Pääsin lukee sosiologiaa!

Annabanana85

Jihaa!!! Pääsin opiskelee sosiologiaa:) Täällä vielä keväällä mietin rakennetta, kulttuuria ja toimintaa ja jännitin pääsykokeita! Here I come J-kylä :)

9

1787

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pätkistyö

Hieno homma? Sitten kun vielä tulevaisuudessa löydät työpaikan tai ehkä jopa vakituisen työn tai saat viran, niin vielä hienompi homma.

• hmmhsh

tuskinpa sinne kaupan kassalle niin hankala on päästä...

• Neuvoja

Nauti opinnoistasi! Kannattaa silti muistaa valita sivuaineet sitä silmällä pitäen, että saat töitä tulevaisuudessa. Sosiologialla itsellään ei ole paljoa annettavaa työnantajille. Eli suosittelen kahta sivuainetta, jotka työllistävät eivätkä ole valtio-oppi tai filosofia. Suurin osa sosiologiasta valmistuneista ei helpolla löydä töitä.

-Sosiologiaa jyväskylässä lukenut.

• jjooo

Onko sosiologiaa vaikea päästä lukemaan? minkälaisia papereita sinne vaaditaan..?!

• ..............................

Mitä ihmettä pääsette sitten tekemään työksenne? Insnöörit suunnittelee vaikka rakenteita ja piirtää CADilla suunnitelmia, mutta mitä ihmettä joku sosionomi tms tekee?

anteeksi hyökkäävä sävy, mutta epätietoisuus rassaa...

• sosiologi_

sosionomi ja sosiologi on aivan eri asia. :D sosiologit valmistuvat hallinnollisille aloille ja koulutusaloille tai vaikkapa tutkijoiksi.

ilmeisesti itse olet insinööri. :DDDDDDDDDDD

• asdfasdfadsf

Insinöörin työura on ahdistavalla tavalla kiveen hakattu, toisin kuin sosiologin.

Itse aloin aikanani opiskella sosiologiaa osittain juuri sen vuoksi, ettei yleissivistävältä alalta valmistu suoraan "miksikään". Jää valinnanvaraa elämään. :)

• jormalaisena

Onneksi olkoon.
      Muista panostaa empiiriseen tutkimukseen se on kivaa!

• olkoon!

Minäkin opiskelin sosiologiaa 60-luvulla. Tuolloin pääsyvaatimuksiin kuului äidinkielen hyvä hallinta, mutta saamistasi vastauksista(kin) päätellen ajat ovat muuttuneet.

Itse olin niin viisas, että luin sosiologiaa vain sivuaineena, pelkästä kiinnostuksesta. Se oli hyvä ajatus, sillä mitään hyötyä sosiologiasta ei minulle ole koskaan ollut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe