Vanhat lääkkeet

Panic!

Voikohan vanhoja zanor merkkisiä lääkeitä syödä?
Paniikki iski ja ilman niitä en voi mennä edes lääkäriin. Jotain puolisen vuotta sitten mennyt vanhaksi.

10

4294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama

merkki on xanor ja n. 1.5 vuotta vanhoja.

• Kyllävaan

Soitin tutulle farmaseutille ja kysyin. Hän sanoi että hän ainakin uskaltaisi ottaa noita. Päätettiin että sanon että farmaseutti uskaltaisi ottaa.

• kannata
        Kyllävaan kirjoitti:

Soitin tutulle farmaseutille ja kysyin. Hän sanoi että hän ainakin uskaltaisi ottaa noita. Päätettiin että sanon että farmaseutti uskaltaisi ottaa.

Vanhoja lääkkeitä ei kannata käyttää. Niille on asetettu käytettävä ennen -päivämäärä. Lääkkeissä voi tapahtua kemiallisia reaktioita, joten vanhat lääkkeet voivat aiheuttaa pahojakin oireita tai jopa vaurioita elimistölle. Tälläisiä hengenvaarallisia tiloja on tullut ilmi joidenkin lääkkeiden kohdalla. Ei ole tarpeeksi tutkimustietoa siitä mitä mikin lääkeaine vanhentuneena tekee, joten kannattaa olla varovainen. Yleisestihän luullaan, että lääkkeistä vain häviää teho kun ovat vanhentuneita.

• onko
        kannata kirjoitti:

Vanhoja lääkkeitä ei kannata käyttää. Niille on asetettu käytettävä ennen -päivämäärä. Lääkkeissä voi tapahtua kemiallisia reaktioita, joten vanhat lääkkeet voivat aiheuttaa pahojakin oireita tai jopa vaurioita elimistölle. Tälläisiä hengenvaarallisia tiloja on tullut ilmi joidenkin lääkkeiden kohdalla. Ei ole tarpeeksi tutkimustietoa siitä mitä mikin lääkeaine vanhentuneena tekee, joten kannattaa olla varovainen. Yleisestihän luullaan, että lääkkeistä vain häviää teho kun ovat vanhentuneita.

Osaatko antaa esimerkkejä tällaisista pahoista vahingoista joita on tullut ilmi ja kuinka vanhoista lääkkeistä on ollut kyse. Nestemäiset lääkkeet tietysti vanhenevat nopeastikin verrattuna kiinteisiin.

Laittamalla lääkkeet pakastimeen niiden käyttöaika pitenee huomattavasti.

• Tästä
        Kyllävaan kirjoitti:

Tämä oli erittäin hyvä uutinen.

Kiitos vaivan-näöstä.

• Edelleen kyllä
        kannata kirjoitti:

Olet tietenkin aivan oikeassa. Olit vain oikeassa täysin väärässä paikassa.

Luuletko ettei kyseinen farmaseutti olisi ottanut huomioon myös mainitsemiasi seikkoja? Miksi hän kuitenkin päätyi siihen, että voin vastata että "farmaseutti uskaltaisi ottaa"? Siksi että hän osasi ottaa huomioon tämän nimenomaisen tapauksen erikoipiirteet.

Lääkevalistuksen yleisenä linjana tai politiikkana pitää olla se, että vanhenemispäivämäärä pitää ottaa tosissaan. Nyt vain ei ollut poliittisten julistusten aika. Ei myöskään aika selittää tämän politiikan syitä.

Muuten, sain farmaseutilta nimenomaiset ohjeet, että lääkkeen tehon heikkenemisestä ei pidä puhua ollenkaan vastauksessani.

• Anonyymi
        onko kirjoitti:

Osaatko antaa esimerkkejä tällaisista pahoista vahingoista joita on tullut ilmi ja kuinka vanhoista lääkkeistä on ollut kyse. Nestemäiset lääkkeet tietysti vanhenevat nopeastikin verrattuna kiinteisiin.

Laittamalla lääkkeet pakastimeen niiden käyttöaika pitenee huomattavasti.

Ei saa laittaa pakastimeen.On noudatettava pakkauksen säilytys ohjeita .muuten lääkkeen teho voi muuttua oleellisesti.

• booz

Muistaako kukaan REMIL nimistä lääkettä ?

• Anonyymi

Lääkkeitä voi käyttää vuosia jälkeen niiden "parasta ennen" pvm.
      Pidän kaikki sellaiset lääkkeet jotka saattaisi vanhentua sporadisen käytön takia jääkaapissa. Ei ne mene siellä miksikään. Käytäntö osoittaa.

• Anonyymi

Kalkkitabletit ovat kaikkein parhaat ja parhaiten säilyvät lääkkeet. Hiilitabletit säilyvät melkein yhtä hyvin. Niitä voi ostaa jääkaapin täyteen ja ne kelpaavat vaivaan kuin vaivaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe