ei usko. Toki väitetyt huijauksen merkit ovat suurempaa uskoa vaativia, mutta sitähän on toisilla enemmän kuin toisilla.

Itse vetoan vain omaan muistiini. Koska minulla ei ole muistikuvia Kuussa käynnistäni, en usko, että olen siellä käynytkään (-;

• Takasuoran kiitäjä

Kuussa siis piti käymän 60-70-luvuilla. Mutta se onkin huijausta eikä siellä ole käyty.

Nyt kun teknologia on hieman toista tasoa, kuussa ei jostain syystä ollakaan enää käyty 30 vuoteen. Muka?

Onko siellä siis käyty salaa?

• Siis ilmeisesti on olemassa salaliitto, jossa kuuhun on jo 20v ajan täyttä päätä rakennettu kaivos- ja sotilastukikohtia (mahd. yhteistyössä ET-porukan kanssa). Todistakaa vääräksi! Kyllä näin voisi olla..

Siis näiltä pohjilta on melko naurettavaa kinata. tarvitaan jotakin oikein konkreettista näyttöä, jottä konsensusnäkemyksestä kannattaisi luopua.

• humanoidit
        Yusa kirjoitti:

Siis ilmeisesti on olemassa salaliitto, jossa kuuhun on jo 20v ajan täyttä päätä rakennettu kaivos- ja sotilastukikohtia (mahd. yhteistyössä ET-porukan kanssa). Todistakaa vääräksi! Kyllä näin voisi olla..

Siis näiltä pohjilta on melko naurettavaa kinata. tarvitaan jotakin oikein konkreettista näyttöä, jottä konsensusnäkemyksestä kannattaisi luopua.

Humanoideilla on ollut tukikohta kuussa 30 luvulta asti ja olishan se ollut ikävä kuvailla kuussa käyntiä, kun astronauttien ympärillä pyörii pieniä harmaita isopäisiä humanoideja, näyttämässä poseeraaville astronauteille pirunsarvia sormilla ja vilkuttamassa kameroille.

Humanoidit on melkoisia linssiluteita, siksi niin kehittynyt laji onnistuu tallentumaan filmille jatkuvasti vaikka ilmeisesti niitä ei kuitenkaan juoksentele täällä satojatuhansia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      140
      10890
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      266
      4753
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      178
      4069
    4. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      55
      3691
    5. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      184
      3569
    6. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      97
      3426
    7. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      33
      3325
    8. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      86
      3207
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      69
      1884
    10. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      205
      1804
    Aihe