Mitä pakastan?

uusi käyttäjä

Sain pakastimen, hieman sainkin jo selville netistä. Käsiäni syyhyttää. Kertokaa pakastinta käyttäneet lisää esimerkiksi
1) lista, siitä mitä kannattaa pakastaa
2) vinkkejä siitä, mikä on parasta pakastamisessa ja
3) mikä sapettaa joskus vai eikö mikään
Miten kannattaa sulattaa pakastetut ruoka-aineet.

3

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakastaja

jäätelöä jo pakastin ... no vastaako kukaan vaikka siihen mitä kannattaa pakastaa, josta olisi hyötyä, myös taloudellista

• vara eväät

osta tarjous lihaa ja pakkas vihaneksia esim peruna sipulia ja aina on keitto ja laatikko aineet saatavilla.tai tee laatikot ja pakasta ne annoksina purkkeihin.itse sulatan jääkaapissa..

• Lahja-Linnea

Mitä kannattaa pakastaa riippuu elämän- ja ruokailutavoistasi. Esimerkiksi itse poimitut marjat ja sienet ja kotipuutarhan sato kannattaa säilöä, koska ei periaatteessa maksa mitään (se sama sähköhän kuluu, kun pakastin on päällä, oli se sitten tyhjä tai täysi) ja tietää, mitä syö.

Jos laitat itse ruokaa, kannattaa esimerkiksi suuritöisiä ruokia (vaikkapa pitkään haudutettavat lihapadat ja keitot) tehdä iso annos ja pakastaa annosrasioihin. Raakaa lihaa tai kalaa kannattaa ostaa silloin, kun sitä edullisesti saa ja käyttää sitten ruuaksi (3 kk kuluessa, eivät kauan säily). Jos asut yksin tai kaksin ja ostat leivän valmiina, siitä kannattaa aina laittaa puolet pakkaseen, koska myytävät erät ovat niin suuria, että ainakin meillä aina osa kuivuu. Tosin leipäkään ei säily hyvänä kovin monta kuukautta.

Parasta pakastamisessa? No esimerkiksi se, että töistä tultua on aina nopeasti kotiruokaa saatavilla silloinkin, kun ei itse jaksa kokata. Jos ei jaksa koko marja- tms. satoa tehdä hilloiksi ja mehuksi tuoreeltaan, niitä voi tehdä pitkin vuotta aina inspiksen iskiessä, kun pakkasessa on materiaalia valmiina.

Sapettaa lähinnä se, kun ei koskaan muista sulattaa pakastinta ennen kuin tunkee sinne kilokaupalla uutta tavaraa. Toinen sapetuksen aihe tänä kesänä on se, että pakastin täyttyy nopeasti, ainakin kaappimallinen (ovat yleensä alle satalitraisia).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      111
      4253
    2. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      30
      2329
    3. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      55
      2106
    4. Olen parasta a-luokkaa

Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge
      Sinkut
      36
      1514
    5. 37
      1285
    6. Se mua jotenkin harmittaa

Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et
      Suhteet
      11
      1273
    7. Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta

Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o
      Maailman menoa
      18
      1036
    8. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      47
      1035
    9. Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä

Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk
      Tv-sarjat
      7
      1009
    10. Shakki ja matti

Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit
      Ikävä
      77
      975
    Aihe