Mun eka pirssi oli -82 Datsun Cerry hinta 500e
Gallup: mikä oli ensimmäinen autosi
53
2418
Vastaukset
- Scuore sportivo
Lancia Prisma 1.6 i.e '89...
- Scuore sportivo
Hintaa Lancialla oli 22 800 mk..
- joku vaan
oli Toyota Corolla 1.6 Coupé DX vm. -80 ja taisin maksaa siitä aikoinaan parikymmentä donaa (mk)
- Jekku
Eli kumpi niistä kahdesta Suomeen tulleesta, vaiko joku muu yksilö?
- Stylissimo
Eka pirssi oli kullanvärinen GSi Manta.
Huippuhieno yksilö, harmittaa kun menin myymään - Stylissimo
Eka pirssi oli kullanvärinen GSi Manta. Vm. -86
Huippuhieno yksilö, harmittaa kun menin myymään
- Anonyymi
- junior
Ensimmäinen ja samalla nykyinen autoni.
- junior
.
- tai
vm-89 tai jotain... ja oli ilmainen mutta korjaukset maksoivat sitten senkin edestä :)
- Henkka Jii
Eka autoni (pelto- ja monttuautot pois lukien) oli -78 Ford Taunus 1.6L, metallikulta mustalla vinyylikatolla. Sangen aistikas ja priimakuntoinen peli jonka rälläsin ihan vituiksi ensimmäisen vuoden aikana.
Ostin about 8,000 markalla vuonna -91.
Hmm niin oikeastaan teknisesti ottaen ensimmäinen autoni oli Lokariauto... Metallikulta sekin ja yksi ensimmäisiä valmistettuja. Ai että oli mökkireissut hupia kun velipojan kanssa kaahailtiin Briggs&Stratton pöristen...
Henkka - Datsunisti
Eka oma ajokki oli Fiat 124 -71, seuraava sitten olikin Datsun 1000.
- pektoori
77-mallin Audi 100:lla.
- whiic
Ensimmäinen, nykyinen ja tuleva. Ehkä kuitenkin hankin käyttöautonkin siihen rinnalle (joskus), kun ei kehtoo pidempiä matkoja tuolla taittaa ettei kulu loppuun. Noin 1000 €.
- Harmaasilmä
Ensimmäinen auto oli Saab 96 vuosimallia -79. Sellainen pommikonen ettei pahemmasta väliä. Kova ääni, ei kulkenut mihinkään ja oli notkea kuin norsunpoikanen. Ei ole ikävä.
- örkki
vuosimalli -77,hinta käytettynä 80-luvun alussa 4000 mk käteen Helsingin Kalliossa.Vikoja:kerran katkesi lomareissulla vänkärin penkki selkänojan kohdalta ja pakoputki putosi tielle,ostin romuttamolta penkin 30 mk ja pakarin takapöntön 20 mk Kajaanissa ja matka jatkui.
- Ikämies
Vuonna 1958 oli ensimmäinen autoni otsikon auto.
Kone oli 1.5 litrainen tehoja jotain 45 hp. Nopeutta kehitti 120 km/h ja oli horjakka ajettava. Luxusta kylläkin sen maailman aikaan. Lämmityslaite oli kuin luteen huokaus. Hintaa en enää muista, käsiraha oli 300 000 mk - Heikki
vm. -64
ostin sen v. -69 hintaan 2400,- - kuppeli
oli vw kupla 1300 -66, ja oli toimiva ja luotettava matkakumppani, maksoi aikoinaan n: 1200 fim
- Viki
Borgward Isabella farmari, vm. -59
- ar2
-94 Peugeot 306.
- Kaapo
...pelto- ja jääautoja, niin ensimmäinen virallinen ja peräti rekisteröity oli vm. '72 Räty 2CV4. Loistava "auto" kaiken kaikkiaan. Vauhdin hurma oli suorastaan käsin kosketeltavaa.
- ;-)
Morris Marina 1.8 Coupe Super DeLuxe, vm -72.
Malliesimerkki autosta, jossa ajo-ominaisuudet ei todellakaan vastanneet suorituskykyä. Märällä asfaltilla suti vielä kolmosellakin, vähintään kevytperäinen. Alusta vissiin suoraan -50 luvulta?- Kaapo
Koulukaverin faijalla oli kauan sitten tämä 1.8 Marina, mutta sedan. Oli metallinsininen ja musta vinyylikatto. Oikein huippumalli :D Muistissa on vaihteensiirto joka oli viittä vaille kamala ja muovinen kojelauta, joka rämisi periaatteessa auton seistessäkin.
