Pääsin lukee sosiologiaa!

Annabanana85

Jihaa!!! Pääsin opiskelee sosiologiaa:) Täällä vielä keväällä mietin rakennetta, kulttuuria ja toimintaa ja jännitin pääsykokeita! Here I come J-kylä :)

9

1811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pätkistyö

Hieno homma? Sitten kun vielä tulevaisuudessa löydät työpaikan tai ehkä jopa vakituisen työn tai saat viran, niin vielä hienompi homma.

• hmmhsh

tuskinpa sinne kaupan kassalle niin hankala on päästä...

• Neuvoja

Nauti opinnoistasi! Kannattaa silti muistaa valita sivuaineet sitä silmällä pitäen, että saat töitä tulevaisuudessa. Sosiologialla itsellään ei ole paljoa annettavaa työnantajille. Eli suosittelen kahta sivuainetta, jotka työllistävät eivätkä ole valtio-oppi tai filosofia. Suurin osa sosiologiasta valmistuneista ei helpolla löydä töitä.

-Sosiologiaa jyväskylässä lukenut.

• jjooo

Onko sosiologiaa vaikea päästä lukemaan? minkälaisia papereita sinne vaaditaan..?!

• ..............................

Mitä ihmettä pääsette sitten tekemään työksenne? Insnöörit suunnittelee vaikka rakenteita ja piirtää CADilla suunnitelmia, mutta mitä ihmettä joku sosionomi tms tekee?

anteeksi hyökkäävä sävy, mutta epätietoisuus rassaa...

• sosiologi_

sosionomi ja sosiologi on aivan eri asia. :D sosiologit valmistuvat hallinnollisille aloille ja koulutusaloille tai vaikkapa tutkijoiksi.

ilmeisesti itse olet insinööri. :DDDDDDDDDDD

• asdfasdfadsf

Insinöörin työura on ahdistavalla tavalla kiveen hakattu, toisin kuin sosiologin.

Itse aloin aikanani opiskella sosiologiaa osittain juuri sen vuoksi, ettei yleissivistävältä alalta valmistu suoraan "miksikään". Jää valinnanvaraa elämään. :)

• jormalaisena

Onneksi olkoon.
      Muista panostaa empiiriseen tutkimukseen se on kivaa!

• olkoon!

Minäkin opiskelin sosiologiaa 60-luvulla. Tuolloin pääsyvaatimuksiin kuului äidinkielen hyvä hallinta, mutta saamistasi vastauksista(kin) päätellen ajat ovat muuttuneet.

Itse olin niin viisas, että luin sosiologiaa vain sivuaineena, pelkästä kiinnostuksesta. Se oli hyvä ajatus, sillä mitään hyötyä sosiologiasta ei minulle ole koskaan ollut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      72
      4108
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      57
      3793
    3. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      52
      2334
    4. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      43
      2125
    5. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      36
      1895
    6. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1819
    7. 97
      1593
    8. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      55
      1573
    9. Miltä meidän

Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      45
      1531
    10. Ikävä Jii.

Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      57
      1433
    Aihe