kuivataan?~
mmitenkäs sienivä
2
198
Vastaukset
- näin:
Puhdistat ne ja otat huonot osat pois.. eli juuret yms. Sitten levittelet ne johonkin laakealle alustalle ilmavasti.. Eli ei päällekäin. Sitten viet ne vaikka kuivaan saunaan. Jos siellä on lattialämmitys niin johan toimii. Jos ei niin muuten vaan johonkin missä ne ei oo tiellä ja saa rauhassa kuivua jonkin aikaa. Pieniä sieniä ei kovin kauaa tarvii kuivattaa.
Ite oon ihan näppituntumalla kuivatellut. En tiiä mut pimee paikka vois säilyttää värit paremmin..
Niin ja sitten kun ne on valmiita niin älä laita niitä tiiviiseen purkkiin.. Vaan vaikka lasipurkkiin ja virität siihen kanneksi kumilenkillä vaikka palan talouspaperia yms.
Jos tästä olis vähän apua- vuosien kokemus
minä laitan saunaan ja pidän lämpötilan siinä 45 - 65 asteisena ja hyvään tulokseen olen päässyt. tosin laitan sienet samankokoisiksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745