Kerran sitten tultiin keskiyöllä kotia kohti ja ajettiin ihan pieneen työssyyn, vastannee kaupunkien mukulakivikadun luokkaa. Mitäs Marina, hukkasi ajovalot täräyksestä liki satasen vauhdissa. Meinasi tulla löysät punttiin, mutta siitä huolimatta kaveri osti samaa tuotosta muistuttavan lapsenkaakanvärisen 1.3 Coupen. Kaamea oli sekin. - Scuore sportivo
Kaapo kirjoitti:
Koulukaverin faijalla oli kauan sitten tämä 1.8 Marina, mutta sedan. Oli metallinsininen ja musta vinyylikatto. Oikein huippumalli :D Muistissa on vaihteensiirto joka oli viittä vaille kamala ja muovinen kojelauta, joka rämisi periaatteessa auton seistessäkin.
Kerran sitten tultiin keskiyöllä kotia kohti ja ajettiin ihan pieneen työssyyn, vastannee kaupunkien mukulakivikadun luokkaa. Mitäs Marina, hukkasi ajovalot täräyksestä liki satasen vauhdissa. Meinasi tulla löysät punttiin, mutta siitä huolimatta kaveri osti samaa tuotosta muistuttavan lapsenkaakanvärisen 1.3 Coupen. Kaamea oli sekin.Joo, ei ole kyllä paljon aihetta kehua kyseisiä autoja...=) Tunnen erään wanhan pariskunnan, joilla on ollut Coupe 1.3 (vuosimallia en muista, mutta on vanha) uudesta saakka, pelkkää kesäajoa, silloinkin vain kaupassa, pesty varmaan joka päivä, mittarissa 30tkm! Ja on sitten niin perkeleen hienossa kunnossa..!
- Kadett
Opel Kadett 1.6 (raketti) 3ov HB vm-82
Tekn. 90 hp, 170 km/h, 0-100 n.12s
Mittarilukema n. 340 tkm
Ajo aika 2v n.40tkm
Hinta 750e
Hintansa väärtti - 9000 2.3 turbo
Eka auto taisi olla vm.-77 Datsun 200L suoralla kutosella. Maksoi vuonna -84 vähä yli kympin vanhaa rahaa. Harvoin näkee noita enää liikenteessä.
- JT
Opel manta 1,6S mallia -71.
- Datsun
Datsun 120, -80, muistaakseni 1200 fim,
täysin mätä peli, mutta hyvin liikkui :) - pemo
MG Midget -62 maksoi 5000mk vuonna -81. Ostettaessa oli täysin purettuna. Sain auton melkein ajokuntoon kunnes vaihdoin veljeni kanssa toiseen autoon. MG edelleen veljelläni tallissa
(ei vieläkään ajossa). - Pulukka
Vm. -89 Nissan Bluebird 2.0 SLX, maksoi 1998 jotain reilut 15 tonnia. Hyvä vaikkakin paljon paljon ajettu peli jolla ajelin ite 60 tkm ilman mitään remonttia -oli perkeleen kuul kun kaikki toimi sähköllä! Lopulta alkoi ruostumaan niin pahasti että piti luopua. Loistava ensiauto!
- Outlaw
Corolla KE30 -77, erittäin hyväkuntoinen yksilö vaikkei uusi ollutkaan.
- Janne69
Punainen, helmamassalla ruiskutettu "vinyylikatto", kojelauta ym. sisustan peltiosat päällystetty punaisella keinoturkiksella
- Janne69
Punainen, helmamassalla ruiskutettu "vinyylikatto", kojelauta ym. sisustan peltiosat päällystetty punaisella keinoturkiksella
- Igor
Ensimmäinen autoni oli vw golf 92" 1,8 cl 90hp.
Hintaa oli n.7500€ - 0,9kS
Opel Kadett E 1.6 diesel -85
Maksoi v. 1997 12000mk
Ja oli halpaa ajoa.
