Eikö joku voisi tarjota apua tämän sivun ylläpitäjälle: http://www.neitinokkonen.com/epages/Planeetta.sf/?ObjectPath=/Shops/neitinokkonen/Categories/tekstiilit
Niin kauniisti laaditut sivut, mutta ovat ihan pilalla kieliasunsa takia.
Apua verkkosivujen
12
382
Vastaukset
- Huh-huh-huh
Ja kyseessä on asiasivusto, jossa on paljon mielenkiintoista tietoa!
- ei toimi...
Luulisi, että tekijällä on edes jotakin kieltä taitavia kavereita, jotka vähän auttaisivat. Mukavia tuotteita, toden totta, mutta ei niitä tuolla mainonnalla saada myydyksi. Huoh.
Kysymyksesi otsikko viittaa siihen, että haluaisit apua omien sivujesi kieliasuun. Viestisi sisällössä kuitenkin lähinnä URLahdat ja ilmeisesti kehotat muita tarjoamaan apua joidenkin sivujen ylläpitäjälle. Mitäs tolkkua sellaisessa on? Tarjoa itse omaa apuasi, jos haluat. Kokemuksesta voin kyllä kertoa, että verkkosivujen ylläpitäjät eivät yleensä ota vastaan erinomaisia ja hyvin perusteltujakaan ehdotuksia, mutta ainahan voi yrittää. Varsin tylsää on se, että kehotat muita yrittämään jotain niin toivotonta, jota et ilmeisestikään itse ole viitsinyt yrittää.
- on muiden
Mitäs me siitä huolta kannetaan?? Sehän on sivun ylläpitäjän ongelma, millaista kieltä käytätä. Eikö vain? Omapahan on ongelmansa (ja häpeänsä).
- kummaa
Selailin hetki sitten pirkanmaalaisten kissankasvattajien sivuja, ja järkytyin ihmisten kielitajuttomuudesta. Siis oikeasti, en mä ainakaan ostaisi kissaani ihmisiltä, jotka eivät edes osaa kirjoittaa. Ja virheet olivat vielä ihan typeriä, katsokaa esimerkiksi tämä http://arcticmainecoon.albumit.fi/ (oli vieläpä listan ensimmäinen kasvattaja, eli en etsinyt pahinta).
Mutta nämä ei edes väitä osaavani. Pahin oli www.tunturisusi.com (tms), jonne eksyin itse asiassa tämän palstan kautta. Kirjoitustyyli on ihan kauheaa, pilkut päin helvettiä... ja se ihminen oikeasti kuvittelee osaavansa!
Siis jessus, luin tuon Arctic-Tigersin (!) aloitussivun loppuun. Ylläs tunturi! Eikö nyt sielläpäin tienviitoissakin lue että Yllästunturi??- kamalaan
No eihän nuo nyt niin kamalia olleet. Paljon pahempaakin löytyy. Eikä tuo omakaan kirjoituksesi virheetöntä ollut. Pilkutkin vähän miten sattuu yms. Minusta olisi kyllä syytä osata itse lähes täydellistä suomea, ennen kuin alkaa toisten kirjoituksista vaahtoamaan.
- vaahtoinesi!
kamalaan kirjoitti:
No eihän nuo nyt niin kamalia olleet. Paljon pahempaakin löytyy. Eikä tuo omakaan kirjoituksesi virheetöntä ollut. Pilkutkin vähän miten sattuu yms. Minusta olisi kyllä syytä osata itse lähes täydellistä suomea, ennen kuin alkaa toisten kirjoituksista vaahtoamaan.
Hei tyyppi, olet todella negatiivinen vaahdota-verbeinesi. Minusta on täysin oikeutettua arvostella kyseisen kissasivuston kieltä. Kissatkin itsekin kirjoittaisivat "Yllästunturi" eivätkä "Ylläs tunturi" jne.
Minusta on myös oikein olla kriittinen toisten osaamattomuutta, asennetta tms. kohtaan, vaikka ei itse täydellinen olisikaan, kukapa olisi.
Kyseisen verkkosivuston kieli on loukkaus koko kissakuntaa kohtaan.
Pee Äs
Suomen kielen kieltosana taipuu. Seuraavalla kerralla sitten, jooko: "No EIVÄTHÄN nuo nyt niin kamalia olleet (...)
Hyvää ötyä. - kaikesta osoitella
vaahtoinesi! kirjoitti:
Hei tyyppi, olet todella negatiivinen vaahdota-verbeinesi. Minusta on täysin oikeutettua arvostella kyseisen kissasivuston kieltä. Kissatkin itsekin kirjoittaisivat "Yllästunturi" eivätkä "Ylläs tunturi" jne.
