Tässä pähkäilen tila-auton ostamista ja ihmetyttää, mikä ihme tekee Renault Xsara Picasson pari tonnia halvemmaksi kuin Renault Sceniciin? Samat vuosimallit ja kilometrit niin Scenic on selkeästi kalliimpi? Eikö ne kuitenkin ole saman kokoluokan autoja ja molemmat ranskan maalta?
Rellu Scenicin ja Citikka Picasson hinnat?
6
1342
Vastaukset
- ...että...
Picasso on uutenakin sen verran halvempi.
- hiton kallis oli
markkinoille tullessaan tuo Picasso oli melkoisen tyyris ajopeli ja joka arpanopasta tai plyyssinpalasta sai maksaa maltaita lisähintaa.
Nythän sitä dumpataan aivan naurettaavaan hintaan uutena mikä varmaan hatuttaa tuollaisen pari kolme vuotta sitten ostaneita. Nyt saman ajokin saa uutena siihen hintaan minkä kuvittelivat saavansa tänään 2-3v käytetystä...
Hinnaneroon on kuitenkin syynä kaasunestejousitus. Älkää nyt aloittako mitään selitystä siitä että Picassossa ei ole mehumaijoja. Kyllä nämä jutut tiedetään Esson paarin nurkkapöydässä paremmin. Enon työkaverilla oli citikka 1962 ja paskoja ne ovat kaikki (vetää karvalakkia syvemmälle punottavan niskan peitoksi) - Esson baarista tulet!
hiton kallis oli kirjoitti:
markkinoille tullessaan tuo Picasso oli melkoisen tyyris ajopeli ja joka arpanopasta tai plyyssinpalasta sai maksaa maltaita lisähintaa.
Nythän sitä dumpataan aivan naurettaavaan hintaan uutena mikä varmaan hatuttaa tuollaisen pari kolme vuotta sitten ostaneita. Nyt saman ajokin saa uutena siihen hintaan minkä kuvittelivat saavansa tänään 2-3v käytetystä...
Hinnaneroon on kuitenkin syynä kaasunestejousitus. Älkää nyt aloittako mitään selitystä siitä että Picassossa ei ole mehumaijoja. Kyllä nämä jutut tiedetään Esson paarin nurkkapöydässä paremmin. Enon työkaverilla oli citikka 1962 ja paskoja ne ovat kaikki (vetää karvalakkia syvemmälle punottavan niskan peitoksi)Tieto kaasunestehousituksesta on todellakin suoraan Esson baarista. Xsarassa - myös Picassossa- on ihan aikuisten oikeesti edessä joustintuet kierrojousin, takana poikittaiset vääntösauvat.
Hinta 1,6-litraisena vuonna 2000 oli 133 800 mk eli n. 22 500 e. Nyt siis 18 990 e. Eli noin 15 % hinnanlasku 6 vuodessa!!! Liekö tuossa vuoden 2000 mallissa ollut ilmastointiakaan vakiona?
Eiköhän ainakin yksi syy Picasson hinnan alennukseen ole se, että malli on elinkaarensa päässä. Tavallinen Xsara on jo ajat sitten korvautunut C4:llä. Uusi Picasso esiteltäneen tulevana syksynä.
http://www.worldcarfans.com/spyphotos.cfm/spyphotoid/6060315.001/country/ecf/Citroen%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20/new-citroen-picasso-ii-spy-photos
Pitäisi tulla markkinoille kahdella eri akselivälillä, 5- ja 7-paikkaisena - kuten Scenic. - palaa 2000 luvulle
hiton kallis oli kirjoitti:
markkinoille tullessaan tuo Picasso oli melkoisen tyyris ajopeli ja joka arpanopasta tai plyyssinpalasta sai maksaa maltaita lisähintaa.
Nythän sitä dumpataan aivan naurettaavaan hintaan uutena mikä varmaan hatuttaa tuollaisen pari kolme vuotta sitten ostaneita. Nyt saman ajokin saa uutena siihen hintaan minkä kuvittelivat saavansa tänään 2-3v käytetystä...
Hinnaneroon on kuitenkin syynä kaasunestejousitus. Älkää nyt aloittako mitään selitystä siitä että Picassossa ei ole mehumaijoja. Kyllä nämä jutut tiedetään Esson paarin nurkkapöydässä paremmin. Enon työkaverilla oli citikka 1962 ja paskoja ne ovat kaikki (vetää karvalakkia syvemmälle punottavan niskan peitoksi)Millenium meni jo palaa 2000 luvulle olet jäänyt kapaloasteelle 44 vuotta vanhaan asiaan!
(vedä karvalakkia syvemmälle punottavien seisovien silmien peitoksi) - siihen
hiton kallis oli kirjoitti:
markkinoille tullessaan tuo Picasso oli melkoisen tyyris ajopeli ja joka arpanopasta tai plyyssinpalasta sai maksaa maltaita lisähintaa.
Nythän sitä dumpataan aivan naurettaavaan hintaan uutena mikä varmaan hatuttaa tuollaisen pari kolme vuotta sitten ostaneita. Nyt saman ajokin saa uutena siihen hintaan minkä kuvittelivat saavansa tänään 2-3v käytetystä...
Hinnaneroon on kuitenkin syynä kaasunestejousitus. Älkää nyt aloittako mitään selitystä siitä että Picassossa ei ole mehumaijoja. Kyllä nämä jutut tiedetään Esson paarin nurkkapöydässä paremmin. Enon työkaverilla oli citikka 1962 ja paskoja ne ovat kaikki (vetää karvalakkia syvemmälle punottavan niskan peitoksi)hinnan pudotukseen ainakin jossakin määrin ole vaikuttanut muistikuvani mukaan 2003tapahtunut autoveron alennus.
Tutustu molempiin ja mieti sitten, kummanko ottaisit, jos ilmaiseksi saisit. Luultavasti Scenicin. Siitä se hintaerokin johtunee. Jos autoja haluaa myydä, hintalappu täytyy laittaa sellaiseksi, että kauppa käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä702078- 1291406
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321383- 1431092
- 105957
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten360884Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664