Toisaalta: "Jos haluaa hyvää ja halpaa, joutuu hankkimaan ne molemmat" - Johtava
malli,vuonna 74,teiden lippulaiva,tykki,
katseenvangitsija,P-rallien kruunaamaton kuningas
SIMCA 1000 E vm 66 - -[ TK ]-
-
- Saabisti
Ensimmäinen ja tämänhetkinen autoni on Saab, jonka ostin tammikuussa -02 150 €:n hintaan (ajettu silloin 284tmk, nyt 291tmk), kannentiivisteen ja pyöränlaakerin vaihdattamiseen yms huoltotyöhön ja osiin on uponnut tämän vuoden aikana n. 1200-1300 € (ja aikaa!!), joten halpa se ei ole ollut. Lisäksi löytyy ruostetta, ulkopinta on nuhjuinen ja öljyä tihkuu normaalikohdista - käyttöauto.
Autonhimo iski liiankin lujaa, "komea" 900:nen ruiskumoottorilla ja 5-vaihteisella laatikolla, lisäksi Combi Coupé -tilaihmeenä sokaisi ja tuli ostettua liikuntaväline viikonlopuiksi. Viikot se makaa parkkipaikalla, lumen alla nytkin.
Nyt sitten himoitsen jatkuvasti Turbo-Saabia - ei kenelläkään olisi kohtuukuntoista ja -hintaista tarjolla..? Mielellään 16-venttiilinen, mutta 8-v:kin toimisi varmasti hyvin, saa olla pysty- tai vinokeula; asuinalue on pk-seutu, mutta voidaan noutaa kauempaakin. - Jönssi
...on Toyota Yaris T-Sport '02, ja tietenkin kolmiovisena. 1500 kohta mittarissa, ihan mukava vehje.
-Jönssi 20v - jukka
Eka biili on edelleen Nissan Sunny B11 1,5 GL -85. vihreä väriltään. tosin en ole vielä ehtiny pöristellä tien päällä laillisesti, ajokortti-ikä kun on vajaan vuoden päässä... :( Onneksi nyt on kuitenkin moottoripyörä ajolaitteena. tai siis talvella ajetaan huvikseen kelkalla. kesällä sitten pyörä ulos tallista..
- Stylissimo
Eka auto oli tosiaan GSi Manta.
Pirun siisti peli!
Että pitikin myydä! - Stylissimo
Eka auto oli tosiaan GSi Manta.
Pirun siisti peli!
Että pitikin myydä!
- Juha
Mun eka auto oli Ford Capri vm-72 3.0 V6 GTXR aivan mahtava auto harmittaa että menin myymään sen nyt haluan sen takaisin,mutta ei sitä ole olemasakkaan enää.
- Juha
Mun eka auto oli Ford Capri vm-72 3.0 V6 GTXR aivan mahtava auto harmittaa että menin myymään sen nyt haluan sen takaisin,mutta ei sitä ole olemasakkaan enää.
- automies
oli Opel Kadet Vm.-82 aj. VAIN 78 tkm
oli unelma peli 1.6 autom. vanhalla papalla ollut uudesta lähtien ennen kuin tuli minulle.
tämä oli v. 1996 - Jakke
Eka auto v.80,neljä vuotta vanha Toyota Corollam-76,ns,iso-Corolla,olisoko ollut tyyppi KE-30.
Autolla oli ajettu 70tkm,mätäni käsiin kahdessa vuodessa,koneesta paloi öljyrenga männästä alle satkussa.Aika huonot sykkeet jäi ko.mallista! Ihan eka oli vuoden 1986 micra, ei ollut kuin pari kuukautta, mut ajoi asiansa
- masta BD
Ensimmäinen oli 10v vanha Mazda 323 1,3 HB vm. -82, vuonna 1992 siis. Hinta taisi olla n. 6500mk käytettyjen autojen liikkeestä hankittu. Tekniikka pelasi luotettavasti, kertaakaan ei jättänyt tielle mutta ruoste oli saanut jo siihen mennessä melko vahvan otteen pohjalevyssä ja takalokasuojan kaarissa, kuskin puolella takapyöräkotelossakin lahoa kun polttoaineen täyttöputket oli keränneet kuraa muhimaan. Tällä tuli ajettua yli 6 vuotta ja möin sen sitten jobbarille, näkyi liikenteessä vielä vuosia sen jälkeenkin.
- geopolitics
Eka auto oli made in USA ja toka made in USSR
- Lysmyinen
Punainen Skoda 120l -82, hirvittävä paskakasa. Ei yhtään päivää kunnossa.
- mi6
WV passat -76, kaikkien autovarkaiden ja pankkiryöstäjien suosikkikärry. Oli kyllä ihan toimiva, mitä nyt öljyä rohmusi litran tonnille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu162310- 1682249
- 1121808
- 1491789
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4791389- 921215
- 551011
Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa420933- 49921
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä236874