Pääsin lukee sosiologiaa!

Annabanana85

Jihaa!!! Pääsin opiskelee sosiologiaa:) Täällä vielä keväällä mietin rakennetta, kulttuuria ja toimintaa ja jännitin pääsykokeita! Here I come J-kylä :)

9

1755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pätkistyö

      Hieno homma? Sitten kun vielä tulevaisuudessa löydät työpaikan tai ehkä jopa vakituisen työn tai saat viran, niin vielä hienompi homma.

      • hmmhsh

        tuskinpa sinne kaupan kassalle niin hankala on päästä...


    • Neuvoja

      Nauti opinnoistasi! Kannattaa silti muistaa valita sivuaineet sitä silmällä pitäen, että saat töitä tulevaisuudessa. Sosiologialla itsellään ei ole paljoa annettavaa työnantajille. Eli suosittelen kahta sivuainetta, jotka työllistävät eivätkä ole valtio-oppi tai filosofia. Suurin osa sosiologiasta valmistuneista ei helpolla löydä töitä.

      -Sosiologiaa jyväskylässä lukenut.

    • jjooo

      Onko sosiologiaa vaikea päästä lukemaan? minkälaisia papereita sinne vaaditaan..?!

    • ..............................

      Mitä ihmettä pääsette sitten tekemään työksenne? Insnöörit suunnittelee vaikka rakenteita ja piirtää CADilla suunnitelmia, mutta mitä ihmettä joku sosionomi tms tekee?

      anteeksi hyökkäävä sävy, mutta epätietoisuus rassaa...

      • sosiologi_

        sosionomi ja sosiologi on aivan eri asia. :D sosiologit valmistuvat hallinnollisille aloille ja koulutusaloille tai vaikkapa tutkijoiksi.

        ilmeisesti itse olet insinööri. :DDDDDDDDDDD


      • asdfasdfadsf

        Insinöörin työura on ahdistavalla tavalla kiveen hakattu, toisin kuin sosiologin.

        Itse aloin aikanani opiskella sosiologiaa osittain juuri sen vuoksi, ettei yleissivistävältä alalta valmistu suoraan "miksikään". Jää valinnanvaraa elämään. :)


    • jormalaisena

      Onneksi olkoon.
      Muista panostaa empiiriseen tutkimukseen se on kivaa!

    • olkoon!

      Minäkin opiskelin sosiologiaa 60-luvulla. Tuolloin pääsyvaatimuksiin kuului äidinkielen hyvä hallinta, mutta saamistasi vastauksista(kin) päätellen ajat ovat muuttuneet.

      Itse olin niin viisas, että luin sosiologiaa vain sivuaineena, pelkästä kiinnostuksesta. Se oli hyvä ajatus, sillä mitään hyötyä sosiologiasta ei minulle ole koskaan ollut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe