Sain pakastimen, hieman sainkin jo selville netistä. Käsiäni syyhyttää. Kertokaa pakastinta käyttäneet lisää esimerkiksi
1) lista, siitä mitä kannattaa pakastaa
2) vinkkejä siitä, mikä on parasta pakastamisessa ja
3) mikä sapettaa joskus vai eikö mikään
Miten kannattaa sulattaa pakastetut ruoka-aineet.
Mitä pakastan?
3
435
Vastaukset
- pakastaja
jäätelöä jo pakastin ... no vastaako kukaan vaikka siihen mitä kannattaa pakastaa, josta olisi hyötyä, myös taloudellista
- vara eväät
osta tarjous lihaa ja pakkas vihaneksia esim peruna sipulia ja aina on keitto ja laatikko aineet saatavilla.tai tee laatikot ja pakasta ne annoksina purkkeihin.itse sulatan jääkaapissa..
- Lahja-Linnea
Mitä kannattaa pakastaa riippuu elämän- ja ruokailutavoistasi. Esimerkiksi itse poimitut marjat ja sienet ja kotipuutarhan sato kannattaa säilöä, koska ei periaatteessa maksa mitään (se sama sähköhän kuluu, kun pakastin on päällä, oli se sitten tyhjä tai täysi) ja tietää, mitä syö.
Jos laitat itse ruokaa, kannattaa esimerkiksi suuritöisiä ruokia (vaikkapa pitkään haudutettavat lihapadat ja keitot) tehdä iso annos ja pakastaa annosrasioihin. Raakaa lihaa tai kalaa kannattaa ostaa silloin, kun sitä edullisesti saa ja käyttää sitten ruuaksi (3 kk kuluessa, eivät kauan säily). Jos asut yksin tai kaksin ja ostat leivän valmiina, siitä kannattaa aina laittaa puolet pakkaseen, koska myytävät erät ovat niin suuria, että ainakin meillä aina osa kuivuu. Tosin leipäkään ei säily hyvänä kovin monta kuukautta.
Parasta pakastamisessa? No esimerkiksi se, että töistä tultua on aina nopeasti kotiruokaa saatavilla silloinkin, kun ei itse jaksa kokata. Jos ei jaksa koko marja- tms. satoa tehdä hilloiksi ja mehuksi tuoreeltaan, niitä voi tehdä pitkin vuotta aina inspiksen iskiessä, kun pakkasessa on materiaalia valmiina.
Sapettaa lähinnä se, kun ei koskaan muista sulattaa pakastinta ennen kuin tunkee sinne kilokaupalla uutta tavaraa. Toinen sapetuksen aihe tänä kesänä on se, että pakastin täyttyy nopeasti, ainakin kaappimallinen (ovat yleensä alle satalitraisia).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1202759- 872431
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651890- 1761810
- 561807
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581596Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461586- 1231403
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3941326Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281289