Hei vaan, kertokaa minulle kuinka vesimelonin kypsyyden voi tarkistaa?
Olen raahannut painavia meloneita hikihatussa kotiin ja avattuani sen se on raaka.
Joten...voitteko auttaa.
Kiitos.
VESIMELONIONGELMAINEN
5
1084
Vastaukset
- San Lorenzo
"Vesimelonin tulisi ostettaessa olla kovakuorinen, tasaisen värinen ja tuntua painavalta.
Naputa sitä rystysillä; se ei saisi kuulostaa ontolta.Myyntitiskin pintaa vastassa olevan vesimelonin puolen pitäisi olla kellertävä, ei valkoinen tai vihreä.
Älä osta haalistuneen väristä tai valkosiemenistä melonia; se on vielä raaka.
Kokonaista tai lohkottua vesimelonia voi säilyttää kelmuun käärittynä jääkaapissa ainakin viikon verran.
Vesimeloni on erinomainen janon sammuttaja."
Näin kertoo mainio Gummeruksen Suuri hedelmäkirja.
(Muutoin kumille allergiset voivat olla myös meloneille allergisia.)- KIITTÄÄ
tack!
- Hedelmäapina
En ole kyllä voinut viikkoa säilyttää jääkaapissa vesimelonilohkoa, kun on jo neljän päivän päästä mennyt vähän epäilyttävään kuntoon noin niinkun syömistä ajatelle. Ostan tosin melonit lohkoina, joten ilmahan on päässyt jo silloin pilaamaan sitä ties kuinka kauan kaupan hyllyssä odotellessa. No, eipä tuo haittaa, kyllä sitä syö mielellään enemmänkin kerralla.:)
- ottaa pois,
Hedelmäapina kirjoitti:
En ole kyllä voinut viikkoa säilyttää jääkaapissa vesimelonilohkoa, kun on jo neljän päivän päästä mennyt vähän epäilyttävään kuntoon noin niinkun syömistä ajatelle. Ostan tosin melonit lohkoina, joten ilmahan on päässyt jo silloin pilaamaan sitä ties kuinka kauan kaupan hyllyssä odotellessa. No, eipä tuo haittaa, kyllä sitä syö mielellään enemmänkin kerralla.:)
kun meloniviipaleen panee jääkaappiin.
- meloonista
Hedelmäapina kirjoitti:
Itse säilytän meloonin kappaleet ilmatiiviissä muovirasiassa jääkaapissa. Säilyy vallan mainiosti lähes viikon. Siis kelmu pois päältä! Ja tässä yksi vinkki: meloonista saa ihania kesäpäiväjuomia sauvaseloittimella. Kivet on syytä kyllä nyppiä pois. Joukkoon voi laittaa vaikkapa appelsiinimehua tai maun mukaan alkoholiakin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513585Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142480Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5932273Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192026KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar761730Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431658- 201648
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1371546- 281446
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?941427