Maharaja Hki

lamb korma

Kävin Helsingissä Maharajassa syömässä Lamb korma-annoksen ja oli aivan erinomaista, sellaista jännän punaista kastiketta. Onko kukaan onnistunut tekemään kotona vastaavan makuista ja mistä löytyisi samanlainen resepti?

7

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asafoetida

Korma -tyyppisessä curryssä EI ole kastiketta. Curry ei kerta kaikkiaan ole 'kastike', vaan valmistusmetodi.

Korma on jogurttipohjainen, jauhetuilla manteleilla saostettu, curry. Siinä on tavallisesti kurkumaa ja sahramia (siis keltaisia aineita) ja jonkin verran chiliä.

Punainen 'korma' todennäköisesti löytyy Siwan tai Alepan hyllyltä.

• edelliselle

No milläs selität sitten tuon ravintolakokemuksen?

• Asafoetida
        edelliselle kirjoitti:

No milläs selität sitten tuon ravintolakokemuksen?

Intialaisissa ravintoloissa ei tarjoilla intialaista ruokaa. Hyvään lykkyyn pakistanilaisen ravintoloitsijan käsitystä siitä, mitä 'eurooppalainen' haluaa syödä nimellä 'intialainen'. Huonoon lykkyyn punaista kormaa.

• lamb korma
        Asafoetida kirjoitti:

Intialaisissa ravintoloissa ei tarjoilla intialaista ruokaa. Hyvään lykkyyn pakistanilaisen ravintoloitsijan käsitystä siitä, mitä 'eurooppalainen' haluaa syödä nimellä 'intialainen'. Huonoon lykkyyn punaista kormaa.

Tuolla putiikissa on kyllä sairaan hyvät eväät. Ihan sama mistä on, mutta se on intialainen.

• Asafoetida
        lamb korma kirjoitti:

Tuolla putiikissa on kyllä sairaan hyvät eväät. Ihan sama mistä on, mutta se on intialainen.

Ihmettelin vain - kyseessä ei siis ole intialainen ruoka, vaan jokin muu.

• preety
        Asafoetida kirjoitti:

Ihmettelin vain - kyseessä ei siis ole intialainen ruoka, vaan jokin muu.

Miksi Asafoetidan sanoira loistaa saivartelua... voi ilmaista varmaan asiallisesti mös näkökantansa asioihin... jos joku on syönyt panaista kormaa tietämättään ettei se intiassa ole ihan niin, niin voisi kai asian tuoda esiin ystävällisempäänkin sävyyn (aloarvioimatta siwan ja alepan tuotteita, sillä joku voi pitää niistäkin...) Oletko kenties joka kansainvälinen huippukokki kun niin tietävänä otat osaa lähes joka aiheeseen? Tätä kysyn uhan uteliaisuuttani, sillä kiinnostaa kovin mistä voi hankkia täydellistä ruokatietämystä!?

Niin, olikos kellään sutä lammas korman ohjetta, edes jonkinmoista josta pääsee soveltamaan omia nakuhermojaan miellyttävää niin väriltään kuin maultaan?

• Intiafoodjunkie

Maharaja on minun lempi ravintolani.
      Tuo punainen korma kastike maistuu taivaalliselta! itse syön usein kana korman.
      Itse olen nähnyt täysin saman värisen kastikkeen tehtynä punajuuresta ja kermasta
      mietin että onkohan siinä reseptissä käytetty punajuurta ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1631
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1051
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      954
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      922
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      916
    6. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      810
    7. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      795
    8. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      745
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      61
      732
    10. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      342
      721
    Aihe