Minusta on myös oikein olla kriittinen toisten osaamattomuutta, asennetta tms. kohtaan, vaikka ei itse täydellinen olisikaan, kukapa olisi.
Kyseisen verkkosivuston kieli on loukkaus koko kissakuntaa kohtaan.
Pee Äs
Suomen kielen kieltosana taipuu. Seuraavalla kerralla sitten, jooko: "No EIVÄTHÄN nuo nyt niin kamalia olleet (...)
Hyvää ötyä.Minä olen taas sitä mieltä, että jokaisesta toisten ihmisten pienistä tai vähän isommistakaan mokista ei tarvitse huomautella. Kaikki me teemme mokia ja niiden tekemineen sallittakoon myös muille.
Kaikenlainen turhanpäiväinen arvosteleminen ja virheiden kaivelu vain tekee yleisen ilmapiirin masentavaksi. Ihmiset alkavat vaistomaisesti varomaan tekemisiään, mikä taas on varsin tuhoisaa, koska silloin jää moni erinomainenkin asia tekemättä arvostelun pelossa.
Jokainen keskittyköön vain omien virheidensä korjailuun ja antakoon kaikkien kukkien kukkia, myös Ylläs tunturin ja väärin taivutettujen kieltosanojen. Kissat tuskin niistä välittävät paskankaan vertaa. Niillä on varmasti aivan muuta mielessä. - Mirrahdus
kaikesta osoitella kirjoitti:
Minä olen taas sitä mieltä, että jokaisesta toisten ihmisten pienistä tai vähän isommistakaan mokista ei tarvitse huomautella. Kaikki me teemme mokia ja niiden tekemineen sallittakoon myös muille.
Kaikenlainen turhanpäiväinen arvosteleminen ja virheiden kaivelu vain tekee yleisen ilmapiirin masentavaksi. Ihmiset alkavat vaistomaisesti varomaan tekemisiään, mikä taas on varsin tuhoisaa, koska silloin jää moni erinomainenkin asia tekemättä arvostelun pelossa.
Jokainen keskittyköön vain omien virheidensä korjailuun ja antakoon kaikkien kukkien kukkia, myös Ylläs tunturin ja väärin taivutettujen kieltosanojen. Kissat tuskin niistä välittävät paskankaan vertaa. Niillä on varmasti aivan muuta mielessä.Sinunkaltaistesi kliseekundien tähden olenkin muuttanut Uumajaan. Finlandpojan pärshoonallisuus just tuollainen tosi outo ettei silleen saa yhtään kritisoida ... Ei ihme ettei Finland kehity
- parasta..
Mirrahdus kirjoitti:
Sinunkaltaistesi kliseekundien tähden olenkin muuttanut Uumajaan. Finlandpojan pärshoonallisuus just tuollainen tosi outo ettei silleen saa yhtään kritisoida ... Ei ihme ettei Finland kehity
Positiivisuus ja leikkimielisyys on paras kasvualusta luovuudelle. Aivot voivat parhaiten tuottaa silloin vapaasti ideoita. Turhasta naputtaminen vain tappaa uskalluksen.
Meni vähän vikaan nuo sinun arvioisi minusta. Satun olemaan nainen ja erittäin edistyksellinen ja kehitän koko ajan niin itseäni kuin työtänikin. Mutta huom: pyrin keskittymään omien virheideni korjaamiseen, en toisten mollaamiseen. Suosittelen sitä sinullekin.
Olen muuten itsekin asunut Ruotsissa vuosikausia ja viihtynyt siellä hyvin. Hyvää jatkoa sinullekin. - Hämmästynytkin
Mirrahdus kirjoitti:
Sinunkaltaistesi kliseekundien tähden olenkin muuttanut Uumajaan. Finlandpojan pärshoonallisuus just tuollainen tosi outo ettei silleen saa yhtään kritisoida ... Ei ihme ettei Finland kehity
>Sinunkaltaistesi kliseekundien tähden...
"Kundi" viittaa suomen kielessä perinteisesti miespuoliseen ihmiseen. Sinä siis pystyt lyhyen kirjallisen näytteen varassa määrittämään kirjoittajan sukupuolenkin? Sinähän se etevä olet!... - edellinen
kamalaan kirjoitti:
Oikeassa olet, omista virheistähän arvostelu pitäisi aloittaa. Eikä nuo Arctic-Tigersit minusta pahimmasta päästä olleetkaan, vaan se ihminen, joka kuvitteli osaavansa ja räjähti arvostelusta... minä pyrin ottamaan kritiikin vastaan ja muuttamaan toimintaani mieluummin kuin rähisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861749Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171101Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981066Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79962- 92819
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot151798Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs51710- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51671