Rellu Scenicin ja Citikka Picasson hinnat?

Nimetön

Tässä pähkäilen tila-auton ostamista ja ihmetyttää, mikä ihme tekee Renault Xsara Picasson pari tonnia halvemmaksi kuin Renault Sceniciin? Samat vuosimallit ja kilometrit niin Scenic on selkeästi kalliimpi? Eikö ne kuitenkin ole saman kokoluokan autoja ja molemmat ranskan maalta?

6

1342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...että...

      Picasso on uutenakin sen verran halvempi.

      • hiton kallis oli

        markkinoille tullessaan tuo Picasso oli melkoisen tyyris ajopeli ja joka arpanopasta tai plyyssinpalasta sai maksaa maltaita lisähintaa.

        Nythän sitä dumpataan aivan naurettaavaan hintaan uutena mikä varmaan hatuttaa tuollaisen pari kolme vuotta sitten ostaneita. Nyt saman ajokin saa uutena siihen hintaan minkä kuvittelivat saavansa tänään 2-3v käytetystä...

        Hinnaneroon on kuitenkin syynä kaasunestejousitus. Älkää nyt aloittako mitään selitystä siitä että Picassossa ei ole mehumaijoja. Kyllä nämä jutut tiedetään Esson paarin nurkkapöydässä paremmin. Enon työkaverilla oli citikka 1962 ja paskoja ne ovat kaikki (vetää karvalakkia syvemmälle punottavan niskan peitoksi)


      • Esson baarista tulet!
        hiton kallis oli kirjoitti:

        markkinoille tullessaan tuo Picasso oli melkoisen tyyris ajopeli ja joka arpanopasta tai plyyssinpalasta sai maksaa maltaita lisähintaa.

        Nythän sitä dumpataan aivan naurettaavaan hintaan uutena mikä varmaan hatuttaa tuollaisen pari kolme vuotta sitten ostaneita. Nyt saman ajokin saa uutena siihen hintaan minkä kuvittelivat saavansa tänään 2-3v käytetystä...

        Hinnaneroon on kuitenkin syynä kaasunestejousitus. Älkää nyt aloittako mitään selitystä siitä että Picassossa ei ole mehumaijoja. Kyllä nämä jutut tiedetään Esson paarin nurkkapöydässä paremmin. Enon työkaverilla oli citikka 1962 ja paskoja ne ovat kaikki (vetää karvalakkia syvemmälle punottavan niskan peitoksi)

        Tieto kaasunestehousituksesta on todellakin suoraan Esson baarista. Xsarassa - myös Picassossa- on ihan aikuisten oikeesti edessä joustintuet kierrojousin, takana poikittaiset vääntösauvat.

        Hinta 1,6-litraisena vuonna 2000 oli 133 800 mk eli n. 22 500 e. Nyt siis 18 990 e. Eli noin 15 % hinnanlasku 6 vuodessa!!! Liekö tuossa vuoden 2000 mallissa ollut ilmastointiakaan vakiona?

        Eiköhän ainakin yksi syy Picasson hinnan alennukseen ole se, että malli on elinkaarensa päässä. Tavallinen Xsara on jo ajat sitten korvautunut C4:llä. Uusi Picasso esiteltäneen tulevana syksynä.

        http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/spyphotoid/6060315.001/country/ecf/Citroen%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20/new-citroen-picasso-ii-spy-photos

        Pitäisi tulla markkinoille kahdella eri akselivälillä, 5- ja 7-paikkaisena - kuten Scenic.


      • palaa 2000 luvulle
        hiton kallis oli kirjoitti:

        markkinoille tullessaan tuo Picasso oli melkoisen tyyris ajopeli ja joka arpanopasta tai plyyssinpalasta sai maksaa maltaita lisähintaa.

        Nythän sitä dumpataan aivan naurettaavaan hintaan uutena mikä varmaan hatuttaa tuollaisen pari kolme vuotta sitten ostaneita. Nyt saman ajokin saa uutena siihen hintaan minkä kuvittelivat saavansa tänään 2-3v käytetystä...

        Hinnaneroon on kuitenkin syynä kaasunestejousitus. Älkää nyt aloittako mitään selitystä siitä että Picassossa ei ole mehumaijoja. Kyllä nämä jutut tiedetään Esson paarin nurkkapöydässä paremmin. Enon työkaverilla oli citikka 1962 ja paskoja ne ovat kaikki (vetää karvalakkia syvemmälle punottavan niskan peitoksi)

        Millenium meni jo palaa 2000 luvulle olet jäänyt kapaloasteelle 44 vuotta vanhaan asiaan!
        (vedä karvalakkia syvemmälle punottavien seisovien silmien peitoksi)


      • siihen
        hiton kallis oli kirjoitti:

        markkinoille tullessaan tuo Picasso oli melkoisen tyyris ajopeli ja joka arpanopasta tai plyyssinpalasta sai maksaa maltaita lisähintaa.

        Nythän sitä dumpataan aivan naurettaavaan hintaan uutena mikä varmaan hatuttaa tuollaisen pari kolme vuotta sitten ostaneita. Nyt saman ajokin saa uutena siihen hintaan minkä kuvittelivat saavansa tänään 2-3v käytetystä...

        Hinnaneroon on kuitenkin syynä kaasunestejousitus. Älkää nyt aloittako mitään selitystä siitä että Picassossa ei ole mehumaijoja. Kyllä nämä jutut tiedetään Esson paarin nurkkapöydässä paremmin. Enon työkaverilla oli citikka 1962 ja paskoja ne ovat kaikki (vetää karvalakkia syvemmälle punottavan niskan peitoksi)

        hinnan pudotukseen ainakin jossakin määrin ole vaikuttanut muistikuvani mukaan 2003tapahtunut autoveron alennus.


    • Tutustu molempiin ja mieti sitten, kummanko ottaisit, jos ilmaiseksi saisit. Luultavasti Scenicin. Siitä se hintaerokin johtunee. Jos autoja haluaa myydä, hintalappu täytyy laittaa sellaiseksi, että kauppa käy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe