Jihaa!!! Pääsin opiskelee sosiologiaa:) Täällä vielä keväällä mietin rakennetta, kulttuuria ja toimintaa ja jännitin pääsykokeita! Here I come J-kylä :)
Pääsin lukee sosiologiaa!
9
1769
Vastaukset
- Pätkistyö
Hieno homma? Sitten kun vielä tulevaisuudessa löydät työpaikan tai ehkä jopa vakituisen työn tai saat viran, niin vielä hienompi homma.
- hmmhsh
tuskinpa sinne kaupan kassalle niin hankala on päästä...
- Neuvoja
Nauti opinnoistasi! Kannattaa silti muistaa valita sivuaineet sitä silmällä pitäen, että saat töitä tulevaisuudessa. Sosiologialla itsellään ei ole paljoa annettavaa työnantajille. Eli suosittelen kahta sivuainetta, jotka työllistävät eivätkä ole valtio-oppi tai filosofia. Suurin osa sosiologiasta valmistuneista ei helpolla löydä töitä.
-Sosiologiaa jyväskylässä lukenut. - jjooo
Onko sosiologiaa vaikea päästä lukemaan? minkälaisia papereita sinne vaaditaan..?!
- ..............................
Mitä ihmettä pääsette sitten tekemään työksenne? Insnöörit suunnittelee vaikka rakenteita ja piirtää CADilla suunnitelmia, mutta mitä ihmettä joku sosionomi tms tekee?
anteeksi hyökkäävä sävy, mutta epätietoisuus rassaa...- sosiologi_
sosionomi ja sosiologi on aivan eri asia. :D sosiologit valmistuvat hallinnollisille aloille ja koulutusaloille tai vaikkapa tutkijoiksi.
ilmeisesti itse olet insinööri. :DDDDDDDDDDD - asdfasdfadsf
Insinöörin työura on ahdistavalla tavalla kiveen hakattu, toisin kuin sosiologin.
Itse aloin aikanani opiskella sosiologiaa osittain juuri sen vuoksi, ettei yleissivistävältä alalta valmistu suoraan "miksikään". Jää valinnanvaraa elämään. :)
- jormalaisena
Onneksi olkoon.
Muista panostaa empiiriseen tutkimukseen se on kivaa! - olkoon!
Minäkin opiskelin sosiologiaa 60-luvulla. Tuolloin pääsyvaatimuksiin kuului äidinkielen hyvä hallinta, mutta saamistasi vastauksista(kin) päätellen ajat ovat muuttuneet.
Itse olin niin viisas, että luin sosiologiaa vain sivuaineena, pelkästä kiinnostuksesta. Se oli hyvä ajatus, sillä mitään hyötyä sosiologiasta ei minulle ole koskaan ollut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379